Hier beneden wil ik even iets testen, ik ben nl. nog een beginnende blogger... foto met link, knopjes naar linken, powerpoints enz...
Site : Jeruzalem bijbel centrum Klik op de foto
Rondvraag / Poll
Geloof je in God, die de wereld zo lief heeft dat Hij Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus gaf opdat een ieder die in Hem gelooft , EEUWIG leven ontvangt?
Iedereen is van harte welkom op deze blog. Als je een zoekende bent naar de Here Jezus hoop ik dat je hier iets kunt vinden...Welkom...
WELKOM IN GODS KONINKRIJK.
ER KOMT EEN DAG DAT DE POORTEN VAN "GENADE"DICHT GAAN, ZORG DAT JE BINNEN BENT.. LAAT JE OUDE "IK"ACHTER EN DOE EEN NIEUW KLEED AAN...HET BRUILOFTSKLEED.
"En God zegende hen en God zeide tot hen:
Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst
over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte,
dat op de aarde kruipt."
Genesis 1:28
Over iets heersen betekent er het absolute gezag over hebben.
God heeft het hoogste gezag over de aarde en Hij oefent dit gezag uit met
liefdevolle zorg. Als God iets van Zijn macht aan de mensen geeft, verwacht Hij
van ons dat we verantwoordelijkheid dragen voor het milieu en voor de andere
wezens met wie we deze planeet delen. We mogen niet zorgeloos en verspillend
zijn als we deze taak vervullen. Wij mogen daarom niet onverschillig zijn in
onze zorg ervoor.
Om de powerpoint te bekijken druk je even op de knop...
U komt dan op een pagina waar u de knop "Click here to Start download" kunt drukken. Even wachten het start vanzelf. Van al de rest trek je je best niets van aan. Dat is pure reklame..
De eenvoudige verklaring dat God de hemelen en de aarde
gemaakt heeft, is een van de grootste uitdagingen voor ons moderne verstand. God
schiep een prachtig heelal als uiting voor Zijn liefde. We moeten Gods schepping
niet reduceren tot wetenschappelijke termen. Denk eraan dat God de wereld schiep
omdat Hij van ons houdt.
Het scheppingsverhaal leert veel over God en
onszelf We leren over God het volgende: 1 Hij is de scheppende kracht 2
als Schepper is Hij onderscheiden van Zijn schepping 3 Hij is eeuwig en houdt
de wereld in Zijn hand We leren over onszelf dat: 1 Wij waardevol zijn in
Gods ogen 2 Wij belangrijk zijn dan de dieren in 1:28 lees je mee over onze
rol in de scheppingsorde
Hoe God de wereld heeft gemaakt leidt tot vele
discussie's Velen hebben een eigen theorie of een verhaal. Maar hallelujah
ik prijs Mijn Heer en Mijn God dat ik de zekerheid mag hebben te weten dat Hij
de hemel en de aarde schiep met alles erop en eraan, dank U Heer voor zoveel
liefde.
....."Laat me eens uitleggen welke problemen de
wetenschap heeft met Jezus Christus."
De Atheïstische professor in
filosofie pauzeert even terwijl hij de klas in kijkt en vraagt dan aan
één van zijn nieuwe studenten om op te staan. "Je bent een christen, of
niet jongen?"
"Jazeker meneer!" "Dus je gelooft in God?"
"Absoluut!"
"Is God goed?"
"Tuurlijk is God goed."
"Is God oppermachtig? Kan God alles?"
"Ja."
"Ben jij goed of slecht?"
"De bijbel zegt dat de mens slecht is."
De professor grijnst. "Aahh! DE BIJBEL!" Hij wacht even. "Nu heb ik een
vraag voor je. Stel je voor dat er hier een persoon aanwezig is die
ziek is. En jij kunt hem genezen. Je kunt het! Zou je hem helpen? Zou
je het proberen?"
"Ja meneer, dat zou ik doen"
"Dus ben je goed...!"
"Dat wil ik niet zeggen"
"Waarom niet? Je zou een zieke of gewonde man helpen als je kon...
Eigenlijk zouden we dat allemaal doen als we zouden kunnen... God
niet."
[Geen antwoord]
"Hij zou dat niet doen, of wel? Mijn broer was een christen en is
gestorven aan kanker ook al heeft hij gebeden tot Jezus om hem te
genezen. Hoe kan deze Jezus goed zijn? Hmmm? Kun je hier een antwoord
op geven?"
