en onder ricerca pettorale vul je nr 501 in
en zie je mij bijna op de top van de Gottardo (laatste 3 fotos van de reeks )
volgend jaar vindt de
2de editie plaats op 22 juli 2012 . hopelijk met een duidelijke
aanwezigheid van azzurri , die ik graag zal wegwijs maken in deze organisatie
marc(o)
marc(o) in actie ...vai...vai marco! (jammer dat de foto's beveiligd zijn)
Om 8
uur werden we dan om de 3 min gelost op het vliegveld in pakken van 200, ik met startnummer 501 in pak en dan volgde
nog en hondertal in pak 4 .
De
aanloop naar de San Gottardo , 10 km ,was geneutraliseerd , wat niet wegnam dat er tegen een sterke
tegenwindsnel gereden werd en na amper
2 km had ik de bezemwagen al achter mij , geen prettig maar rustgevend gevoel .
en dan begon de eerste tratta 12 km naar top Gottardo, een 3-tal km asfalt en
dan beginnen de beruchte kasseitjesafgewisseld met wat asfalt . na een tijdje kasseivreten begon ik
eindelijk wat deelnemers te zien en een inhaaltocht in te zetten; het rijdt niet zo vlot als asfalt maar ik
vond het redelijk en op die stroken maakte ik wat afstand goed . het plotse
zicht van een deelnemer in tegengestelde richting , opgave dus , gaf te kennen
, dat het er niet makkelijker zou op worden : de temperatuur daalde met de
hoogte en het werd grijzer en grijzer en killer. en vanaf ca. 4 km van de top is het continu kasseitjes , waardoor ik
nog meer volk als doelwit kreeg . de weg slingert zich omhoog in een
onafgebroken reeks van 23 haarspeldbochten , waardoor je beurtelings een vlaag
tegenwind en meewind te verwerken krijgt . ondertussen nog wat dalende opgevers
gezien en de bezemwagen kwijtgespeeld aan anderen . na 1u 41 m klimmen bereikte
ik de top(beste tijd ,alle categorien
45 m ) en deed me daar op 2091 m hoogte en bij een temp van 5°C te goed aan een
hete tee en wat koekjes.
via
de moderne pasroute naar beneden over biljartvlakke betonbanen ; gezien de
vochtigheidsgraad en nog lage temperaturen was het opletten geblazen , zeker
onder de half open tunnels waar vochtige en droge stroken mekaar onvoorzienbaar
afwisselden ; met daarbij de wind was het een ijskoud gevoel niettegenstaande
mijn overvloed aan kledij .
70
km/u leek me daarbij wel een goed maximum .
vanaf
een 2-tal km boven het dal kwam de zon er aangenaam doorpriemen en kon de
opwarming beginnenvoor de 2de
tratta. op weg naar deze kwam ik in
tegenrichting
reeds
heel wat rijders tegen die dat al achter de rug hadden en op weg waren naar de
3de tratta , nogmaals de Gottardo.
met
veel achterdocht begon ik aan de klim naarAltanca : slechts 5 km , dat vond ik verdacht , dat zou wel een stevige
bult zijn en zo was het ook : 1 km aanloop en vanaf dan alles tussen 11 en 13 %
zonder verpozen : aan de start wist ik niet meer juist hoeveel km het was , ik
mikte de ganse tijd op wat huizen ergens in de hoogte ; hoe groot was mijn
ontgoocheling
toen
ik daar na 4 km aankwam en nog geen meet zag, gestopt en terug de bezemwagen naast mij : op mijn vraag waar de meet
lag kreeg ik als antwoord : nog een paar km ! dat deed de deur dicht, opgave(2de Gottardo was ik sowieso al niet meer van plan) en bergaf
terug naar finish , waar ik de stafkaart van de klim zag en met spijt merkte,
dat het nog om een kleine km ging : die had ik nog welverteerd .
oh ja
: gebruikte verzetten voor de klimmen : 22x23/26waarmee ik een min ritme van 60 t/ m kon
houden .
de
pasta party en een biertje smaakte er niet minder om .
al
bij al : voor herhaling vatbaar , geweldige organisatie , niet gepeild , maar
aan alle wegsplitsingen een signaalman,
vriendelijk en copieus onthaal . van de zwitserse weerman wordt wel wat meer
medewerking verwacht !
De
aanwezigen op de 9 Colli herinneren zich wellicht nog de folder die toen werd
uitgedeeld met informatie over een gloednieuwe cyclosportieve in het Zwitserse
Ticino .
Interesse
was er zowel van Franco als van mij en toen de tijd voor inschrijven nakend was
haakte Franco af omwille van andere bezigheden.
Op 14
juli ingeschreven aan de prijs van 43 en vertrek s middags op 21 juli om die
dag tot Remiremont te geraken , zowat over halfweg . Via Basel , Luzern en over
de Gottard wegens te druk door de tunnelvrijdag aangekomen in Airolo rond de middag , lichte maaltijd en door
naar Faido , een dorpje 15 km ten oosten van Airolo , waar ik via booking.com
een hotelletje had gevonden aan 50 CHF (43 )per nacht plus ontbijtbuffet.
