Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Kronieken van Leest
    bij Mechelen
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    1985 – 31 juni  : Uit het ‘Informatieblad’ van de Stedelijke Basisschool Leest
    (Zomervakantie 1985)

     

    “Vooraf…

     

    In de wet van 11 juli 1973 staat onder artikel 41 vermeld : ‘Iedere oneerlijke concurrentie is ook verboden onder de inrichtingen. Propaganda voor een bepaald onderwijs moet objectief blijven en mag geen gebruik maken van aanvallen tegen een ander onderwijs.’

    De leerkrachten van de Stedelijke Basisschool hebben zich steeds aan deze wet gebouden. Dit kan echter niet gezegd worden van iedereen. Elk jaar komen er ook klachten toe op het Ministerie van Nationale Opvoeding.

    Uit gesprekken met ouders vernemen we dat er over de Stedelijke Basisschool Leest –zoals in het verleden- ook nu weer onzinnige geruchten de lucht worden ingestuurd.

    Vroeger hadden we dit steeds gelaten voor wat het was. Deze keer liep het echter de spuigaten uit en daarom hebben we besloten de feiten te vermelden zoals ze zijn.
    Ook hebben we  de inspectie en de inrichtende macht hiervan vooraf op de hoogte gebracht.

    Door zo te handelen willen we ons enkel verdedigen !

     

    We doen dit in deze brochure in de vorm van een allegorie of een metafoor. Zo wordt het hier en daar nog eens plezierig en humoristisch…!

     

    ’t Is vakantie…!

     

    De Stedelijke Basisschool Leest…? Wat voor een school is dat…?

    De inrichtende overheid is de stad Mechelen. Elke gemeente heeft het recht en zelfs de plicht onderwijs in te richten. Vandaar dat elke gemeente haar eigen basisonderwijs organiseert.

    Een basisschool is een onderwijsinrichting voor kinderen van 2 ½  jaar tot 12 jaar. In elke basisschool zijn er twee afdelingen :

    -een KLEUTERAFDELING  : met meestal kinderen van 2 ½ jaar tot 5 jaar.

    -een LAGERE AFDELING : met in principe kinderen van 6 tot 12 jaar.

    Sedert vorig schooljaar kunnen nu ook kleuters van 2 ½ jaar terecht in de Stedelijke Basisschool Leest !

    Hiertoe werden aanpassingswerken uitgevoerd en werden alle nodige voorzieningen getroffen !

    Van een lagere school is de S.B.S. Leest uitgegroeid tot een basisschool !

     

    PLURALISME…  weer een nieuw begrip dat steeds meer en meer wordt gebruikt maar veelal niet begrepen wordt of zelfs helemaar verkeerd wordt uitgelegd ! Het overgrote deel van de onderwijsdeskundigen zijn van oordeel dat de ‘gemeenschapsschool’ of de ‘PLURALISTISCHE SCHOOL’ de enige oplossing biedt voor de toekomst. Wat houdt PLURALISME’ in ? Het is een houding die gebaseerd is op de eerbied voor de overtuiging van anderen, gefundeerd op het respect van de mening van de anderen. Het is kunnen aanvaarden dat anderen er een verschillende mening op nahouden. Op VERDRAAGZAAMHEID komt het dus aan ! Zeker niet op overheersing of op verzuiling ! De school van de toekomst moet proberen op de een of andere manier de verdraagzaamheid t.o.v. andersdenkenden uit te stralen zodat iedereen er kan aanvaard worden : kinderen van welstellende of van minder welstellende ouders, kinderen van gelovige of ongelovige ouders, kinderen met veel begaafdheden en kinderen die niet zo begaafd zijn.

    Pluralisme is NIET TEGEN een bepaalde godsdienst of morele overtuiging, niet tegen de een of andere ideologische strekking, niet tegen een bepaalde huidskleur ! Pluralisme is WEL VOOR de vrijheid van mening en overtuiging ! Men heeft zelfs een eerbied voor deze overtuiging ! Pluralisme betekent ook het recht hebben zijn mening en zijn overtuiging te mogen uitstralen ! Pluralisme is een wezenlijk deel van de echte democratie en verdient aldus de bescherming van de overheid !

    Omdat de ‘pluralistische school’ de school van de toekomst wordt, wil de Stedelijke Basisschool Leest tot zo’n school uitgroeien !

    De gemeentescholen zijn neutraal wat betreft de godsdienstige overtuiging van de ouders en hun kinderen. Dit wil zeggen dat de ouders de keuze hebben hun kinderen de officieel erkende godsdiensten of de niet confessionele zedenleer te laten volgen. De wet schrijft zelfs voor dat niemand de ouders in deze keuze mag beïnvloeden !

    In elke gemeenteschool hebben de ouders de keuze tussen : KATHOLIEKE GODSDIENST, PROTESTANTSE GODSDIENST, ISRAELITISCHE GODSDIENST, ISLAMITISCHE GODSDIENST, NIET CONFESSIONELE ZEDENLEER.

    De bewering dat er in de Stedelijke Basisschool  geen godsdienst wordt gegeven, is dus helemaal fout ! Vorig schooljaar was de feitelijke toestand zo dat het overgrote deel van de ouders koos voor katholieke godsdienst. We vermelden dit –niet om de andere keuzemogelijkheden te discriminieren- maar enkel om bepaalde geruchten te weerleggen. Wij beïnvloeden niemand in zijn filosofische overtuiging en geven iedereen het recht zijn opvatting te volgen.

