1. Door de intense opruimwerkzaamheden, werd het Dickie kuis-tornado-team opgeroepen. 2. Een cadeautje, wel niet 100% de juiste schaal(ik denk 1:18), maar misstaat zeker niet in de achtergrond. 3. De IVk, terug in vorm, na zijn avonturen in Minidom (kortsluiting door loszittend draadje), brengt een verassing : levering van een brandweer- en wegenwerkenteam. 4. De Rhb-krokodil, ook terug hersteld (nieuwe motordraaistel), draait onder belasting zijn inrij-rondjes (22 assen). 5. In het locdepot wacht Ge 4/4 III op zijn inzet met de stammetjes rijtuigen. 6. Hier hebben we de drie treinstellen van wacht in het station, de IVk een vreemde eend in de bijt maar toch nog altijd een lievelingsloc. 7. Nog eens de Dickie-trein, in de achtergrond de pas geschilderde betonnen muur, die nu toch een veel properdere indruk nalaat.
Vandaag was vanmorgen ideaal om eens voor de eerste keer buiten te komen met het uitgebreide Rhb-stammetje. Onkruidverdelging zal hiet nog moeten passeren. Voor de toekomstige regenachtige dagen gaan we dit slecht omgespoten "tonneke" eens onder handen nemen, eerst de oude verf eraf, dan met de airbrush eroverheen.
1 De opengemaakte wagons. 2 Het poppetje en de dubbelklevende tape 3 De tape wordt samengevouwen tot een kussentje 2 à 3 mm dik en op het achterwerk van het poppetje gekleefd. 4 Op zijn plaats 5 De gevulde rijtuigen van bovenaf 6 De 2e klasse 7 De 1e klasse 8 Door het raam gekiekt
De herstellingswerkzaamheden aan de krok zijn beeindigd en wordt alvorens gereassembleerd te worden nog ingereden op de proefbank. Ook werden alle wisselaandrijvingen opgepoetst en gesmeerd.
Even op de testbaan achter de 618 Bergün, oogt wel mooi, de nieuwe rijtuigen hebben blijkbaar wel een hekel aan R1 en vooral R1 wissels, dus even betere tijden afwachten om op de buitenbaan te testen. Ook de verlichting was pico-bello.
Sinds even al het nieuwe onderstel liggen. De motor ligt rechtstreeks aan de stroomafname van de rails dus moet voor digitaal geisoleerd worden. Over de solderingen de krimpkous. De motor terug in het motorblok, en met wat getriebefett terug dicht. Nu kunnen we verder met de montage aan de lok
1. Vandaag is de kroko aan de beurt voor en groot onderhoud. 2. Het dak eraf en alle electronica eruit. 3. De carrosserie weg. 4. De onderkant van het motorblok met de goeie ouwe vermelding : made in ... 5. De wielen aan de binnenkant gereinigd, was blijkbaar hoognodig. 6. Nieuwe slepers naast de oude, een smaller model, om geen vonken meer te hebben op de wissels. 7. De tube getriebefett moest aanrukken, want de boel was bijna droog. 8. De baan op voor de testrit. 9. Een paar wagonnetjes er achte en toertjes draaien.
De opbouw van de baan van Dutchburt..... Wichert en Roelien... En Rinke. Knippen van het lint door de plaatselijke notabila. Zicht op het station, met de startklare treinen. Mijn favoriete vernieuwing, de waterval onder de grote brug, de natuur moet hier nog wat zijn werk doen en zorgen voor mos en algen. De belgische spoorwegen leverden een cadeau af voor de opening : een piston van een dieselloc.
9. DR materiaal in het station. 10. Harzloc met aardig stammetje. 11. Het dorp wordt ook bediend door de busdiensten. 12. De binnenplaats van de tractorfabriek. 13+14+15+16 Nog wat details van het marktplein.
Vandaag onder de hoede van de twee Limbo's Jan C. en Willie C. naar Monchengladbach geweest, 't was gezellig en dank de beide heren hiervoor. 1. Life Steam was in beperkte mate aanwezig. 2. De grote brug. 3. Rondtuffende woudbaanloc. 4. Nog wat scenery. 5. De DB/Rhb - baan. 6. De vele opstelsporen, helaas wat aan de lege kant. 7. Rhb-materiaal door de bocht met verkanting. 8. Station en Stationstraat