Leuk
dorpje , lekker weertje , omgeving wat verkend .
De
volgende ochtend op naar Ambri om de paco gara te gaan opnemen . Ambri was de
startplaats en lag op een 5 tal km van mijn hotel . Na wat zoekwerk de lokale
schaatsbaan ontdekt , die voor de gelegenheid was omgeturnd in
inschrijvingszaal . met hulp van leukeTicino dames (wat een mooi ras !)werd ik in bezit gesteld van startnummer , verteerbonnen een uniek
truitje , zwitsers zakmes ,waarde zelf geverifieerd 21 CHF , en wat
kleinigheden .
En
dan verkenning met de wagen en fotoshoot : het parcours gaat over 3 cols en 114
km ,waarbij alleen de klimmen gechronometreerd worden en de verbindingsstukken
tempovrij .
De
eerste tratta gaat over de oude San Gottardo route, ook lokaal de Tramonta genoemd .
Die
begint net bij het verlaten van Airolo en loopt dan over 12 km naar de top op
2091 m .
Met
de auto is het even opletten , want je zou vlug de nieuwe route over de col
(bestaat ook naast de tunnel) volgen en dan mis je DE attractie van de oude
route : zeker 50 % kasseitjes ,die er weliswaar vrij goed bijliggen maat zeker
niet lopen zoals asfalt .
De
laatste 4 km zijn nog uitsluitend kasseitjes en bestaat uit een opeenvolging
van 23 haarspeldbochten .
s
namiddags nog even het materiaal gecheckt en proefritje van een uur gereden om
alles te verifieren : had namelijk triple van cyclocrossfiets over gebouwd ,
waardoor ik vooraan beschikte over 44-32-22 en een cassette van 13-26 .
bijna
vergeten te melden : bij mijn aankomst boven met de auto was het daar vreselijk
koud ,
mieserig
door laag wolkendek , niet veel goeds belovend . gelukkig had ik gepaste kledij
bij op de handschoenen na. in Faido een
intersport zaak gevonden en handschoenen met lange vingers gekocht , die goed
van pas zouden komen .
op de
vooravond van het evenement een sms gekregen van de organisatie met de
mededeling dat eventuele parcourswijziging voor de start officieel zou gemaakt
worden .
ondertussen
waren nog wat kandidaat deelnemers in het hotel geland en kregen we te horen
dat ontbijt vanaf 5 uur zou mogelijk zijn . met een geplande start om 7.30 uur
en een kwartiertje auto tot daar leek 6.20 uur me ruim voldoende en dat bleek
ook zo . tijdig geparkeerd op de startbaan en bleek het daar amper 12° C te
zijn : dus dikke windvest met daarover nog een winddicht regenjasje ,
beenstukken en ja mijn nieuwe handschoenen, wat het net draaglijk maakte . weldra liep het als een vuurtje rond ,
dat het parcours gewijzigd was en de start verlaat tot 8.00 uur; uitvoerige info werd perluidspreker aan de start kond gemaakt : de
Furka en Novena Passen werden geschrapt wegens te barre weersomstandigheden ;
als alternatief parcours kwam uit de bus : start met de Gottardo , waarna
afdaling langs de nieuwe pasweg naar Airolo en wat verder een klim naar een
gehucht boven het vliegveld Altanca,
terug naar startplaats voor een extra rondje San Gottardo , alles samen 84 km
ipv 114 en 29 km klimmen ipv 38 .
morgen volgt deel 2 van de GF San Gottardo toertocht
EINDELIJK !!! na een rotte
natte maand juli, nu echte zomerse temperaturen, t was bloedheet vandaag dat
wat het positieve betreft. Het jammerlijke aan vandaag is dat de groep in twee
werd geplitst. Emidio deed een oproep om naar Banneux te fietsen, geen probleem
ware het niet dat Franco ten vroegste om 10 uur kon vertrekken wegens
omstandigheden. Luc, Bruno en ikzelf besloten om toch maar met Franco den
Hollander op te gaan en ev de rit van as zondag te verkennen. Met 4 man dus
naar het zonnige Valkenburg om daar de hitte nog meer te voelen tijdens de
hellingen. In Zutendaal aan de verkeerslichten hadden we afgesproken waar het
kruispunt volledig afgesloten was voor alle verkeer.
We rijden richting Maastricht
richting Bemelen waar we ditmaal de Bemelerberg gewoon laten liggen voor wat
die is en slaan een klein weggetje in die ons naar de gevangenis van Maastricht
leidt. Al lachend vroegen we aan Bruno of hij ons wat meer info kon geven over dat
gebouw. Gelukkig is Bruno wel altijd te vinden voor een joke!
Verder wil ik nog alleen dit
kwijt over deze prachtige kuitenbijter rit! We rijden de finale van de Amstel,
hier en daar wat aangepast natuurlijk, we moeten ons toch aan de vooropgestelde
kms houden.
In Valkenburg werd het dan
tijd voor een koele verfrissing. De kelner begon zowaar reactie van ons uit te
lokken ivm onze Belgische held Gilbert. nou, hij is soo stereuk dat er
wellicht een luchtje aan is aan al sijn overwinningen jullie hebben toch Hoogerland
als held hier in Nederland ,zei ik.
