Ondanks het twijfelende weer, geraakten we aan een goedgevulde groep en dit op het einde van het seizoen. Waar is de tijd, dat we met max. 8 fietsers rondreden? Of dat het toen beter was, zeker niet, maar wel gemakkelijker om iedereen tevreden te stellen. Maar het fietsen is nu leuker vermits we steeds op de rijbaan kunnen postvatten, wat grotendeels gepaard gaat met betere wegen. Het nadeel dan weer, met ons roterend systeem zijn er toch altijd patriotten die bij de minste gelegenheid van plaats verwisselen, en hierdoor hun kopbeurt trachten te vermijden. Om het met andere woorden te zeggen "DE PROFITEUR" uithangen, als zij denken dat wij niet weten wie deze zijn, zijn ze wel aan het verkeerde adres. fvk
Door de wetenschap dat men op dit traject op vele plaatsen aan 't werken is, werden er hier en daar nieuwe routes uitgeprobeerd die in positieve zin zijn meegevallen. Ook was het doel een cafeetje waar we ooit nog eens waren geweest, maar toen dachten we dat we op de Filipijnen of Thailand waren geland. Daar we in vorige ritten de vernieuwingen van deze stop- plaats hadden opgemerkt, waren we in de veronderstelling dat er ook andere uitbaters zouden inzitten, doch niets was minder waar. Nu konden we wel in onze eigen taal corresponderen wat de vorige keer zeer moeilijk was. Het meest positieve van deze stop zijn de consumptie prijzen, en dit zullen we maar onthouden. fvk
Eerst een preek ( iets overdreven) over de voorgaande rit betreffende de snelheid, maar volgens mij was dit te wijten aan de omvang van de groep (je weet wel het accordeon effect). Hierna werd er vol goede moed gestart, met als doel "De Schilders" in Herselt, dus niet zo ver van huis m.a.w. veel improvisatie werk voor de gids. Uiteindelijk klopte de afstand weer perfect, en zéér opmerkelijk, iedereen drukte de snelheid. Waarschijnlijk allen tevreden huiswaarts en de volgende stap is de afstand beperken. fvk
Hoe een planning in 't 100 kan lopen !!!! De laatste ritten hebben we steeds veel volk aan 't de start, wat kans geeft op meer lekke banden en zo geschiede. Op onze heenrit reeds 3x lek en op de koop toe nog enkele stoplichten, waar we in 2 stukken dienden over te steken omdat ze te snel versprongen. Ook was de tussenstop iets langer vermits het niet evident is om 37 man op 30 min. 2x drank + een stuk vla te geven. Zelfs de terugweg viel tegen, stukken moeten terugrijden door wegenwerken en de wind pal op de snoet. Dit alles leidde tot een aankomst van na 17h. (dat was toch het uiterste). fvk
Voor onze laatste trip naar Veltem, zoals de laatste weken een knap peloton. De enige spelbreker was de wind, deze zat volledig tegen om terug te keren, maar met zo 'n groep konden we dit wel hebben. Ook werd er nogmaals gebruik gemaakt om enkele nieuwe wegen te ontdekken, dit om afwisseling te brengen in onze maandelijkse trip naar Veltem, die nu tijdens de winter periode zal onderbroken worden tot +/- maart. Gelukkig waren op dit traject verschillende werken reeds voltooid. fvk
Gezien het einde van het seizoen nadert, zijn er blijkbaar nog fietsers die hun km'rs moeten aandikken. Ook onze 2de begeleider was terug van de partij, zodat ik m'n taak kon beperken, en ook eens achteraan gaan kijken, dit was al enkele weken geleden. Ondanks een dreigende lucht een prima fiets weer, met rugwind om huiswaarts te rijden. fvk
Om onze maandelijks vaste trip een beetje te variëren, werd er vertrokken via Schriek en Baal. Nu hadden we wel de kennis dat er iets meer moest geklommen worden, dus werd er regelmatig naar de achterste gelederen gekeken om niemand achter te laten. Na een 3 tal klimmetjes, besliste onze gids om de moeilijkste kantjes er af te laten en de groep op een positieve manier samen te houden. De terugweg werd heel simpel langs de normale weg afgehaspeld. fvk
Einde verlof periode en goed weer, en 't was er aan te zien een omvangrijke groep melde zich voor de rit naar Schaffen. Hierdoor werd er gekozen om niet teveel draai en keer werk want achteraan was het al moeilijk genoeg. Zoals de meeste weten, bij een snelheid van 30km/h. in de kop van de groep is het achteraan dikwijls een 2 tal km/h. sneller fietsen. En daar zijn sommige heel gevoelig aan wat merkbaar was op onze terugweg. Dit zou wel eens de laatste trip zijn geweest met zo 'n groot peloton. fvk
Slechts 9 man, maar wat wil je "storm & regen?" dat zag er echt niet goed uit. Er werd al snel beslist om niet volledig tot Vossem te rijden en in de buurt te blijven.Ondanks dit gegeven, vertrokken deze dappere fietsers aan hun tocht. fvk
Uiteenlopende omstandigheden waren de oorzaak van onze kleine groep, maar onderweg kregen we versterking van Jef coiffeur zodat de laatste fietser ook kon praten. Met de wind in de rug zaten we 15min. voor op het schema op onze eerste halte in Weebosch (63km) vanaf hier werd de leiding over gedragen aan de Jef. Nu kwamen we voor ons op verschillende stukken onbekend terrein (dat was ook de bedoeling), op een bepaald ogenblik waande we ons op safari, dwars door een gebied met los lopende (wilde?) dieren. Zeer mooie rustige, verkeersvrije wegen dit had Jef prima voor elkaar gebracht. Uiteindelijk zijn we langs het kanaal (Bocholt - Herentals) beland en trok het helemaal dicht met regen als gevolg (105km). Bij navraag in de groep bleek iedereen akkoord om recht naar onze stal te fietsen en niet meer te stoppen, wat resulteerde in nog een natte bedoening van 2uur. fvk. Bedankt Jef !!!
