ST JOBSE HANDELSZAKEN
  • Decor Van Looveren
  • PC Yellow
  • Broodjes
  • Instituut Prana
  • Zwembadcentrale
  • Bakkerij Divero
  • Reizen EverTravel
  • Schoenen Caramel
  • Suits Direct kleding
  • Kinderdroom
    ST JOBSE HANDELSZAKEN 2
  • Olympia Sport kleding en aanverwante
  • Sporthal Zandbergen
  • ST JOB CULINAIR
  • Restaurant Beukenootje
  • Restaurant De Heeren Van St Job
  • Restaurant Den Dremmel
  • Brasserie Eikenhof
  • ST JOBSE JEUGD en aanverwanten
  • Jeugdhuis t'Jobke
  • The Crew
  • BRECHT ONZE GEMEENTE
    Nieuws over Brecht en zijn deelgemeenten.
    Een fijne gemeente om in te wonen.
    25-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cijfer 15.000 in de kijker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15000 is het aantal wooneenheden dat er in de Noorderkempen tegen 2020 bijkomt. Die zijn nodig om de toename van het aantal huishoudens in de regio op te vangen. Dat blijkt uit de provinciale studie ‘Onderzoek naar woontendensen en –behoeften binnen de provincie Antwerpen’, die de dienst Ruimtelijke Planning opmaakte voor de gedeeltelijke herziening van het Ruimtelijk Structuurplan Provincie Antwerpen (RSPA). Bron: mobiliteitsplan Antwerpen

    25-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    24-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig Kerstfeest

    Het ganse H-eerlijk Brecht team wenst u een fijne Kerstavond toe.

    24-12-2011 om 13:57 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobiliteit in de Noorderkempen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een historisch moment voor de Noorderkempen: de 14 gemeenten gaven unaniem hun goedkeuring voor de nieuwe krijtlijnen voor de Noorderkempen tot 2020 en verder.

     

    In de oriëntatiefase analyseerde de provincie de bestaande verkeersstromen in de Noorderkempen. Ook de ruimtelijke structuur en de geplande ontwikkelingen in de regio zijn bekeken op basis van bestaande studies en plannen. Van daaruit vertrok de tweede fase van de studie, de onderzoeksfase. De hamvraag: welk effect hebben de huidige en toekomstige ontwikkelingen op het verkeer en de ruimtelijke ordening in de regio? Of meer concreet: welk soort verkeer zal gebruik maken van welke wegen? Hoeveel bijkomend verkeer mogen we verwachten tegen 2020? Wie zal van waar naar waar rijden? Daarnaast komen ook zaken zoals veilig oversteken, milieu en leefbaarheid in de dorpskernen aan bod. Het kwalitatief en kwantitatief onderzoek bekeek de effecten vooral met een regionale bril. Na veel wikken en wegen was de nieuwe visie voor de Noorderkempen een feit.

     

    De 14 gemeenten - Arendonk, Baarle-Hertog, Beerse, Brecht, Hoogstraten, Malle, Merksplas, Oud-Turnhout, Ravels, Rijkevorsel, Turnhout, Vosselaar, Zandhoven en Zoersel - staan allemaal achter de volgende principes:

    • De Noorderkempen heeft nood aan een robuust en betrouwbaar wegennet om de bereikbaarheid en de leefbaarheid in de kernen te verbeteren. Ontwikkelingen her en der verspreid vormen geen goede basis voor een duurzame ontsluitingsstrategie. Het streefdoel is dan ook om het verkeer te bundelen om zo de impact op de omgeving te beperken. Een aantal omleidingswegen, bijvoorbeeld rond de kernen van Brecht, Zoersel, Malle, Rijkevorsel en Baarle, zullen hier een belangrijke meerwaarde leveren.