Om uit het centrum te geraken
moeten we nog even klimmen, en dan recht naar huis via Maastricht tot in
Veldwezelt Gellik.
Franco en Bruno rijden daar
op Genk en Luc en ik naar Bilzen.
Mooie rit Franco, bedankt
,het was een (z)waar genoegen, ik weet nu waar ik mij zondag gedeisd moet
houden(de ganse rit dus!)
Ritgegevens
Franco,Luc,Bruno en ikzelf
Ik had 112 km 26 km/gemid.
Onderweg werden er fotos
gemaakt. Voor de groepsfoto heb ik de zelfontspanner ingesteld.
Verslag geschreven door
Emidio, waarvoor onze dank.
vandaag ging onze clubrit
naar averbode,12 man op de afspraak,via het kanaal richting hasselt volgen we
nude bordjes jeugdherbergen.richting
zelem,dan diest daar beslissen we naar scherpenheuvel te fietsen voor een
kaarsje te branden en een tas koffie, na de pauze richting averbode,stefano
kent een mooie weg tussendoor en korter, anders gingen we over de
vooropgestelde kms, en dat op een zondag. Waarschijnlijk moeten we ergens een
pijl gemist hebben want we zaten goed uit de richting.de meeste onder ons zouden
graag op een zondag op een deftige uur thuiszitten en daarom beslisten we
rechtnaar hasselt en dan richting genk
te fietsen, Bij aankomst hadden we 120km -27 km/u 3 lekke banden
Hoe weet je wanneer het tijd is om je rijbewijs in te leveren?
Ik denk wanneer de hond zo'n gezicht trekt ! klik op de foto
Niet veel respons ivm de rit van de stuwmeren. Met 4
man naar de wielervrienden van HIH Vlijtingen. The Fab 4 Franco,Pino,Emidio
en Gino.
Onder een zwaar bewolkte hemel maar het bleef
gelukkig droog rijden we naar
Eigenbilzen over enkele veldwegen door Rosmeer voetbalplein Vlijtingen waar we
konden inschrijven.
Het was al rond 9 uur en aan de geparkeerde wagens
te zien waren er niet veel fietsliefhebbers komen afzakken voor deze toch mooie
toertocht. Aan de fietsenstalling werd er de schuld gegeven aan de lichte
regenval rond 8 uur. Wij hebben in Genk en Beverst er geen last van gehad.
Na de inschrijving en een babbeltje geslagen te
hebben met enkele HIH leden, die dachten dat onze Georgos die nu op dit
ogenblik op familiebezoek is in Griekenland, een nieuwe regering aan het vormen
is.
Noodgedwongen werd hier ook het parcours aangepast
wegens de nu al gekende problemen met enkele burgervaders die geen
wielertoeristen dulden in hun mooie dorp. Een van de redenen: wij laten veel
zwerfvuil achter(!) maar tegen betaling van een aanzienlijke som mogen we wel
zwerfvuil achterlaten(?).
De gekozen parcours waren daarom zeker niet minder,
wij hebben wel geen stuwmeer gezien, maar who cares! Hellingen en dikke rijpe
puisten genoeg in de Voerstreek, je hoeft echt niet ver te rijden en zoeken. De
Lanaye kwam als eerste aan de beurt en via den Hollander in Mesch daar lag de
tweede smeerlap te wachten. Overal tijdens de klims moest ik beroep doen op
mijn kleinste versnelling, het bolde voor geen meter voor mij. Ik zocht daarom
wat beschutting achter die witte Dogma,maar veel maakte dat niet uit.
Via de klim in Mheer naar de Planck en rijden St
Pietersvoeren binnen. Je kan er niet naast kijken, in Rullen rechts van ons,
ligt die rijpe dikke puist.
Tussen de weilanden ging het steil omhoog 1000 m
lengte, gemid 6,8 % en 17% max.
Enkele huizen op de top verraden dat de top niet
meer ver is.
Voor mij rijden 2 lotgenoten die ik graag zou
willen inhalen wat onmogelijk was, niet dat er veel volk was maar de tanden
op mijn Shimano bloc waren op!
Op de top komen we in het gezelschap van echte
laagvliegers die ons aan een rotvaart naar de bevoorrading meezuigen, pfff !
Na een verfrissing en foto maken we ons op voor de
laatste kuitenbijter, Hallembaye.
Op mijn trippelke naar boven en gelukkig volgt dan
een mooie afdaling kwestie van effe tot rust te komen. Nu nog de nieuwe Hallembaye
en wat veldwegen komen we terug daar waar het deze morgen begon. Nu ik toch op
mijn trippelke zat heb ik de lijn maar doorgetrokken door mij een trippelke
Grimbergen te bestellen.
Al bij al een mooie toertocht weer afgehaspeld,
Bedankt aan mijn metgezellen en nu opmaken voor de
clubrit morgen naar Averbode, gelukkig vlak!
