Foto
Welkom op de blog
Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

 

Willekeurig SeniorenNet Blogs
weissensee_ost
blog.seniorennet.be/weissen
Inhoud blog
  • Troyes
  • Moulins-Troyes
  • vervolg foto's
  • Saint Florine-Moulins
  • Mende-Saint-Florine
  • vervolg foto's
  • Albi-Mente deel1
  • Albi-Mende
  • Rustdag in Albi
  • Clermont-Ferrand-Albi
  • Auxerre-Clermont-Ferrand
  • Soissons-Auxerre
  • Essen-Soissons
  • Naar het zuiden van FrankrijkHet regent hier , het is koud
  • Aankomst bron van de Elbe
  • Aankomst in Ludwigslust
  • Overnachting in Worlitz
  • Een dag in Dresden
  • Aankomst in Dresden
  • Ceska LIpa
  • Rustdag in Spindleruv Mlyn
  • Spindleruv Mlyn
  • Stolberg
  • Einde van de reis
  • Dolomieten
  • Commacchio in Italie
  • Split
  • Niksic in Montenegro
  • Terug door Albanie naar Montenegro
  • Debar in Macedonie
  • Trikala Griekenland
  • Patras
  • Op weg naar Patras
  • Miserie op het eiland Paxos
  • Vrije dag op het eiland Corfu
  • Griekenland Corfu
  • Fier in Albanie
  • Petrovac in Montenegro
  • Vela Luca
  • Naar Zadar
  • Cres
  • Naar het eiland Cres
  • We zijn vertrokken
  • Kaart
  • De laatste vier dagen van de reis.
  • Rit Livigno-Solden via Stelvio
  • Rit van Breno naar Livigno
  • Rit van Lecco naar Breno
  • Rit van Chur naar Lecco
  • Chur in Zwitserland
  • Naar Chur
  • We zijn vertrokken
  • Wenen (einde van de reis)
  • Slovenie-Oostenrijk-Sankt Lorenzen
  • Maribor in Slovenie
  • Banja Luka (Bosnie Herzegovina)
  • Bosnie-Herzegovina Mostar
  • Cetinje in Montenegro
  • Rustdag in Niksic
  • Niksic in Montenegro
  • Montenegro
  • Prizner in Kosovo
  • Kosovo
  • Ohrid in Macedonie
  • Skydra
  • Griekenland
  • Sofia
  • Bulgarije
  • Transfagarasan
  • Sibiu
  • Roemenie
  • Gyula
  • Hongarije
  • Autotrein
  • Reserveren in Roemenie
  • Bagage
  • Bijna klaar om te starten
  • Kaart rondreis Balkanlanden
  • Amai mijn motor
  • Einde van de reis
  • Souillac
  • Vervolg Souillac
  • Seix Frankrijk
  • Barcelona
  • Vervolg Barcelona
  • Het verhaal van de gestolen motor
  • Aankomst Barcelona
  • Eindelijk in de haven van Barcelona
  • Naar de ferry voor de overtocht naar Barcelona
  • Vervolg Ferry
  • Tanger
  • Vervolg Tanger
  • Tétouan
  • Vervolg Tétouan
  • Meknes
  • Vervolg foto's Meknes
  • Beni Mellal
  • Vervolg foto's Beni Mellal
  • Conclusie Marrakech
  • Marrakech deel 2
  • Vervolg foto's Marrakech deel 2
  • Marrakech deel 1
  • Vervolgt foto's Marrakech deel 1
  • Naar Marrakech
  • Naar de oase Fint(een dagje off road)
  • Vervolg foto's off road
  • Foto's bezoek aan de Kasbah
  • AANKONDIGING
  • Ait-Benhaddou
  • Foto's van de rit Tinerhir-Aid-Benhaddou
  • Tinerhir(Todrakloof)
  • Vervolg foto's rit naar Todrakloof
  • Todrakloof
  • Met vier maal vier de Sahara in
  • Foto's vier maal vier Sahara
  • Vervolg foto's Sahara
  • Sahara
  • Arrachidia
  • Fés
  • Aan boord van de ferry
  • Op de ferry.
  • We zijn vertrokken
  • Morgen vertrek met de Triumph naar Marokko.
  • Kaart
  • De planning van de reis verloopt vlot.
  • Einde van de reis bron tot monding Loire
  • Rennes
  • De monding
  • Saint Nazaire
  • Angers
  • Chambord
  • Gien
  • Roanne
  • Roanne
  • Ardeche
  • Onderweg naar de bron van de Loire
  • Wandeling
  • Naar de bron van de Loire
  • Ferry Rosslare-Cherbourg
  • Laatste dag in Ierland
  • Waterford
  • De ring van Kerry en de ring van Beara
  • Naar het Schiereiland Dingle
  • Naar Kilrush
  • Naar Galway
  • Rustdag in Westport
  • Weer een regendag
  • Naar Donegal
  • De eerste rit over de Wild Atlantic Way naar Carrigart
  • Muurschilderingen Bloody Sunday Londonderry
  • De Causeway Coast Route
  • Naar Belfast
  • Een dag in Dublin
  • Van Engeland naar Ierland
  • We zijn vertrokken
  • Het aftellen is begonnen
  • Ullapool
  • Durness
  • Durness
  • Thurso
  • Rondrit Black Isle en bezoek aan Inverness
  • Dingwall
  • We zijn vertrokken
  • Weerbericht Schotland
  • Het aftellen is begonnen
  • Weekend Engeland
  • Einde van de reis
  • Kil-Oslo
  • Helsinki-Stockholm. Schipper mag ik over varen ja of nee?
  • De overtocht
  • Op verkenning in Helsinki worden we een beetje glossy.
  • Een grensovergang in de zon, dat is niet bon.
  • Drie dagen St. Petersburg maakt een mens murg.
  • Vervolg foto's St. Petersburg
  • St. Petersburg dag 1
  • Verslag rit 17/08/15
  • M10
  • Veliky Novgorod
  • Torzhok
  • De laatste dag in Moskou
  • Vervolg Moskou dag 2
  • Dag 2 Moskou
  • Dag 1 in Moskou
  • We zitten in Moskou
  • Een toertje over binnenwegen in Rusland
  • Minsk
  • Rusland
  • Belarus
  • Laatste dag in Polen
  • Overgangs rit en wasdag.
  • Pieniny gebergte
  • Lange dag, korte nacht
  • Polen
  • Tjechie
  • We zijn vertrokken
  • We hebben de visums.
  • Nog steeds geen visum
    Reizen door Europa
    Met de motor op reis
    15-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de oase Fint(een dagje off road)

    Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt nog wat met de blog bezig geweest en aan het zwembad geluierd. Het is tenslotte ook nog wel een beetje vakantie he. Rond de middag vertrek ik vol verwachting naar oase de Fint en zie ik ook wel een beetje zenuwachtig uit naar het off road gedeelte.