    • We moeten op zoek gaan naar een samenhangend netwerk voor vrachtverkeer. De belangrijkste bedrijventerreinen zullen een rechtstreekse aansluiting krijgen op het robuust wegennet. Het voordeel hierbij is dat ze vlot naar de E19-E34 kunnen zonder door de kernen te rijden. In de toekomst zullen nieuwe bedrijventerreinen ook gekoppeld worden aan deze ontsluitingsstructuur. Uiteraard moet er ook gewerkt worden aan zones waar doorgaand vrachtverkeer niet gewenst is.

    • Een belangrijk principe is dat van het openbaar vervoer als volwaardig alternatief. Zo moet het doortrekken van de tram op de N12 tussen Antwerpen en Malle een antwoord geven op het drukke verkeer in Schilde en Malle. De doorstroming van het openbaar vervoer moet aanzienlijk verbeteren om als volwaardig alternatief te kunnen dienen. Daarom krijgen bepaalde wegen een functie als openbaar vervoeras; het doorgaand autoverkeer zal er geweerd worden. Ook het spoor kan beter. Zo is er het voorstel van een bijkomend station Turnhout-Zuid (aan de E34).

    • De Noorderkempen heeft uiteraard nog andere troeven om uit te spelen. Zo is er de mooie open ruimte die zeker gevrijwaard moet blijven en is het concept van groene kamers gelanceerd. De studie wil de verschillende groene kamers bundelen tot een groter samenhangend geheel.

    • In dit kader willen we ook een verdere verlinting langs het kanaal Dessel - Turnhout - Schoten tegengaan. Het doel is om de watergebonden activiteiten te bundelen en beter te ontsluiten. Nieuwe niet-watergebonden activiteiten zijn niet meer gewenst langs het kanaal. Op deze manier kan de recreatieve functie van het kanaal beter tot zijn recht komen. Het aantal overgangen van het kanaal wordt beperkt en deze krijgen een nieuwe functie als exclusieve fietsbrug en busdoorsteek. Het kanaal maakt de verbinding tussen de verschillende groene kamers.

    In de volgende fase van de studie zal de provincie Antwerpen deze visie samen met alle gemeenten en andere belangrijke actoren verder verfijnen en vertalen naar een concreet actieplan. Bron: mobiliteitsplan provincie Antwerpen

    24-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    23-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staking van 22 december.

    Als u eens wil lezen waarover deze staking gaat is het pamflet in bijlage een nuttig iets.

    Bijlagen:
    pamfletstaking.pdf (69 KB)   

    23-12-2011 om 20:30 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1.135.464 ton goederen via het kanaal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Uit het statistisch jaarverslag van nv De Scheepvaart blijkt dat het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten in 2010 goed was voor het transport van 1.135.464 ton goederen.

    609.635 ton passeerde op het gedeelte Dessel-Turnhout; 525.829 ton op het gedeelte Turnhout-Schoten. Het gaat hoofdzakelijk om delfstoffen en bouwmaterialen, vervoerd door 3.043 schepen.

     

    Op dit ogenblik zijn er een tiental bedrijven langs de oevers van het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten die het kanaal gebruiken voor de aan- en afvoer van hun goederen. Een sterke daling tegenover 1977, toen de scheepvaart op dit kanaal nog meer dan 2,3 miljoen ton goederen vervoerde. Door de massale aanleg van nieuwe wegen verloor de binnenvaart heel wat trafiek aan het wegvervoer. De laatste tijd stijgt het vervoer via de kanalen echter opnieuw en nv De Scheepvaart verwacht dat deze tendens zich de komende jaren zal doorzetten.

     

    Nv De Scheepvaart voert momenteel baggerwerken uit op dit kanaal. Dat was broodnodig omdat de schepen nu met een beperkte diepgang moeten varen en maar een deel van hun laadcapaciteit kunnen benutten. Na het uitvoeren van de baggerwerken kunnen schepen opnieuw tot 1,90 meter diep gaan en zo tot 30 procent meer lading vervoeren. Daardoor verhoogt het rendement van de binnenvaart en de verwachting is dan ook dat de trafiek de volgende jaren zal blijven stijgen.