Ondanks de
zeer slechte weervoorspellingen stonden er 5 man vandaag op het appel om de
limburgse heuvels op te zoeken.De namen, bruno, macaluso, roberto, benny, en
ikzelf. Vandaag hebben onze weervoorspellersde bal weer mis geslaan. Deze morgen was het weliswaar zwaar bewolkt
maar hoe meer we de hollander opreden hoe prettiger het was om te fietsen,en de
zon die af en toe een poging deed om door het wolkendek te schijnen.We
vertrokken richting zutendaal en zo naar maastricht,we zouden een clubrit gaan
verkennen met een paar limburgse molshopen .Onze 2 jonge veulens roberto en
benny stelden voor om de finale te rijden van de laatste 50 km van de amstel. Iedereen
ging er mee akkoord maar ik moest me even orienteren om te kijken hoe we het
beste richting gulperberg zou fietsen.Na de ingber laten we de koning van
spanje links liggen om zo aan de gulperberg te beginnen. Een vervelende helling
van 5,2 gemiddeld en een piek van 19 percent. Monsieur Grand Plateau ( bruno)
was toch genoodzaakt le petit plateau op te zetten. Eenmaal boven volgt nog een
afdaling tot op de grote weg .Daar slaan we rechtsaf om richting vaals te
fietsen. Na enkele km slaan we linksaf om de kruisberg te beklimmen aan 5,8
gemiddeld en een piek van 11 percent. Ik denk dat Bruno de smaak te pakken
heeft om op het kleine plateau te rijden want vanaf de voet van de helling
hoorde ik hem al schakelen.Eenmaal boven volgt er een mooie maar gevaarlijke
afdaling richting eys, waar ons de beruchte eyserbosweg wacht a 7,9 gemiddeld
en een maximum van 16 percent. Iedereen begint aan zijn tempo aan de klim en
bij sommige begint de jus uit de kuiten stilletjes op te geraken. Eenmaal boven
hebben we een prachtige afdaling voor ons die ons terug op de grote weg brengt
richting valkenburg. Na enkele km slaan we lingsaf om de keutenberg te
bedwingen. Hier denkt niemand meer aan demareren maar gewoon proberen boven te
geraken. Na veel gehijg en gerateld van kettingen komen we boven, maar daar
wacht nog die vervelende uitloper aan 2 percent met de wind pal op kop.Nu
stormen we de sibbegrubbe af en daar besluiten we om de cauberg te laten voor
wat het is en richting heimat te fietsen.Nog ene kleine molshoop om uit
valkenburg te geraken en dan via stein naar maasmechelen en zo naar genk. Bij
aankomst alleen positievereacties. Het
was zwaar maar met een aangepast tempo goed te doen. Hopelijk zijn de kuiten
voor zaterdag goed hersteld want dan wachten de stuwmeren met wat klimwerk.
Ritgegevens:
26,7km
avs-103 km
volgens mijn dokter kan 1 blikje/dag geen kwaad, dus heb ik er alvast ééntje besteld!
Met 7 man waren we op deze iets of wat droge dag. Het
is dan uiteindelijk toch droog gebleven maar de zware donkere regenwolken
hielden ons steeds in de gaten.
De magnificent seven : Franco,Roberto,Benny,Hector,Maccaluso,Bruno en
ikzelf.
Roberto en Benny hadden een mooi ritje richting
Borgloon in petto, maar na samenspraak hebben we de rit van 14/8 samen verkend.
Via Bokrijk naar de tuikabelbrug van Godsheide beter bekend als de nutteloze
brug. Vandaar ging het richting Diepenbeek Rapertingen Wimmertingen en net voor
Alken slaan we links in op Wellen.
Na een rustige vlakke start komen we nu in de zone
van de kuitenbijters.
De eerste die we mogen begroeten ligt in het
pittoresk dorpje Kuttekoven, ook deLimburgse Poggiogenoemd.
Hier zijn we niet ver meer van het centrum van
Borgloon,waar ik in het verleden een korte Hallembaye ben opgereden. Een klein
wegske met kasseien die naar het einde toe 13% laat optekenen en dat in volle
centrum. Als we Borgloon verlaten nemen we afscheid van Hector een kranige 76-ger
die ook weet heeft hoe men de ketting strak kan houden. Maar 76 of niet, geen
pardon,vrouwtje lief had toch graag dat hij om 11u30 terug thuis zou zijn.
We passeerden dan nog enkele Haspengouwse dorpjes
zoals Kerniel Jesseren Broek(?) en naar de mooie klim van Kolmont. Op de
hellingen werd er stevig naar boven gefietst en probeerden tevergeefs Franco
een peer te stoven!
Onze vriend Bruno deed zijn bijnaamMonsieur grand
plateau alle eer aan. Overal op de buitenplaat naar boven stoempend.
In Vliermaal wachten ons nog enkele puisten om in
het centrum uit te komen.
De resterende rijpe puisten zal ik hier nu niet
verklappen en hou dat als surprise voor mijn volgende clubrit op 14/8.
Terug in Winterslag was er nog ruim de tijd voor
een heerlijke cappuccino.
Bedankt aan mijn metgezellen, een fijne compagnie !
