Het toiletgebouwtje en de krantenkiosk (voorzien van verlichting) worden naast het station geplaatst. Voor eventuele vandalenstreken van de poezen is dit tafereeltje op een stuk mdf gemonteerd om op te kunnen bergen in het tuinhok.
Al bijna een jaar had ik een bouwdoos staan van de Piko goederenloods, wegens het slechte weer de laatste tijd heb ik die ter hand genomen, tevens een vloertje ingelegd, 2mm polypropplaat, gespoten in grijze grondverf, lijkt een echt betonvloertje, ook binnenverlichting en 2 lantaarns aan de poorten gemonteerd. Wel wat puzzelwerk om hem in mijn bestaande infrastuctuur te passen. Ziet er toch ok uit? Hier foto's
Op dit moment stroomt het water uit de lucht. Het bliksemt en klettert van de donder. Maar toch nog gereden met de aanwinsten van in Breskens : de Beetle express wagon, enkele platte wagentjes met twee Golfkes en een Fiesta. De ertsstortwagen dateert nog van vroeger op het jaar (gekocht in Houten). De Jever en Krombacherwagon (radstand nagekeken, want hadden wat last van ontsporingsverschijnselen).
Gisteren en vandaag in Breskens geweest, gisteren was het een lekker weertje, vandaag kregen mijn loc en de wagons hun doop : voor de eertste keer een ritje door de regen.
Om de baan een beetje aan te kleden moeten er detailtjes komen die het geheel realistischer maken. Zelfgeschilderde en aangeschafte personages bevolken het station en een drietal rijtuigen.
Daar er vandaag een dagje tamelijk mooi weer aangekondigd was, de tuin in voor werken aan de baan. Hier in Deurne heb ik maar een drietal druppeltjes gevoeld. Dus voortmaken maar. 1° Een aantal bordjes geplaatst nl. L,P,H,ed. . De Loskade / bekoling een plaatsje gegeven. 2° De wisselaandrijvingen aangesloten en getest (Aristocraft eruitgesmeten en LGB's ingebouwd) 3° Het fijne grind op het stationsterrein tussen de rails, best een gezellig jobje in het aprilzonnetje. 4° Mijn amerikaans diesellokje draaide tijdens de werkzaamheden toertje met mijn zelfgebouwde railreinigingswagon : 2 draaistellen met daartussen een constructie met Meccano gerealiseerd. Zie foto's, zegt meer dan een uitleg. 5° Toch het laatste uur een stam rijtuigen met de IVK op het spoor gestuurd om even te kijken of alles nog lekker loopt, en wat bleek : 100% OK.
M.a.w. : een geslaagde en nuttig doorgebrachte hobbydag.
Gisteren bezoek gekregen uit Amsterdam en Brussel. Mede forumleden met o.a. admin van Spoor-G.nl Martin kwamen een kijkje nemen in onze tuin. Favoriet rollend materieel op verplaatsing was het "Schweineschnautschen"; 99-6001 en de tonnekes van Christian uit Brussel waren ook van de partij.
De brugleuningen zijn afgewerkt en in grondverf gespoten. Daarna de definitieve kleur, nu nog inbouwen op de definitieve plaats. Foto's hiervan volgen.
Op deze plek moet een brug komen. Met karton, gesneden op maat en het spoor erop aangeduid beginnen we eraan. Met plastic profielen en plaat knutselen we een stalen brug. Eén brugleuning wordt niet gekleefd maar met schroefjes en boutjes gemonteerd om ze op haar plaats te krijgen en weg te nemen voor eventuele onderhoudswerken. Het project begint vorm te krijgen.
Om de spoor-G forumleden te komen ophalen, zal op 8 maart e.k. een speciale treinrit ingelegd worden tussen Antwerpen-centraal en de Rükb locloods in Deurne. Een Stainz werd ingehuurd samen met twee cabrio-wagens met G-spoor logos en een extra pakwagen voor broodjes en drankjes. De drie lustige zeemannen gingen vandaag proefrijden (zie foto's + filmpje)
Vandaag naar de plaatselijke betonboer geweest en de koffer van de auto volgeladen met grind voor het spoorbed. Na wat rondspeuren in de opslagbunkers kwam ik op volgende steentjes : porfier kaliber 2/7 mm. 140 kg voor 5 euro en 26 eurocenten. Jawel u leest dit goed, de auto zag er wel niet uit, 10 euro uitgegeven aan de carwash, maar dat deert niet als je vindt wat je zoekt.
Meteen toen ik thuiskwam een proefstrookje gelegd, de bovenste halve meter heb ik ook met lijm ingegoten ( 1/3 witte houtlijm, die normaal kleurloos opdroogt + 2/3 gedemineraliseerd water + een scheut afwasmiddel).
Ik hou jullie verder op de hoogte van dit experiment en natuurlijk wordt dit gedocumenteerd met de nodige foto's