    In het hotel hebben ze een plannetje getekend hoe ik er moet komen. Redelijk duidelijk maar ik beging te twijfelen of ik wel goed zit en vraag aan een gast die langs de baan staat of ik op de goede weg zit. Hij weet me te zeggen dat ik nog een paar km verder moet zijn, er staat een bord waar ik moet afslaan. Hij bekijkt mijn motor eens en vraagt of ik van plan ben om met deze motor naar de oase te rijden. Ik knik opgewekt ja, hij kijkt bedenkelijk naar mijn banden en zegt letterlijk en waarschijnlijk zal ik het wel verkeerd schrijven; Pas de bons pneus de moto waaruit ik opmaak dat er verkeerde banden op mijn motor liggen. Hij kijkt me nog een aan en zegt; Sable et des pierres sur la route n’est pas bon? Volgens mijn vertaalmachientje betekent dit zand en stenen op de weg niet goed. Dat beloofd
    Na een paar leuke foto’s is het dan zover. Inderdaad zand en stenen, ribbels en klei alle ingrediënten om off road te rijden. Bij een temperatuurtje van 32 graden beginnen we eraan. Garmien laat zien dat het toch wel een km of twintig is om aan de oase te geraken. Aangezien ik nog nooit van mijn leven ben teruggedraaid draai ik nu ook niet terug. Tri en ik, wij kunnen alles aan. Het verhaal ga ik jullie besparen ik neem aan dat de foto’s duidelijk genoeg zijn.

    Na een uurtje zweten kom ik in het zicht van de oase, ik word opgewacht door een zekere Achmed die me weet te vertellen dat het nog een paar km rijden is. Als ik de rivier ben overgestoken is er nog een padje waarlangs ik moet klimmen en dan kom ik op de parking aan. Als de Tri hoort dat hij een rivier moet oversteken valt hij van pure ellende stil, bij mij is het nu geen liter zweet meer dat over mijn rug loopt maar zeker een litertje of twee. Achmed ziet het helemaal zitten en loopt op een drafje voor mij uit om me de weg te tonen. Brabbelend en pruttelend roept hij waar ik moet rijden, ik trek er me geen zak van aan en probeer zo goed mogelijk een fatsoenlijk spoor te houden.

    Na veel vijven en zessen zijn we dan toch op de parking terecht gekomen. Na de lunch neemt Achmed me mee voor een rondwandeling door zijn dorp. Hij spreekt Engels, Frans en Arabisch door elkaar maar we verstaan elkaar eigenlijk redelijk goed. Mekkerend vliegt Achmed met zijn bad slofjes aan als een berggeit door het dorpje. Klimmen, dalen, het maakt hem allemaal geen reet uit. Het is 34 graden en de Kees met zijn motorbroek en laarzen aan begint het stuk warmer te krijgen dan dat hij het op heel de off road rit heeft gehad. Eindelijk vind ik een manier om Achmed de berggeit even tot rust te laten komen, ik steek een sigaartje op en steek er ook een in zijn kwebbelende mond. He he even zitten. Het heeft me een sigaartje of vijf gekost maar ik weet dan ook alles van het dorpje. In de oven die hij me laat zien worden nog dagelijks zeventien broden gebakken . Hij woont nog met twee andere families in het dorpje de rest van de gezinnen zijn aan de overkant van de rivier gaan wonen.

    Op het einde van de rondleiding komen we bij de motor aan en kan ik zwetend gaan vertrekken. Bij Achmed heb ik nog geen druppel zweet gezien, hij stelt voor om me te begeleiden tot voorbij de rivier dan is het moeilijkste gedeelte achter de rug. Dit accepteer ik maar wat graag, moest ik om ver gaan ik zou de motor nooit alleen terug recht gekregen hebben.

    Achmed rent roepend rond de motor, nog altijd op zijn bad slofjes en sommeert me om te stoppen. Ik stop en uit zijn gemekker kan ik op maken dat hij mijn gsm wilt hebben, hij zal dan wat foto’s nemen. Ik geef hem mijn gsm en in een tik en een wip heeft Achmed een voorsprong van een meter of vijftig. Ik snap er geen ballen van hoe hij het volhoud. Maar hij heeft wel en paar mooie foto’s gemaakt. Voorbij de moeilijke passage geef ik hem een goede fooi en nemen we als twee vrienden afscheid. Toffe kerel die Achmed

    Na een kleine twintig km ben ik zonder ongevallen terug in de bewoonde wereld aangekomen, weer een fantastische ervaring rijker. Ik weet nu ook zeker dat ik met mijne Tri elk wegdek aan kan.

    We rijden langs de filmstudio’s en de landschappen waar de opnames gebeuren terug naar het hotel.

    Morgen 15/05/17 naar Marrakesh voor een verblijf van drie nachten. Een ritje van 185 km.





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    16-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Marrakech

    15/05/17

    We zijn weer vertrokken, zelfs met een beetje spijt maar we moeten verder. Vandaag staat de Col du Tichka op het programma. Op aanraden van de hoteleigenaar neem ik de oude weg. Het wordt bloedheet vandaag, volgens de Marokkaanse tv is er en hittegolf hier die tot woensdag zal duren, er woorden temperaturen voorspeld van meer dan 40 graden.
    We rijden weer door een mooie omgeving, al is het hier en daar wel slecht van wegdek. Ook in deze streek weer enorme wegenwerken wat wil zeggen dat de Kees over lange slechte stukken moet rijden. Eenmaal deze wegen hier klaar zijn zal het fantastisch rijden zijn. Eigenlijk moet ik daar alleen al voor terugkomen.

    Na de middagpauze in het nog een tachtig km rijden, de thermometer geeft 38 graden aan als we vertrekken. Het is een ritje van 185 km maar toch zijn we redelijk lang onderweg. Het is werkelijk van de ene bocht naar de andere bocht rijden. In talrijke dorpjes wordt de was gedaan in de plassen die nog in de rivieren staan, het gebrek aan water laat zich hier goed voelen. Je ziet ook regelmatig mensen met kruiken op ezels water gaan halen in de bronnen.
    Op de Col du Tichka hou ik het niet lang uit, je wordt constant aangesproken door agressieve verkopers. Zeer vervelend, er wordt een foto en een selfie genomen en weg wezen hier. Als ik de selfie zie weet ik nu al dat die niet op de blog zal verschijnen. De groeven(rimpels kun je dat niet noemen) in mijn gezicht zijn zo diep dat het niet om aan te zien is.

