De Zon erdoor niet te koud en't was van dat, 26 vertrekkers en dit in de winter, als dat maar geen drama wordt volgend seizoen en we hier met 50 man gaan staan. Dit zou pas problemen meebrengen zeker voor het tijdverlies op de stopplaatsen maar goed zo ver zijn we nog niet. Het spijtige van de dag was, dat het cafe waar een mail naar toe was gestuurd deze te laat had gelezen en die dag hadden uitgekozen om te gaan shoppen. Deze hebben hun wel in de loop van de avond verontschuldigd. Gelukkig hadden we enkele 100de meter verder een andere stopplaats. Onze trip is uitstekend verlopen en zulke temperaturen vallen best in de smaak, maar dit zullen wel grote uitzonderingen zijn zeker? fvk
Met 14 man stonden we klaar want vanaf 10h. had het niet meer geregend. Toch werd er besloten van de eerste 20km zoveel mogelijk grotere wegen te nemen daar deze er droger bijlagen en dit bleek een goeie beslissing te zijn. Het tempo werd prima onder de 30km/h. gehouden, het is nu maar de bedoeling van bezig te blijven. De stop werd bereikt na 45km en we hadden de wind meestal in 't nadeel gehad dus zat het goed om terug te keren. Het strafste was in de omgeving van de Lilse Bergen, omdat het rond punt aan de E34 af is hebben ze een uitstekend brede asfalt door het bos volledig terug opgebroken, dus nu moeten de fietsers terug een stuk langs de zeer drukke verbindingsweg Beerse - E34, dit kan toch alleen maar in België-land hier zullen die van het groen weer wel tussen zitten. Het laatste halfuurtje viel er om de 100m hier en daar een spatje maar toch droog thuis. fvk
Dat we na enkele dagen van minder gunstig tot zelfs slecht weer hebben gehad, merkten wij vandaag heel duidelijk de zon scheen en er stonden waarempel 25 deelnemers voor onze rit naar Veltem. Nu voor deze trip werden de km'rs zoveel mogelijk beperkt daar we niet in een periode zitten om nog grote afstanden te doen, dus een 45km heen en een 40tal terug was zeker genoeg. Onder deze omstandigheden geraakt iedereen nog degelijk thuis, want ze wonen allemaal niet in Kessel waar toch goed rekening mee moet gehouden worden. Het was ruim fris, maar liever dit dan die smerige regen, en nu maar hopen op meer van dat. fvk.
Door omstandigheden werd het doel van vandaag gewijzigd, Loenhout werd vervangen door Mol-Ezaart. Vertrokken werd er langs Emblem zodat we daar onze 27e fietser konden op- pikken en zo via 't vispluk, het ijsboerke, de Ark van Noë en de bloemmolens van Geel ten Aard naar ons doel in Mol. Onderweg hadden wij een akkefietje met een mooi glimmende tereinwagen, die bleef namelijk pal in het midden op een smal weggetje rijden zodat de zijspiegel werd geraakt. Hierbij werd er door de groep halt gehouden en een druk gesprek volgde. Schijnbaar was dit een van die 4x4 wagens waar je niet in het zand mee mag rijden ????? Uiteindelijk werd Mol bereikt waar we een nieuwe stopplaats gingen uitproberen, met name "Het Buurthof" dit was simpel maar degelijk, zeker niet duur en een uitbaatster met een donker tintje. Dus allen tevreden huiswaarts en als toemaatje waarschijnlijk nog één van de laatste zonnige dagen van 2007. fvk
Donkere weersomstandigheden en toch 22man geen wind maar wel veel druk, en dan is het ook duwen om verder te geraken. Maar met deze groep is dit geen probleem. Na het eerste gedeelte redelijk lang te hebben gemaakt zou er in Geel ten aard gestopt worden, maar dit was niet mogelijk omdat de zaak dicht was en toch was er het weekend voordien een mail naar gestuurd waarop niet gereageerd werd. Uiteindelijk zijn we in Achter Olen in een knappe taverne gestopt waar het zeker niet duur was. Dan zijn we toch nog thuisgeraakt na 3 lekke banden waardoor het wel een halfuurtje later was dan normaal, voor deze rit wordt volgende keer terug uitgeweken naar Den Driehoek in Mol-millegem dit zouden nieuwe uitbaters zijn? fvk
De zon kwam er door en direct een hoop volk (24) voor de trip naar Heindonk, het grote probleem wordt om op een fatsoenlijke manier Berlaar Heikant te passeren, (melkouwen - spooroverweg smidstraat- baan Heikant - Putte) ze breken schijnbaar alles tegelijk op? Dus we gaan de volgende maanden andere trajecten moeten opzoeken. Buiten deze ellende verliep alles naar wens en is de rit beeindigd met een 100km aan en zeer geslaagd tempo van 30km/h. fvk.