Nationale Feestdag 21 juli, de dag waarop Leopold
I, de eerste Koning der Belgen de eed aflegde in 1831.
Hallo fietsmakkers
Telkens op 21 juli(al voor de 20ste
maal) organiseren de wielertoeristen van Schoonbeek de Tocht der Lage Landen.
Een mooie vlakke fietstocht richting noordLimburg en met als verste punt
Wurfeld 131 km. Geen drash national zoals de weermannen voorspelden,maar droog
aangenaam fietsweertje.
Deze toertocht mag dan ook niet ontbreken op de
rittenkalender van de Azzurri.
Al zijn de meesten onder de clubleden ergens in het
zuiden op vakantie, kwamen er vandaag 13 man opdagen. Wie jammer genoeg er niet
bij kon zijn en voor een tijdje out is is clubgenoot Pieke Bartoli.
Opgenomen met spoed in het ziekenhuis voor een rugoperatie. Ondertussen is hij
al terug thuis en kan hij aan de revalidatie beginnen. Wij wensen hem een
spoedig herstel en hopelijk tot binnenkort terug in het pelotongruppo compatto
Ik ben dan rechtstreeks naar het vertrek gereden
terwijl de rest van de groep zoals gewoonlijk om 8 uur aan de Afi zouden
vertrekken.
Na de inschrijving fietsen we richting Munsterbilzen en hangen we dadelijk
ons wagonnetje aan de trein van de mannen van HIH Vlijtingen. Goed stevig
tempo,wel iets gevaarlijk door enkele cowboys met rugzak, die vol schijnbewegingen
zaten in de buik van de groep.
Met 4 man zouden we de 93 km rijden terwijl Franco
& co voor de volle buit van 131 km tekenden. Om 14 uur moest ik nog naar
Bergen op Zoom rijden. Bij Hopmans fietsgigant
had ik een bestelling doorgegeven die ik vandaag nog moest gaan afhalen daar de
winkel v/a vrijdag dicht is wegens verlof.
Maar geen nood,om 11u47 stonden Bruno en ik terug
in Schoonbeek. Bruno die voor de langste afstand had gekozen maar onderweg
enkele pijlen had gemist,belande zo terug op de 93 km parcours. Mijn reisgezellen,Pino,Stefano
en Sergio waren reeds in As afgedraaid richting Genk. Ik heb toen alleen verder
gereden tot bijna in Maasmechelen. Daar werd ik bijgebeend door 2 leden van de
club uit Boutersem met in hun zog onze Bruno,die nog steeds overtuigd was dat
hij op de 131 kmzat, in Zutendaal hoopte hij nog op de splitsing (?)
In Schoonbeek aangekomen klokten we af op 97 km en
gemid 29,84 km/u. Dat is nog een 3 km per uur langzamer dan de groep Franco
31,7 km/u
Net voor mijn vertrek naar ons clublokaal,begon het
hier in Beverst-city te regenen, geen stortbui weliswaar, maar net genoeg om
mijn goesting tot in mijn kleinste teen te laten zakken. De zomer is ver te
zoeken!
Toch stonden er deze morgen 6 dapperen aan het
lokaal. Magere opkomst door het weer en de exodus naar warmere, maar vooral
drogere zuiderse oorden is begonnen voor de Azzurri.
Veel info over de rit rolde er niet uit de telex. Er
werd onder droge omstandigheden 75 km afgehaspeld.
De rit naar Slenaken van vandaag kon niet doorgaan,
omdat onze baancap Franco nog wat werk moest verrichten op de boerderij van
Ford. Maar die rit hebben we nog tegoed,en hopelijk onder betere
weersomstandigheden.
Op onze Nationale Feestdag donderdag 21 juli,
trekken we naar Schoonbeek voor de Tocht der Lage Landen ingericht door de
wtc KWtB Schoonbeek.
Bruno had voor vandaag een mooi ritje in gedachte
naar Luik. Met 3 man, Bruno,Stefano en ikzelf hadden afgesproken aan de
kanaalbrug van Zutendaal.
De zon was zinnens om ons goed warm te houden
tijdens de trip. In Eigenbilzen verlaten we het jaagpad en rijden door het
centrum naar Rosmeer Valmeer Millen.
De eerste helling de Arechtberg
(fietspad) 700 m lengte 7,3 % met max 13 %.
Hier neemt Bruno al de bergprijs.
Via Juprelle en na enkele molshopen bereiken we
Luik. Hier is Bruno duidelijk in zn nopjes. Geboren en getogen in het Luikse
kent deze stad als geen ander. Dwars door de vele winkelstraten loodst hij ons
naar een bistro voor een drankje en hapje. Na wat enkele verkeerslichten en ge-slalom
tussen al de koopjesjagers,komen we aan zijn geliefkoosde café-bistro.
Geen broodjes te verkrijgen maar wel koudeschotels.
Ik verkies om mijn zelf meegebrachte frangipane koek te eten met een cola. Mijn 2 metgezellen trakteerden hun eigen met een rijk gevuld bord met veel kaas en groen.
Tijdens het eten gaf onze gids Bruno,deskundige uitleg
over zijnstad.