    Bron: nv De scheepvaart

    23-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    22-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brandstichting bij bakker Goolaerts.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De bakkerszaak van bakker Marc Goolaerts aan de Eikenlei in Sint-Job in 't Goor heeft woensdagavond lichte schade opgelopen door brandstichting.

    Een onbekende stak kort voor 23u opgestapeld karton en papier in brand. Door de hitte van de vlammen barstte een raam en ook de voorgevel werd licht beschadigd. Enkele voorbijgangers die zelf een poederblusser namen om het vuur te bestrijden in afwachting van de komst van de brandweer, konden erger voorkomen. JVdPo

    Bron: http://www.gva.be/antwerpen/brecht/guid/b01760d3-8401-44ef-b786-992927eb4131.aspx

    22-12-2011 om 21:53 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    21-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegenwerken Rommersheide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    ..ben gisteren eens mijn toertje gaan maken door verscheidene werven in de gemeente.  Het viel me op dat de wegen in de Dwarsdreef en Haringdreef enorm veel leiden onder de werken aan de collector.
    We willen aan de aannemer vragen om de grootste putten die hij veroorzaakt een beetje te dichten. Deze buurt ligt er erbarmelijk bij, en dat kan niet de bedoeling zijn.
     
    Deze straten moeten nog maanden wachten op hun definitieve afwerking.
    We hebben gevraagd of  onze diensten eens een kijkje nemen en de grootste problemen oplijsten en doorgeven ad aannemer.
    Ik veronderstel dat de bewoners dit gebaar zeker zullen appreciëren.

    21-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HERHALING van 9 december: Kerstmarkt op Kristus Koning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 21 december kan u naar de gezellige kerstmarkt op de parking van Clara Fey Kristus Koning. Dit tussen 17 en 22h.

    Mix van kraampjes met eigen werk van de leerlingen, hapjes en drankjes.

    Er zal muziek en sfeer zijn, dus allen daarheen.

    20-12-2011 om 13:59 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skivakantie's vd jeugd en sportdienst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de Krokusvakantie 2012 organiseren de jeugd- en sportdienst van Brecht opnieuw een ski- en snowboardvakantie voor alle 10 tot 16 jarigen. Het gaat om jongeren die geboren zijn tussen 1995 en 2001.

    Dit jaar gaat de vakantie richting skigebied Passo Tonale in Italië. De vakantie zal plaatsvinden van zaterdag 18 februari tot zaterdag 25 februari. Tijdens deze week krijgen de deelnemers gedurende 6 volle dagen les van gediplomeerde ski- of snowboardmonitoren. De kostprijs bedraagt 605€ voor skiërs en/of snowboarders. Alle info, voorwaarden en de mogelijkheid tot inschrijven vind je op http://www.brecht.be

    20-12-2011 om 00:58 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Child Alert

    Aangezien ons netwerk mee in Child Alert zit, deze boodschap.

    Is inmiddels opgelost. Moeder heeft een positief teken van leven gegeven.

    20-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)
    19-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brechtse kalender 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Oude Brechtse beelden in de nieuwe KVG kalender van Brecht. Dit keer is de kalender opgefleurd met foto’s uit de oude doos, allemaal van de omgeving van het Kempens kanaal tussen Sint-Lenaarts en Sint-Job. Deze kalender kan nog besteld of aangekocht worden bij Marcel Van Dyck, Lessiusstraat 32b, Brecht, tel. 0479/669725 of via e-mail marcelvandyck@skynet.be. De prijs is 4 euro.

    bron Nieuwsblad.be via Neel Vermeiren.

    19-12-2011 om 00:00 geschreven door Tony W.  


    >> Reageer (0)

    Foto

    Archief per week
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/11-04/12 -0001


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!