Dit was dan onze laatste tocht dit jaar naar het goedkoopste cafeetje van onze stopplaatsen " Vossem", zo vind je ze niet veel meer (0,90). Met z'n 17 tiene zijn we er aan begonnen zo kort mogelijk naar ginder wat ongeveer 50km is en recht terug langs niet al te grote wegen wat een 48km werd. Rekening houden dat je enkele keren omhoog moet zal dit wel voldoende geweest zijn voor deze periode, op uitzondering van een lekke band is alles weer goed verlopen en zijn we tegen de klok van 16.25h. terug te Kessel aangekomen. fvk
Wisselende weersomstandigheden met als gevolg 17 vertrekkers, drooghouden was de bootschap en dit is op onze trip goed gelukt. Wind was er weer in overvloed maar dit is de laatste tijd geen nieuwigheid meer, de belangrijkste gebeurtenis in deze trip, was een plots remmaneuver halverwege de groep met een val als gevolg, de materieele schade was beperkt tot een trui en schoenovertrekjes, maar de pols baarde meer zorgen, dit zal na een paar dagen ook wel gunstig evolueren zeker. Waarschijnlijk de eerste dagen een stram gevoel en voor de rest zien we wel. Uiteindelijk is alles nog goed gekomen en hadden we toch een 98km gebold. fvk.
Het was al een tijd geleden, dus trokken we richting Wespelaar. 21man stond er klaar maar 2 hielden het zeer kort en keerden huiswaarts als voorzorg voor de regen. Dus werd de tocht afgehaspeld met een 19 fietsers. Het strafste was dat wij gedurende de ganse rit (105km) geen regen hebben gezien. Maar 3maal zijn we langs wegenwerken moeten passeren, waarvan 1 maal zelfs klunen over een 20tal meter het rare was dat den Dré deze rit de zaterdag voordien had verkent en op deze laatste plaats waren in de ganse omgeving geen werken te zien. Enfin geen gezever en iedereen was tevreden daar we het weer hebben kunnen droog houden. fvk.
Op zaterdag 20 oktober wordt er naar het fietssalon in Utrecht gereden, er zijn nog 4plaatsen beschikbaar in de wagen, voor interesse neem contact op met Dre D'hoey ziehier enige informatie: - Tickets 17 (vervoer inbegrepen) - Vertrekuur 8.30h. (Nijlen) - Terug tegen 17.00h.
Zoals te verwachten zijn de grote verschillen begonnen, dinsdag naar Beerse 9 man en donderdag naar Veltem 26 man. Dit alles natuurlijk met dank aan het weer, en beter worden zal het vanaf nu niet meer doen. Dus kunnen we stil aan onze warme kleren boven halen, minder leuk maar als we maar redelijk droog kunnen blijven zijn we al zeer tevreden. Toch knap dat er steeds een redelijke groep is om onze trajecten af te werken, tot volgende !!! fvk.
