Leven met het Woord van God
Foto

Foto

Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • HET ANKER DER HOOP




  • U kunt hier beneden door de inhoud van deze blog bladeren.

    Inhoud blog
  • PASEN, EEN NIEUW BEGIN
  • WEEK7 DAG 40 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK7 DAG 39 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK7 DAG 38 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK7 DAG 37 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK7 DAG 36 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK7 DAG 35 : VERLATEN, VERADEN VEROORDEELD
  • WEEK6 DAG 34 : IN JERUZALEM
  • WEEK6 DAG 33 : IN JERUZALEM
  • WEEK6 DAG 32 : IN JERUZALEM
  • WEEK6 DAG 31 : IN JERUZALEM
  • WEEK6 DAG 30 : IN JERUZALEM
  • WEEK6 DAG 29 : IN JERUZALEM
  • WEEK5 DAG 28 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK5 DAG 27 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK5 DAG 26 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK5 DAG 25 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK5 DAG 24 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK5 DAG 23 : GODS NIEUWE WERELD
  • WEEK4 DAG 22 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • WEEK4 DAG 21 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • WEEK4 DAG 20 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • WEEK4 DAG 19 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • WEEK4 DAG 18 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • WEEK4 DAG 17 : BEGRIP EN ONBEGRIP


    Zoeken in blog



    Foto

     Enkele foto's
    van onze kleinkinderen
    Samuël en Naomi,
    Hannah
    en mijn vrouwke en ik.
    Moeffi de Maltezer
    en Dusty de Groenendaeler


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Hier beneden wil ik even
    iets testen, ik ben nl.
    nog een beginnende
    blogger... foto met link,
    knopjes naar linken,
    powerpoints enz...

    Site : Jeruzalem bijbel centrum
    Klik op de foto


    Rondvraag / Poll
    Geloof je in God, die de wereld zo lief heeft dat Hij Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus gaf opdat een ieder die in Hem gelooft , EEUWIG leven ontvangt?
    Ja, ik geloof dat
    Neen, ik geloof dat niet
    Ik weet het niet
    Bekijk resultaat


    Archief per week
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007



    De blog van Erich
    Iedereen is van harte welkom op deze blog. Als je een zoekende bent naar de Here Jezus hoop ik dat je hier iets kunt vinden...Welkom... WELKOM IN GODS KONINKRIJK. ER KOMT EEN DAG DAT DE POORTEN VAN "GENADE"DICHT GAAN, ZORG DAT JE BINNEN BENT.. LAAT JE OUDE "IK"ACHTER EN DOE EEN NIEUW KLEED AAN...HET BRUILOFTSKLEED.
    20-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.http://miekemantel.christenpagina.nl

    Ik vroeg aan God....

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    18-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagelijks Brood. Bron:www.church-online.info
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt."

    Genesis 1:28


    Over iets heersen betekent er het absolute gezag over hebben. God heeft het hoogste gezag over de aarde en Hij oefent dit gezag uit met liefdevolle zorg. Als God iets van Zijn macht aan de mensen geeft, verwacht Hij van ons dat we verantwoordelijkheid dragen voor het milieu en voor de andere wezens met wie we deze planeet delen. We mogen niet zorgeloos en verspillend zijn als we deze taak vervullen. Wij mogen daarom niet onverschillig zijn in onze zorg ervoor.
    Bron: www.church-online.info

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    15-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Power point: Maak even tijd...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om de powerpoint te bekijken druk je even op de knop...

    U komt dan op een pagina waar u de knop "Click here to Start download" kunt drukken. Even wachten het start vanzelf. Van al de rest trek je je best niets van aan. Dat is pure reklame..




    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Franse astronoom Baland

    De Franse astronoom...

    Tijdens een voordracht verkondigde de Franse astronoom Baland dat hij het hele heelal met zijn telescoop had afgezocht en God nergens had gevonden.