Na de pauze en volgeladen met een hoop bruikbare
informatie fietsen we naar huis. Maar eerst nog wat site seeing.
Om geen omweg te maken nemen we dezelfde weg terug.
De wind in het nadeel, maar Bruno stoempt er lustig op los, op het buitenblad
nota bene!
Nog een klimmetje die van Bitsingen naar
Valmeer,daar wordt serieus gekacheld door Bruno maar wij bijten ons vast in het
wiel en geven geen krimp!
Ik stel voor om in Eigenbilzen een terrasje te
doen,maar genoeg site seeing voor vandaag en we rijden verder naar Zutendaal
waar onze wegen zich scheiden.
Om met een mooi Japans gezegde te eindigen ik heb
vandaag alweer iets bijgeleerd,ik mag rustig gaan slapen,bedank ik Bruno en
Stefano voor de mooie rit naar la Ville de Liége.
Ritgegevens
Bruno,Stefano en Gino
Ik had 111 km 25,7 km/uur
De Tour Colnago C59 van Thomas Voeckler (let op de mooie rechte voor-achtervork!
Alessandro de kleinzoon van Ernesto Colnago over dit knap staaltje teamwork:
This morning at five am we
prepared the frame [in Cambiago, near Milan]. At six am our driver took it to
our painting factory in Cascina [about 320km away]. At eleven am the frame was
ready and came back. We then finished the frame with the headset and bottom
bracket, and now the driver is leaving for Aurillac [800km from Cambiago] where
the team hotel is. tot...en de groeten
Door de slechte weersvoorspellingen en leden die al
op vakantie zijn vertrokken ,kwamen slechts 12 Azzurri aan het vertrek voor de
Alden Biesen classic ingericht door de Gelo wielertoeristen.
Het was inderdaad zwaarbewolkt en nog voor de start
vielen er nog enkele druppels,gelukkig viel de temperatuur mee.
Aan de Gelo bleek de drukte mee te vallen,aan de
inschrijvingstafels ging het vlotjes.
Franco en Giorgio namen het commando over en
beukten tegen de wind in.
De rit bracht ons over Haspengouwslandschap naar
Hoeselt Gors-op-Leeuw, Jesseren, Bommershoven, Heks, Horpmaal, Heers,
Mechelen-Bovelingen, Boekhout en Buvingen.
Ondanks de sterke tegenwind werd er stevig
doorgetrokken door Franco. Giorgio gaf de fakkel dan weer over aan Benny en
Roberto.
In Jeuk kwam dan de verlossing,niet de welgekome
sportdrank en cake, maar nu mocht de wind ons in de rug duwen tot in Rijkhoven.
Het tempo ging dan ook stevig over de dertig per uur. De Haspengouwse hellingen
werden dan ook vlotjes opgereden.
In Rijkhoven net voor de laatste helling was er een
lekke band voor Stefano. Af en toe viel er een verdwaalde regendruppel en zo
besloten we om niet te stoppen in de Gelo maar recht naar Winterslag te
fietsen.
We kunnen zeggen dat het nog een droge dag is
geworden, en de zon was geregeld van de partij. De afwezigen die zich door onze
weerman/vrouw hebben laten misleiden hadden dan weer ongelijk!
De rit van volgende zondag 17 juli naar Vaals wordt
vervangen door een 105 km naar Slenaken!
Bedankt Franco,Giorgio,Benny en Roberto voor het
beukwerk!
Ritgegevens
12 leden
109 km - 929 Hms 1 lekke band
Goei mopke!
Niet proper...
De juf doet een quiz in de klas. "In welk land wordt er goodbye gezegd?"
Piet: "Amerika."
Frank: "Engeland."
Klaas: "Ierland."
Jantje: "Antwerpen."
"Hoezo Antwerpen?", vraagt de juf.
"Wel", zegt Jantje, "ik hoorde het
onze pa vanmorgen nog zeggen:
"Doe je benen maar wijd open, dan kan ik er
GOED BAAI"
Mehhh, ei... wa voor een bbqjoh! Eg goed joh! Serieus, ik zweer u!
Met 106 man werd er gisteren zondag aangeschoven op
de Azzurri bbq.
Rond half 7 werd iedereen verzocht om aan te
schuiven en te genieten van al dat lekkers.
De traiteur had dan ook voor een uitgebreid buffet
gezorgd. Salades en grillades naar wens en naar ieders bek. De positieve
reacties bleven dan ook niet uit. Onder de gasten ook enkele Funbikers uit
Bilzen. De smulpartij werd door TVLimburg op film vastgelegd dat nadien samen
met de fietstocht op tv zal uitgezonden worden.
Zowel binnen als buiten de zaal werden er na het
eten pelotonnenkesgevormd en woorden als steil procenten en een dozijn namen
van bergen en hellingen weerklonken dan ook regelmatig door de bbq lucht.
We willen dan ook het bestuur en iedereen die
gezorgd heeft om er een schitterende avond van te maken hartelijk bedanken en hopelijk
komt er een vervolg.