[Geen antwoord]
De oudere professor zegt gemaakt sympathiek: "Nee, daar heb je geen
antwoord op hè?" Langzaam neemt hij een slokje water van een glas op
zijn bureau om de student even tijd te gunnen zich te ontspannen. In
filosofie moet je niet al te hard zijn voor beginners! "Laten we
opnieuw beginnen, jongeman."
"Is God goed?"
"Eh.... Ja."
"Is de duivel goed?"
"Nee."
"Waar komt de duivel vandaan?"
De student stottert: "Van God"
"Dat klopt. God maakte Satan, of niet?"
De oude man strijkt met zijn bottige vingers door zijn dunne grijze
haar en keert zich tot het grijnzende publiek. "Ik denk dat wij een
heel leuk semester krijgen dames en heren." Dan keert hij zich weer tot
de Christen.
"Vertel me eens jongen, is er kwaad in de wereld?"
"Ja meneer."
"Het kwaad is overal, of niet? Heeft God alles gemaakt?"
"Ja."
"Wie heeft dus 'het kwaad' gemaakt?"
[Geen antwoord]
"Is er ziekte in de wereld? Zedeloosheid? Haat? Pijn en verdriet? Al
deze verschrikkelijke dingen - bestaan die in deze wereld?"
De student knijpt zijn tenen samen en zegt: "Ja".
"Wie heeft die gemaakt?"
[Geen antwoord]
De professor schreeuwt plotseling tegen de student: "WIE HEEFT ZE
GEMAAKT? ZEG HET ME ALSJEBLIEFT!" De professor komt steeds dichter in
de buurt van de student en kijkt diep in de ogen van de Christen. Dan
met een hele zachte stem fluistert de professor: "God heeft al het
kwaad gemaakt hè is het niet?"
[Geen antwoord]
De student probeert zijn gezicht strak en in de plooi te houden maar het lukt hem niet.
Opeens draait de leraar zich naar de klas. De klas is een en al
aandacht. "Vertel me eens," gaat hij verder, "Hoe kan het dat deze God
goed is terwijl Hij al het kwaad heeft gemaakt vanaf het begin der
tijden?" De professor zwaait met zijn arm in de rondte om de slechtheid
van de wereld aan te geven. "Al die haat, de grofheid, de pijn, de
martelingen, en al die doden, het verdriet en het lijden, gemaakt door
deze goede God, overal in de hele wereld, of niet soms jongeman?"
[Geen antwoord]
"Je ziet het overal? Toch?"
[Stilte]
"Of niet?"
De professor leunt weer dichter naar de student en fluistert in zijn gezicht: "Is God goed?"
[Geen antwoord]
"Geloof jij in Jezus Christus, jongen?"
Met een gebroken stem zegt de student. "Ja, professor ik geloof in Jezus Christus."
De oude man schudt verdrietig met zijn hoofd. "De wetenschap toont aan
dat de mens vijf zintuigen heeft om de wereld om je heen te herkennen
en te observeren. Heb jij Hem ooit gezien?"
"Nee meneer, ik heb Hem nog nooit gezien."
"Vertel ons dan eens, heb jij jouw Jezus ooit gehoord?"
"Nee meneer, dat heb ik niet."
"Heb je jouw Jezus ooit gevoeld, geproefd of geroken.... Met andere
woorden, heb jij ooit iets met je zintuigen waargenomen in wat voor zin
dan ook?"
[Geen antwoord]
"Antwoord mij alsjeblieft"
"Nee meneer, ik ben bang van niet."
"Je bent BANG....van niet?"
"Inderdaad"
"Toch, geloof jij nog steeds in Hem?"
"...ja..."
"Daar heb je GELOOF voor nodig" De wijze professor glimlacht naar de
student. "Volgens het reglement van het proefondervindelijke, testbare,
aanwijsbare protocol, zegt de wetenschap dat jouw God niet bestaat. Wat
heb je daarop te zeggen jongen? Waar is jouw God nu?"
De student geeft geen antwoord en kijkt verslagen naar de grond. "Je mag gaan zitten"
De Christen gaat terug naar zijn plek. Dan steekt een andere christen
zijn hand op. "Professor, mag ik de klas toespreken?" De professor
kijkt op en grijnst. "Ah, nog een christen aan het front! Kom, kom,
jongeman. Spreek wat wijze woorden naar de menigte."