    Marrakesh ligt in een groot dal, ook hier wegenwerken een aanleg van industrieterreinen. Er liggen een paar zeer grote resorts rond Marrakesh ommuurd en bewaakt met immens grote golfvelden. Óp de golfvelden staan honderden sproeiers het kostbare water te vermorsen om het gras op de golf groen te houden. Hier zou je toch ziek van worden.

    In Marrakesh aangekomen komt er ook hier een gast naar me toe die me naar het hotel wil begeleiden. Hier heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt, ik zou anders nu nog aan het rondrijden zijn. Ík zit namelijk in een Riad die pal in de grote Médina van Marrakesh ligt. We rijden door een wir war van straatjes die net breed genoeg zijn voor de Tri. Voor € 12 ben ik bij de Riad afgezet.

    Óp de Riad wordt er me verteld dat ik de bagage uit de Tri moet halen en dan de Tri buiten de Médina moet parkeren. Geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt om dat te doen. Ik zie geen enkele reden om de Tri hier niet te late staan. Aangezien madam enkel Frans sprak heeft ze haar echtgenoot gebeld, ze geeft me de telefoon en de discussie begint opnieuw. Om een lang verhaal kort te houden, de Tri staat voor de deur in de Médina.

    Vanavond heel voorzichtig een stapje in de Médina zetten ik ben niet van plan om nu nog verloren te lopen.

    Morgen op verkenning in Marrakesh

































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolgt foto's Marrakech deel 1

    Vervolg foto's







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marrakech deel 1

    Gistrenavond de sfeer al wat opgesnoven in de Médina van Marrakesh. Vandaag uren geslenterd door de nauwe straatjes en grote pleinen. Als dit nog een paar dagen zo doorgaat zijn mijn poten zover afgesleten dat ik op de motor niet meer met mijn voeten aan de grond kan komen.

    Ik start vandaag in de soek waar ik eerst een riem koop, ik vind het vervelend om met mijn apparaat om mijn suiker te meten in mijn zak te lopen. In een tik en een wip wordt de riem van lengte gemaakt. Onvoorstelbaar wat er hier allemaal te vinden is. Prachtige kleuren en heerlijke geuren. Letterlijk alles is hier te vinden.
    Nadat ik een paar uur in de soek heb rondgedwaald ga ik het paleis Bahia bezoeken. De beste werklieden en ambachtslieden van het land hebben continu gedurende zes jaar (1894-1900) eraan gewerkt. Voor meer informatie raad ik google aan. Het paleis is prachtig, vooral het snijwerk en het tegelwerk zijn onvoorstelbaar mooi.

    Na dit paleis wandel ik door een wir war van straatjes naar het paleis Badi. Jammer genoeg mogen hier binnen geen foto’s genomen worden want ook hier is er binnen prachtig houtsnijwerk te zien. Er hangen talrijke foto’s die volgens mij tijdens de Franse overheersing van Marokko zijn genomen. Het zijn allemaal foto’s van Marokkaanse gevangen die op een afschuwelijke manier werden behandeld. De bouwwerkzaamheden van dit paleis duurden van 1578 tot 1594. Ik moet hier echter mijn bezoek voortijdig afbreken, ik voel me onwel worden, als ik mijn suiker meet blijkt dat die op 58 staat wat veel te laag is. Natuurlijk heb ik weer niets bij om in te nemen. Zo rap mogelijk een terras opgezocht en een paar glazen mierzoete theegedronken met wat koekjes.

    Ik ben hier ongelooflijk aan het klooien met mijn suiker in deze hitte. Vanmiddag was het 43 graden in de schaduw. Door die hitte kan ik moeilijk bepalen welke dosis insuline ik moet spuiten. Spuit ik niets dan sta ik veel te hoog, spuit ik de normale dosis dan kom ik te laag te staan. Dus het is wat zoeken naar de juiste dosis. Dat suiker gedoente blijft een vervelend punt tijdens het reizen. Maar zoals ze hier zeggen Insjallah.

    Na deze thee en rookpauze wandel ik op mijn gemakje terug naar de riad waar ik verblijf. Onderweg koop ik nog een heel nuttig voorwerp, goed te gebruiken met dit weer!!

    Dankzij de prachtige reisgids van Marokko die ik van mijn jongste zus heb gekregen (ook een trouwe blog fan) kan ik de bezienswaardigheden kiezen die ik zeker zou willen zien.

    Vanavond ga ik wat dieper de Médina in, ik heb het systeem van de straatjes ongeveer wel door dus ik denk niet dat ik hier zal verdwalen.

    Morgen staat er een bezoek aan de Hammam op het programma, ook een rondrit met de paardenkoets mag natuurlijk niet ontbreken.





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg foto's Marrakech deel 2

    Vervolg foto's









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marrakech deel 2

    Eerst nog wat sfeerbeelden van gisterenavond op de blog gezet. Na het ontbijt en de was die weer gedaan moest worden ga ik opgewekt naar de Hammam waar ik om tien uur een afspraak heb. Niet dus, het is gesloten elkaar misschien verkeerd begrepen en is de afspraak om 22 u. Ik zal het vanavond wel zien.

    Vandaag ga ik eens een kijkje nemen buiten de Médina van Marrakesh. Ik wandel op mijn gemakje de Médina uit en laat de paardenkoetsen voor wat het is, mij te heet om in een open koets te gaan zitten. Als ik op een plein vlakbij de moskee een sigaartje aan het roken ben komen er twee verklede pipo ’s zagen voor een foto. Ik stem ermee in en weet nu al dat we ruzie gaan krijgen. Zij gaan te veel vragen en ik ga te weinig geven zo gaat dat hier nu eenmaal. We maken pret voor tien tijdens fotosessie, na de derde foto gaat de hoed af en wordt omgekeerd om het geld te ontvangen. Ik gooi er zes dinar in ongeveer zestig eurocent wat zeker niet te weinig is als je weet dat je hier voor tien dinar al kunt eten. Er wordt wat over en weer geroepen, ik draai me om en wandel op mijn gemak verder.

