Dit is onze eerste camper.
  • Zoeken in blog

reizen
    op stap met de camper
    08-09-2009

Dinsdag 18/8 We rijden verder over de 9 en slaan af naar de 45 dichting Dalen. Dat doet ‘zn naam eer aan. Flinks haarspeldbochten met 12% naar beneden. Daar gerust en gegeten. Toen weer terug omhoog, richting Vradal en Kviteseid en Seljord. Nergens eengeschikte plaats te vinden, ja wel op een camping, maar dat willen we eigenlijk niet. We buigen af richting Bo. Hopen nog steeds iets te vinden. Helaas. Komen bij Heddal daar staat de grootste staafkerk van Noorwegen. Bekijken die alleen van buiten. Rijden via de 37 weer in noordelijke richting. Nog niks. Dan maar naar een camping. ’t Is niet anders. Staan daar aan een meer: Tinnsjo. Worden bijna opgegeten door de muggen. (280km)

Woensdag 19/8 ’s morgens een strakblauwe lucht, maar tegen 10 uur is het helemaal bewolkt. Zon weg. Zitten wel buiten, maar met trui en vest. Maken plan voor de laatste dagen.

We willen niet door Oslo. Rijden daarom eerst richting Hønefoss. Iets voorbij slaan we de 240 in richting Randsfjorden. Daar op een camping aan het water overnacht. (155km).

Donderdag 20/8  Via Roa en Lillestrøm zakken we af naar Fredrikstad. Parkeren de camper en wandelen door de oude stad. Gamlebyen. Net als Willemstad en Heusden, een vestingstadje, maar dan met noorse huizen. Op het centrale plein staat nog een schandpaal. Verder niet veel bijzonders. Rijden over de 22 naar Halden, nog steeds op zoek naar een plek. In Halden bij de vesting een camping, maar de eigenaar is er niet. Zakken weer af naar het water en vinden vlak bij de haven een plek. Blijkt een jongeren hangplek te zijn. Willen niet weer die ellende en gaan om 21.00 uur alsnog weg . Via de E6 bereiken we Zweden. Net over de grens een prima plek gevonden. Daar overnachten we. Er is een mooi uitzicht over een water waar vroeger een zeeslag heeft plaats gevonden. De slag bij Dynekille.  257km

Vrijdag 21/8  We proberen nog een leuke plek te vinden. Aanvankelijk is dat een moeilijke opgave. In deze Zweedse provincie wemelt ’t van de campings en daar hebben we geen zin in. We rijden min of meer parallel aan de E6 naar ’t zuiden, langs diverse kustplaatsen. Wel leuk om te zien, maar géén vrije camperplek. We rijden over de 163. Uiteindelijk in Tollås op een camping overnacht. Was ’t rijden zat. Op de camping moeilijk een vlakke plek te vinden.

Zaterdag 22/8 Verder richting Varberg. In Henan boodschappen gedaan en doorgereden. Onderweg nog even een uitstap richting Skärhamn. Stond iets aangegeven van een aquarelmuseum. Bleek niks, leuk plekje, maar we zijn er niet binnen geweest. Dan maar verder.

Vlak voor Varberg gaan we nogmaals een zijweggetje in. Wie weet en ja hoor bij Ólmanas aan de kust een leuke plek. Staan al meer campers. 20 kr. Per dag. Blijven daar staan (343 km vrijdag en zaterdag samen).

Zondag 23/8  Nog steeds op dezelfde plek. Beetje camper opgeruimd, lekker niksen in de zon, dat wel. Moeten nog een paar dagen wachten voor we de boot op kunnen.

Maandag 24/8 we rijden nu echt naar Varberg. Rijden eerst nog een beetje door de omgeving van Varberg. Onderweg rusten we bij een kerkje. Gaan dan maar op zoek naar een camping. De 1e is veel te duur. 4 sterren Resort. Niks voor ons. Wegwezen.  Dan de stad in. Staan op den parkeerplaats max. 2 uur. Bekijken nu ’t stadje zelf  en rijden dan naar de camping Getterøns. Dat bevalt beter.  Rust.  Blijven daar tot woensdagochtend. (113km)

Dinsdag 25/8 Verblijven op de camping. Ben zelf nog even naar Varberg gewandeld: 14 km heen en terug. 2,5 uur. Laatste kronen opgemaakt en even bij Stenaline geínformeerd naar juiste vertrektijd.  Intussen in Varberg toch nog een plek gevonden waar we de laatste nacht kunnen staan voor we de boot op moeten.

