Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Geen tweede uitje voor Lindsey Vonn in Sankt Moritz: super-G geschrapt door mist en wind
  • LIVE (13.30 uur): Karetsas verrassend in Genkse basis, Verschaeren vervangt zieke Dreyer bij Anderlecht
  • Mathieu van der Poel "verschalkt" de pers bij aankomst in Zonhoven: "Is ook niet aangenaam buiten"
  • Geeft Europese kwalificatie Cercle Brugge vleugels tegen OH Leuven?
  • KAA Gent jaagt op eerherstel bij Standard na Europese uitschuiver
  • Zet Union opmars voort tegen Club Brugge? "Club zal op Champions League-niveau moeten zitten om Union te kloppen"
  • Kan KRC Genk leidersplaats en perfect thuisrapport veiligstellen tegen Anderlecht? "Gaan voor clubrecord"
  • Kan Marie Schreiber ook in de Kuil van Zonhoven de Nederlandse vrouwen afhouden?
  • De vrije rol van mentor Annemiek van Vleuten: "We werken met mensen en dat wil ik bewaken"
  • Usyk wuift "kerstcadeau van jury" weg: "Ik win! Ik ben bokser, geen jurylid"
    Nieuws HBVL
  • VIDEO. Daar is hij dan! Mathieu van der Poel komt aan in Zonhoven voor zijn eerste cross van het seizoen
  • Vaticaan zet proces zaligverklaring koning Boudewijn in gang
  • Dertig jaar oude moordzaak op tienermeisje neemt opvallende wending: ex-vriendje gearresteerd
  • Het ging bijzonder moeizaam, maar Leuven Bears geraakt uiteindelijk toch voorbij stug QSTA United: “Slechte matchen winnen is ook belangrijk”
  • LIVE. KRC Genk ontvangt Anderlecht: breekt Racing zijn clubrecord of nadert paars-wit tot op twee punten?
  • Duits international Benjamin Henrichs maanden aan de kant door gescheurde achillespees
  • Minister Paul Van Tigchelt over zaak Julie Van Espen: “Op korte termijn excuses van minister en rechterlijke macht aan familie”
  • Warmste Kerstmars eindigt voor Fabrizio op spoed: “Halverwege kon ik écht niet meer”
  • Alleen dat doelpuntje van Dennis Praet ontbrak nog: hoe Antwerp zich (eindelijk) naar een deugddoende zege knokte
  • Met dank aan Florian Wirtz en Patrik Schick: waarom de Bundesliga toch nog spannend kan worden
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cyclosportieve CHARLY GAULE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 22ste editie van de cyclosportieve “La Charly Gaule”

    Zondag 4 september 2011

    Vertrek /aankomst Echternach (Lux)

    Meer info klik hier

     

    Franco en co rijden al enkele jaren deze mooie cyclosportieve in Luxemburg.

    Daarom deze oproep, indien je graag meefietst  samen met enkele Azzurri,

     

    Geef Franco dan een seintje met je gegevens door een email te versturen,

    Naam ,voornaam – geboortedatum -. adres,

    Heb je eigen vervoer of wil je met iemand meerijden? Laat het weten

     

    Franco :

    Tel:  0498-706094

    Emailadres : franco.marinozzi@telenet.be



    Categorie:Allerlei nieuws
    16-08-2011, 07:34 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    15-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Camerig (door Franco)

    dag fietsmakker,
    verslag geschreven door Franco, waarvoor onze dank.

     

    Na de afgelasting van onze clubrit gisteren besloten we vandaag richting camerig te fietsen.Deze morgen stonden er 6 man stipt aan de c- mine om deze toch pittige rit aan te vangen.De namen Emidio, Fulvio, Benny, Sandro, Robby,en Franco.We moesten Fulvio beloven om ten laatste om 12.30 u terug thuis te zijn omdat hij familiebezoek kreeg .We vertrokken richting richting maastricht en zo naar de bemelerberg.Eenmaal boven slaan we rechtsaf richting ingber om zo aan de afdaling te beginnen die ons aan de voet van de Koning van Spanje brengt.Deze helling is 1400 lang aan een 5,1 gemiddeld.Na de top slaan we rechtsaf om richting Heyenrath te fietsen.Hier word het stoempen want het gaat valsplat en de wind pal op de neus.Nu volgt er een mooie afdaling van 3 km ,nl de Sweiberg.Aan de einde van de afdaling slaan we rechtsaf om een paar km verder aan de Camerig te beginnen.Deze helling is 4,3 km lang aan een 4,3 gemiddeld.Aan het hotel bergzicht slaan we links in om de laatste 2 km van de klim af te haspelen.Na de top rijden we rechtsaf om de camerig weer af te rijden en zo stilletjes richting Valkenburg te fietsen.Na enkele molshopen besluiten we toch maar om er nog 2 hellingen bij te nemen nl de kruisberg en de ubachsberg.Als de bergzone achter ons ligt fietsen we aan een strak tempo richting Elslo en zo naar Maasmechelen.De salamanderberg is de laatste hindernis die we nog moeten overwinnen en dan richting Genk.Bij aankomst iedereen wat vermoeid maar toch tevreden .Fulvio was ruim op tijd om aan zijn aperitiefje te proeven.

     

    ritgegevens 121 km

    28,2 Avs

    Azzurri verkeersbrigadiertjes van dienst (Eneco)

    de vakantie uittocht



    Categorie:Allerlei nieuws
    15-08-2011, 16:27 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    12-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haspengouw, zondag 14 augustus 8 uur stipt!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakker,
    De 28ste clubrit van nu zondag 14 augustus is in kannen en kruiken. Op mijn ééntje ben ik woensdag Haspengouw ingetrokken. Het verlof van mijn fietsmakkers is opgesoupeerd en zijn met of zonder motivatie terug aan de slag bij Ford. Ja, life sucks !
    Enfin, hopelijk krijgen we zondag een mooie droge dag. Zodat we kunnen genieten al fietsend tussen al die fruitplantages, wel afblijven van de sappige peren! We fietsen eerst over vlakke wegen via Godske…Djoppenbeek…Alken en rijden Haspengouw binnen…Kuttekoven…Borgloon…etc.
    Iedereen (die over internet beschikt natuurlijk) heeft in de loop van de week een e-mail ontvangen? Dus jullie weten wat te doen zondagmorgen!
    De rit(98 km) is in vergelijking klein bier-peanuts, vergeleken met die van vorige zondag rond Valkenburg, dus een hint aan de bangeschijters onder ons, mee komen zondag!