Een van de weinige ritten dat we de heuvel (tjes) zijn gaan opzoeken, want ik weet uit ervaring (en eigen onkunde) dat we daar niet de juiste fietsers voor hebben. Maar zij die het wel kunnen verdienen ook hun pretje. Hier en daar een drupje nat maar dat was niet te tellen, het ergste was in onze lange afdaling richting stop, dat we een stuk terug moesten wegens wegenwerken. Hier was geen doorkomen aan en dit in de laatste km'rs voor de verfrissing. Uiteindelijk is alles goed verlopen, en wat niet veel voorkomt alle fietsers waren goed in't zweet. fvk
Ondanks de druilerige voormiddag toch een mooie groep, met de opmerking dat onze route wijzers er niet zijn. Hierdoor werd de planning omgegooid en maar naar Rijkevorsel gefietst. Plots onderweg een telefoontje v.d. Dré, die was later vertrokken en richting Schoonbroek aan't fietsen en vond het raar dat hij op lange rechte wegen niemand zag. Dus na dit gesprek, rechtsomkeer en richting de nieuwe bestemming waar de groep al rustig zat te genieten van een welverdiende bevoorrading. fvk
VERTROKKEN MET 14 "DOOOOOOORZOMERDE FIETSFANATEN" RICHTING VELTEM. AANVANKELIJK
WERD AAN EEN STEVIG TEMPO GEFIETST, 2 STRATEN VERDER BLEEK HET VERSTANDIGER OM
HET TEMPO TE REDUCEREN TOT EEN MEER NORMALE SNELHEID REKENING HOUDEND MET DE
KLIMATOLOGISCHE OMSTANDIGHEDEN. IN WESPELAAR (t'oerwoud) EVEN GERUST EN
UITGEZWEET OM DAN MET DE SNELHEID ZOALS WE FIETSEN MET 3 WELGEKOMEN VERSNAPERINGEN
ACHTER DE KIEZEN TE LATEN VERDWIJNEN. DEZE RIT BLEEK VLEKKELOOS TE VERLOPEN
TOT IN HALLAAR, WAAR ÉÉN VAN ONZE VRIENDEN GECONFRONTEERD WERD MET EEN
MECHANISCH PROBLEEM, EVEN HET BASISKAMP BELLEN EN DAN WORDT DIT PROBLEEM HERLEID
NAAR EEN PROBLEEMPJE Frank S.
Zoals verwacht veel volk voor deze toch wel "historische rit", want naar ons idee zou dit wel eens de laatste rit naar het polder dorpje kunnen zijn. De dag zag er mooi uit m.a.w. er zat iets leuk aan te komen. Hier en daar werden er op het parcours enkele wijzigingen door gevoerd met als gevolg, enkele malen rechts omekeer maken maar ook dit hoort er bij. Nu kregen we bij onze stop in "Doel 5" het nieuws dat deze taverne zou blijven bestaan, begrijpen wie begrijpen kan, alles afbreken en dit niet, dat is toch alleen maar in ons landje mogelijk. Dus afwachten of we deze locatie kunnen behouden? fvk
Met veel twijfels werd er gestart, het had namelijk al wat gedruppeld en toch een mooie groep. Dit laatste was het meest opmerkelijke vermits de voorbije weken, met het warme weer, we toch met minder volk hebben rond gereden. Uiteindelijk klaarde het helemaal op en met niet al teveel wind, werd er knap gefietst op een geinproviseerd traject, zodat we in afstand niet al te ver van huis reden. Zodoende konden de eventuele buien worden opgevangen (die hebben we gelukkig niet meer gehad). fvk
Ook de warmte had z'n weerslag op het deelnemersveld, dit zijn natuurlijk temperaturen die we hier niet veel hebben, dus een compacte groep. Hierdoor werd het parcours verlegd naar bosrijke streken zodat de schaduw ten volle werd benut. Ondanks een goede kennis van de weg, op de heenrit een vergissing van een 4 tal km'rs, waardoor we redelijk laat op onze stop arriveerden. Dit had tot gevolg dat onze rustpauze beperkt werd tot een 20min. zodoende werd ons aankomst uur terug gebracht naar 16.30h. en iedereen tevreden. fvk
Vandaag zeer warm en morgen misschien weer regen, zo moeten wij hier in ons landje de zomer doorbrengen. Maar geen geleuter we nemen het zoals het komt. Deze rit werd ondersteund door een zeer jonge vrouwelijke wielrenster, enkele maanden geleden gestart bij de junioren (15 wedstrijden) en al enkele verdienstelijke resultaten, waaronder een 15de plaats in het B.K., dus die kunnen we in 't oog houden. Op onze nieuwe stopplaats (De Waggel) werden we ook snel bediend m.a.w. deze dag verliep prima. fvk