Woensdag 26/8  Rustig begin. Uislapen, opruimen, ontbijten en naar de laatste standplaats.

Donderdag 27/8 Inschepen voor de terugreis naar Grenaa.

08-09-2009 om 21:35 geschreven door leoenchris

Vrijdag 14/8 Rijden verder terug richting Gaupne en dan linksaf over de 55. Net voorbij Sjjkolden slaan we rechtsaf een tolweg in. Over grote hoogte rijden we richting Ovre-Ardal, waar we 12/8 ook al naar toe wilden, maar toen niet konden i.v.m. file.Via weg 53 rijden we langs een groot wintersportgebied naar Tyin. En vandaar verder over de 16 naar de panorama veie.Even voorbij Slidre (bij Ron) gaan we die weg op. Weer klimmen weer behoorlijk. Op de hoogvlakte overnacht. Misschien zien we wel elanden. Niet dus. Trouwens de gehele reis tot nu toe geen eland gezien, behalve dan op de waarschuwingsborden. Het is daar erg nat en koud. Het zou een mooie plek zijn bij mooi weer. Nu niet, ook niet geschikt om te wandelen. Het is overal drassig en glad. We hebben wel een mooi uitzicht opo de Jotunheimen. (220km)

Zaterdag 15/8 Rijden over de vlakte door naar Hemsedal. ’t Regent . Slecht zicht. Niet leuk. Even in Hemsedal gerust en daarna toch maar verder. Komen bij een waterval. ’t Blijkt de waterval te zijn die ik al eens geschilderd heb. Toch leuk dat ik er nun zelf ben geweest. Het was toen eventjes droog. Rijden daarna terug naar Hemsedal  op zoek naar een leuke overnachtingsplek. Dat valt weer tegen.Via Langehaug naar Robru en Gol. Vandaar over de 7 naar Torpo.Even gekeken bij een staafkerkje. Bij Geilo op een camping overnacht. Regen, regen en nog eens regen. (140km)

Zondag 16/8 Om ca. 9.30 uur vertrokkeb over weg 40. We vinden een parkeerplaats met douche en toilet.  Gaan eerst even de Hardangrvidda op bij Dagali. Een tolweg. We rijden omhoog langs een rivier maar keren aan ’t einde toch weer om. Hebben daarna nog een stukje over diezelfde weg gewandeld en zijn toen terug naar die parking gereden. Door lekkage, was ’t gebouwtje inmiddels afgesloten, niks wc, niks douche. Dan maar doorrijden.

Bij Rusterud gaan we onhoog naar ruim 1100 m. Hardangervidda als panorama Schitterend. We zitten ruim boven de boomgrens, ’t is ruig en woest., maar ook koud met veel wind. In deze tijd van ’t jaar dus niet echt geschikt om te blijven staan. In de afdaling naar Austbydgda vinden we een schitterende plek. Staan daar die nacht naast een enorme waterval.  Veel geraas en gedonder. (112km)

Maandag 17/8 Via Austbygda naar Rjukan. Over de 37.Onderweg gerust bij Vierli. Daar een lunch genomen :patat met een goed belegd broodje,kip, spek en salade.  Bij Rauland over de 362 . Onderweg een regenbuitje. In Edland buigen we af naar de 9. richting Hovden en Bykle. Voor Bykle vinden we weer een schitterende plek. Hier blijven we. Chris vind was oude boomstronken en gaar die wat bijwerken. Leuk voor thuis. Knutselen. Sprokkel zelf intussen wat hout voor een kampvuur. Toen dit eenmaal lekker fikte hebben we daar worsten op geroosterd. Lekker. We stinken wel behoorlijk naar de rook. Dat hebben we er voor over. (178km)

08-09-2009 om 21:35 geschreven door leoenchris

Maandag 3/8   Vroeg uit de veren. Chris was al voor zessen opgestaan. De reeën van de vorige avond waren weer in de buurt. Op weg naar Andalsnes en vandaar richting de Trolstigvegge. De camper moet flink z’n best doen: alsmaar stijgen. Maar we krijgen werkelijk schitterende beelden. De weg maakt een behoorlijk aantal haarspeldbochten. Onderweg natuurlijk weer watervallen. Boven aan de waterval erg druk. Bovendien was op de parkeerplaats veel bouwactiviteit. Zijn alles aan ’t verbouwen. Rijden nog een stukje hogerop en gebruiken daar de lunch. Schapen kwamen nieuwsgierig kijken wat we aten. Tot bij Chris in ‘r nek. Rijden rustig bergaf. Zien een camperplek en besluiten daar te overnachten. Proberen een vuurtje ste stoken. Door ’t natte hout lukt dat amper. ’t Was meer smeulen. Toen wij naar bed wilden laaide ’t vuur eindelijk op. Toen moest ik ’t zelf weer doven. 138km