    Roberto, met deze fiets gegarandeerd topprestaties!

    Voor de Bianchi liefhebbers ?



    12-08-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdrit Eneco toer,Roberto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Just On Time-ploegentijdrit voor bedrijven in Genk

     

    De Eneco Tour 2011 wil niet enkel de toppers laten genieten van het parcours en de sfeer, ook fietsliefhebbers worden dit jaar aan het werk gezet! een ploegentijdrit voor gelegenheidsteams, op zaterdag 13  augustus in Genk.

     

    Na de mooie prestatie tijdens de Gentlemankoers in de Herenstraat,zal Azzurri clubgenoot Roberto ook hier in Genk aan deelnemen tijdens de ploegentijdrit voor bedrijven.

    Het vertrek is aan het oude ziekenhuis van Genk, om stipt 14u46 wordt het team van Roberto weggeschoten. Er moeten 2 rondjes van 5 km gereden worden om zoals de profs over de Eneco officiële finishlijn te bollen. Waarna de aankomst van de profs na(rit 5- 184 km) rond 16u46 wordt verwacht.


    Supporters op post met toeters en bellers voor het team van Roberto, Forza Robertoooo!



    Categorie:Allerlei nieuws
    11-08-2011, 08:22 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    09-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gentlemen koers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakker,

    Al voor de 55ste maal ging dit jaar”Herenstraat Kermis”door. Tussen de vele activiteiten wordt ook elk jaar een Gentlemenkoers georganiseerd. Een wielerwedstrijd voor de betere wielertoeristen onder ons. Al wie zich geroepen voelt om als ééndagsrenner door de zijstraten van de Herenstraat in Waterschei te razen,mag deze koers niet missen en moet op de afspraak zijn.

    Er moeten 16 rondjes van 2,7 km afgemaald worden. De winnaar mag dan voor een gans jaar met de exclusieve trui rondrijden.

    Onder de renners ook 4 Azzurri clubleden die de kleuren van onze club verdedigden.

    Franco,Giacomo,Roberto en Stefano mooi in Azzurri uitrusting.

    Onder een dreigende zware donkere hemel werd het startschot gegeven. Al dadelijk werd het gashendel opengetrokken. Al na één rondje werden de mannen van de jongens gescheiden.

    Terwijl er nog renners naar hun pedaal zochten om in te klikken, was de kopgroep al een bocht verder!

    Onder luid aanmoediging van familieleden en supporters scheurden de renners aan een rotvaart langs de frietkraam en tapkraan de tent uit. Ook chapeau voor de speaker van dienst die het allemaal maar moest bijhouden. De chip (die meer weg had van een enkelband) van de snelste renner, liet op de streep meer dan 42 km/gemid optekenen! Halloooo!!!! Snelste ronde
    een klein 4 min! Jawadde ! of heeft die speaker de snelheid opgemeten van die politieagent
    op moto die de weg moest vrijhouden?

    Dit alles nog net voor dat de hemelsluizen open gingen. Met bakken en grote emmers viel het water uit zo een zwarte wolk! Dit was dan ook voor Franco en Stefano het moment (zéér wijselijk)om er de brui aan te geven. Giacomo en Roberto hebben in de gutsende regen de resterende rondjes afgewerkt en namen dan ook geen risico’s meer.

    Door een vijftal renners werd de spurt naar de overwinning ingezet, wie deze prestigieuze spurt gewonnen heeft blijf ik jullie schuldig. Door de koude was ik ook mijn pedalen wat de concentratie betreft ook kwijt geraakt! Ik vraag mij af wanneer de éérste sneeuwvlok gaat vallen hier in Belgenland!

    Natuurlijk een dikke proficiat aan de 4 Azzurri die onze kleuren(wat verbleekt door de regen) hoog hebben gehouden! …snik…snik.

    Maarja...denk aan de olympische gedachte!

     De Olympische Gedachte is opgesteld in 1920. (heb ik ook maar opgezocht hoor!)

    De gedachte zegt: “Het belangrijkste bij de Olympische Spelen is niet het winnen, maar het meedoen.”

    De Olympische Gedachte wordt tijdens iedere Olympische Spelen(lees Herenstraat Kermis) herhaald en wil zeggen dat een deelnemer al tevreden mag zijn met zichzelf, voordat hij de wedstrijd is begonnen.

    De deelnemer heeft immers het Olympische niveau behaald; iets wat niet voor iedere sporter is weggelegd.

     

    En nu maar trainen voor editie 2012 niet voor Londen maar Waterschei!

    aan een rotvaart de tent uit!



    Categorie:Allerlei nieuws
    09-08-2011, 08:38 geschreven door Gino
    Reacties (6)
    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.clubrit 27 verslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakker

    Met nog 10 ritten voor de boeg kan het aftellen beginnen en het seizoen 2011 zit erop.

    De 27ste clubrit stond op rekening van Franco die steeds onze noorderburen graag een bezoekje brengt. Bijgestaan door Bruno die overigens het uitstekend heeft gedaan,trakteerde hij ons op een stevig menu, de kleine finale van de Amstel. We mochten met 18 man aanschuiven,enkelen net terug uit (aan hun kleurtje te zien) zonniger oorden. Ander toeristen wilden het rustiger aandoen na enkele weken platte rust ergens in Griekenland en kozen zaterdag voor de vlakke rit naar “Scherpenhevel” ?