    Toen stond een van zijn toehoorders op en ging in de tegenaanval met de woorden:

    “En ik heb mijn horloge opengemaakt en heb er geen horlogemaker in gevonden.”


    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Dagelijks Brood : www.church-online.info
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "In den beginne schiep God de hemel en de aarde."


    Genesis 1:1

    De eenvoudige verklaring dat God de hemelen en de aarde gemaakt heeft, is een van de grootste uitdagingen voor ons moderne verstand. God schiep een prachtig heelal als uiting voor Zijn liefde. We moeten Gods schepping niet reduceren tot wetenschappelijke termen. Denk eraan dat God de wereld schiep omdat Hij van ons houdt.

    Het scheppingsverhaal leert veel over God en onszelf
    We leren over God het volgende:
    1 Hij is de scheppende kracht
    2 als Schepper is Hij onderscheiden van Zijn schepping
    3 Hij is eeuwig en houdt de wereld in Zijn hand
    We leren over onszelf dat:
    1 Wij waardevol zijn in Gods ogen
    2 Wij belangrijk zijn dan de dieren in 1:28 lees je mee over onze rol in de scheppingsorde

    Hoe God de wereld heeft gemaakt leidt tot vele discussie's
    Velen hebben een eigen theorie of een verhaal.
    Maar hallelujah ik prijs Mijn Heer en Mijn God dat ik de zekerheid mag hebben te weten dat Hij de hemel en de aarde schiep met alles erop en eraan, dank U Heer voor zoveel liefde.
    Bron:www.church-online.info

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat me eens uitleggen...

    ....."Laat me eens uitleggen welke problemen de wetenschap heeft met Jezus Christus."


    De Atheïstische professor in filosofie pauzeert even terwijl hij de klas in kijkt en vraagt dan aan één van zijn nieuwe studenten om op te staan. "Je bent een christen, of niet jongen?"
    "Jazeker meneer!" "Dus je gelooft in God?"
    "Absoluut!"
    "Is God goed?"
    "Tuurlijk is God goed."
    "Is God oppermachtig? Kan God alles?"
    "Ja."
    "Ben jij goed of slecht?"
    "De bijbel zegt dat de mens slecht is."


    De professor grijnst. "Aahh! DE BIJBEL!" Hij wacht even. "Nu heb ik een vraag voor je. Stel je voor dat er hier een persoon aanwezig is die ziek is. En jij kunt hem genezen. Je kunt het! Zou je hem helpen? Zou je het proberen?"
    "Ja meneer, dat zou ik doen"
    "Dus ben je goed...!"
    "Dat wil ik niet zeggen"
    "Waarom niet? Je zou een zieke of gewonde man helpen als je kon... Eigenlijk zouden we dat allemaal doen als we zouden kunnen... God niet."

    [Geen antwoord]

    "Hij zou dat niet doen, of wel? Mijn broer was een christen en is gestorven aan kanker ook al heeft hij gebeden tot Jezus om hem te genezen. Hoe kan deze Jezus goed zijn? Hmmm? Kun je hier een antwoord op geven?"

    [Geen antwoord]

    De oudere professor zegt gemaakt sympathiek: "Nee, daar heb je geen antwoord op hè?" Langzaam neemt hij een slokje water van een glas op zijn bureau om de student even tijd te gunnen zich te ontspannen. In filosofie moet je niet al te hard zijn voor beginners! "Laten we opnieuw beginnen, jongeman."
    "Is God goed?"
    "Eh.... Ja."
    "Is de duivel goed?"
    "Nee."
    "Waar komt de duivel vandaan?"
    De student stottert: "Van God"
    "Dat klopt. God maakte Satan, of niet?"

    De oude man strijkt met zijn bottige vingers door zijn dunne grijze haar en keert zich tot het grijnzende publiek. "Ik denk dat wij een heel leuk semester krijgen dames en heren." Dan keert hij zich weer tot de Christen.