Dinsdag 4/8     ’s morgens nog een stukje gewandeld langs de rivier.  Na ’t eten vertrokken richting Geiranger. Om daar te komen moesten we eerst nog met een veerboot over de fjord. De weg naar Geiranger was mooi, Schitterend zicht op de fjord. Helaas zat er een automobilist voor ons die niet kon of durfde te dalen over de 11 haarspeldbochten. Moesten te vaak remmen i.p.v. rijden in lage versnelling. Remmen beginnen te stinken!

Geiranger is een ramp. Druk. Veel voetgangers op de weg en erg veel autobussen. Hebben ’t vermoeden dat het hier gaat om passagiers van maar liefst 3 grote schepen. Niet leuk. De parkeerplaatsen langs de weg worden gedomineerd door bussen en hun passagiers. Massatoerisme. We nemen een pause om de meeste bussen te laten passeren, maar ’t is onbegonnen werk. Ze blijven komen. We rijden door naar Dalsniba. De weg ernaartoe is mooi, maar wel steil. Gemiddeld 12%. We krijgen wel prachtige panorama’s te zien..En uiteraard weer watervallen. Boven op de Dalsniba was het een drukte van jewelste. Vele tientallen bussen met hun ladingen. We waren gewoon ingesloten en konden amper weer weg. Het uitzicht daarentegen was heel mooi. Echt de moeite waard. De parkeerchaos vergeten we maar. Na de rustige afdaling doorgereden naar een camping. Moesten nodig weer eens electriciteit hebben om batterijen op te laden e.d. Ook een lekkere douche is niet gek.  Hier ook de foto’s van de camera’s op de computer gezet en het verslag digitaal gemaakt. 108 km

Woensdag 5/8  Half negen opgestaan. Rustig ingepakt en op zoek naar een tankstation. Die lag 25 km verder.Bij Gjongsli een zijweg in naar Aursjoen. Flinke klim naar ca. 1200 m hoogte Daar een wandeling gemaakt. 5.5 km. In 3 uur tijd. Chris was bek af. Het zou een lichte, eenvoudige wandeling zijn. Viel toch tegen. Wel veel mooie panorama’s gezien. Terug naar de grote weg. Bij Billingen iets voor de camping waar we overnacht hadden gestopt bij een mooie grote waterval in de Tora. Schitterend. Door naar Grotli.Daar weg 258 op naar Videdalen. Het zoerski gebier. Valt niet mee zonder sneeuw. Skiliften stonden werkloos. Onderweg gerust bij weer een waterval en mooie uitzichten. Het weer is nog steeds goed. Wilden niet in de woestenij overnachten, dus door. Er komt vast  nog wel een plek. Niet dus. Langs de Strynsvatn nergens een plek. Op de pick-nickplek mochten we niet blijven staan. Langs de Innvikfjord richting Loen en Olden. Daarna richting Briksdalbreen. In Eide toch maar op een camping gaan staan. ’t Was intussen 21.00 uur. Stoppen. Rust.  185 km.

Donderdag 6/8 Rustdag op de boerderijcamping. Plek is niet veel. Uitzicht wel mooi. Beetje opruimen, wassen e.d. Bijkomen. Indrukken verwerken.

Vrijdag 7/8 8.30 vertrokken naar de Briksdalbreen. Klein stukje rijden. Af en toe een spaarzaam verlicht tunneltje. Camper geparkeerd. Met elektrisch karretje naar boven. Stukje lopen. Schitterend.Gletsjer is in laatste jaren wel 200m korter en smaller geworden. Chris gaat een eindje mee. Zelf loop ik door tot aan het ijs zelf. Grote brokken ijs kwamen naar beneden. Was best beetje link. Terug naar de camper. Rijden richting Bjyrkelo en daarna richting Forde. Nemen net voor Forde de toeristische weg nr. 13. Mooie weg. Toen we een plekje hadden gevonden toch weer niet tevreden: weg was te druk. ’t Is ook nooit goed. Wij zijn te kritisch.. Komen uiteindelijk weer bij een camping: Vallestadtfosse, bij een juist ja,, een waterval. ’s Avonds nog even wandelen. Komen niet ver. Een boze boer jaagt ons weer weg… 150km.