    Het was fris deze morgen, dat maakte dat er leden zowaar in langbroek aan de start verschenen. Maar de hellingen en de schuchtere pogingen van de zon, maakten het iets warmer.

    Via Zutendaal werd er naar Maastricht gereden,ditmaal geen Bemelerberg maar een andere stevige kuitenbijter. We passeren het penitentiaire inrichting van Maastricht en beginnen aan deze kuitenbijter. En veldweg van een 1000 m lengte die in 3 niveaus ons naar de top brengt.

    Het tempo lag beduidend lager dan de vorige ritten,daarom geen geklaag en was iedereen tevreden. Ideaal tempo, die iedereen gemakkelijk aankan.

    De aanvallen en versnellingen bergop mag en kan,maar boven moet er gewacht worden tot dat iedereen terug heeft kunnen aansluiten.

    Het landschap en panorama is prachtig boven op de Gulpenerberg,die iedereen op eigen tempo heeft kunnen verteren. Een kleine 600 m lang met als max 19 %. Gelukkig is het steilste stuk maar kort met een lange uitloper,maar als je de helling niet kent en kom je op het groot mes aangereden,dan is het toch wel effe in paniek terug schakelen geblazen.

    Wie vandaag opvallend fietste was Francesco, op z’n Pina knalde hij overal naar boven.

    Als we in het centrum van Valkenburg aan de voet van de Cauberg komen roept de baancap “links” terwijl op een van de vele terrasjes in koor “rechts”(=klim Cauberg) werd geroepen.

    De laatste klim begon zowaar bij onze “toeristen”wat iets teveel van het goede te zijn. Stilaan werd het tijd om koers te zetten richting Winterslag via Gellik en Zutendaal.

    Het was een prachtige mooie rit die Franco voor ons had uitgekiend((ik had niet anders verwacht). Morgen maandag 8 augustus om 18 uur zal hij en nog enkele Azzurri deelnemen aan de jaarlijkse “Gentlemankoers” in de Herenstraat Waterschei. Supporters allen op post!

    Nog Franco en zeker Bruno niet vergeten bedanken om ons bij momenten stormwind, te houden.

    Volgende week clubrit 28, is  het de beurt aan jullie blogger om er iets moois van te maken in Haspengouw. De rit zal zeker niet zo zwaar zijn als vandaag, maar qua landschappen mag het zeker niet onderdoen.


    Ritgegevens,

    98 km

    1x lek gereden (Roberto?)

     

    Bedankt Bertje voor de foto’s



    07-08-2011, 22:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    04-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Gottardo appendix


    Granfondo San Gottardo , appendix

     

    De organisatie heeft een fotoreportage gerealiseerd , die je onder volgende link kan bekijken :

    http://www.granfondosangottardo.com/ en op ‘home’ klikken

    azzurri : haal jullie beste Italiaans maar boven en bekijk dat even

    wie in mijn foto moest geïnteresseerd zijn , die moet ik verwijzen naar volgende link  :

    http://www.fotografiabedino.com/photostore/gallery.php?gid=244

     en onder ‘ricerca pettorale’ vul je nr 501 in en zie je mij bijna op de top van de Gottardo (laatste 3 foto’s van de reeks )

    volgend jaar vindt de 2de editie plaats op 22 juli 2012 . hopelijk met een duidelijke aanwezigheid van ‘azzurri’ , die ik graag zal wegwijs maken in deze organisatie

     

    marc(o)



    marc(o) in actie ...vai...vai marco! (jammer dat de foto's beveiligd zijn)

    gepersonaliseerde rugnummer!

    Categorie:Allerlei nieuws
    04-08-2011, 19:43 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel 2 GF San Gottard
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Granfondo San Gottardo (deel 2)

    Om 8 uur werden we dan om de 3 min gelost op het vliegveld in pakken van 200  , ik met startnummer 501 in pak en dan volgde nog en hondertal in pak 4 .

    De aanloop naar de San Gottardo , 10 km ,  was geneutraliseerd , wat niet wegnam dat er tegen een sterke tegenwind  snel gereden werd en na amper 2 km had ik de bezemwagen al achter mij , geen prettig maar rustgevend gevoel . en dan begon de eerste ‘tratta’ 12 km naar top Gottardo, een 3-tal km asfalt en dan beginnen de beruchte kasseitjes  afgewisseld met wat asfalt . na een tijdje kasseivreten begon ik eindelijk wat deelnemers te zien en een inhaaltocht in te zetten  ; het rijdt niet zo vlot als asfalt maar ik vond het redelijk en op die stroken maakte ik wat afstand goed . het plotse zicht van een deelnemer in tegengestelde richting , opgave dus , gaf te kennen , dat het er niet makkelijker zou op worden : de temperatuur daalde met de hoogte en het werd grijzer en grijzer en killer  . en vanaf ca. 4 km van de top is het continu kasseitjes , waardoor ik nog meer volk als doelwit kreeg . de weg slingert zich omhoog in een onafgebroken reeks van 23 haarspeldbochten , waardoor je beurtelings een vlaag tegenwind en meewind te verwerken krijgt . ondertussen nog wat dalende opgevers gezien en de bezemwagen kwijtgespeeld aan anderen . na 1u 41 m klimmen bereikte ik de top  (beste tijd ,alle categorien 45 m ) en deed me daar op 2091 m hoogte en bij een temp van 5°C te goed aan een hete tee en wat koekjes  .

    via de moderne pasroute naar beneden over biljartvlakke betonbanen ; gezien de vochtigheidsgraad en nog lage temperaturen was het opletten geblazen , zeker onder de half open tunnels waar vochtige en droge stroken mekaar onvoorzienbaar afwisselden ; met daarbij de wind was het een ijskoud gevoel niettegenstaande mijn overvloed aan kledij .