Met 30 leden (acteurs) en 3 personen in de volgwagen
werden we door de mensen van TVLimburg van op een scooter gefilmd. Franco en
ikzelf als baancaps, hadden dan ook de opdracht om er een mooi ritje van te
maken richting Bassenge. Het werd dan ook een zeer geïmproviseerde rit rekening
houdend met de volgwagen die overal zonder problemen de groep moest kunnen volgen.
Nadat Emidio ons een woordje over hetscenariohad
uitgelegd en de groepsfoto werd gemaakt ,vertrokken
we richting Zutendaal Eigenbilzen via een korte omleiding in Riemst naar de
afdaling van de nieuwe Hallembaye. De TVL-scooter met achterop cameraman Sergio
snorde ons voorbij om dan verderop mooie shots te maken. Het eindresultaat zal
dan ook zonder twijfel mooi zijn.
Aan de grot van kleine Lourdes werd er even halt
gehouden en kreeg onze voorzitter Pino de micro onder de neus geduwd.
Op de helling naar Valmeer mocht er dan stevig
doorgefietst worden, terwijl boven op de top de camera alles registreerde. Hier
zoefde Franco(wat had je gedacht!) als éérste voorbij de camera gevolgd door
een uiteengespat peloton. Hopelijk zal de getoonde reportage zonder klank zijn,
want er werd wat afgehijgd.
Via Valmeer op Millen en dan naar het kasteel Alden
Biesen om daar ook mooie beelden te schieten, maar helaas daar gingen dit
weekend de jaarlijkse landbouwdagen door.
Net aan café Welkom in Eik, werd er lek geroepen
achteraan in de groep. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken reden we wat
verderop om Johnny H een blits bezoekje te brengen. We moeten toch zeggen dat
hij er nog goed uitziet in blote pens !
Na de babbel fietsen we verder door Schoonbeek Diepenbeek sas
van Genk waar de laatste druppels uit de kuiten werden geperst.
De laatste krachtmeeting de spurt der Titanen
werd op de baan recht naar de brandweer gehouden. Hier werden de puntjes op de
i gezet en dit alles werd dan mooi op film vastgelegd.
Aan de AFI werd er dan nog nagepraat en mocht
Emidio voor de camera zn zegje doen.
Bedankt aan Sergio om ons te filmen en de koude te
moeten trotseren.
Verslag geschreven
door Franco, waarvoormijn dank,
Voor de
mooie fotos klik op t kaartje
Dag
bloglezers,
Vandaag
hadden we onze zinnen gezet richting Eifel.we hadden al in april kennis gemaakt
met de streek rond de ruhrsee en het beviel ons enorm qua natuur
en
natuurlijk het vele klimwerk, dat we besliste om hier nog eens een tocht te
organiseren.We zouden nu de rit andersom gaan rijden.Om 8 uur stonden 10 man
paraat aan het clublokaal afi om de trip naar Eupen aan te vangen.
In hoeselt pikken we nog een gastrijder op,nl
alan boonen, nee geen familie van tommeke.Aan de start in eupen was het wat
frisjes maar de 13 km die ons naar monschau moeten loodsen gaan lichtjes bergop
en dat doet de temperatuur ook wat stijgen.Via ingenbroich gaan we richting
hammer, en zo verder naar de ruhrvallei, na een paar klims verwerkt te hebben
komen we in dedenborn aan waar we aan een lange afdaling beginnen van 5 km.Na
een relatieve vlakke stuk komen we in einruhr aan.Nu volgt er een pittige klim
van 4 km met prachtige uitzichten op het meer die ons naar kesternich
brengt.Via smidt dalen we nu een 4 km richting heimbach waar we een pauze
nemen.
Na een reuze
snitsel met fritten wacht ons een klim van 5 km die ons naar gemund brengt.Na
een kleine omleiding omwille van wegenwerken zijn we genoodzaakt er nog een
klim bij te doen die niet op het programma stond.Eenmaal boven zaten we terug
op ons traject.Nu fietsen we via hofen richting monschau waar de laatste klim
van de dag wacht.De weg die lichtjes in dalende lijn gaat en de wind die niet
in het nadeel blaast nodigd ons uit om een tandje bij te steken.Bij momenten
word er stevig doorgefietst
Bij aankomst
hoorde ik alleen positieve reacties.In deze rit moest er ongeveer 35 km geklommen
worden, soms met een heel klein percentage, soms wat moeilijker.De opdracht was
alleen om zoveel mogelijk samen te rijden en vooral opletten tijdens de
afdalingen. dank aan de deelnemers om er een geslaagde rit van te maken. Giorgio die
vandaag jarig was nl 54 jaar heeft ons bij piceno nog getrakteerd op vlaai en
drank. Thanks
hiep hiep
hoera.
ritgegevens
11
deelnemers
130,85 km
25,2 km/uur 1883 Hms (Garmin Giorgio)
Op zondag 3 juli zal het een speciale leuke dag worden in
ons prille bestaan.
We vertrekken om stipt 8 uur voor onze zondagrit. De 21ste
clubrit De ronde van Nederlands Limburg zal vervangen worden door een kleine
72 km relatief vlak en rustig ritje richting Kanne.
