• foto'

02-09-2005 om 13:16 geschreven door Gene

Klik op de afbeelding om de link te volgen nog mor 1

02-09-2005 om 13:16 geschreven door Gene

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog 1

02-09-2005 om 13:15 geschreven door Gene

Klik op de afbeelding om de link te volgen As ge da 1 ver 1 mut doen,duurt da wa.

02-09-2005 om 13:14 geschreven door Gene

Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog enkele foto's

02-09-2005 om 13:13 geschreven door Gene

30-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze 5 daagse reis naar Praag,de 1e dag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier enkele foto's (als het lukt)!

30-08-2005 om 13:20 geschreven door Gene

Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier enkele foto's.

30-08-2005 om 13:08 geschreven door Gene

29-08-2005
    3e reisdag
    We zijn dus om07,00 u.gewekt warrna we ons weer eens tegoed hebben gedaan aan het ontbijt,dan weer met de bus naar de oever van de Moldau en verder te voet naar "Stare Mesto" (de oude stad) met een bezoek aan het astronomisch uurwerk,we bezochten ook de Joodse wijk "Jozefov" met de oude/nieuwe synagoge en hebben ook het Joodse kerkhof bezocht,het Joodse stadhuis,de Spaanse synagoge,dan naar de boot op de Moldau,we zijn ingescheept en voeren af,na 10 minuten aanleggen voor een sas,10 minuten wachten alvorens het peil op onze hoogte was en dan binnengevaren,weer 10 minuten alvorens we er terug uit konden langs de andere zijde,toen we 15 minuten gevaren hadden stonden we terug voor datzelfde sas om weer af te dalen naar ons peil,weer 10 minuten en aanleggen ,gedaan,wat er wel goed was aan boord,een uitgebreid koud buffet waar we ons tegoed aan hebben gedaan,na de boottocht naar "Nove Mesto" (de nieuwe stad),naar het Wesceslasplein waar Jan Pallach zich in brand stak in 1969 uit protest tegen de Russische onderdrukking,een mooi plein met vele prachtige hotels en winkels,terrasjes en bloemenkraampjes,daarna naar de bus en terug naar het hotel voor het avondeten,daarna weer met de bus naar Praag waar we een vertoning hebben meegemaakt van het "Zingende fontein" de stralen spoten omhoog op de muziek van Mozart,het was prachteig,dan naar het hotel om te gaan slapen. Morgen keren we terug naar Belgie.

29-08-2005 om 11:14 geschreven door Gene

25-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze reis naar Praag
    2e dag:
    Gisteren in de bus stelde de vrouwelijke gids ons het programma voor,voor een rondleiding door Praag met op de middag een lunch in de stad,we zoude eerst het oude gedeelte bezoeken en s'anderendaags het nieuwe gedeelte,met rond de middag een boottocht op de Moldau,lunch inbegrepen,de 3e dag de Joodse wijk,(maar dat is voor de volgende keer)het koste ons samen,mijn vrouw en ik,4200 Ckr.ongeveer 150 €.
    Zo,om 06,30 u.werden we gewekt en om 07,00 u.ontbijt,dat was een verrassing voor ons,al wat je maar wou,en genoeg,we hebben ons dan ook tegoed gedaan,met in ons achterhoofd de lunch en het avondeten,je weet maar nooit,de gids kwam dan ontvangen en we hadden nog niets gezien.Om 08,15 u.zijn we vertrokken richting Praag,we werden afgezet aan de oever van de Moldau,aan een brug,er werd al direkt een stevige pas ingezet,zodat er al gauw 4 a 5 mensen achterbleven,die niet goed te been waren,waaronder mijn vrouw,die 2 kunstheupen heefd,we hebben dan de burcht bezocht met 3 binnenpleinen,de St.Vitus kathedraal,het koninklijk paleis,het "Gouden straatje",waar vroeger de goudsmeden woonde,de Dalborgevangenis,dan gaan eten in een restaurant,wat ook weer povertjes was,dan verder over de Karlsbrug,waar verschillende schilders hun waren verkochten,er stonden ook straatmuzikanten en souvenirverkopers,dan een bezoek aan de Nikolaaskerk met het kindje Jezus van Praag en verder via smalle straatjes naar het oude marktplein,in een zijstraatje werden we verwacht voor het diner met zigeunermuzikanten,in de brochure stond "EEN UITGEBREID DINER "dat was een lachertje waar wij niet konden om lachen,(ik ga nu verder zwijgen over het eten,bah!)Na het eten terug naar het hotel waar we om 23 u.aankwamen,direkt ons bed in want we worden morgenvroeg om 07,00 u.gewekt    BEYE
    Word vervolgt

25-08-2005 om 11:14 geschreven door Gene

23-08-2005
    1e reisdag.:8 Aug.2005
    We zijn thuis vertrokken om 04,45 u.een kwartier later waren we aan de opstapplaats,cafe "Bosuil" we hebben moeten wachten tot 05,35 u.toen kwam de ophaalbus aan,onderweg hebben we nog verscheidene personen opgehaald en rond 06,45 u.zijn we dan op een grote parkeerplaats in Massenhoven aangekomen,daar was het wachten op de bus die ons naar Praag zou voeren,toen we daarin geinstalleerd waren zijn we om 07,15 u.vertrokken,onze 1e stop was in Duitsland om te ontbijten,onze 2e stop was aan de vlieghaven van Frankfurt waar we DE GUST onze buschauffeur hebben opgehaald,de 1e vertok terug naar Belgie,toen we verder reden hadden we een verkeerde afslag genomen zodat we terug aan de aankomsthal van de vlieghaven kwamen,maar toen waren we goed weg.Om 19,00 u.zijn we aan ons hotel "Na Ostrove"*** te Beroun,ongeveer 11 km.van Praag,aangekomen.Om 19,30 u.was het avondeten,eerst kregen we 2 halve eieren waarvan het geel was uitgenomen,vermengd was met iets anders (?) en er terug ingespoten was,dan een snitsel met enkele stukjes gekookte aardappelen,wat opgelegde rode en wittekool,1 blad sla en een ACHTSTE tomaat,daarna een stukje appelstrudel met een lepeltje saus,dat was het dan,er werd ons niet 1 maal gevraagd of we nog wat wilde of dat we genoeg hadden,onze honger was gestild maar niet voldaan.
    Ondertussen was het 20,30 u.geworden,zijn we gaan uitpakken,hebben nog dokumentatie van Praag doorgenomen en zijn dan gaan slapen.Gelukkig was de kamer prima in orde.
                                        Tot de volgende dag.BEYE!

23-08-2005 om 19:43 geschreven door Gene

17-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten!

Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

17-08-2005 om 13:58 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    16-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.?
    Zodra ik wet hoe ik mijn foto's in mijn blog kan plaatsen zal ik het doen,tot zover,wachten.