    70 km/u leek me daarbij wel een goed maximum .

    vanaf een 2-tal km boven het dal kwam de zon er aangenaam doorpriemen en kon de opwarming beginnen  voor de 2de ‘tratta’  . op weg naar deze kwam ik in tegenrichting

    reeds heel wat rijders tegen die dat al achter de rug hadden en op weg waren naar de 3de ‘tratta’ , nogmaals de Gottardo  .

    met veel achterdocht begon ik aan de klim naar  Altanca : slechts 5 km , dat vond ik verdacht , dat zou wel een stevige bult zijn en zo was het ook : 1 km aanloop en vanaf dan alles tussen 11 en 13 % zonder verpozen : aan de start wist ik niet meer juist hoeveel km het was , ik mikte de ganse tijd op wat huizen ergens in de hoogte ; hoe groot was mijn ontgoocheling

    toen ik daar na 4 km aankwam en nog geen meet zag  , gestopt en terug de bezemwagen naast mij : op mijn vraag waar de meet lag kreeg ik als antwoord : nog een paar km ! dat deed de deur dicht  , opgave  (2de Gottardo was ik sowieso al niet meer van plan) en bergaf terug naar finish , waar ik de stafkaart van de klim zag en met spijt merkte, dat het nog om een kleine km ging : die had ik nog wel  verteerd .

    oh ja : gebruikte verzetten voor de klimmen : 22x23/26  waarmee ik een min ritme van 60 t/ m kon houden .

    de pasta party en een biertje smaakte er niet minder om .

    al bij al : voor herhaling vatbaar , geweldige organisatie , niet gepeild , maar aan alle wegsplitsingen een signaalman  , vriendelijk en copieus onthaal . van de zwitserse weerman wordt wel wat meer medewerking verwacht !

     

    marc(o) 

     

    link : http://ridewithgps.com/routes/578251

    let op : boven rechts kan je omschakelen naar metrische meten ipv engelse maten (imperial)

    als je met de cursor over het profiel gaat kan je plaatselijke km , hoogte en percent zien 

    fotoalbum : https://picasaweb.google.com/nm1duf/GranfondoSanGottardo24072011#

    Marc(o)  bedankt voor 't verslag en nogmaals proficiat!



    Categorie:Allerlei nieuws
    04-08-2011, 07:11 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    03-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag GF. San Gottardo 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Granfondo San Gottardo (deel 1)

    verslag geschreven door Marc(o)

    De aanwezigen op de 9 Colli herinneren zich wellicht nog de folder die toen werd uitgedeeld met informatie over een gloednieuwe cyclosportieve in het Zwitserse Ticino .

    Interesse was er zowel van Franco als van mij en toen de tijd voor inschrijven nakend was haakte Franco af omwille van andere bezigheden  .

    Op 14 juli ingeschreven aan de prijs van 43 € en vertrek ’s middags op 21 juli om die dag tot Remiremont te geraken , zowat over halfweg . Via Basel , Luzern en over de Gottard wegens te druk door de tunnel  vrijdag aangekomen in Airolo rond de middag , lichte maaltijd en door naar Faido , een dorpje 15 km ten oosten van Airolo , waar ik via booking.com een hotelletje had gevonden aan 50 CHF (43 €)per nacht plus ontbijtbuffet  .

    Leuk dorpje , lekker weertje , omgeving wat verkend .

    De volgende ochtend op naar Ambri om de ‘paco gara’ te gaan opnemen . Ambri was de startplaats en lag op een 5 tal km van mijn hotel . Na wat zoekwerk de lokale schaatsbaan ontdekt , die voor de gelegenheid was omgeturnd in inschrijvingszaal . met hulp van leuke  Ticino dames (wat een mooi ras !)  werd ik in bezit gesteld van startnummer , verteerbonnen een uniek truitje , zwitsers zakmes ,waarde zelf geverifieerd 21 CHF , en wat kleinigheden .

    En dan verkenning met de wagen en fotoshoot : het parcours gaat over 3 cols en 114 km ,waarbij alleen de klimmen gechronometreerd worden en de verbindingsstukken tempovrij .

    De eerste ‘tratta’ gaat over de oude San Gottardo route  , ook lokaal de ‘Tramonta’ genoemd .

    Die begint net bij het verlaten van Airolo en loopt dan over 12 km naar de top op 2091 m .

    Met de auto is het even opletten , want je zou vlug de nieuwe route over de col (bestaat ook naast de tunnel) volgen en dan mis je DE attractie van de oude route : zeker 50 % kasseitjes ,die er weliswaar vrij goed bijliggen maat zeker niet lopen zoals asfalt .

    De laatste 4 km zijn nog uitsluitend kasseitjes en bestaat uit een opeenvolging van 23 haarspeldbochten .

    ’s namiddag’s nog even het materiaal gecheckt en proefritje van een uur gereden om alles te verifieren : had namelijk triple van cyclocrossfiets over gebouwd , waardoor ik vooraan beschikte over 44-32-22 en een cassette van 13-26 .  

    bijna vergeten te melden : bij mijn aankomst boven met de auto was het daar vreselijk koud ,

    mieserig door laag wolkendek , niet veel goeds belovend . gelukkig had ik gepaste kledij bij op de handschoenen na  . in Faido een intersport zaak gevonden en handschoenen met lange vingers gekocht , die goed van pas zouden komen .

    op de vooravond van het evenement een sms gekregen van de organisatie met de mededeling dat eventuele parcourswijziging voor de start officieel zou gemaakt worden .

    ondertussen waren nog wat kandidaat deelnemers in het hotel geland en kregen we te horen dat ontbijt vanaf 5 uur zou mogelijk zijn . met een geplande start om 7.30 uur en een kwartiertje auto tot daar leek 6.20 uur me ruim voldoende en dat bleek ook zo . tijdig geparkeerd op de startbaan en bleek het daar amper 12° C te zijn : dus dikke windvest met daarover nog een winddicht regenjasje , beenstukken en ja mijn nieuwe handschoenen  , wat het net draaglijk maakte . weldra liep het als een vuurtje rond , dat het parcours gewijzigd was en de start verlaat tot 8.00 uur  ; uitvoerige info werd per  luidspreker aan de start kond gemaakt : de Furka en Novena Passen werden geschrapt wegens te barre weersomstandigheden ; als alternatief parcours kwam uit de bus : start met de Gottardo , waarna afdaling langs de nieuwe pasweg naar Airolo en wat verder een klim naar een gehucht boven het vliegveld Altanca  , terug naar startplaats voor een extra rondje San Gottardo , alles samen 84 km ipv 114 en 29 km klimmen ipv 38 .

