Zondag 13/4/2008 Capellen - FC luik een belangrijke wetstrijd in 3de nationale, deze wetstrijd heb ik bijgewoond in de socio van de club. Op deze leuke dag kwam ik onze bergermeester L. Janssens tegen, ik dacht ik ga nogmaals proberen om een afspraak te versieren, om later over de kapelse taxi tarieven te discussiëren,zo gezegd zo gedaan. Onze burg. zei geen probleem ik leg nu een knoop in mijn zakdoek, en neem de komende dagen contact met u Tot mijn verontwaardiging heb ik tot heden nog geen reactie mogenontvangen van de heerL.Janssens.
Bij KMT huurwagens met chauffeur, kan je nu aangenaam digitaal televisie bekijken wanneer je vervoerd wordt naar uw bestemming. Alsook teletekst behoort tot de mogelijkheden.
Week na week krijgen we in het weekeinde s'nachts mensen die smeken omtoch een taxi te kunnen krijgen, maar aan het opgelegde tarief van 1.25 per km, alleen wanneer de klant zich in het voertuig bevind, dit laat ons niet toe om noch ivesteringnen of nachtritten uit te voeren.
Zoals in archief al geschreven, gaan er aan de tarieven die de gemeenteKapellen ons heeft opgelegd nog taxi's verdwijnen. Na mijzelf van 4 vergunningen naar 2 we rijden nu vooral als Huurwagens met chauffeur op die manier kunnen we de klanten nog bedienen en een service geven.
In Kapellen is nog een andere collega gestopt met taxi, en rijd ook als huurwagen met chauffeur, vooral naar de luchthavenvervoer.
Er is er ook een die de opgelegde tarief niet toepast.
Onze liberale Burgermeester wil het niet begrijpen.
Onze nieuwe Wnb. Janssens L. (open VLD) had beloofd om na de verkiezingen van oktober 2006, terug rond de tafel te zitten. Tot heden 21 Maart 2007 zijn wij nog steeds de wachtende partij(en)
We zijn met vier taxiuitbaters met de zelfde standpunten, maar het helpt blijkbaar niet !
Hier in Kapellen, Kalmthout, Brasschaat en Stabroek enz. is het moeilijk in de nacht een taxi te bekomen.
Resultaat reeds verschillende horeca zaken doen uiteindelijk hun klanten zelf naar huis, die heb ik zelf vernomen van de cafebaas zelf.
Is dit nu wat open VLD wil ?
Graag wanneer u ook al heb ondervonden moeilijk of geen taxi te krijgen, dan hoor ik dit graag in deze weblog .... of E-mail kapelsetaxi@telenet.be
Voor de mensen uit de taxiwereld of andere, binnenkort www.taxiforum.be
De opzet van het taxiforum is, dat ik alle bazen, chauffeurs en geïnteresseerden wil bereiken, waar we over de taxiwetgeving, de verschillende locatie en tarieven, kortom waar de beroeps mensen met elkaar in contact kunnen komen in Vlaanderen.
Door de nieuwe wet van 06/2004 kunnen de gemeentes (alleen in vlaanderen) de taxitarieven opleggen aan de taxibedrijven die in hun gemeente gevestigd zijn.
In het noorden van Antwerpen, zijn de taxi's met uitsterven bedreigd, zeg nu zelf wie gaat er nog met verlies werken, en alle risico's van dien. In Ekeren,Kapellen,Stabroek,Brasschaat,Gooreind,Wuustwezel,Kalmthout. Daar is het moeilijk een taxi te krijgen, omdat er geen zijn of omdat ze niet willen komen, of omdat de paar die er zijn al bezig zijn.
onze ondervindingen zijn als volgt : dit blijkt alleen bij de bovenvernoemde gemeente te zijn
Na de beslissing van College van Burgermeester en schepenen van Kapellen op 24 April 2006 i.v.m een oplegging van te lage kilometertarief, zijn wij genoodzaakt onze activiteiten na 23 jaar als taximaatschappij te reorganiseren. aan stiptheid, veiligheid,service en comfort, hangt nu eenmaal een prijskaartje.
Voor de taxi opdrachten moeten wij in de toekomst gaan selecteren van waar en Wanneer, om zo onbetaalde kilometers te vermijden. de nachten in de weekend hebben we besloten niet meer te rijden als taxi, huurwagen met chauffeur is geen probleem indien men op voorhand besteld.
Wij vroegen met 4 collega's namelijk 1,50 per kilometer als taxi, wanneer de klant van A naar B zou rijden. dit was ook het voorstel van de gemeente nadat wij samen aan tafel hadden gezeten, dit voorstel is zonder overleg plots afgevoerd, en werd het 1,25 per geladen km, in feiten is het 0,625.- per km 6 % BTW inbegrepen. De kilometers van bureel naar de klant toe, en waar de taxi vrij komt,het terug rijden naar bureel niet meegerekend, die kilometers worden zelfs niet vergoed.
Na al de dure prijsverhogingen van het onderhoud van Nieuwe wagens, loonkosten, taxiverzekering, (+/- 2200 alleen BA) brandstoffen,investeringen naar veiligheid toe, afschrijvingen, loon telefoniste,moeten wij zien rond te komen met een kilometerprijs van 1,25 incl. BTW alleen per geladen kilometer. En dit met milieu vriendelijke wagens uitgerust met de zogenaamde partikelfilter, dit is een grote meer kost, voorlopig beschikken wij in Kapellen alleen over 2 milieu vriendelijke wagens. onze andere twee taxivoertuigen, zouden wij kortelings gaan vervangen ?
IN DE PRAKTIJK : zijn wij een stuk goedkoper geworden, met als gevolg dat er niet meer 24 op 24 uur kan gereden worden als Taxi, het tarief dat het gemeentebestuur ons oplegt, kunnen wij onze goede (weekend) nachtchauffeurs niet op een officiële manier betalen, op lange termijn is het zelfs niet meer mogelijk om met de nieuwste wagens te rijden.
Als je weet dat wij in meerdere gevallen meer verloren kilometers doen dan geladen, bv. van Putte Kapellen naar Stabroek +/- 3 kilometer en een 10 tal lege kilometers waar we niet voor vergoed worden, dan is het wel duidelijk dat de rekening snel gemaakt is.
We kunnen al evenmin genieten van enige subsidies of wat dan ook. Het aanbod in de stad Antwerpen is veel groter dan in Kapellen, Antwerpen beschikt over luchthaven, treinstations,winkelcentra, , klinieken,haven, enz... de aldaar gevestigde taxi' rijden van standplaats naar standplaats, dus geen verloren kilometers.