Vandaag op bezoek geweest bij een collega-LGB liefhebber : Lucien
De Glacier/Unesco-express was van de partij en kon zijn plezier niet op in die mooie wijde bogen.
Elliot met zijn Arosa en zijn vader Christian, de scenery-wizard van het "Brussels Binnenbaantje konden natuurlijk niet afwezig blijven.
Later kwamen nog Willie C. en Jan C. de boel opvrolijken, helaas hadden zij de zon niet op sleeptouw kunnen nemen vanuit het verre Limburg (NL). Er zal nog wel nieuws volgen van hen, ik moest al erug naar huis toen zij goed op dreef kwamen.
Vandaag alleen met de Stainz en een paar standaard wagonnetjes op de baan, terwijl nog even een ladenkastje (uit het oude meubilair van kantoor inhet tuinhok geplaatst, ideaal voor klein toebehoren in op te bergen)
De vloerplaat van de tram met de onderstelletjes van de zitbanken, vloerplanken werden ook gekleefd, volgende fase : vernissen van dit geheel + bijschilderen zwart aan onderstelletjes. Wordt vervolgd
Even een paar foto's genomen van de onderkant van mijn "Bügeleisen". De as ziet er tamelijk dik uit, de vering geeft een degelijke indruk, en van opzij gezien zie je twee draadje naar de vooras lopen, dus extra stroomafname?
Vanmorgen de baan gepoetst, wat rollend materieel aangesleept en lekker gereden, al was het serieus koud, toch deed het nog eens deugd om wat toertjes te draaien. Wel enkele correcties moeten aanbrengen om de langere rijtuigen van de Glacier Express door de bochten te krijgen : Een paar hoekjes van boordsteentjes afgekapt, een paar seinbordjes opzijgezet of dienen later teruggeplaatst op grotere afstand, de brug moest er helemaal aan geloven, is gedemonteerd en zal later aangepast (verbreed) worden; ik denk er ook ernstig aan om de R1 bocht in de fly-over te vervangen door R2 of R3, zal wat rekenen en passen vergen. Weer veel bouwplezier de volgende maanden.
Als versterking bij grote drukte rangeert het Rhb-Bügeleisen de Stahlwagon, een bagagewagon en tenslotte een Domizilwagon met dringende pakjes aan de Glacier express
Vandaag in de sneeuw (voordat het begint te dooien) alles uitgestald, rijden was er niet bij : teveel ijs en rails te vuil, de poetsloc geraakte er niet door.
De Bügeleisen kreeg sierringen om de lantaarns Hanz moest de zelfgemaakte zakken vullen en heeft er nog veel te gaan De zijkanten van de brug , 1 de voegen met zwart 2 de stene een eerste donkergrijze laag
Ik vind die uitpuilende rode led's op mijn nieuwe Bügeleisen maar niks, aan de slag dus. Uit plastic Evergreen buisjes 4 kapjes uitgezaagd, een beetje uitgevijld zodat ze net passen over de leds. Een laagje matzwarte verf, en zeg nou vééééééél beter, een klein detail maakt soms een wereld van verschil En een extra zijaanzichtje
Vandaag een toffe dag gehad, in de haven van Rotterdam in een loods hebben twee Spoor-G liefehebbers een evenement georganiseerd : Marc en Gideon. Vrijwillige modelspoorders kwamen een grote baan aanleggen, en rijden met het meegebrachte materiaal. Ook waren er spontaan nevenbanen opgedaagd op deze gebeurtenis. Dank en een medaille voor de organisators.
Héél het weekend slecht weer, de werkplaats is veranderd in een bouwwerf, stof vreten, maar het vals plafond hangt erin, nog wat afwerking, maar dat zal voor volgende week worden, ik voel mijn rug en mijn armen niet meer.
Vandaag een gedeelte van het viaduct voorzien van zijkanten in Styrodur, alle gedeeltes zo goed mogelijk aangepast en dan beginnen bewerken met het eerste stadium van het systeem Lucien, de oude soldeerbout ter hand genomen en steentjesmotief ingesmolten. Na deze eerste sessie heb ik alles eens teruggezet en het geeft al een verdomd goede indruk.