    morgen volgt deel 2 van de GF San Gottardo toertocht



    Categorie:Allerlei nieuws
    03-08-2011, 20:08 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    02-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rondje Valkenburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    EINDELIJK !!! na een rotte natte maand juli, nu echte zomerse temperaturen, ’t was bloedheet vandaag dat wat het positieve betreft. Het jammerlijke aan vandaag is dat de groep in twee werd geplitst. Emidio deed een oproep om naar Banneux te fietsen, geen probleem ware het niet dat Franco ten vroegste om 10 uur kon vertrekken wegens omstandigheden. Luc, Bruno en ikzelf besloten om toch maar met Franco den Hollander op te gaan en ev de rit van as zondag te verkennen. Met 4 man dus naar het zonnige Valkenburg om daar de hitte nog meer te voelen tijdens de hellingen. In Zutendaal aan de verkeerslichten hadden we afgesproken waar het kruispunt volledig afgesloten was voor alle verkeer.

    We rijden richting Maastricht richting Bemelen waar we ditmaal de Bemelerberg gewoon laten liggen voor wat die is en slaan een klein weggetje in die ons naar de gevangenis van Maastricht leidt. Al lachend vroegen we aan Bruno of hij ons wat meer info kon geven over dat gebouw. Gelukkig is Bruno wel altijd te vinden voor een joke!

    Verder wil ik nog alleen dit kwijt over deze prachtige kuitenbijter rit! We rijden de finale van de Amstel, hier en daar wat aangepast natuurlijk, we moeten ons toch aan de vooropgestelde kms houden.

    In Valkenburg werd het dan tijd voor een koele verfrissing. De kelner begon zowaar reactie van ons uit te lokken ivm onze Belgische held Gilbert. “nou, hij is soo stereuk dat er wellicht een luchtje aan is aan al sijn overwinningen” jullie hebben toch Hoogerland als held hier in Nederland ,zei ik.

    Om uit het centrum te geraken moeten we nog even klimmen, en dan recht naar huis via Maastricht tot in Veldwezelt…Gellik.

    Franco en Bruno rijden daar op Genk en Luc en ik naar Bilzen.

    Mooie rit Franco, bedankt ,het was een (z)waar genoegen, ik weet nu waar ik mij zondag gedeisd moet houden(de ganse rit dus!)


    Ritgegevens

    Franco,Luc,Bruno en ikzelf

    Ik had 112 km – 26 km/gemid.

     

    Onderweg werden er foto’s gemaakt. Voor de groepsfoto heb ik de zelfontspanner ingesteld.

    Wat niet altijd van de eerst maal lukt, zie foto

    Klik op de foto’s om te vergroten.

    Gino Luc Bruno Franco telaat


    02-08-2011, 17:18 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    01-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag clubrit 26 Averbode
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Verslag geschreven door Emidio, waarvoor onze dank.

     

    vandaag ging onze clubrit naar averbode,12 man op de afspraak,via het kanaal richting hasselt volgen we nu  de bordjes jeugdherbergen.richting zelem,dan diest daar beslissen we naar scherpenheuvel te fietsen voor een kaarsje te branden en een tas koffie, na de pauze richting averbode,stefano kent een mooie weg tussendoor en korter, anders gingen we over de vooropgestelde kms, en dat op een zondag. Waarschijnlijk moeten we ergens een pijl gemist hebben want we zaten goed uit de richting.de meeste onder ons zouden graag op een zondag op een deftige uur thuiszitten en daarom beslisten we recht  naar hasselt en dan richting genk te fietsen, Bij aankomst hadden we 120km -27 km/u – 3 lekke banden

    Hoe weet je wanneer het tijd is om je rijbewijs in te leveren? Ik denk wanneer de hond zo'n gezicht trekt ! klik op de foto
    rijbewijs


    01-08-2011, 06:55 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    30-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Stuwmeren

    Hallo fietsmakkers

    Niet veel respons ivm de rit van de stuwmeren. Met 4 man naar de wielervrienden van HIH Vlijtingen. “The Fab 4” Franco,Pino,Emidio en Gino.

    Onder een zwaar bewolkte hemel maar het bleef gelukkig droog  rijden we naar Eigenbilzen over enkele veldwegen door Rosmeer…voetbalplein Vlijtingen waar we konden inschrijven.

    Het was al rond 9 uur en aan de geparkeerde wagens te zien waren er niet veel fietsliefhebbers komen afzakken voor deze toch mooie toertocht. Aan de fietsenstalling werd er de schuld gegeven aan de lichte regenval rond 8 uur. Wij hebben in Genk en Beverst er geen last van gehad.

    Na de inschrijving en een babbeltje geslagen te hebben met enkele HIH leden, die dachten dat onze Georgos die nu op dit ogenblik op familiebezoek is in Griekenland, een nieuwe regering aan het vormen is.

    Noodgedwongen werd hier ook het parcours aangepast wegens de nu al gekende problemen met enkele burgervaders die geen wielertoeristen dulden in hun mooie dorp. Een van de redenen: wij laten veel zwerfvuil achter(!) maar tegen betaling van een aanzienlijke som mogen we wel zwerfvuil achterlaten(?).

    De gekozen parcours waren daarom zeker niet minder, wij hebben wel geen stuwmeer gezien, maar who cares! Hellingen en dikke rijpe puisten genoeg in de Voerstreek, je hoeft echt niet ver te rijden en zoeken. De Lanaye kwam als eerste aan de beurt en via den Hollander in Mesch daar lag de tweede smeerlap te wachten. Overal tijdens de klims moest ik beroep doen op mijn kleinste versnelling, het bolde voor geen meter voor mij. Ik zocht daarom wat beschutting achter die witte Dogma,maar veel maakte dat niet uit.