Zaterdag 8/8 Rijden verder over de 13 richting Balestrand. Na ca. 71 km komen we op een parking. Staan meedere campers, ook Nederlanders (uit St. Willebrord en Breda). Je mag niet kamperen, maar wel overnachten is hun opvatting. Dus wij ook gebleven. De nacht was onrustig door hangjongeren. Na ong. 3 uur werd het weer rustig. Slecht geslapen.

Zondag 9/8 Uitstapje naar Bergen. We rijden via Lervik. Nemen daar de veerboot naar Brekke. Op deze route hebben we ontelbaar veel tunneltjes en tunnels gezien. De langste was hier 7,5 km. Soms spaarzaam verlicht. Soms heel koud en vochtig, zodat ik de raamverwarming moest aanzetten om zicht te houden. In Bergen is ’t niet makkelijk om een parkeerplek te vinden. Heel erg druk. Wandelen een eindje langs de oude huisjes en en daar over de vismarkt. Hebben daar een hapje gegeten. Er zou rond Bergen tol betaald moeten worden. Automatisch?  Zien nergens betaalstations. Wachten wel af. Misschien ligt de rekening straks thuis. Net zoiets als rekeningrijden?  Rijden verder en vinden in Granvin een plekje bij ’t water. Rustige nacht. 320km

Maandag 10/8 ’s morgens op zoek naar een bakker. Niet gevonden. Wel een Coop, maar die ging pas open om 9 uur. Verder naar Voss. Daar inkomen gedaan. Onderweg nog een wandeling gemaakt uiteraard weer bij een waterval. Over houten vlonders. Grond was erg drassig.. Verder naar Gudvangen. Daar treffen we weer de mensen uit Prinsenbeek. Die we zaterdag ook al hadden ontmoet. Blijven op parking achter Shell overnachten. ’s Middags nog een wandelingetje gemaakt richting Bakka. ’s Avonds gebuurt en geborreld.  72 km.

Dinsdag 11/8   Door twee tunnels, één van 11 en één van 7km naar Flam. Daar met de trein naar boven, naar Myrdal. Terug besluiten ’t eerste stuk te lopen. 7,5 km. Steil bergaf. Wel mooie route. Begint onderweg te miezeren. Eventjes flink te regenen. Lopen door en nemen vanaf Blomheller nemen we verder weer de trein terug naar Flam. Chris was moe. In Flam erg druk. Even gerust en door naar Lunde. Daar op de camping gaan staan. Met elektriciteit. Batterijen weer opladen en computer weer bijwerken. Foto’s overzetten. Camera’s weer klaar voor nieuwe opnames. 31 km.

Woensdag 12/8 ’s morgens richting Aurland gereden. Daar even boodschappen gedaan en daarna de Aurlandweg op. In korte tijd een flinke steiging. Gemiddeld 10% Smalle weg en af en toe even opzij voor tegenliggers. Boven aan de klim ee schitterend uitzicht. Na een tijdje even gerust bij een beekje. ’t Is erg koud op die hoogte. We rijden over de hoogvlakte langs ruig terrein, veel rotsen en af en toe wat sneeuw. Uiteindelijk zelfs wat sneeuw in handen en later nog in de sneeuw gezeten. Niet bekwaam om daar te blijven staan. Wel mooie panorama’s. We dalen weer af richting Leardalsoyri. In het oude stadgedeelte even rondgewandeld. We wilden verder over de 53. Komen daar in een file. Er bleek een tunnel gestremd te zijn door vallend gesteente. Omgedraaid en over de 16 richting Borgund. Onderweg zien we borden naar de historische route over de oude 16. Door werkzaamheden t.g.v. vallend gesteente ook hier gestremd. Net voorbij de tunnel is een waterval. Even een klein stukje gelopen. Het was glad en ik ging onderuit. Au. Net voor de tunnel een leuke plek gezien . Daar hebben we overnacht.. Treffen daar nog wat Nederlanders uit Bergen op Zoom en Nijmegen.  (99km)