Zoals jullie weten zal een cameraploeg van TV Limburg ons tijdens de rit in de voormiddag
filmen.
Om 17 uur barst ons BBQ feestje los dat doorgaat in de
feestzaal van eetcafé AFI Winterslag. Hier zullen de mensen van TV Limburg ook
aanwezig zijn om dit alles te filmen. Onze voormiddagrit en BBQ zal nadien 1 week
op tv uitgezonden worden.
Laat ons hopen dat de weergoden ons die dag gunstig gezind
zullen zijn !
Tot zondag 3 juli stipt 8 uur voor de clubrit, hopelijk kan iedereen
,gladgeschoren en in clubtenue, op deze toch speciale dag aanwezig zijn!
De 20ste clubrit naar Val-Dieu werd
verplaatst naar een latere datum, en werd vervangen door een ritje naar de
Zonneberg(St Pietersberg). Ik denk aan de reacties te horen was dat zeker geen
slechte keuze.
Met 20 man was de opkomst eerder matig te noemen.
De vakantie is blijkbaar begonnen voor de afwezigen.
Een clubritje op mijn naam, Palm zou mij tijdens de
rit assisteren als gastbaancap maar kwam niet opdagen. Nino bood zich dan
spontaan aan om deze klus te klaren. Tonino zat weer paraat aan het stuur van
de volgwagen.
We vertrekken richting Boxbergheide door naar
Bokrijk en over het sas van Diepenbeek waar er voor de eerste keer lek werd
gereden(Franco) en kort daarop werd er voor de 2de keer plat geroepen.
We vervolgen onze weg en passerenin Eik aan café
Welkom bij Wiske en Ludo.
Aan het containerpark van Bilzen wacht ons de
eerste helling. Vanaf nu zal het met ups en downs gaan tot in Millen. Aan de
kerk van Millen links in de rue de montagnein. Een korte kuitenbijter van
12%. De aanvallen blijven dan ook niet uit onder onze berggeiten.
We rijden door Bassenge waar we wegens wegenwerken
een korte omleiding moeten volgen.
Na Eben volgt de Lanaye en fietsen tussen
Albertkanaal en de Maas naar de Zonneberg.
Maar eerst moeten we nog de mooie slingerende klim
naar Buitengoed Slavantewaar ooit een klooster heeft gestaan van de paters
Franciscanen.
Van hierboven heeft men een prachtig uitzicht op de
Maasdal. Maar wie heeft daar oog voor gehad?
Toen ik begin deze week de rit verkende,waren
enkele gemeentearbeiders hier druk in de weer met het restaureren van het
mergelpoortje. Er werd mij beloofd dat er een opening zou gelaten worden
speciaal voor ons. Waarvoor onze dank mannen!!! (alhoewel ik vrees dat er niemand
dit zal lezen op dit blog)
Na een korte adempauze en zo de hartslag wat laten
zakken beginnen we nu aan de St Pietersberg. De ratelende kettingen gingen dan
ook dadelijk opzoek naar de juiste versnelling,of om zo pijnmin mogelijk deze
Amstel Gold Race puist te bedwingen.
Na de afdaling kreeg nu Bruno met een lekke band af
te rekenen.
Omdat er eerst werd gezegd dat bij sponsor AXA in
Gellik enkele fotos zouden gemaakt worden fietsten we over de Muizenberg. Maar
de fotoshoot werd afgeblazen en verschoven naar latere datum. Om tijdig terug
aan de AFI te staan, vervolden we onze weg via het jaagpad tot in Eigenbilzen
dan door het bos op Zutendaal Genk.
Bedankt Nino en ook Fulvio om te assisteren.
Mochten er nog fotos van de
rit binnensijpelen,dan komen die zeker nog op het blog.
Ritgegevens
20 man 93,00 km 25,9 km/uur
692 Hms 3x lek gereden.
Ter info:
Jullie
zullen ongetwijfeld de blitse Ital. helm met bijpassende bril al opgemerkt hebben bij Franco en
Antonio. Op dit ogenblik loopt er een actie bij de verdeler in Kelmis.
Voor
groepen is er een pakket voorzien :
helm
+ bril + mooie rugzak + t-shirt voor de prijs van 130
.
Mogen
we jullie dan ook vragen mocht er nog interesse hiervoor zijn, even Franco een
seintje te willen geven? Via dit blog of bel gewoon naar Franco (zie bij
clubleden in rittenboekje.) Zo hoeven we maar 1 bestelling te plaatsen.
Wielertoeristen die op fietsvakantie vertrekken, LET OP!
klik op de link
hallo fietsmakkers,
Ondanks het slechte weer van deze morgen bij het
vertrek naar Aubel,stonden er toch 4 dappere die- hards( Antonio,
Franco,Fulvio,en Emidio) aan de C-mine.
De rit werd dan ook wijselijk afgelast en vervangen
door een heerlijke cappuccino bij Piceno.
Voor morgen zondag, zijn de weersverwachtingen dan
weer zomers, dus allen op post voor een clubritje tussen Jeker en Maas de St-
Pietersberg of ook de Zonneberg genaamd.