En dat zit ik hier weer eens te bewijzen. Een keer per drie maanden moet ik voor de belastingdienst de aangifte BTW doen, een maand nadat het kwartaal voorbij is. Eind januari moet de aangifte voor het vierde kwartaal binnen zijn en de betaling moet gedaan zijn. Voor ik de aangifte doe moet ik de boekhouding controleren. Omdat we maar een klein bedrijf hebben doe ik de boekhouding zelf, waarvoor ik zelf wat ontworpen heb in Excel. Eerst moet ik controleren of alles (correct) geboekt is. Alle bank- en kasbetalingen moeten dan gekoppeld worden aan de facturen. Een flink karwei. En iedere drie maanden neem ik me voor om daar op tijd mee te beginnen en iedere drie maanden wordt het toch weer een stress klus voor de laatste dagen. En net op tijd betalen want anders krijgen we een boete. Iedere drie maanden weer stressen en nog leer ik het niet af om het uit te stellen tot het allerlaatste moment
Vanavond een paar uurtjes en morgen weer een paar uurtjes en dan in het weekend afronden, dan ben ik er weer voor drie maanden vanaf.
|