Donderdag 13/8 We besluiten om met de veerboot naar Sognedal te gaan en daar over de 55 te rijden richting Gaupne. Hadden we toch al eerder willen doen. Bij Gaupne slaan we linksaf en komen bij de Nygaardsbreen, een mooie gletsjer. Besluit na veel wikken en wegen om daar een gletsjerwandeling te maken. We krijgen spikes aan, een pikhouweel en een tuigje. Varen eerst met bootje naar de voet van de gletsjer, daar worden we aan elkaar gekoppeld met een lang touw en op naar ’t ijs. Een geweldige ervaring. 2 uur over ’t ijs, voetje voor voetje..Deze gletsjer is veel mooier en groter dan die in Briksdal. Op de terugweg op een parking overnacht. (129km)

08-09-2009 om 21:34 geschreven door leoenchris

30/7     Uitgeslapen. Ontbeten en weer op weg. De weg voert verder via Kongsvinger richting Elverum over weg 210. Het is een sombere dag: regen, regen en nog eens regen. We rijden richting Kirkenar naar de linker oever van de Glomma, de langste rivier van Noorwegen. We nemen een pause bij Eid. Dan verde naar Elverum. Vandaar rijden naar Messelt om daar de tolweg Birkebeineveien te nemen. Een vriendelijke noor kan biljetten wisselen in munten die we voor de slagboom nodig hebben. Kr75,- Wat een slechte weg. Bovendien is het slecht weer en het zicht is ook niet al te best. Ook is het koud.Bij mooi weer is dit misschien een mooie route. Nu niet. Vinden onderweg een aardige plek, maar door de aanhoudende regen zijn we niet zeker of we nog weg kunnen. Dus toch maar doorgereden. Bij een tol controle moeten we nog eens kr 75,- ophoesten. Weg wordt nog slechter. Alles rammelt.

We rijden na dit avontuur via Lillehammer naar Olstad. Onderweg geen geschikte plek kunnen vinden. Veel wegwerkzaamheden. De weg deed denken aan de eerder genoemde tolweg. In Olstad van lieverlee maar op een camping gaan staan.  324 km.

31/7     Somber begin. Weer regen of motregen. Op de camping een lekkere douche genomen. Ontbeten en weer op weg. ’t Wordt iets beter. We rijden richting Espedal. Onderweg nog een eerste echte waterval gezien. Vanuit Espedal kunnen we ook de Peer Gyntveie nemen. We besluiten om die weg van deze kant te nemen. We betalen netjes de tol  en rijden rustig over deze onverharde weg. Stuk beter dan de vorige. Aan het einde zijn we nog een stuk doorgereden en kwamen bij een tweede stuk van deze weg. Zouden hier opnieuw tol moeten betalen. Doen we niet. We keren om en nemen dezelfde weg terug. Onderweg stoppen we voor een lunch en een wandeling. ’t Weer is opgeklaard. We hebben goed zicht Overal lopen schapen los rond. Je hoort ze van verre aankomen door de belletjes.

Via Vinstra over de E6 verder gereden. Een eerste halte beviel niet echt. Bij Dovre uiteindelijk op een parkeerplaats overnacht. Daar begint ’t weer te regenen.   187 km.

Zaterdag 1/8    We rijden richting Dombas en nemen daar de route langs de Dovrefjell. Eindeloze weg, met grote vlaktes links en rechts. Weinig boomgroei. In de verte bespeuren we enige sneeuw. We besluiten om de rondrit over de vlakte niet te doen. Weinig anders dan wat we al zien op de weg die we volgen. Na Hierkin het Drivadal in gereden. Schitterend. Dit is wat ik wilde zien: ruige bergen, waterlopen, watervallen. Bij Varstiggen gestopt: de oude koningsweg. Hier een stuk gewandeld. Veel verscheidenheid aan wilde bloemen.  Doorgereden naar Oppdal. Ook hier is het lastig om een overnachtingsplek te vinden. Daarom rijden we maar door naar de Atlantichavneveie. Daar hebben we overnacht. Omdat ’t nogal stevig waaide aan de kust hebben we maar een windscherm opgezet om toch te kunnen skottelen. Stukje gewandeld over de rotsen.

Zondag 2/8      Rustig aan gedaan. Op ons gemak gegeten en lekker in de zon gezeten. De wind was gaan liggen. Beetje lezen, puzzelen. ’s Middags pas vertrokken. De atlanticveie nog een eindje gevolgd. Foto’s genomen van de bijzondere brug. Het lijkt alsof de brug helemaal scheef staat. Valt wel mee, komt vooral door de draai die erin zit. Daarna doorgereden naar Bud. Naar ’t oude Duitse fort. Onderaan  was een parkeerplaats, maar daar zat een meeuwenkolonie, die nogal wat lawaai produceerde. Wel even gestaan om aan de havenkant wat te schilderen. ’s Avonds naar een andere parkeerplaats gereden voor de overnachting. Tijdens een wandeling ontdekte ik een viertal reeën. Later zaten ze vlak bij de camper.