De lange afstanden zijn gedaan m.a.w. het zomerseizoen zit er op dus vanaf nu is het rijden om ons bezig te houden, en hopelijk kunnen we ons bezig houden. Zo je voorstellen hebt kom er gerust mee af zodat we de saaie wintermaanden kunnen verteren op een positieve wijze. Ook zullen de verslagen beperkt worden tot gebeurtenissen of voorvallen tijdens een rit, als je iets te melden hebt voor uw colega's deel het mee zodat het op de site kan worden gezet. fvk
Goed weer en 't was feest vandaag er was namelijk 30 man voor onze maandelijkse rit naar Scherpenheuvel. Dus het peleton was groot en voor deze dag hield ik mij volledig afzijdig en liet het traject over aan de Carl die dit tot een goed einde bracht. Ge kunt niet geloven hoe goed het doet van eens ongeconcentreerd te kunnen mee bollen en het rijlen en zeilen eens van de achterkant te bekijken. De rit zat weederom prima in elkaar een werd beeindigd met een goede 100km tegen een zeer fatsoenlijk tempo. Ze beginnen het allemaal gaan te snappen een 30km per uur rijden en je komt thuis met z'n 27,5km/h. gemiddeld wat voor de meesten haalbaar is. Goed zo !!!!! fvk
De nazomer wil maar niet beginnen, dus het is te nemen zo als het is, en goed weer is wel iets anders. En toch, geen gezeur, en met 29 starters richting Meerhout-Gestel waar we niet zo dikwijls komen, en dit merkten we duidelijk want er waren er enkelen die zich lieten verrassen en bestelden een ijs (je) met 3bollen nochtans was het de bedoeling van niet langer dan een 20min. te stoppen (dus smullen tegen de klok). Op de terugweg zagen we duidelijk een grote bui hangen, maar deze werd door onze chauffeur zeer goed omzeild zodat we enkel last hadden van natte wegen. en we met 100km onze rit weer droog hebben kunnen beeindiggen. fvk
Nog vlug een spatbord geplaatst en naar het vertrekpunt te Kessel, want het zag er een natte bedoening uit vandaag. Nochtans verliep de eerste 50km'rs uitstekend, de zon kwam er door een beetje zijwind en de baan zo goed als droog, maar juist binnen op de eerste stop een de eerste bui was begonnen al goed dat we zo ver droog geraakt waren. Dus werd het 2de stuk met een kletsnatte baan aangevat en dit was zo voor een 10 tal km'r. En dan! Een kwartiertje voor onze 2de stop hadden we er van, geen stortvlaag maar een gezapige regen, zodat er met natte kledij te Lozen werd haltgehouden. Pas dan begon de ellende op de volgende 40km'r werd er maar liefst 6 maal lek gereden, zodat er beslist werd om de laatste halte over te slaan om de veel verloren tijd terug wat op te halen, wat prima gelukt was. Het positieve van dit laatste gedeelte was wel dat we geen druppel meer gezien hebben en de 23 deelnemers zijn dan uiteindelijk voldaan na 185km thuis geraakt. fvk
Een donkere dag maar de groep was 22 man sterk, dus groot genoeg om op de weg te rijden en niet te groot om veel tijd te verliezen, op onze stopplaats die nu voorzien is in Heindonk. Buiten een gehakketak met een autobestuurder verliep de rit zeer keurig langs een ongewoon parcours: Muizen - Hever - Schiplaken - Elewijt - Zemst om zo via Hombeek en Leest, Heindonk te bereiken. Na onze stop werd er in Boom de Bosstraat nog opgedraaid om zo rond Reet via Waarloos - Lint - Boechout - Vremde en Emblem huiswaarts te keren. Dit is natuurlijk wat meer draaien en keren, maar om deze bestemming wat aantrekkelijk te maken heb je niet veel mogelijkheden. fvk
Vandaag was er een bestemming die we nog niet hadden aangedaan namelijk Pellenberg, dus dit werd voor de 30vertrekkers iets nieuw. Natuurlijk als je die richting uitgaat word er op en af gefietst dus was het belangrijk dat bij het klimmen het tempo goed in de hand werd gehouden, wat prima was gelukt want iedereen kon zo goed als in groep tot elke top geraken. Schijnbaar was dit tot de verbazing van meerdere fietsers zeer gunstig want bij het huiswaarts keren waren de reacties ook positief en vonden ze het eens iets anders. De Stopplaats was wel iets minder interessant, maar ja als je inneens met 30man binnevalt is het niet evident om zeer snel bediend te worden, toch nemen we dit er graag bij en zullen we deze rit nog wel eens over doen. fvk
Mistroostige weersomstandigheden en toch veel volk (22) voor onze rit naar het Land van Waas. En het liep niet goed eerst al voor de spoorweg op kloosterheide, dan kruispunt onderbroken te Lier en later in Duffel een fille van koeien zodat we op den duur nog moesten doorfietsen om op tijd de boot in Hemiksem te halen. Maar vanaf daar was alles prima, hier stonden nog een 5 tal renners ons op te wachten en zijn we op een goed tempo in Kemzeke beland waar we ons van de nodige voeding en drank konden voorzien. Na onze pauze van een 40min ging het via de Kassei van Cadzand naar Lokeren, dit viel nogal mee omdat er langs beide zijde een kleine betonstrook lag. In Moerzeke werd er nog een lus gelegd daar er anders te lang moest worden gewacht voor de 2de overzet naar Mariekerke waarna we op schema te St Amands toekwamen. Vannaf hier was het maar een formaliteit om via nogal vertrouwde wegen en op een goede thuiskost tijd aan te komen omstreeks 16.20h. en dit met een slordige 155km op de teller in droge kleren. Nu op naar onze volgende trip op 4 september wat onze laatste lange zal zijn voor 2007 fvk