    Via de klim in Mheer naar de Planck…en rijden St’ Pietersvoeren binnen. Je kan er niet naast kijken, in Rullen rechts van ons, ligt die rijpe dikke puist.

    Tussen de weilanden ging het steil omhoog 1000 m lengte, gemid 6,8 % en 17% max.

    Enkele huizen op de top verraden dat de top niet meer ver is.

    Voor mij rijden 2 lotgenoten die ik graag zou willen inhalen wat onmogelijk was, niet dat er veel volk was maar de “tanden” op mijn Shimano bloc waren op!

    Op de top komen we in het gezelschap van echte laagvliegers die ons aan een rotvaart naar de bevoorrading meezuigen, pfff !

    Na een verfrissing en foto maken we ons op voor de laatste kuitenbijter, Hallembaye.

    Op mijn trippelke naar boven en gelukkig volgt dan een mooie afdaling kwestie van effe tot rust te komen. Nu nog de “nieuwe Hallembaye” en wat veldwegen komen we terug daar waar het deze morgen begon. Nu ik toch op mijn trippelke zat heb ik de lijn maar doorgetrokken door mij een trippelke Grimbergen te bestellen.

    Al bij al een mooie toertocht weer afgehaspeld,

    Bedankt aan mijn metgezellen en nu opmaken voor de clubrit morgen naar Averbode, gelukkig vlak!

    Ik had 132 km – 26,7 km/gemid

     

    De Colnago CF8 klik 


    Koersen voor Wielertoeristen



    30-07-2011, 16:44 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    28-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Valkenburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag fietsvrienden,

    Verslag geschreven door Franco,waarvoor dank!

    Ondanks de zeer slechte weervoorspellingen stonden er 5 man vandaag op het appel om de limburgse heuvels op te zoeken.De namen, bruno, macaluso, roberto, benny, en ikzelf. Vandaag hebben onze weervoorspellers  de bal weer mis geslaan. Deze morgen was het weliswaar zwaar bewolkt maar hoe meer we de hollander opreden hoe prettiger het was om te fietsen,en de zon die af en toe een poging deed om door het wolkendek te schijnen.We vertrokken richting zutendaal en zo naar maastricht,we zouden een clubrit gaan verkennen met een paar limburgse molshopen .Onze 2 jonge veulens roberto en benny stelden voor om de finale te rijden van de laatste 50 km van de amstel. Iedereen ging er mee akkoord maar ik moest me even orienteren om te kijken hoe we het beste richting gulperberg zou fietsen.Na de ingber laten we de koning van spanje links liggen om zo aan de gulperberg te beginnen. Een vervelende helling van 5,2 gemiddeld en een piek van 19 percent. Monsieur Grand Plateau ( bruno) was toch genoodzaakt le petit plateau op te zetten. Eenmaal boven volgt nog een afdaling tot op de grote weg .Daar slaan we rechtsaf om richting vaals te fietsen. Na enkele km slaan we linksaf om de kruisberg te beklimmen aan 5,8 gemiddeld en een piek van 11 percent. Ik denk dat Bruno de smaak te pakken heeft om op het kleine plateau te rijden want vanaf de voet van de helling hoorde ik hem al schakelen.Eenmaal boven volgt er een mooie maar gevaarlijke afdaling richting eys, waar ons de beruchte eyserbosweg wacht a 7,9 gemiddeld en een maximum van 16 percent. Iedereen begint aan zijn tempo aan de klim en bij sommige begint de jus uit de kuiten stilletjes op te geraken. Eenmaal boven hebben we een prachtige afdaling voor ons die ons terug op de grote weg brengt richting valkenburg. Na enkele km slaan we lingsaf om de keutenberg te bedwingen. Hier denkt niemand meer aan demareren maar gewoon proberen boven te geraken. Na veel gehijg en gerateld van kettingen komen we boven, maar daar wacht nog die vervelende uitloper aan 2 percent met de wind pal op kop.Nu stormen we de sibbegrubbe af en daar besluiten we om de cauberg te laten voor wat het is en richting heimat te fietsen.Nog ene kleine molshoop om uit valkenburg te geraken en dan via stein naar maasmechelen en zo naar genk. Bij aankomst alleen positieve  reacties. Het was zwaar maar met een aangepast tempo goed te doen. Hopelijk zijn de kuiten voor zaterdag goed hersteld want dan wachten de stuwmeren met wat klimwerk.

    Ritgegevens:

    26,7km avs   -  103 km

    volgens mijn dokter kan 1 blikje/dag geen kwaad, dus heb ik er alvast ééntje besteld!


    tot...en de groeten



    28-07-2011, 16:32 geschreven door Gino
    Reacties (8)
    26-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haspengouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Met 7 man waren we op deze iets of wat droge dag. Het is dan uiteindelijk toch droog gebleven maar de zware donkere regenwolken hielden ons steeds in de gaten.

     De “magnificent seven” : Franco,Roberto,Benny,Hector,Maccaluso,Bruno en ikzelf.

    Roberto en Benny hadden een mooi ritje richting Borgloon in petto, maar na samenspraak hebben we de rit van 14/8 samen verkend. Via Bokrijk naar de tuikabelbrug van Godsheide beter bekend als de nutteloze brug. Vandaar ging het richting Diepenbeek…Rapertingen…Wimmertingen en net voor Alken slaan we links in op Wellen.

    Na een rustige vlakke start komen we nu in de zone van de kuitenbijters.

    De eerste die we mogen begroeten ligt in het pittoresk dorpje Kuttekoven, ook de“Limburgse Poggio”genoemd.