    Ik wil vandaag Jardin Majorelle gaan bekijken. Volgens de reisgids moet deze tuin de moeite waard zijn om te gaan bezichtigen. Op de plattegrond die ik heb lijkt het niet zover dus ik stap stevig door. Ik kom langs een prachtig kerkhof maar het is er absoluut verboden om te fotograferen. Ondertussen is het stevig doorstappen eerder strompelen geworden, ik maak dan ook dat ik op een prachtig plekje wat in de schaduw kan gaan zitten en thee kan drinken. Aan de ober vraag ik of het nog ver is naar die tuin. Minstens veertig minuten zegt hij, niet te doen bij deze hitte neem een taxi.

    Na de pauze steek ik mijn hand op naar één van de tweeduizend (volgens de chauffeur) taxi’s. Ik vraag de prijs om me naar de tuin te brengen, hij vraagt 100 dinar, hij heeft me gebracht voor 60 dinar wat nog teveel is zoals later zal blijken.
    Aan het ticket kantoor is het serieus aanschuiven, dat kan alleen maar en goed teken zijn denk ik dan maar. De tuin nis werkelijk prachtig al had ik het wel wat groter verwacht, maar ik heb geen goed fototoestel om de tuin in beeld te brengen zoals ik zou willen.
    Nadat ik het hier gezien heb brengt een taxi me voor 50 dinar terug naar de Médina, ik slenter nog wat rond, drink de zoveelste thee en neem de zoveelste foto van de kruiden die hier opgesteld staan.
    Bij mijn verblijf aangekomen is het tijd om de was binnen te halen en kunnen we in gaan pakken. Amai, wat ruiken mijn onderbroken weer lekker.

    Het is tijd voor de Kees om hier te vertrekken. Drie dagen is voor mij genoeg, Het is mooi en je moet er zeker geweest zijn als je toch in Marokko bent, maar nu zie ik ernaar uit om het Atlasgebergte in te rijden.
    We rijden naar Beni Mellal (als ik me niet vast rij in de smalle straatje van de Médina) een rit van 260 km.





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    18-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Conclusie Marrakech

    Drie dagen Marrakesh, overweldigend bij aankomst, de tweede dag zoeken en de derde dag ben je het gewend. Zo heb ik Marrakesh ondervonden. Het grote plein dat s’avonds tot leven komt met talrijke eetkraampjes, orkestjes , afgerichte aapjes en slangenbezweerders.

    De soeks met de ontelbare kleine straatjes waar toch een zeker patroon in zit, de vele ambachtslieden zoals schoenmakers steenkappers, leerbewerkers mandenvlechters, die met een minimum aan gereedschap de meest kunstige voorwerpen maken. Bromfietsen die met twee sleutels en een tang volledig uit elkaar gehaald worden en naar tevredenheid van de klant gerepareerd worden.              

    Letterlijk alles is hier te koop en te zien. De sfeer is niet t e beschrijven je moet hier rondlopen, kijken en ruiken en met de mensenstroom mee gaan.
    Ik ben tevreden dat ik er geweest ben maar drie dagen is voor mij genoeg, op een gegeven moment heb je het wel gezien. Het wordt dan ook vermoeiend om de zoveelste niet aflatende verkoper er op te wijzen dat je niets wenst te kopen, zeker op het grote plein kun je daar toch wel veel last van hebben. Voor een foto die je neemt moet er betaald worden en er is altijd discussie over de prijs. Je niet laten doen is heer heel belangrijk en je kunt niet drie dagen aan een stuk elke bedelaar iets geven. Maar kom je ooit in Marokko dan zou ik Marrakesh zeker bezoeken het is de moeite waard.

    Nu echt de laatste foto’s van Marrakesh die vanavond op het grote plein zijn getrokken.









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg foto's Beni Mellal

    Vervolg foto's









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beni Mellal

    Om halfnegen deze morgen wordt de Tri van stal gehaald, hij heeft er even veel zin in als ik, moet maar amper de starter aanraken en hij staat al te zoemen. Garmien is ook in vorm en de Kees ziet het ook helemaal zitten. Zonder één foutje rijden we dan ook gezwind de Médina van Marrakesh uit, deze keer niet zonder spijt. Ik verlang terug naar de natuur en de echte vriendelijkheid van de mensen, niet de gemaakte vriendelijkheid van hier die er alleen maar is om geld uit je zakken te halen.

    Amai, toch is Marrakesh wel een grote stad en we hebben dan ook even de tijd nodig om eruit te geraken. Eenmaal buiten Marrakesh rijden we zeker een kilometer of vijftig over een ongelooflijke saaie weg. Ik begin de moed al te verliezen, is dat nu het Atlasgebergte? Maar ongemerkt begint het landschap te veranderen. We komen in een groot dal waar veel aan landbouw wordt gedaan. Er liggen kanalen en er zijn lange goten gebouwd die het water moeten verdelen. Het is oogsttijd, als de landbouwmachines de velden hebben afgereden komt de plaatselijke bevolking in actie. De graankorrels die achter gebleven zijn op het land worden zorgvuldig ik zou bijna zeggen bijeengeveegd. In grote plastic zakken worden ze door ezeltjes naar het dorp gebracht. Ook de graanhalmen die achtergebleven zijn worden bijeengeraapt en meegenomen. Als dat allemaal gebeurd is worden er nog een ontelbare kuddes schapen en geiten over de velden gestuurd. Werkelijk niets gaat hier verloren.

    Na de landbouwstreek komen we dan eindelijk in het Atlasgebergte. Ik kan alleen maar zeggen dat het werkelijk prachtig is om hier te rijden, de wegen zijn goed tot zeer goed en de landschappen zijn afwisselend en prachtig. Boven de 1200 m een heerlijke temperatuur van 25 graden, een motor die werkelijk perfect draait, de landschappen en de zon meer heb ik echt niet nodig om een gelukkig man te zijn. Af en toe ben ik toch weleens blij dat ze me op deze wereld gezet hebben.

    We rijden door dorpjes en steden en komen voorbij diverse marktjes, de terrasjes zien er heel uitnodigend uit en de koffie is perfect. Het enigste minpuntje vandaag is de nevel die over de dalen hangt, ik heb er geen last van maar de foto’s zijn niet zo scherp als ik zou willen. Ook de Tri stond vandaag weer in de belangstelling.
    Rond een uur of vier kom ik aan in het hotel Les Belles Terrasses in Beni Mellal. Ik heb een kamer zo groot als een appartement met vanaf het balkon een prachtig uitzicht. Wat kan het leven toch heerlijk zijn. De temperatuur is weer opgelopen tot een graadje of 32.