De christen loopt naar voren en kijkt even de klas door "U heeft wat
interessante punten genoemd meneer. Nu heb ik alleen een vraag voor u.
Bestaat hitte?"
"Ja," zegt de professor, "hitte bestaat".
"Bestaat kou?"
"Ja jongen, kou bestaat ook."
"Nee meneer dat bestaat niet."
De grijns van de professor verdwijnt. Er valt een ijzige stilte.
De tweede christen vervolgt: "Wat is warmte? Je hebt heel veel dingen
die je warmte noemt; warmte, zelfs nog meer dan warmte, superwarm,
megawarm, witheet, een beetje warm, of niet warm. Maar we hebben niets
wat is genaamd kou! We kunnen 458 graden onder nul. Het absolute nul
punt. Maar verder dan dat kunnen we niet gaan. Er bestaat dus niet iets
wat heet kou anders zouden we verder kunnen gaan dan 458 graden onder
nul. Je ziet nu meneer dat 'kou' is alleen maar een woord om de
afwezigheid van hitte aan te geven. Je kunt kou niet meten. Wanneer is
iets kou? Warmte kun je meten in thermische eenheden omdat warmte
energie is. Kou is dus niet het tegenovergestelde van warmte maar de
afwezigheid daarvan."
[Doodse stilte]
"Bestaat donker, professor?"
"Dat is een domme vraag jongen. Wat is nacht als het niet donker zou zijn? Waar wil je nou precies naar toe...?"
"Dus u zegt dat er iets bestaat wat we noemen: donker"
"Ja....."
"U hebt het weer fout meneer! Donker is niet iets. Het is de
afwezigheid van iets. Je kunt gedimd licht hebben, normaal licht, fel
licht, knipperend licht, maar als er absoluut geen licht aanwezig is
dan noemen we dat donker, of niet? Het is de betekenis die we aan het
woord geven. In werkelijkheid is donker niets. Als het 'iets' was dan
zouden we donker donkerder kunnen maken. Kan dat? Geef me eens een
potje donkerdere donker professor?"
Tegen zijn wil in glimlachte de professor naar deze vrijpostige, jonge
moedige student. "Dit wordt inderdaad een goed semester. Zou je zo
vriendelijk willen zijn om ons te vertellen waar je naar toe wil?"
"Jazeker professor. Wat ik wil zeggen is, uw filosofische veronderstellingen waar uw conclusie op gebaseerd is, falen..."
De professor reageert als door een mug gestoken. "Falen...? Hoe durf je...!"
"Meneer, zal ik uitleggen wat ik bedoel?"
[De klas wordt rumoerig]
"Leg dat maar eens uit!" De professor doet een heuse poging de controle
weer terug te krijgen en zwaait met zijn hand om de klas tot stilte te
manen om de student zijn uitleg te laten geven.
"U veronderstellingen zijn tweevoudig." Legt de christelijke student
uit. "Als voorbeeld stelt u dat er leven is en dood, een goede God en
een slechte. U ziet het begrip God als iets wat een eind heeft. Iets
wat we kunnen meten. Meneer, de wetenschap kan niet eens een gedachte
uitleggen. Zij gebruikt elektriciteit en magnetisme maar heeft het
begrip gedachtes nog nooit gezien noch uit kunnen leggen. Als we dood
als het tegenovergestelde van leven zien dan is dat onkundig omdat
'dood' niet bestaat als zijnde een ding! Dood is niet het
tegenovergestelde van leven maar de afwezigheid ervan." De jongeman
houdt een krant omhoog die hij zojuist van een schoolbank af heeft
gepakt "Dit is één van de verzamelingen van afschuwelijke berichten van
dit land en daarbuiten professor. Bestaat er onzedelijkheid?"
"Natuurlijk bestaat onzedelijkheid, luister nu eens goed...."
"Dat is weer onjuist meneer, ziet u, onzedelijkheid is slechts de
afwezigheid van zedelijkheid. Bestaat onrecht? Nee, onrechtvaardigheid
is de afwezigheid van rechtvaardigheid. Bestaat het kwaad?"
De student wacht even. "Is het kwaad niet de afwezigheid van het
goede?" Het gezicht van de professor is rood aangelopen. Hij is zo boos
dat hij geen woord kan uitbrengen.