    "Vertel me eens jongen, is er kwaad in de wereld?"
    "Ja meneer."
    "Het kwaad is overal, of niet? Heeft God alles gemaakt?"
    "Ja."
    "Wie heeft dus 'het kwaad' gemaakt?"


    [Geen antwoord]

    "Is er ziekte in de wereld? Zedeloosheid? Haat? Pijn en verdriet? Al deze verschrikkelijke dingen - bestaan die in deze wereld?"

    De student knijpt zijn tenen samen en zegt: "Ja".
    "Wie heeft die gemaakt?"

    [Geen antwoord]

    De professor schreeuwt plotseling tegen de student: "WIE HEEFT ZE GEMAAKT? ZEG HET ME ALSJEBLIEFT!" De professor komt steeds dichter in de buurt van de student en kijkt diep in de ogen van de Christen. Dan met een hele zachte stem fluistert de professor: "God heeft al het kwaad gemaakt hè is het niet?"

    [Geen antwoord]

    De student probeert zijn gezicht strak en in de plooi te houden maar het lukt hem niet.

    Opeens draait de leraar zich naar de klas. De klas is een en al aandacht. "Vertel me eens," gaat hij verder, "Hoe kan het dat deze God goed is terwijl Hij al het kwaad heeft gemaakt vanaf het begin der tijden?" De professor zwaait met zijn arm in de rondte om de slechtheid van de wereld aan te geven. "Al die haat, de grofheid, de pijn, de martelingen, en al die doden, het verdriet en het lijden, gemaakt door deze goede God, overal in de hele wereld, of niet soms jongeman?"

    [Geen antwoord]

    "Je ziet het overal? Toch?"

    [Stilte]

    "Of niet?"

    De professor leunt weer dichter naar de student en fluistert in zijn gezicht: "Is God goed?"

    [Geen antwoord]

    "Geloof jij in Jezus Christus, jongen?"
    Met een gebroken stem zegt de student. "Ja, professor ik geloof in Jezus Christus."

    De oude man schudt verdrietig met zijn hoofd. "De wetenschap toont aan dat de mens vijf zintuigen heeft om de wereld om je heen te herkennen en te observeren. Heb jij Hem ooit gezien?"
    "Nee meneer, ik heb Hem nog nooit gezien."
    "Vertel ons dan eens, heb jij jouw Jezus ooit gehoord?"
    "Nee meneer, dat heb ik niet."
    "Heb je jouw Jezus ooit gevoeld, geproefd of geroken.... Met andere woorden, heb jij ooit iets met je zintuigen waargenomen in wat voor zin dan ook?"

    [Geen antwoord]

    "Antwoord mij alsjeblieft"
    "Nee meneer, ik ben bang van niet."
    "Je bent BANG....van niet?"
    "Inderdaad"
    "Toch, geloof jij nog steeds in Hem?"
    "...ja..."

    "Daar heb je GELOOF voor nodig" De wijze professor glimlacht naar de student. "Volgens het reglement van het proefondervindelijke, testbare, aanwijsbare protocol, zegt de wetenschap dat jouw God niet bestaat. Wat heb je daarop te zeggen jongen? Waar is jouw God nu?"

    De student geeft geen antwoord en kijkt verslagen naar de grond. "Je mag gaan zitten"

    De Christen gaat terug naar zijn plek. Dan steekt een andere christen zijn hand op. "Professor, mag ik de klas toespreken?" De professor kijkt op en grijnst. "Ah, nog een christen aan het front! Kom, kom, jongeman. Spreek wat wijze woorden naar de menigte."

    De christen loopt naar voren en kijkt even de klas door "U heeft wat interessante punten genoemd meneer. Nu heb ik alleen een vraag voor u. Bestaat hitte?"
    "Ja," zegt de professor, "hitte bestaat".
    "Bestaat kou?"
    "Ja jongen, kou bestaat ook."
    "Nee meneer dat bestaat niet."

    De grijns van de professor verdwijnt. Er valt een ijzige stilte.

