• Woensdag 5 juni 2013
  • Dinsdag 4 juni 2013.
  • Tweede wedstrijd koppelvissen.
  • Koppelwedstrijd hengelsport G.N.C oosterzele

agenda wedstrijden.

zaterdag 6/4/13 - zaterdag 5/5/13 - zaterdag 15/6/13 - zaterdag 13/7/13 - vrijdag 19/7/13 - zaterdag 3/8/13 - zaterdag 7/9/13 - zaterdag 5/10/13 -

Ik ben Merrie Wim
    Ik ben een man en woon in Landskouter () en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 13/06/1968 en ben nu dus 55 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Hengelen.
    Ik vis bij hengelclub " De Wterlelie ". Onze visput is gelegen te Melle op put 4.
    Het Loze Vissertje

05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 5 juni 2013
    Vandaag nog maar eens gaan proberen om evenveel vis te vangen als gisteren. Ik was eerst van plan om terug op deze plek te gaan zitten maar heb dat niet gedaan. Ben op nr 26 gaan zitten. Is een moeilijke plek om vis te vangen en wou eens zien of ik er kon vangen.
    Het was terug zeer mooie weer met af en toe wat wind. Ik had gekozen voor een dobber van 0.50 gr. van 10/00. Ik heb hetzelfde voer gebruikt als gisteren alleen misschien niet zo nat als gisteren.
    De dobber uitgelood en ik kon beginnen met ballen te gooien. Het duurde langer als gisteren voor ik mijn eerste beet kreeg en ook gemist. Was wel al blij dat ik beet kreeg.
    Na 2 uur heb ik mijn eerste vis gevangen, een mooie voorn. Blijven proberen en kreeg af en toe beet maar kon ze moeilijk vangen.
    Ik ben begonnen m 13 uur en gevist tot 17 uur. Ik heb 7 brasems en 1 voorn gevangen. Om eerlijk te zijn ben ik content omdat het een moeilijke plek is om vis te vangen.

05-06-2013 om 21:16 geschreven door wim

04-06-2013

04-06-2013 om 21:01 geschreven door wim

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 4 juni 2013.
    Vandaag eens gaan vissen omdat ze vandaag goed weer geven. En het was goed weer vandaag met wat wind. Ik ben ben aangekomen aan de visvijver en eens gekeken waar we ons gingen zetten. Ik ben dan maar naar plaats nr. 62 gereden. Ik wil zoveel mogelijk oefenen met een korte slag omdat ik dat niet gewoon ben.
    Heb dan een dobber van 0.50 gr. en 10/00. Heb terug mijn voer mij waar ik de laatste wedstrijd heb gebruikt en was benieuwd vandaag. Na 15 minuten dat ik het voer heb ingegooid had ik mijn eerste beet al. Was een mooie brasem. Ik heb niet zolang moeten wachten of de tweede brasem was er al. Ik heb dan nog verschillende beten gekregen maar gemist.
    Heb dan ook nog veel gepikte vis gevangen. Er was plots een vis dat ik er niet direkt boven kreeg. Ik dacht een grote brasem die gepikt is maar was niet waas was een mooie kroeskarper. Dat trok tegen was niet normaal.
    Ik ben begonnen om 12 uur met vissen en gestopt om 17 uur. Ik heb 25 brasem gevangen en een kroeskarper. Ik heb een mooie hengel namiddag gehad. Was lang geleden. Morgen ben ik terug weg gaan vissen.

04-06-2013 om 20:49 geschreven door wim

26-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede wedstrijd koppelvissen.
    Bij het opstaan was ik verrast dat het niet regende en de zon wat scheen. Dus hopen op een droge visdag.

Om 12.30 uur werden de nummers getrokken door Daniel. Wij waren eerst aan de beurt. Nummer 64 kwam eruit. Niet slecht zeiden de meesten, omdat het een hoek was. We zullen wel zien. Mijn collega visser Andy Hageman was ook van de partij dus konden we er tegen aan gaan en het beste er van maken.

Had nu eens iets anders mee genomen van voer. In plaats van Bio Mix geel, had ik nu eens Bio Mix zwart genomen en denk dat het niet slecht was dat ik het geprobeert heb.

Ja nu begint het pas. Welke dobber gaan we nemen. Veel wind dus veel golven. Eerst geprobeert met kort aanslag maar (4delen) was te kort en dat moet ik nog leren om zo te vissen. Dan maar lange slag nemen (5delen) met een dobber van 1 gr en op de topset een dobber van 1.5 gr. De dobber van 1.5 gr was de beste keuze. Het eerste blaassignaal werd gegeven en we konden bombarderen. Nu was het wachten op het tweede signaal om te beginnen vissen.