    Morgen naar Meknes (weer een stad en weer een verblijf in een riad) hopelijk kan ik daar wel een Hammam vinden om mij daar eens goed te laten verwennen.       310 km





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg foto's Meknes

    Vervolg foto's



























    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meknes

    Het begint misschien wel wat saai te worden maar ik heb vandaag weer heel goed weer (30 graden) en weer een prachtige rit. De eerste tien km rij ik op de inspiratieloze N8. Dat ben ik redelijk snel beu. Nadat ik ben gaan tanken en een koffie heb gedronken besluit ik dan ook om de kleinere wegen op te gaan zoeken.

    Natuurlijk kom je dan op off road terecht. Na een paar km kom ik op de wegen die ik graag rij, verdwalen kan ik niet want elke weg komt terug op de N8. Wie mij een beetje kent weet dat ik dolgraag bochten rij, maar na 335 km van de ene naar de andere bocht rijden wordt zelfs voor de Kees tamelijk veel

    Voor de rest kan ik alleen maar vertellen dat de rit zeer voorspoedig is verlopen en dat ik bij aankomst in Meknes 348 km op de teller heb gezet. Ontelbaar veel bochten dus best een vermoeiende dag gehad vandaag.
    Nu ik in Meknes ben krijg ik meer en meer spijt dat ik drie nachten in Marrakesh ben gebleven. Meknes heeft ook soeks en een groot plein maar het stikt hier niet van de drommen toeristen. Je kunt hier overal doorheen wandelen zonder dat je constant wordt lastige gevallen door verkopers van prullaria. Ook is deze stad veel opener, hier kun je tenminste adem halen. De volgende reis naar Marokko, die er zeker komt, zal heel anders gepland worden dan deze reis.

    Ik slaap voor de eerste keer deze reis in een echte Marokkaanse rad. De foto’s geven een maar een beperkt beeld van deze mooie riad.

    Morgen een rit naar Tetouan. Weer een tamelijke zware dag van 275 km met het nodige bochten werk.





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (2)
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Tétouan

    Tétouan























    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tétouan

    Als we om negen uur vertrekken is het al 27 graden. Garmien heeft er geen enkel probleem me om mij moeiteloos uit de stad te loodsen. De Kees en Garmien een beter koppel bestaat er niet, laten we het maar op een trio houden want met de Tri heb ik ook zelden ruzie.
    Vandaag rijden we heel de dag door het Rifgebergte, het is een bergketen van ongeveer 350 km lang. Van de 350 km rijden we 275 km,en of het mooi was. Het Rifgebied bestaat niet allen uit gebergte maar, het bevat ook vlaktes geschikt voor landbouw. In de dalen, granen, kruiden, sinaasappelen en diverse soorten groenten. Wat hogerop staan er ontelbare olijfbomen. Om een goede indruk van dit gebergte te krijgen raad ik google aan er zijn prachtige professionele foto’s van het gebergte te vinden. Maar ik vind mijn foto’s eigenlijk ook wel mooi

    Rond de middag is de temperatuur opgelopen tot een graadje of 35, ik heb even mijn koelvest aangehad maar dat is niet aangenaam onder mijn zomerjas. Door de rijwind die door mijn jas komt is het koelvest eigenlijk te koud. Als we dichter bij de zee komen en in het hoger gedeelte van de bergen rijden steekt er een felle wind op. Ik moet mijn rijstijl wat aanpassen want met die stevige zijwind is de Tri toch wel wat onstabiel, zeker in de bochten kan dit weleens verassend overkomen. En bochten zijn er maar genoeg, het asfalt is echter van perfecte kwaliteiten en de bochten zijn redelijk vloeiend. De bewolking die vanaf de kust komt binnen drijven raakt niet over de toppen van het Rifgebergte zodat we in prachtig weer blijven rijden. Het is dan ook vandaag weer heerlijk rijden.
    Ik durf gerust zeggen dat er vandaag van de 275 km die we gereden hebben geen kilometer saai was. Het klinkt misschien wat overdreven maar het is de pure waarheid. Er zit ontzettend veel kleurverschil in de diverse landschappen waar we door rijden, we passeren mooie dorpjes en prachtige steden.

    Alleen de laatste 10 km zijn een hel wegens grootscheepse wegenwerken. De vrachtwagens veroorzaken enorme stofwolken op de opgebroken wegen, de auto’s rijden met mistlampen aan en ik heb voor alle zekerheid mijn dubbele richtingaanwijzers aangezet. Met momenten zie je geen hand voor ogen en regelmatig is het door steenslag rijden.

    Als ik aankom in het super-de-luxe hotel zie ik eruit alsof ik een hele dag motorcross heb gereden. Stof, stof en nog eens stof mijn bezweet gezicht is amper te herkennen. De vriendelijke dame aan de receptie kijkt verschrikt op als ik opduik. Waarschijnlijk denkt ze aan een overval of iets dergelijks. Helemaal bezweet haal ik de verfrommelde reservering uit mijn zak en geef haar mijn paspoort om ze wat gerust te stellen. Ze bekijkt me eens, zegt niets en ik stamel iets van slechte wegen en stof. Precies of ze zal dat niet gezien hebben. Ze laat me een paar documenten tekenen geeft wat uitleg over de kamer en is blij dat ik de receptie verlaat.
    Ik kom op een prachtige kamer gooi mijn helm op het bed en ga in mijn bestofte motorkleren mijn bagage halen. Ik hoef de weg niet te zoeken want ik kan mooi het spoor volgen dat ik op de marmeren vloer heb achtergelaten. Ik sluip langs de receptie, iets mompelend over mijn bagage, ik krijg geen antwoord enkel een opgetrokken wenkbrauw. Als ik nogmaals langs de receptie kom met twee zwarte koffers die grijs zien van het stof zeg ik maar niets meer.

    Als ik zou zeggen dat ik na deze rit zo fris als een hoentje ben aangekomen zou ik de waarheid verschrikkelijk geweld aan doen. Ik voel me als een oude uitgewrongen dweil, ik zweer bij mezelf dat ik na de douche niet meer van mijn kamer af kom. Lekker op mijn terrasje een sigaartje roken en de stad de stad laten, ze bekijken het maar.
    Na de verkwikkende douche denk ik er weeral anders over en maak toch een wandelingetje in de buurt van het hotel. Ik zit nogal ver van het centrum en aangezien Tétouan tegen een berg aangeplakt is kom ik niet in het centrum, ik heb echt geen zin om vandaag nog te gaan klimmen. Ik ga hier zeker terugkomen om deze stad fatsoenlijk te kunnen bezoeken. De Medina staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Er zijn talrijke monumenten die het bezoeken waard zijn onder andere het oude paleis, een fort en de oude stadsmuren.