De christelijke student gaat door. "Als er kwaad in de wereld is
professor, en we zijn het er allemaal over eens dat dat zo is, dan moet
God wel bezig zijn met een werk te verrichten ondanks de aanwezigheid
van het kwaad. Wat is dat werk dan? De bijbel vertelt ons dat elke
persoon op aarde zal moeten kiezen voor goed of slecht."
De professor reageert vijandig: "Als een filosofische wetenschapper zie
ik niet dat dit iets te maken heeft met wat voor keuze dan ook;
realistisch gezien herken ik absoluut niet het begrip God of welk ander
theologisch begrip dan ook wat invloed zou hebben op het goede of het
kwade van deze wereld omdat God niet is waar te nemen.
"Ik zou toch denken dat de afwezigheid van de wetten van God in de
wereld een van de meest waar te nemen verschijningen is die er zijn."
Antwoordt de student. "De kranten staan er bol van. Professor, leert u
uw studenten dat ze van de apen afstammen?"
"Als je refereert aan de evolutie theorie jongeman, dan is mijn antwoord, ja natuurlijk doe ik dat."
"Heeft u ooit de evolutie waargenomen met uw eigen ogen meneer?"
De professor laat wat valse lucht door zijn tanden gaan en kijkt de student aan met een starende blik.
"Professor, omdat nog niemand ooit de evolutie met hun eigen ogen heeft
waargenomen en zelfs is het niet bewezen dat de evolutie nog steeds
zijn voortgang vindt, leert u dan niet uw 'mening' aan uw studenten?
Bent u dan misschien geen wetenschapper maar een priester?"
"Ik zal je jouw onbeschoftheid in het kader van dit filosofische
gesprek niet kwalijk nemen maar ben je nu eindelijk klaar?" Sist de
professor.
"Dus u accepteert Gods wetten om te doen wat rechtvaardig is niet?"
"Ik geloof in wat er 'is', dat is wetenschap."
"Aahh WETENSCHAP!" De student krijgt een grijns om zijn mond. "Meneer,
u stelt dat de wetenschap de studie is van het waarneembare
verschijnsel. Dan is wetenschap ook een overtuiging die faalt...."
"DE WETENSCHAP FAALT?!" brult de professor
[De klas is in oproer]
De christelijke student blijft rustig staan en wacht tot de commotie
enigszins bedaard is. "Om door te gaan op het punt wat u eerder maakte
tegen de student voor mij, kan ik een voorbeeld geven van wat ik
bedoel."
De professor wacht wijselijk en geduldig af. De student kijkt de klas
in en vraagt: "Is er iemand in de klas die ooit de hersenen van de
professor heeft gezien?"
[Iedereen barst in lachen uit]
De student wijst naar de oudere professor. "Is er iemand in de klas die
ooit de hersenen van de professor heeft gehoord? ....Gevoeld?
....Aangeraakt of geroken?"
Niemand heeft dat natuurlijk gedaan. De student schudt verdrietig met
zijn hoofd. "Het blijkt dat niemand hier ook maar enige zintuiglijke
waarnemingen heeft van de hersenen van de professor. Volgens de regels
van het proefondervindelijke, testbare, aanwijsbare protocol wetenschap
VERKLAAR IK dat professor geen hersenen heeft!"
[De klas is in chaos!]
De student gaat zitten, want daar is een stoel tenslotte voor...
OPMERKELIJK!!! Ben nooit bang om iets nieuws te doen Denk
eraan: Amateurs hebben de Ark gemaakt, professionals maakten de
Titanic! Groetjes van Erich
Over mijzelf
Ik ben Skottke Erich
Ik ben een man en woon in Maasmechelen (België) en mijn beroep is Bruggepensioeneerde.
Ik ben geboren op 23/08/1950 en ben nu dus 74 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Familie, kleinkinderen,tuin, honden.....
Ik zou gaarne langs deze weg mensen bereiken die op zoek zijn naar de dingen die met het geloof te maken hebben. Men moet niet persé met mij eens zijn maar ik wil de mensen aanzetten tot nadenken over hun geloofsleven...over de relatie met onze Here Jezus
Rondvraag / Poll
Als je moet kiezen tussen:
Rondvraag / Poll
Zou je, indien je een Christen bent voor crematie kiezen????
Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven.
Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God. Niemand zal
zich erop kunnen beroemen het zelf gepresteerd te hebben.
Efeziërs 2:8-9
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.