47 km.

08-09-2009 om 21:32 geschreven door leoenchris

26/7     8.00 uur vertrek. Via Utrecht, Hoevelaken richting Apeldoorn. Op de A1 worden we rond 9.30 door een onoplettende automobilist aangereden. Dader rijdt door. Schade aan camper blijft beperkt tot spatbord. Melding gemaakt bij de KLPD. Die komen niet, want er zijn geen gegevens beschikbaar van de tegenpartij. Ook de verzekering gebeld. Als we terug zijn in Nederland wordt de rest afgehandeld. Wij kunnen gelukkig verder rijden. Via Hengelo, Nordhorn en Lingen richting Cloppenburg. Daar volgt de ene omleiding de andere. Besluiten een stuk over de snelweg te nemen. Prompt in de file. Via afrit 49 richting Zeven naar Stade en Drochtersen. Onze 1e overnachtingsplaats.Hafenstrasse Assel. Krijgen een buitje over ons heen. Stelt niet veel voor. Na ’t eten stukje gewandeld. Zien daar reeën in een boomgaard. Daarna nog even buiten gezeten.   494 km gereden.

27/7     rijden om 8.00 uur weer verder richting Wischhafen. Nemen de veerboot van 9.00 uur Rijden via Glückstadt en Itzehoe naar Rendsburg. Weer problemen met de richtingaanwijzer. Even naar een garage. Toen de monteur erbij kwam werkte ’t weer. Ra,ra. Verder gereden over snelweg via Schleswig naar Flensburg. Onderweg nog een tukje gedaan. Door naar Ahrhus. Uiteindelijk naar Ebeltoft. Daar een wandeling gemaakt door het oude stadje. Leuke huisjes. Verder naar Grenaa. Op de parking vlak bij Stenaline overnacht. Rond half tien een flinke regenbui.  436 km.

28/7     ca 8.00 uur opgestaan. Rustig ontbeten, Beetje rondgehangen, even het dorp in gewandeld winkeltje bekeken en daarna naar de inrit van Stenaline gegaan. Waren nr. 2 in de rij. Was niet druk. Gisterenavond was ’t drukker voor de nachtboot. Stukje gewandeld naar de pier met onze achterburen. Bleken ook brabanders te zijn.  Rond 12.15 begon men met inschepen maar de boot vertrok pas om 13.30.  En dan maar hangen. Vier en ’n half uur.

Opvallend veel lieveheersbeestjes! 18.30 in Varberg. Zweden in. Op zoek naar een camperplek. Dat viel nog niet mee.moeten we nog leren zijn eerst richting Veddige, Borås, Bij Kinna linksaf richting Bollebygd en uiteindelijk op een camping in Lygnared geëindigd. Daar wel een campingcard moeten aanschaffen voor Skandinavië.

129km/104448

29/7     deze ochtend via Alingsas en Vagarda richting Trolhattan gereden over de 45. Via Fargelandaover de 172 naar Bengtfors en Arjang naar Eda. De grens tussen Zweden en Noorwegen. Daar op de parkeerplaats Marokulien overnacht. Nog even gewandeld naar wat kraampjes aan de andere kant van de weg.Voor 99 SEK een ¾ broek gekocht.  Deze dag niet veel anders gedaan dan gereden. Maar… we zijn in Noorwegen.  Wat we tot nu toe hebben gezien viel tegen, of je moet houden van eindeloze bossen……  280km

08-09-2009 om 21:30 geschreven door leoenchris

19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de voorbereidingen
    Vandaag eerste stappen gezet om een reisblog te maken. Je ziet dat ik nog veel wijzigingen aanbreng, en steeds wat anders uitprobeer. Zijn druk bezig met het klaarzetten van alles wat noodzakelijk mee moet

19-07-2009 om 13:40 geschreven door leoenchris

18-07-2009

Voorbereidingen voor de grote reis....

Nog één week en dan gaan we eindelijk met onze camper naar Noorwegen. Eerst naar Grenaa, waar we 28 juli de veerboot naar Zweden hebben. Vandaar zien we wel.