    We zitten nu ongeveer zeven km van de Westelijke Middellandse zee een 80 km van de Noordelijke Atlantische oceaan.

    Morgen naar Tanger, ik ga mijn route wat verleggen zodat ik langs de Middellandse zee kom en langs de Ocea





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Tanger

    Tanger











    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tanger

    En weer is er een dag voorbijgevlogen. De Marokkanen hebben de klok ook een uur teruggezet, het verschil met de Europese tijd is n u twee uur. Het was vandaag maar een ritje van alles bij elkaar 80 km. Dit komt goed uit want de Kees begint moe te worden. De hitte, de talrijke bochten waar toch wel concentratie voor nodig is, de vele km die gewandeld zijn, de artikels schrijven, foto's sorteren en verkleinen om ze op de blog te kunnen zetten het begint min of meer een tol te eisen.

    We waren redelijk vroeg in Tanger, natuurlijk ook omdat het uur hier vannacht verzet is. Als we in Tanger aankomen, wat trouwens een verschrikkelijk grote stad is blijkt dat het hotel nog maar eens in een soek ligt. Het is nog te vroeg om naar het hotel te gaan, ik ga dan ook eerst een koffie drinken. Ik ben nog niet van mijn motor af of er staat een soort parkingwachter om geld te zeuren gevolgd door pipo ’s die me de weg naar het hotel willen wijzen en dan nog de schoenpoetsers en de bedelaars. Ze hebben allemaal pech vandaag, mijn humeur heeft zijn bekende ochtendgesteldheid aangenomen en dan kan de Kees niet veel verdragen, ik kan gerust zeggen dat hij dan niets kan verdragen. Ik heb dan ook niet veel moeite om al die zeveraars van me af te houden? Als ze ik eens chagrijnig aan kijk hoef ik zelfs niets te zeggen ze maken zo wel dat ze weg zijn.

    Na de koffie rij ik een aangenaam stuk langs de Noordelijke Oceaan. Het is 24 graden en er staat een heerlijk windje. Fotootje nemen sigaartje roken en het humeur begint zich op een normaal peil te zetten. Rond een uur of één rij ik terug naar Tanger om me naar het hotel te begeven. 80Amai, wat heb ik Garmien weer hart nodig. Ik moet los door de soek rijden en sta in een ellenlange file aan te schuiven. Het humeur begint weer serieus te dalen. Nadat ik door de soek gesukkeld ben kom ik op een parking terecht waar ik de Tri moet stallen. Hoog boven mij zie ik het hotel liggen. Ik vraag aan de parkeerwachter of er een mogelijkheid is om met de motor tot bij het hotel te komen. Niet dus, er staan me twee lange trappen te wachten in totaal zo’n 80 treden. Voordat ik mijn bagage mee sleur ga ik eerst toch maar eens kijken. En inderdaad, er is met een motorvoertuig geen doorkomen aan.

    Ik ga inchecken en krijg een kamer op de eerste verdieping (geen lift) Als ik in de kamer kom blijkt dit een pieterpeuterig eenpersoonskamertje te zijn. Ik heb nochtans betaald voor een superior double room. Zo staat het letterlijk op mijn reservering. Zwetend, blazend en hijgend ga ik terug naar de receptie om mijn beklag over de kamer te doen. (Ik heb nog altijd mijn motorkleren aan) De mijnheer aan de receptie blijft heeeeeel kalm. U had liever een groter bed vraagt hij. Neen mijnheer, antwoord ik, ik wens een SUPERIOR DOUBLE KAMER daar heb ik tenslotte voor betaald. Geen probleem zegt hij, geef me de sleutel van uw kamer en hier heb je de sleutel voor een andere kamer. Sleutel zit nog op de deur mijnheer zeg ik. Geen probleem mijnheer zegt hij ga hem dan halen he. Puffend zwetend, vloekend en tierend ga ik de trappen weer op. Compleet rood aangelopen kom ik terug bij de receptie en krijg de sleutel voor kamer 211. Inderdaad de tweede verdieping, geen lift, motorkleren nog aan zeiknat van het zweet en terug de trappen op naar de tweede verdieping. Kamer is goedgekeurd. Trappen af bagage gaan halen en een kleine honderd treden terug omhoog. Hoezo de Kees is moe hoe kan dat nu.

    Na de prutteldouche gaat het al iets beter, sigaartje roken op de kamer want zo superior is hij nu ook weer niet. Ik wilde het vandaag wat kalmer aandoen maar na een uurtje heb ik het wel gezien op mijn zielige kamer. Ik wandel op mijn gemakje naar de haven, ben niet van plan om vandaag de soek te gaan bezoeken, het is dan weer klimmen en dalen.
    Ik wandel diep de vissershaven in, er is hier geen toerist meer te bekennen, even denk ik of het niet verstandig zou zijn om terug te keren, maar ja, Kees en terugkeren dat gaat niet goed samen. De houten boten worden zeer vakkundig gerepareerd. Het is een lust voor het oog om de vakman bezig te zien. Als een visser, die zijn netten aan het repareren is mij aanspreekt voel ik me opeens een stuk beter. In mijn wereldberoemd brabbeltaaltje hebben we een heell gesprek. Hij vist enkel op de grote vissen zijn netten hebben dan ook mazen van 10 cm bij 10 cm. Ik dwaal nop wat verder en durf hier en daar al eens een foto te nemen. Al bij al ben ik weer de hele middag aan de wandel. Ondertussen is het etenstijd geworden, na een goede maaltijd ga ik nog maar eens bergop naar de kamer waar ik vandaag niet meer af kom. Toch nog twee verdiepingen hoger gegaan naar de ontbijtruimte van het hotel. Hier heb je een mooi uitzicht over de haven en een stukje van de stad.

    Morgen naar de nieuwe haven van Tanger 45 km hier vandaan. De haven heet Tanger Med. In het huidige Tanger leggen nog enkel de snelle ferry’s aan die van Gibraltar komen. De vrachtschepen en grote ferry’s leggen aan in Tanger Med.

    Voordat ik hier morgen vertrek ga ik misschien de soek nog bezoeken. Ik heb heel de dag de tijd vermits ik maar om 19 uur plaatselijke tijd in Tanger Med moet zijn. Daar de ferry op naar Barcelona. Aankomst voorzien in Barcelona op 23/05/17 om 23 uur.