Het was zo ver we konden beginnen met vissen en hopen op vis. Het werd lastig vissen met die windstoten. Na een uur vissen kreeg ik mijn eerste beet maar niks gevoeld of gezien. Ja er was een beetje hoop dat er vis was. Maar bleek niks waar te zijn. Het volgende uur heb ik nog zo 2 beten gekregen maar nog altijd geen vis. Andy had ondertussen ook een beet gekregen maar ook nog altijd niks.
    Hier en daar ook naast ons werd vis gevangen maar ook gemist. Het was onder tussen al 17.30 uur en eindelijk mijn eerste vis was binnen. Een mooie brasem. Nu hopen voor het laatste halfuur dat ik misschien er nog eentje kan vangen. En ja ik kreeg een mooie beet,sloeg aan maar het kwam niet goed. De vis bleef maar tegen trekken en ik voelde ook dat komt hier niet goed.
    En ja hoor, ik was hem kwijt, waarschijnlijk een gepikte brasem. Natuurlijk was het ondertussen ook einde wedstrijd maar was content. W zijn nog op de 11 plaats geeindigd met 1.420 kg.

26-05-2013 om 09:11 geschreven door wim

28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koppelwedstrijd hengelsport G.N.C oosterzele
    Zaterdag 27 april.

Er waren 37 koppels aanwezig. Het was van 11 uur tot 16 uur te vissen. Ik vis met Gillis Tom.

Als ik s'morgens opstond was ik al blij met het weer. De zon scheen al een beetje wat me verraste.
    We hadden afgesproken dat ik alles ging klaar maken. Het voer en de aas.

Om 9.30 uur werd er geloot voor de plaatsnummers. Wij hadden nr.6. Ik vond dat zeker niet slecht.
    Toegekomen aan ons plek zag dat er zeker niet slecht uit.
    Eerst wat besproken hoe we het gingen aanpakken en dat maar alles installeren. We gingen allebei niet te zwaar vissen. Voor mij is op dat water een dobber van 0.50 gram al licht. Tom ging iets lichter nog zei hij. Als we uitgepeild waren begin die wind op te komen wat ik niet leuk vond want hij zat tegen ons in.

Het was dan 11 uur en we mochten beginnen met voeren en hopen dan op een vis. Maar dat laatste was minder. Na 5 uur vissen heb ik een beet gekregen en Tom geen enkele.
    Er was vis gevangen maar zeeeer weinig.

Volgende keer beter he want slechter kan niet meer.

28-04-2013 om 07:43 geschreven door wim

16-04-2013

16-04-2013 om 20:22 geschreven door wim

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 16 april 2013
    Eens gaan vissen met een vriend op put 4 te Melle. Het was redelijk weer met wel veel wind. We hadden afgesproken om 13 uur daar te plaatse. We hebben eerst gekeken hoe de wind zat.
    Na alles hebben uitgezet en gepeild zijn we gelijk onze ballen voer ingegooid.

We hadden gerief mee dat we voor het eerst hadden uitgeprobeerd. Het eerste was Fiber Paste. In het begin hadden we er moeite mee om op de haak te laten zitten maar na een tijdje was het beter. Ik kreeg er een paar beten op maar geen vis. Marcel was het ook zo. Maar na een tijdje had hij toch een brasem te pakken.
    Het tweede was pannenkoeken van de Aldi. We hadden een spuit mee genomen van bij de apotheker en daar het voorste afgezaagd waar de naald op moet. Dan de spuit uit mekaar halen en daar dan in de pannenkoek boren tot de spuit vol zit. Dan steek je de spuit terug in mekaar en kun je er soort deeg uitduwen om aan je haak te zetten.

We hebben wel verschillende beten gekregen maar geen vis meer gevangen. Na 4 uur te vissen begon het te regen en zijn we gestopt met vissen.
    Al hebben we weinig vis gevangen we hebben toch weeral wat bij geleerd.

Op naar het  volgende dagje vissen.

16-04-2013 om 20:18 geschreven door wim

15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 en laatste dag van het kamp.
    Vrijdag 12 april 2013.

Dit was de laatste dag van ons viskamp. Vond het eerlijk gezegd spijtig dat het gedaan was want ik vond het zeer leuk om te doen.
    Allen spijtig dat het weer tegen sloeg voor de laatste dag. Er was een bui bij dat we allemaal moeten gaan schuilen zijn. De echte vissers bleven wel zitten maar er waren er weinig wat te verstaan is.
    De kids zelf vonden het ook te kort maar dat is altijd zo.
    De brasem had geen zin vandaag om te bijten, de voorns wel. Er zijn er zeker een stuk of 10 gevangen.
    Ik zelf had er ook een paar gevangen.
    Ik hoop er volgende keer ook bij te zijn.

15-04-2013 om 12:29 geschreven door wim

11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 van het hengelkamp Beveren
    Donderdag 11 april 2013.

Het was nog geen 13 uur of de eerste visser was er al. De mama zei dat hij niet meer tegen te houden was om zo rap mogelijk naar de visput te gaan.

Ze waren allemaal terug van de partij. Ik had gedacht door het mindere weer dat er al een paar zouden thuis gebleven zijn. Ze kregen nu ook allemaal een zakje korrels om zelf bij te voeren.

Na terug iedere visser te hebben uit gelood konden ze terug beginnen met vissen en hopelijk terug vis te vangen. Na een tijdje was het al zo ver. De eerste 2 voorns werden gevangen. Na een tijdje werden er ook een paar brasems gevangen. Natuurlijk zijn er altijd kids bij die geen vis vangen en die willen dan wat vroeger naar huis maar er wat mee te praten doen ze toch verder en doen hun best om toch een vis te vangen.

Het was veel wind maar rond 16 uur dat de zon haar een beetje liet zien.