1. Na de rit van Roosendaal naar Arnhem, die voorspoedig verliep, loopt 1613 met de City Night Liner naar Kopenhagen binnen met een vertraging van 20 minuten. Na het nachtelijk ritje door Duitsland was dit aan de Deense grens opgelopen tot ruin 1 uur. Geen nood we begonnen met goeie moed aan het ontbijt. 2. Helaas, de Deense Eloc 3010 had die dag zijn kuren en ging zowat vijf keer onderweg in dwangremming en we konden overmatig genieten van het landschap. Resultaat : in Odense moesten we overstappen in een dieselstelletje, dat ons naar Kopenhagen bracht met als eindvertraging 1u30min. Daar konden we tijdens het wachten op onze verbinding, gadeslaan hoe onze defecte trein werd binnengesleept. Stilletjes druipt 3010 af naar het depot. 3. Mooie stationshal hebben ze daar in Kopenhagen, de draagstructuur is grotendeels in hout en mooi onderhouden. 4. Alsof het noodlot ons achtervolgde komt er i.p.v. de X2000 een vervangend SJ-stelletje ons oppikken. Wegens technische problemen moeten we in Malmö overstappen in onze definitieve trein naar Göteborg. 5. Dit 'em dan de Zweedse X2000 met kantelbaktechnologie ...... 6. En interieurdesign hoogstwaarschijnlijk van Ikea. 7. Gaat lekker door de bochten en in de rechte lijn ver boven de 200 km/u 8. Het is de 21e juni dus hoe noordelijker, hoe meer de middernachtzon gaat te zien zijn. 9. Na het overstappen in Göteborg is het nog effe naar Oslo waar we zullen genieten van een lekker bedje.