    Morgenavond dus geen blog.



































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (2)
    22-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Ferry

    Ferry







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    23-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de ferry voor de overtocht naar Barcelona

    22/05/17

    Amai, wat een dag. Deze morgen nog wat rond gewandeld in Tanger, om 12 uur moet ik van de kamer zijn dus om elf uur in gaan pakken. Ik rij Tanger langs een heel andere kant uit dan dat ik ben aangekomen. Nu valt het pas op hoe een mooie stad dit is. Ik heb hier altijd in het oude stadsgedeelte gezeten ook wel mooi, maar als je een km of 5 verder rijdt hen je prachtige stranden en een fantastische boulevard. Geen Foto's van genomen.

    Eenmaal we Tanger uit zijn rijden we over een hele mooie kustweg naar de haven van Tanger Med. Aan onze linkse kant blijven constant de straat van Gibraltar zien. Ik kan Spanje zien liggen, op de foto’s is het moeilijk te onderscheiden vanwege wat nevel die over het water hangt. Regelmatig hebben we prachtige vergezichten, zo zijn ook de laatste 50 km die we in Marokko rijden zeer mooi.
    Ik neem flink de tijd onderweg, drink veel te veel koffie, rook te veel en wandel nog maar een beetje. Om 15U30 (Marokkaanse tijd, voor België twee uur bijtellen) komen we in de haven aan. Om 17u30 zijn alle papiertjes en stempeltjes ontvangen en kan ik de zeer grote haven inrijden.

    Om 18u15 is de ferry die ik moet hebben aangekomen. Het duurt en blijft duren eer we aan boord kunnen. Om 20u45 krijgen we eindelijk het signaal dat we aan boord kunnen gaan. Een stuk of vijftien motors mogen als eerste aan boord. Er is maar één solorijder, inderdaad de Kees.
    En de Kees wordt toch wel naar een verkeerd dek gestuurd zeker. We moeten met de motors op twee verschillende dekken gaan staan. De ferry gaat van Barcelona verder naar Genua dus de groep voor Barcelona staat op een heel ander dek dan de groep van Genua, hetzelfde voor de auto’s natuurlijk. Iedereen krijgt dan ook een redelijk groot document waarop vermeld staat naar welke stad je moet, dit moet goed zichtbaar aan het voertuig aangebracht worden. Om het nog duidelijker te maken gebruiken ze verschillende kleuren. Er komt wel wat organisatie bij kijken. Dus mij sturen ze met mijn bruine vermelding Barcelona naar het dek met de rode vermelding Genua. Ik moet terugkeren en krijg redelijk wat bekijks als ik de ferry terug af rij.

    Om 21 u sta ik dan eindelijk onder de langverwachte heerlijke douche. Na de douche de gordijnen open want ik heb een prachtig zicht vanuit mijn kajuit.

    Morgen 23/05/17 komen we om 23 u in Barcelona aan. (Belgische tijd)





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (1)
    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk in de haven van Barcelona

    Amai, ik heb het voorlopig wel gehad met Italiaanse ferry’s. Maandag 22/05/17 in de haven van Tanger is de reis naar Barcelona gestart. Normaal zou ik op 23/05/17 om 23 u uur in Barcelona aankomen waar ik voor twee nachten een hotel heb geboekt.

    Vandaag om 8u30 kunnen we eindelijk van de ferry af. Ik loop dan al vanaf vijf uur deze morgen rondjes op de ferry. De paspoortcontrole gaat redelijk vlot, beter als de werking van Garmien die er vandaag precies niet veel zin in heeft. Ik krijg al een kwartier de melding dat ze satellieten aan het zoeken is. Ik durf niet goed zonder mijn gps Barcelona inrijden? Het is een grote stad met verschrikkelijk veel verkeer en ik moet praktisch in het centrum zijn. Nog steeds geen satellieten, ik ontkoppel de batterij van Garmien wacht een paar minuten en steek de batterij er terug in. Probleem opgelost, binnen enkele ogenblikken heb ik satellietontvangst.

    Al bij al is het 9u30 als ik aan de receptie van het hotel sta, daar vragen ze of ik verkeerd heb geboekt ze hadden me natuurlijk gisteravond verwacht. Ik leg ze uit dat ik wel kan zwemmen maar dat ik mijn motor niet in de steek kan laten, Ik probeer nog te regelen om een nacht minder in rekening te brengen maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.

    Omkleden, eten zoeken en Barcelona gaan verkennen dat staat vandaag op het programma.

    Morgen via Andorra naar Frankrijk een rit van 300 km over de kleine wegen.









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankomst Barcelona

    Amai, ik heb het voorlopig wel gehad met Italiaanse ferry’s. Maandag 22/05/17 in de haven van Tanger is de reis naar Barcelona gestart. Normaal zou ik op 23/05/17 om 23 u uur in Barcelona aankomen waar ik voor twee nachten een hotel heb geboekt.

    Vandaag om 8u30 kunnen we eindelijk van de ferry af. De paspoortcontrole gaat redelijk vlot, beter als de werking van Garmien die er vandaag precies niet veel zin in heeft. Ik krijg al een kwartier de melding dat ze satellieten aan het zoeken is. Ik durf niet goed zonder mijn gps Barcelona inrijden? Het is een grote stad met verschrikkelijk veel verkeer en ik moet praktisch in het centrum zijn. Nog steeds geen satellieten, ik ontkoppel de batterij van Garmien wacht een paar minuten en steek de batterij er terug in. Probleem opgelost, binnen enkele ogenblikken heb ik satellietontvangst.

    Al bij al is het 9u30 als ik aan de receptie van het hotel sta, daar vragen ze of ik verkeerd heb geboekt ze hadden me natuurlijk gisteravond verwacht. Ik leg ze uit dat ik wel kan zwemmen maar dat ik mijn motor niet in de steek kan laten, Ik probeer nog te regelen om een nacht minder in rekening te brengen maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.

    Omkleden, eten zoeken en Barcelona gaan verkennen dat staat vandaag op het programma.

    Morgen via Andorra naar Frankrijk een rit van 300 km over de kleine wegen.