    Hier zijn we niet ver meer van het centrum van Borgloon,waar ik in het verleden een korte Hallembaye ben opgereden. Een klein wegske met kasseien die naar het einde toe 13% laat optekenen en dat in volle centrum. Als we Borgloon verlaten nemen we afscheid van Hector een kranige 76-ger die ook weet heeft hoe men de ketting strak kan houden. Maar 76 of niet, geen pardon,vrouwtje lief had toch graag dat hij om 11u30 terug thuis zou zijn.

    We passeerden dan nog enkele Haspengouwse dorpjes zoals Kerniel…Jesseren…Broek(?)…en naar de mooie klim van Kolmont. Op de hellingen werd er stevig naar boven gefietst en probeerden tevergeefs Franco een peer te stoven!

    Onze vriend Bruno deed zijn bijnaam”Monsieur grand plateau” alle eer aan. Overal op de buitenplaat naar boven stoempend.

    In Vliermaal wachten ons nog enkele puisten om in het centrum uit te komen.

    De resterende rijpe puisten zal ik hier nu niet verklappen en hou dat als surprise voor mijn volgende clubrit op 14/8.

    Terug in Winterslag was er nog ruim de tijd voor een heerlijke cappuccino.

    Bedankt aan mijn metgezellen, een fijne compagnie !

    ritgegevens
    7 man
    115 km - 27 km/u

    "monsieur Grand Plateau Bruno"


    tot...en de groeten



    26-07-2011, 22:25 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    24-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.clubrit 25 in 't water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Jammer maar (alweer) helaas, een afgelasting wegens het slechte weer!

    Trouwens onze 2 baancaps Nino & Georgio zitten ergens op een zonnige strand.

    Hopelijk op beter weer …




    De “Conta-punch” hier, pak aan…vervelende zak!


    Toch een smeerlapke die Cadel Evens !klik op de link
    Eerst nat spuiten en dan de excuses !

    http://www.youtube.com/watch?v=rBtqSRsVkBc&feature=player_embedded



    24-07-2011, 09:28 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    21-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TLL clubrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nationale Feestdag 21 juli, de dag waarop Leopold I, de eerste Koning der Belgen de eed aflegde in 1831.

     

    Hallo fietsmakkers

    Telkens op 21 juli(al voor de 20ste maal) organiseren de wielertoeristen van Schoonbeek “de Tocht der Lage Landen”. Een mooie vlakke fietstocht richting noordLimburg en met als verste punt Wurfeld 131 km. Geen drash national zoals de weermannen voorspelden,maar droog aangenaam fietsweertje.

    Deze toertocht mag dan ook niet ontbreken op de rittenkalender van de Azzurri.

    Al zijn de meesten onder de clubleden ergens in het zuiden op vakantie, kwamen er vandaag 13 man opdagen. Wie jammer genoeg er niet bij kon zijn en voor een tijdje out is is clubgenoot “Pieke” Bartoli. Opgenomen met spoed in het ziekenhuis voor een rugoperatie. Ondertussen is hij al terug thuis en kan hij aan de revalidatie beginnen. Wij wensen hem een spoedig herstel en hopelijk tot binnenkort terug in het peloton”gruppo compatto”

    Ik ben dan rechtstreeks naar het vertrek gereden terwijl de rest van de groep zoals gewoonlijk om 8 uur aan de Afi zouden vertrekken.

    Na de inschrijving fietsen we  richting Munsterbilzen en hangen we dadelijk ons wagonnetje aan de trein van de mannen van HIH Vlijtingen. Goed stevig tempo,wel iets gevaarlijk door enkele cowboys met rugzak, die vol schijnbewegingen zaten in de buik van de groep.

    Met 4 man zouden we de 93 km rijden terwijl Franco & co voor de volle buit van 131 km tekenden. Om 14 uur moest ik nog naar Bergen op Zoom rijden. Bij Hopmans fietsgigant had ik een bestelling doorgegeven die ik vandaag nog moest gaan afhalen daar de winkel v/a vrijdag dicht is wegens verlof.

    Maar geen nood,om 11u47 stonden Bruno en ik terug in Schoonbeek. Bruno die voor de langste afstand had gekozen maar onderweg enkele pijlen had gemist,belande zo terug op de 93 km parcours. Mijn reisgezellen,Pino,Stefano en Sergio waren reeds in As afgedraaid richting Genk. Ik heb toen alleen verder gereden tot bijna in Maasmechelen. Daar werd ik bijgebeend door 2 leden van de club uit Boutersem met in hun zog onze Bruno,die nog steeds overtuigd was dat hij op de “131 km”zat, in Zutendaal hoopte hij nog op de splitsing (?)

    In Schoonbeek aangekomen klokten we af op 97 km en gemid 29,84 km/u. Dat is nog een 3 km per uur “langzamer” dan de groep Franco 31,7 km/u

     

    Klik op de links,

    Pinarello 2012

    https://picasaweb.google.com/display.swacchi/Pinarello2012#

     

    nog meer fraais!

    https://picasaweb.google.com/display.swacchi



    21-07-2011, 21:51 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    17-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.clubrit 23
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Net voor mijn vertrek naar ons clublokaal,begon het hier in Beverst-city te regenen, geen stortbui weliswaar, maar net genoeg om mijn goesting tot in mijn kleinste teen te laten zakken. De zomer is ver te zoeken!

    Toch stonden er deze morgen 6 dapperen aan het lokaal. Magere opkomst door het weer en de exodus naar warmere, maar vooral drogere zuiderse oorden is begonnen voor de Azzurri.

    Veel info over de rit rolde er niet uit de telex. Er werd onder droge omstandigheden 75 km afgehaspeld.

    De rit naar Slenaken van vandaag kon niet doorgaan, omdat onze baancap Franco nog wat werk moest verrichten op de boerderij van Ford. Maar die rit hebben we nog tegoed,en hopelijk onder betere weersomstandigheden.

    Op onze Nationale Feestdag donderdag 21 juli, trekken we naar Schoonbeek voor de “Tocht der Lage Landen” ingericht door de wtc KWtB Schoonbeek.