    De tweede christen vervolgt: "Wat is warmte? Je hebt heel veel dingen die je warmte noemt; warmte, zelfs nog meer dan warmte, superwarm, megawarm, witheet, een beetje warm, of niet warm. Maar we hebben niets wat is genaamd kou! We kunnen 458 graden onder nul. Het absolute nul punt. Maar verder dan dat kunnen we niet gaan. Er bestaat dus niet iets wat heet kou anders zouden we verder kunnen gaan dan 458 graden onder nul. Je ziet nu meneer dat 'kou' is alleen maar een woord om de afwezigheid van hitte aan te geven. Je kunt kou niet meten. Wanneer is iets kou? Warmte kun je meten in thermische eenheden omdat warmte energie is. Kou is dus niet het tegenovergestelde van warmte maar de afwezigheid daarvan."

    [Doodse stilte]

    "Bestaat donker, professor?"
    "Dat is een domme vraag jongen. Wat is nacht als het niet donker zou zijn? Waar wil je nou precies naar toe...?"
    "Dus u zegt dat er iets bestaat wat we noemen: donker"
    "Ja....."
    "U hebt het weer fout meneer! Donker is niet iets. Het is de afwezigheid van iets. Je kunt gedimd licht hebben, normaal licht, fel licht, knipperend licht, maar als er absoluut geen licht aanwezig is dan noemen we dat donker, of niet? Het is de betekenis die we aan het woord geven. In werkelijkheid is donker niets. Als het 'iets' was dan zouden we donker donkerder kunnen maken. Kan dat? Geef me eens een potje donkerdere donker professor?"

    Tegen zijn wil in glimlachte de professor naar deze vrijpostige, jonge moedige student. "Dit wordt inderdaad een goed semester. Zou je zo vriendelijk willen zijn om ons te vertellen waar je naar toe wil?"

    "Jazeker professor. Wat ik wil zeggen is, uw filosofische veronderstellingen waar uw conclusie op gebaseerd is, falen..."

    De professor reageert als door een mug gestoken. "Falen...? Hoe durf je...!"
    "Meneer, zal ik uitleggen wat ik bedoel?"

    [De klas wordt rumoerig]

    "Leg dat maar eens uit!" De professor doet een heuse poging de controle weer terug te krijgen en zwaait met zijn hand om de klas tot stilte te manen om de student zijn uitleg te laten geven.


    "U veronderstellingen zijn tweevoudig." Legt de christelijke student uit. "Als voorbeeld stelt u dat er leven is en dood, een goede God en een slechte. U ziet het begrip God als iets wat een eind heeft. Iets wat we kunnen meten. Meneer, de wetenschap kan niet eens een gedachte uitleggen. Zij gebruikt elektriciteit en magnetisme maar heeft het begrip gedachtes nog nooit gezien noch uit kunnen leggen. Als we dood als het tegenovergestelde van leven zien dan is dat onkundig omdat 'dood' niet bestaat als zijnde een ding! Dood is niet het tegenovergestelde van leven maar de afwezigheid ervan." De jongeman houdt een krant omhoog die hij zojuist van een schoolbank af heeft gepakt "Dit is één van de verzamelingen van afschuwelijke berichten van dit land en daarbuiten professor. Bestaat er onzedelijkheid?"

    "Natuurlijk bestaat onzedelijkheid, luister nu eens goed...."

    "Dat is weer onjuist meneer, ziet u, onzedelijkheid is slechts de afwezigheid van zedelijkheid. Bestaat onrecht? Nee, onrechtvaardigheid is de afwezigheid van rechtvaardigheid. Bestaat het kwaad?"

    De student wacht even. "Is het kwaad niet de afwezigheid van het goede?" Het gezicht van de professor is rood aangelopen. Hij is zo boos dat hij geen woord kan uitbrengen.