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van de gestolen motor

    Ik kom vanmorgen om halftien aan in het hotel in Barcelona, zonder veel moeite vind ik een uitstekende plaats om de Tri te parkeren. Ik ga altijd eerst inchecken voordat ik mijn bagage meeneem, terwijl ik naar de receptie ga zie ik dat er een politieagent stopt bij de Tri. Ik loop snel terug naar de motor en vraag aan de agent of de motor mag blijven staan. Dat was volgens die agent geen probleem. De kees gaat inchecken, zijn bagage halen, omkleden en rond halfelf ga ik Barcelona verkennen. Motor staat op slot, koffers zijn afgesloten en de politie heeft gezegd dat de motor daar mag staan. Beter kan het toch niet zou je dan denken.

    In Barcelona moet je niet veel moeite doen om een dag bezig te zijn, zeker niet als je alles al wandelend doet. Het is dan ook al halfzes als ik terug bij het hotel aankom. Ik wil me wat verfrissen en dan gaan eten. Altijd maar letterlijk altijd ga ik eerst even naar mijn motor kijken als ik ergens vandaan kom. Wat er door me heen ging toen ik de motor niet op zijn plaats zag staan is niet te beschrijven. Ik doe aan de receptie van het hotel mijn verhaal, ja zegt de meneer hier wordt ontzettend veel gestolen. Wil je dan de politie even bellen a.u.b. vraag ik. Dat heeft weinig zin meneer ze vullen wat papieren in en meer doen ze niet. Ik val bijna achterover van zoveel onwil, vraag mijn sleutel van de kamer en bel naar P&V verzekeringen waar ik een bijstand verzekering heb. Die kunnen echter nietsdoen zonder een copy van een pv. Ik terug naar de receptie met de vraag om alsnog de politie te bellen zodat ik aangifte van de diefstal kan doen. Hij belt niet, maar geeft me het adres van het dichtstbijzijnde politiebureau. Ik spring in een taxi en laat me naar het politiebureau brengen. Ik vertel mijn verhaal aan de chauffeur, die zegt spontaan die motor is niet gestolen die is opgeladen door de politie. Ik kijk hem ongelovig aan maar hij is er absoluut zeker van. Hij zet me af bij het politiebureau (€ 10) en zegt dat hij op me zal wachten. Ik heb geluk, aan het loket zit een agent die goed Engels spreekt, ik doe hem mijn verhaal laat de papieren van de motor zien en ik laat hem ook een foto van de motor zien. Onmiddellijk herkent hij de foto, die motor hebben wij zegt hij. Ik kijk hem aan en weet niet of ik blij of kwaad moet zijn. Wawawablief doddel ik, waarom hebben jullie mijn motor? Waarschijnlijk verkeerd geparkeerd zegt de agent heel vriendelijk. Ja maar doddel ik nog altijd, het mocht van een collega van u.

    De uitleg die ik dan krijg is echt onwaarschijnlijk; Luister meneer zegt de agent, we hebben in Barcelona twee soorten politieagenten. Een korps dat enkel auto’s controleert en een corps dat enkel motors controleert. Mamama maar wil ik zeggen. Niets maar maar maar meneer je moet Barcelona begrijpen, als je aan een agent vraagt die enkel auto’s controleert; mag ik mijn motor daar parkeren zegt hij ja want eigenlijk kan hem dat niet schelen waar jij je motor zet. Hij controleert namelijk auto’s. Mamama maar wil ik zeggen. Niks maar maar mijnheer zo is het. Nu heeft een agent die motors controleert uw motor laten wegslepen, omdat hij fout geparkeerd stond. En staat mijn motor hier vraag ik deze keer zonder te doddelen. Neen, mijnheer uw motor staat in het depot. U kunt hem daar gaan halen mits het betalen van een boete, hier hebt u het adres het is 24u per dag open.

    Taxi naar het hotel (€10) helm en sleutels en gps halen. Terug taxi naar het depot (€10) boete van €89 betalen. Ondertussen is het 21u45 dus de Kees kan nog eens een keer in het donker door Barcelona naar zijn hotel rijden. Om 22u15 ben ik terug op mijn kamer, de motor staat in een ondergrondse parking in de buurt van het hotel.

    Morgen foto’s Barcelona.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2017 15 Rondreis door Marokko
    >> Reageer (0)


    Categorieën
  • 2000 01 Dagtrips met de motor (4)
  • 2013 02 De Baltische Staten (17)
  • 2013 03 De Moezel van bron tot in de Rijn (3)
  • 2013 04 Weekend Moezel (1)
  • 2013 05 Donau van bron tot monding (93)
  • 2014 06 Frankrijk (17)
  • 2014 07 Noorwegen Lofoten en Vesteralen (28)
  • 2014 08 Rond de Zwarte Zee (56)
  • 2015 09 Italie (25)
  • 2015 10 Rusland (33)
  • 2016 11 Schotland (11)
  • 2016 12 Weekend Engeland (1)
  • 2016 13 The Wild Atlantic Way in Ierland (18)
  • 2016 14 Loire van bron tot monding (13)
  • 2017 15 Rondreis door Marokko (47)
  • 2017 16 Rondreis Balkanlanden (27)
  • 2017 17 Italie Stelvio (9)
  • 2018 018 Croatie-Griekse eilanden en Albanie (20)
  • 2019 019 Elbe van bron tot monding (9)
  • 2019 20 Naar het zuiden van Frankrijk (22)

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Laatste commentaren
  • brug (Armin)
        op Albi-Mente deel1
  • Onaangenaam (Ludwina)
        op Essen-Soissons
  • foto's (Maria Van Ginderen)
        op Aankomst bron van de Elbe
  • Thuis (Ludwina)
        op Aankomst bron van de Elbe
  • Verlof (Ludwina)
        op Overnachting in Worlitz
  • Wel grappig... (theo)
        op Aankomst in Dresden
  • Kilometers (Ludwina)
        op Spindleruv Mlyn
  • Begin (Ludwina)
        op Stolberg
  • Zeker vol houden (Kees)
        op Debar in Macedonie
  • Allé mannen... (Lieve)
        op Debar in Macedonie
  • oogjes (Jeanine en Walter)
        op Trikala Griekenland
  • varen (Jeanine en Walter)
        op Patras
  • foutje (Ludwina)
        op Miserie op het eiland Paxos
  • Eiland (Ludwina)
        op Miserie op het eiland Paxos
  • Goedemiddag! (Lieve)
        op Petrovac in Montenegro
  • Houten kop (Ludwina)
        op Cres
  • Paniek (Ludwina)
        op We zijn vertrokken
  • Mooi (Ludwina)
        op Kaart
  • Awel (Kees)
        op Rit Livigno-Solden via Stelvio
  • Awel (Ludwina)
        op Rit Livigno-Solden via Stelvio

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!