    Niet vergeten : VWB pasje meebrengen!!!

     

    “ heb je die ook in maatje 46? ”


    tot...en de groeten



    17-07-2011, 14:54 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    16-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige Vakantie!


     

    Vanwege wielertoeristenclub AFI Azzurri Genk,

    aan al de bezoekers van dit blog,

    Een prettige vakantie toegewenst!



    16-07-2011, 08:41 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    12-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ville de Liège
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Bruno had voor vandaag een mooi ritje in gedachte naar Luik. Met 3 man, Bruno,Stefano en ikzelf hadden afgesproken aan de kanaalbrug van Zutendaal.

    De zon was zinnens om ons goed warm te houden tijdens de trip. In Eigenbilzen verlaten we het jaagpad en rijden door het centrum naar Rosmeer…Valmeer…Millen.

    De eerste helling de Arechtberg (fietspad) 700 m lengte 7,3 % met max 13 %.

    Hier neemt Bruno al de bergprijs.

    Via Juprelle en na enkele molshopen bereiken we Luik. Hier is Bruno duidelijk in z’n nopjes. Geboren en getogen in het Luikse kent deze stad als geen ander. Dwars door de vele winkelstraten loodst hij ons naar een bistro voor een drankje en hapje. Na wat enkele verkeerslichten en ge-slalom tussen al de koopjesjagers,komen we aan zijn geliefkoosde café-bistro.

    Geen broodjes te verkrijgen maar wel koudeschotels. Ik verkies om mijn zelf meegebrachte frangipane koek te eten met een cola. Mijn 2 metgezellen trakteerden hun eigen met een rijk gevuld bord met veel kaas en
    groen.

    Tijdens het eten gaf onze gids Bruno,deskundige uitleg over “zijn”stad.

    Na de pauze en volgeladen met een hoop bruikbare informatie fietsen we naar huis. Maar eerst nog wat site seeing.

    Om geen omweg te maken nemen we dezelfde weg terug. De wind in het nadeel, maar Bruno stoempt er lustig op los, op het buitenblad nota bene!

    Nog een klimmetje die van Bitsingen naar Valmeer,daar wordt serieus gekacheld door Bruno maar wij bijten ons vast in het wiel en geven geen krimp!

    Ik stel voor om in Eigenbilzen een terrasje te doen,maar genoeg site seeing voor vandaag en we rijden verder naar Zutendaal waar onze wegen zich scheiden.

    Om met een mooi Japans gezegde te eindigen “…ik heb vandaag alweer iets bijgeleerd,ik mag rustig gaan slapen”,bedank ik Bruno en Stefano voor de mooie rit naar la Ville de Liége.



    Ritgegevens

    Bruno,Stefano en Gino

    Ik had 111 km – 25,7 km/uur


    De Tour
    Colnago C59 van Thomas Voeckler (let op de mooie rechte voor-achtervork!

    Alessandro – de kleinzoon van Ernesto Colnago – over dit knap staaltje teamwork:

     

    “This morning at five am we prepared the frame [in Cambiago, near Milan]. At six am our driver took it to our painting factory in Cascina [about 320km away]. At eleven am the frame was ready and came back. We then finished the frame with the headset and bottom bracket, and now the driver is leaving for Aurillac [800km from Cambiago] where the team hotel is.”

    tot...en de groeten



    12-07-2011, 23:15 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    09-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit 22 Alden Biesen cc

    Hallo fietsmakkers

    Door de slechte weersvoorspellingen en leden die al op vakantie zijn vertrokken ,kwamen slechts 12 Azzurri aan het vertrek voor de Alden Biesen classic ingericht door de Gelo wielertoeristen.

    Het was inderdaad zwaarbewolkt en nog voor de start vielen er nog enkele druppels,gelukkig viel de temperatuur mee.

    Aan de Gelo bleek de drukte mee te vallen,aan de inschrijvingstafels ging het vlotjes.

    Franco en Giorgio namen het commando over en beukten tegen de wind in.

    De rit bracht ons over Haspengouwslandschap naar Hoeselt…Gors-op-Leeuw, Jesseren, Bommershoven, Heks, Horpmaal, Heers, Mechelen-Bovelingen, Boekhout en Buvingen.

    Ondanks de sterke tegenwind werd er stevig doorgetrokken door Franco. Giorgio gaf de fakkel dan weer over aan Benny en Roberto.

    In Jeuk kwam dan de verlossing,niet de welgekome sportdrank en cake, maar nu mocht de wind ons in de rug duwen tot in Rijkhoven. Het tempo ging dan ook stevig over de dertig per uur. De Haspengouwse hellingen werden dan ook vlotjes opgereden.

    In Rijkhoven net voor de laatste helling was er een lekke band voor Stefano. Af en toe viel er een verdwaalde regendruppel en zo besloten we om niet te stoppen in de Gelo maar recht naar Winterslag te fietsen.

    We kunnen zeggen dat het nog een droge dag is geworden, en de zon was geregeld van de partij. De afwezigen die zich door onze weerman/vrouw hebben laten misleiden hadden dan weer ongelijk!

    De rit van volgende zondag 17 juli naar Vaals wordt vervangen door een 105 km naar Slenaken!

    Bedankt Franco,Giorgio,Benny en Roberto voor het beukwerk!

     

    Ritgegevens

    12 leden

    109 km - 929 Hms
    1 lekke band


     

    Goei mopke!

    Niet proper...

    De juf doet een quiz in de klas. "In welk land wordt er goodbye gezegd?"

    Piet: "Amerika."

    Frank: "Engeland."

    Klaas: "Ierland."

    Jantje: "Antwerpen."  

    "Hoezo Antwerpen?", vraagt de juf.

    "Wel", zegt Jantje, "ik hoorde het onze pa vanmorgen nog zeggen:

    "Doe je benen maar wijd open, dan kan ik er GOED BAAI"




    09-07-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    jospeeters
    blog.seniorennet.be/jospeet

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!