Het positieve op dit ogenblik is toch wel de temperatuur maar hierdoor is de kans op nattigheid natuurlijk veel groter. En toch aan de groep is dit niet te merken, de opkomst blijft groot. Voor onze stop hebben we eens een andere locatie getest, wat goed was meegevallen d.w.z. veel plaats en een snelle service. De laatste 15 km is het dan toch beginnen druppelen zodat we allen zeer nat zijn thuis gekomen. fvk
Eindelijk nog eens fietsen, en dit na 3 rit dagen door regen geteisterd m.a.w. 2 weken niet op m'n fiets geweest, waardoor het goede fiets gevoel bij mij helemaal weg is. Dit was duidelijk te merken als het een beetje omhoog ging, en stond ik werkelijk geparkeerd. Maar dit zijn de jaarlijks terug kerende problemen me echt zorgen maken doe ik niet maar plezierig is iets anders. fvk
Een verrassing bij aankomst, we stonden voor een gesloten deur, geen fout van de uitbater maar wij waren voor op ons schema. De zaak ging open vanaf 14h. en wij waren 2min. te vroeg dus even wachten. Verder werd de rit onderbroken door 3 lekke banden, toch uitzonderlijk bij droog weer, maar ook dit is mogelijk. fvk
Een rare situatie op onze stopplaats, we konden namelijk niet binnen in "Den Hemel" en het was niet Sint Pieter die ons tegen hield maar gewoonweg teveel volk. Hierdoor werd er maar uitgeweken naar "De Wissel" in Lille en iedereen tevreden. fvk.
Vanaf nu worden onze einde seizoen bestemmingen als stopplaats genomen m.a.w. iets korter bij huis, en de totaal afstanden gedrukt naar +/- 85km. Zodoende zijn we terug gestopt in Haacht, waar we de oude uitbater van het" Rozenhof" in Veltem- Beisem terug zagen. Ook een belangrijk aspect, is onze basissnelheid die vanaf nu onder de 30km/h. wordt gehouden, het is nu toch maar bezig blijven nietwaar? fvk
Het lijkt niet meer mogelijk, maar naar het seizoen einde komt er steeds meer volk op af. Dit is toch wel een raar verschijnsel nu moeten we al zien waar we halt houden, of we kunnen niet meer binnen. Nu maar afwachten of die trend zich verder zet. fvk
Ondanks het twijfelende weer, geraakten we aan een goedgevulde groep en dit op het einde van het seizoen. Waar is de tijd, dat we met max. 8 fietsers rondreden? Of dat het toen beter was, zeker niet, maar wel gemakkelijker om iedereen tevreden te stellen. Maar het fietsen is nu leuker vermits we steeds op de rijbaan kunnen postvatten, wat grotendeels gepaard gaat met betere wegen. Het nadeel dan weer, met ons roterend systeem zijn er toch altijd patriotten die bij de minste gelegenheid van plaats verwisselen, en hierdoor hun kopbeurt trachten te vermijden. Om het met andere woorden te zeggen "DE PROFITEUR" uithangen, als zij denken dat wij niet weten wie deze zijn, zijn ze wel aan het verkeerde adres. fvk
Door de wetenschap dat men op dit traject op vele plaatsen aan 't werken is, werden er hier en daar nieuwe routes uitgeprobeerd die in positieve zin zijn meegevallen. Ook was het doel een cafeetje waar we ooit nog eens waren geweest, maar toen dachten we dat we op de Filipijnen of Thailand waren geland. Daar we in vorige ritten de vernieuwingen van deze stop- plaats hadden opgemerkt, waren we in de veronderstelling dat er ook andere uitbaters zouden inzitten, doch niets was minder waar. Nu konden we wel in onze eigen taal corresponderen wat de vorige keer zeer moeilijk was. Het meest positieve van deze stop zijn de consumptie prijzen, en dit zullen we maar onthouden. fvk
Eerst een preek ( iets overdreven) over de voorgaande rit betreffende de snelheid, maar volgens mij was dit te wijten aan de omvang van de groep (je weet wel het accordeon effect). Hierna werd er vol goede moed gestart, met als doel "De Schilders" in Herselt, dus niet zo ver van huis m.a.w. veel improvisatie werk voor de gids. Uiteindelijk klopte de afstand weer perfect, en zéér opmerkelijk, iedereen drukte de snelheid. Waarschijnlijk allen tevreden huiswaarts en de volgende stap is de afstand beperken. fvk
Hoe een planning in 't 100 kan lopen !!!! De laatste ritten hebben we steeds veel volk aan 't de start, wat kans geeft op meer lekke banden en zo geschiede. Op onze heenrit reeds 3x lek en op de koop toe nog enkele stoplichten, waar we in 2 stukken dienden over te steken omdat ze te snel versprongen. Ook was de tussenstop iets langer vermits het niet evident is om 37 man op 30 min. 2x drank + een stuk vla te geven. Zelfs de terugweg viel tegen, stukken moeten terugrijden door wegenwerken en de wind pal op de snoet. Dit alles leidde tot een aankomst van na 17h. (dat was toch het uiterste). fvk
Voor onze laatste trip naar Veltem, zoals de laatste weken een knap peloton. De enige spelbreker was de wind, deze zat volledig tegen om terug te keren, maar met zo 'n groep konden we dit wel hebben. Ook werd er nogmaals gebruik gemaakt om enkele nieuwe wegen te ontdekken, dit om afwisseling te brengen in onze maandelijkse trip naar Veltem, die nu tijdens de winter periode zal onderbroken worden tot +/- maart. Gelukkig waren op dit traject verschillende werken reeds voltooid. fvk
Gezien het einde van het seizoen nadert, zijn er blijkbaar nog fietsers die hun km'rs moeten aandikken. Ook onze 2de begeleider was terug van de partij, zodat ik m'n taak kon beperken, en ook eens achteraan gaan kijken, dit was al enkele weken geleden. Ondanks een dreigende lucht een prima fiets weer, met rugwind om huiswaarts te rijden. fvk
Om onze maandelijks vaste trip een beetje te variëren, werd er vertrokken via Schriek en Baal. Nu hadden we wel de kennis dat er iets meer moest geklommen worden, dus werd er regelmatig naar de achterste gelederen gekeken om niemand achter te laten. Na een 3 tal klimmetjes, besliste onze gids om de moeilijkste kantjes er af te laten en de groep op een positieve manier samen te houden. De terugweg werd heel simpel langs de normale weg afgehaspeld. fvk
Einde verlof periode en goed weer, en 't was er aan te zien een omvangrijke groep melde zich voor de rit naar Schaffen. Hierdoor werd er gekozen om niet teveel draai en keer werk want achteraan was het al moeilijk genoeg. Zoals de meeste weten, bij een snelheid van 30km/h. in de kop van de groep is het achteraan dikwijls een 2 tal km/h. sneller fietsen. En daar zijn sommige heel gevoelig aan wat merkbaar was op onze terugweg. Dit zou wel eens de laatste trip zijn geweest met zo 'n groot peloton. fvk