    De christelijke student gaat door. "Als er kwaad in de wereld is professor, en we zijn het er allemaal over eens dat dat zo is, dan moet God wel bezig zijn met een werk te verrichten ondanks de aanwezigheid van het kwaad. Wat is dat werk dan? De bijbel vertelt ons dat elke persoon op aarde zal moeten kiezen voor goed of slecht."

    De professor reageert vijandig: "Als een filosofische wetenschapper zie ik niet dat dit iets te maken heeft met wat voor keuze dan ook; realistisch gezien herken ik absoluut niet het begrip God of welk ander theologisch begrip dan ook wat invloed zou hebben op het goede of het kwade van deze wereld omdat God niet is waar te nemen.

    "Ik zou toch denken dat de afwezigheid van de wetten van God in de wereld een van de meest waar te nemen verschijningen is die er zijn." Antwoordt de student. "De kranten staan er bol van. Professor, leert u uw studenten dat ze van de apen afstammen?"

    "Als je refereert aan de evolutie theorie jongeman, dan is mijn antwoord, ja natuurlijk doe ik dat."
    "Heeft u ooit de evolutie waargenomen met uw eigen ogen meneer?"

    De professor laat wat valse lucht door zijn tanden gaan en kijkt de student aan met een starende blik.

    "Professor, omdat nog niemand ooit de evolutie met hun eigen ogen heeft waargenomen en zelfs is het niet bewezen dat de evolutie nog steeds zijn voortgang vindt, leert u dan niet uw 'mening' aan uw studenten? Bent u dan misschien geen wetenschapper maar een priester?"

    "Ik zal je jouw onbeschoftheid in het kader van dit filosofische gesprek niet kwalijk nemen maar ben je nu eindelijk klaar?" Sist de professor.

    "Dus u accepteert Gods wetten om te doen wat rechtvaardig is niet?"
    "Ik geloof in wat er 'is', dat is wetenschap."

    "Aahh WETENSCHAP!" De student krijgt een grijns om zijn mond. "Meneer, u stelt dat de wetenschap de studie is van het waarneembare verschijnsel. Dan is wetenschap ook een overtuiging die faalt...."

    "DE WETENSCHAP FAALT?!" brult de professor

    [De klas is in oproer]

    De christelijke student blijft rustig staan en wacht tot de commotie enigszins bedaard is. "Om door te gaan op het punt wat u eerder maakte tegen de student voor mij, kan ik een voorbeeld geven van wat ik bedoel."

    De professor wacht wijselijk en geduldig af. De student kijkt de klas in en vraagt: "Is er iemand in de klas die ooit de hersenen van de professor heeft gezien?"
    [Iedereen barst in lachen uit]

    De student wijst naar de oudere professor. "Is er iemand in de klas die ooit de hersenen van de professor heeft gehoord? ....Gevoeld? ....Aangeraakt of geroken?"

    Niemand heeft dat natuurlijk gedaan. De student schudt verdrietig met zijn hoofd. "Het blijkt dat niemand hier ook maar enige zintuiglijke waarnemingen heeft van de hersenen van de professor. Volgens de regels van het proefondervindelijke, testbare, aanwijsbare protocol wetenschap VERKLAAR IK dat professor geen hersenen heeft!"

    [De klas is in chaos!]

    De student gaat zitten, want daar is een stoel tenslotte voor...


    Schrijver onbekend.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • HET ANKER DER HOOP




  • Foto

    Klik op de foto beneden
    voor iets meer uitleg
    over de Sjofar


    Archief per maand
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 11--0001

    testforum "JOU HART LUCHTEN..."
  • wens een fijne avond
  • Israël

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    http://komenzie.net/



    Laatste commentaren
  • Prettige tweede Paasdag (linecia)
        op PASEN, EEN NIEUW BEGIN
  • Een fijne zonnige lente vrijdag (Linecia)
        op WEEK4 DAG 21 : BEGRIP EN ONBEGRIP
  • Een aangename vrijdag bezoek (informatietips)
        op WEEK3 DAG 14 : WONDER BOVEN WONDER
  • Een aangename zaterdag middag (Informatietips)
        op DAG 11 ADVENT