    Trouwens…de bijzondere leerkrachten in alle godsdiensten worden aangeduid door de kerkelijke overheden zelf.

     

    Een dorpsverhaal…

    Frans en Louis waren twee hoveniers in een landelijk dorp. Het was daar de gewoonte om de percelen volledig te beplanten met dezelfde groentensoorten, in dit geval bloemkolen.

    Louis wou het eens anders proberen. Op hetzelfde perceel plantte hij naast bloemkolen ook witte kolen, rode kolen en zelfs spruitkolen. Frans had dit gezien en zei : ‘Louis, wat doe je

    nu ?!?! Dit gaat verkeerd aflopen !!! Je gaat deze keer helemaal geen kwaliteitsgroenten kunnen leveren !’ Overal te lande vertelde Frans dat Louis zich in de knel werkte…

    Louis deed gewoon zijn werk en trok zich niet teveel aan van de onheilspellende woorden van Frans. ‘We zullen wel zien als de groenten worden geleverd,’ dacht hij.

    Toen dan eindelijk de oogsttijd kwam, vonden ze mekaar terug op de markt met hun groenten. Toen ze de kwaliteit van de geleverde groenten vergeleken, viel het Frans op dat er helemaal geen verschil was. Nu was het de beurt aan Louis om Frans van antwoord te dienen. ‘Frans,’ zo zei hij, ‘je ziet dat het helemaal niet verkeerd is afgelopen ! Mijn bloemkolen zijn bloemkolen gebleven ! Van de andere koolsoorten kun je hetzelfde zeggen !’

    ‘Ja…maar…’ zei Frans verontschuldigend, ‘je hebt toch wel meer werk gehad aan je

    groenten ! Meer gewied, meer geharkt…!?!?’

    ‘Dat kan zijn,’ antwoordde Louis, ‘maar ik wil mijn werk verzorgen zoals dat vroeger het geval was zonder de ene groentensoort te bevoordelen ten opzichte van de andere ! En daarbij de bloemkolen zelf hebben de andere variëteiten niet van soort doen veranderen en omgekeerd is het ook zo !’

    Toen zei Frans niets meer. Hij dacht : ‘Louis heeft misschien toch gelijk. Ik zou het volgend seizoen ook eens willen proberen op zijn manier…maar wat gaan de anderen dan van mij zeggen ?’

    En wat dachten de bloemkolen zelf ? Deze van Louis zeiden tegen deze van Frans : ‘Wij zijn fier dat we bloemkolen zijn…!’ Maar dat laatste konden de beide hoveniers niet horen…”  

     

    Nog een verhaal van het platteland…!

    “Een paar jaar na de geschiedenis met de bloemkolen en de andere koolsoorten besloot hovenier Louis een plantmachine te kopen. Die kon hij achter zijn tractor spannen en zijn werk zou veel vlugger vorderen. Zo dacht hij tenminste. Hij vond het zelf een nogal dure investering maar dank zij deze machine, had hij dan ook wel minder last van rugklachten.

    Na een paar weken vond hij inderdaad dat deze machine een echte vooruitgang was !

    Het enige nadeel was dat hij deze machine niet de ganse dag kon gebruiken. Per dag stond ze daar wel voor de helft ‘werkloos’ in de bergplaats !

    Frans was dit te weten gekomen en vroeg Louis of hij de machine mocht gebruiken op de tijdstippen dat hij ze zelf niet nodig had. Louis was de kwaadste niet en vond het onmiddellijk goed. Zo kwam het dat Frans van deze plantmachine gretig gebruik maakte en dat vond hij zelf uitstekend ! Hij was zo tevreden dat hij er ook nog een soort huurgeld op betaalde.

    Het volgende seizoen had Louis meer bouwland verworven en kon hij zijn plantmachine ook intensiever gebruiken. Hij zei : ‘Frans, ik moet mijn werk nu anders organiseren en ik zal de machine ook meer dan vroeger nodig hebben !’ Louis gaf zelfs een werkplan aan Frans. Maar…deze laatste had hiermee geen rekening gehouden ! Hij kon zijn eigen werk niet meer plannen volgens het schema dat hij van Louis had gekregen.
    Deze gang van zaken viel niet in goede aarde bij Frans. Overal in het dorp ging hij vertellen dat hij de plantmachine van Louis niet meer kon gebruiken ! Later vertelde hij zelfs dat het de schuld was van Louis en dat hij de machine niet meer mocht gebruiken !

    En hoe reageerden de dorpelingen ? Zij vonden het niet mooi dat Louis zo handelde !

    Zo zie je maar dat degene die een ander helpt ondanks alles nog het kind van de rekening wordt en tot schade en schande wordt gemaakt.

    Maar…koopt u ook een vrieskast om er eerst het vlees van je buren in te stapenen ? Stelt u zichzelf dan tevreden met de resterende plaats in je eigen vrieskast ?”

     

    Foto’s : (Uit het Informatieblad van de S.B.S.)

    -De schoolpoort blijft tot begin september dicht…

    -Een gans ander dorpsgezicht t.o.v. een jaar geleden…! De nieuw aangelegde kleuterspeelplaats van de S.B.S. Leest met op de voorgrond de bloemperken en de rustbanken op het Leestse dorpsplein…’

     







    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!