NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Gezonde voeding en voldoende beweging voor een gezond leven
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gezondheid

    10-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezonde voeding en voldoende beweging voor een gezond leven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gezonde voeding en voldoende beweging voor een gezond leven

    Zoals een wagen rijdt op benzine is voeding de brandstof die ons lichaam in beweging houdt. Voeding zorgt ervoor dat we energie hebben, we kunnen groeien, onze organen kunnen functioneren en dat we in leven blijven. Iedereen wil graag gezond blijven. Een goede leef- en eetstijl in combinatie met regelmatig sporten is hiervoor van cruciaal belang. Voldoende in beweging blijven houdt je fit. Bovendien voel je je na het sporten veel beter in je vel. Slechts een half uur per dag kan al wonderen doen. Neem eens de fiets in plaats van de wagen en de trap in plaats van de lift.

    Veel mensen verwarren gezond eten echter met diëten, wat houdt gezond dan effectief in? Ik geef je alvast enkele eenvoudige tips mee.

    Let op met suikers
    Hoe lekker suiker ook mag zijn, het is ongezond voor ons lichaam. Suiker zorgt er immers voor dat je meer van iets wilt eten. Hierdoor krijgen we ongemerkt een te grote hoeveelheid aan calorieën binnen wat kan leiden tot obesitas. De boodschap is dus matig zijn met suikerhoudende producten zoals frisdrank, desserts, koeken, chocolade, ontbijtgranen en chips.

    Groente en fruit
    Groente en fruit bevatten levensnoodzakelijke stoffen die ons lichaam dagelijks nodig heeft om normaal te kunnen werken. Het is wetenschappelijk bewezen dat het eten van veel groente en fruit je gezondheid ten goede komt.

    Drink veel water
    Ons lichaam bestaat voor 70% uit water, het belangrijkste ingrediënt van het menselijke lichaam. Het menselijk lichaam heeft nood aan anderhalve tot twee liter water per dag om optimaal te functioneren. Na een sportinspanning verlies je veel vocht door te zweten waardoor het lichaam zich minder goed kan afkoelen en de lichaamstemperatuur oploopt. Dit leidt tot minder goede prestaties en een gevoel van uitputting. Drink dus zeker voldoende water, vooral na het sporten!

    Vet is niet noodzakelijk slecht
    De fout die de meeste mensen maken is dat ze denken dat vetten slecht voor je zijn. Deze opvatting klopt totaal niet. Belangrijk om te weten is dat er een groot verschil is tussen onverzadigde en verzadigde vetten. Verzadigde vetten doen het cholesterolgehalte in je bloed stijgen waardoor bloedvaten verstopt raken. Daartegenover staan de onverzadigde vetten die het cholesterolgehalte in je bloed verlagen waardoor het risico op hart- en vaatziekten daalt.

    Eet noten
    Wat velen niet weten is dat noten zeer gezond zijn! Althans ongezouten noten zoals amandelen, cashewnoten, hazelnoten, paranoten, pecannoten, pistachenoten, walnoten en pindanoten. Ze verlagen je cholesterol wat helpt om je bloedvaten gezond te houden.

    Sabine Appelmans is naast sportvrouw ook een inspirerende spreker op vlak van gezondheid. Met verhalen uit haar eigen carrière kan ze vertellen over het belang van een goede gezondheid. 

    10-12-2018 om 00:00 geschreven door Lilo

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/12-16/12 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!