  • Categorieën
  • A PREKEN (11)
  • ADVENT (28)
  • Bron: DAGTEKST: DAGELIJKS BROOD WWW.OPWEKKINGSVUUR.BE (356)
  • Bron: David Wilkerson (3)
  • Bron: Feddie Nicolai www.christelijkegedichten (0)
  • BRON: http://www.godblessyou.nl/ (1)
  • Bron: MIEKE MANTEL (10)
  • DAGELIJKS WOORD Bron: http://www.dagelijkswoord.nl (9)
  • DAGTEKSTEN (16)
  • DIVERSEN (57)
  • FILM (1)
  • FOTO'S (1)
  • GEBED VAN DE DAG:hourofpower.nl (1)
  • ISRAËL (0)
  • Online www.debijbel.nl www.bijbelgenootschap.nl (42)
  • OVERDENKINGEN (2)
  • PASEN (6)
  • UIT HET MAANDBLAD "DE STEM IN DE WOESTIJN" (3)

  • KOM ZOALS JE BENT..... DE HERE JEZUS VERWACHT JE......HIJ KLOPT AAN JOU DEUR.....LAAT HEM BINNEN KOMEN IN JE HART....

    OPMERKELIJK!!!
    Ben nooit bang om iets nieuws te doen
    Denk eraan:
    Amateurs hebben de Ark gemaakt,
    professionals maakten de Titanic!
    Groetjes van Erich


    Over mijzelf
    Ik ben Skottke Erich
    Ik ben een man en woon in Maasmechelen (België) en mijn beroep is Bruggepensioeneerde.
    Ik ben geboren op 23/08/1950 en ben nu dus 74 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Familie, kleinkinderen,tuin, honden.....
    Ik zou gaarne langs deze weg mensen bereiken die op zoek zijn naar de dingen die met het geloof te maken hebben. Men moet niet persé met mij eens zijn maar ik wil de mensen aanzetten tot nadenken over hun geloofsleven...over de relatie met onze Here Jezus

    Rondvraag / Poll
    Als je moet kiezen tussen:
    Begraven want ik ben niet gelovig
    Begraven want ik ben gelovig
    Crematie want ik ben niet gelovig
    Crematie want ik ben gelovig
    Bekijk resultaat


    Rondvraag / Poll
    Zou je, indien je een Christen bent voor crematie kiezen????
    JA
    NEEN
    Bekijk resultaat


    Kranten


    Welkom bij blogtips

    Nieuws HLN
  • EXCLUSIEF. Techjournalist deelt eerste indruk van nieuwe iPhone 16: “Nieuwe knop voelt Apple-onwaardig”
  • Braziliaanse rechter stelt Musk ultimatum om te vermijden dat X in het land wordt geblokkeerd
  • Refurbished laptops: dit zijn de pro's en contra's
  • Microsoft kampt opnieuw met storingen
  • Aandeel Apple omlaag na zorgen over populariteit nieuwe iPhone
  • Apple en Google verliezen rechtszaken en moeten miljarden euro’s betalen: “Grote overwinning voor Europese burgers”
  • DIGI belooft straks prijzen die 10% lager liggen: maar waar betaal je nú het minst voor internet, tv en mobiele telefonie?
  • Apple stelt nieuwe iPhone 16 voor: minst dure model kost 969 euro
  • Apple toont nieuwe iPhone 16 bomvol AI aan de wereld, maar daar zal je bij ons voorlopig weinig aan hebben
  • Gebruik jij een of meerdere van deze twintig wachtwoorden? Dan verander je die best zo snel mogelijk

    Foto

    Een interessant adres?



    http://komenzie.net/

     Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God. Niemand zal zich erop kunnen beroemen het zelf gepresteerd te hebben.

    Efeziërs 2:8-9





    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • HET ANKER DER HOOP
  • BEDRIJFSGEBED

  • Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.




    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!