NIEUW: Blog reclamevrij maken?
http://blog.esperantotravel.be
Traveling on motorbike
26-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 : 25/06 Bremen -Kiel

Goed geslapen deze nacht. Reeds wakker om 6u en begonnen om alles in te pakken. Heb eens geteld: Helm, tanktas, grote reiszak, gele bag met vanalles - onder de noemer ETEN, gele bag met kledij en dan nog de binnentassen van de zijkoffers.  ook een tweepersoonsbed en Patrick, die het geluk heeft de hele reis bij mij te mogen slapen, lag nog in zijn éénpersoonsbed. 

Een eerste regenvlaag toen we alles naar de moto's brachten. Ik had pijnin mijn heup deze morgen. Een infiltratie gekregen net voor afreis, om de eerste ongemakken van slijtage aan de heup te vergeten. Het gewenste effect om de de lichte hinder te doen vergeten was er niet. Integendeel, meer pijn. Zou er een zenuw geraakt zijn bij het geven van de injectie? In ieder geval, de maten zagen dat ik mankte en duidelijk last had.

We vertrokken rond 9u richting Kiel met halverwege een doortocht door Hamburg. Zondagmorgen in Duitsland is zoals bij ons: nauwelijks verkeer, een vroege jogger en verlaten dorpjes in de Duitse deelstaat Niedersachsen. Zeker een groene regio, maar vooral zeer verzorgde pittoreske dorpjes, tussenin boerderijen van dezefde keurigheid. Het was bijna middag toen we de eerste koffiestop konden  maken, wegens niets open. Op een terras ons eerste koffiestop. Patrick had net als ik een procam geïnstalleerd en wat experimenteren met de eerste filmpjes bracht wat animo.

Na de stop richtinf Hamburg niet veel verder. We doorkruisten zowat het hele havengebied: indrukweekend die haven. Kades, kranen, spoorwegen, bruggen en nu en dan een vlaag op ons dak. Dan door het centrum, waar we een broodje aten om dan over de autobahn naar Kiel te rijden. Op het terras hadden we gehoord van een groot Harley-treffen in Hamburg van wel 50.000 deelnemers! En inderdaad her en der in de stad zagen we blinkende bolides en hun berijders al even kleurrijk. Een blinkende showmoto. Onze GS-werkpaarden vielen minder op in hestadsbeeld.  Overal wegenwerken, eigenlijk een heel nieuwe autosnelweg waarvan de helft al in gebruik.

Rond 15u arriveren we aan de kade in Kiel, waar de veerboot van Stena Lines op ons lag te wachten. Na wat wachten konden we met een  aantal collega-motards dek 3 van het schipn konden binnenrijden, allemaal achter mekaar geparkeerd en zelf vast te binden. We logeren op dek 9 in een hele krappe binnencabine. Om claustrofobie van te krijgen. Een mens mag er niet aan denken als zo'n mastodont kapseist. Op een bovendek drinken we iets en hangt er een gemoedelijk sfeertje met muzie en een goede zanger.  De pintjes volgen vlot en we kunnen genieten van mooie Noorse mama met haar dochter en 4 Vikings die van het Harley-treffen kwamen. Om 17u45 komt het gevaarte i in beweging. Om 20u30 pas kunnen we eten, maar zolang pinten drinken houden we niet vol. Dus besluiten we om het restaurant al om 18u30 binnen te glippen. Na het eten blijven we in de baar hangen, mede door de goede muziek. iedereen valt als een blok in slaap en hebben geen last van de soms voelbare deining. 

26-06-2017 om 23:48 geschreven door Marc Syryn

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3: 26/06 : Goteborgt - Lillehammer

Een zonnige aankomst in Goteborg! Terwijl we ontbijten vaart de veerboot naar zijn bestemming en hebben we tijd om met pak en zak naar dek 3 te gaan. Aan het ontbijt hadden we het nog over het feit van de avond voordien: Aan boord werden wel lustig dataroamingkosten aangerekend! Jean Pierre zal het geweten hebben. We rijden buiten de boot en vertrekken voor 460km. Eerst een 150km autosnelweg in Zweden richting Oslo. We slaan af en krijgen al snel heerlijk bochtige wegen in een aangenaam landschap met een half-bewolkt weertje. Norway? Here we come. Wat moet je meer hebben als motard? Onderweg slaan we wat drank in (not alcoholic!!) en nemen wat mee om onderweg te picknicken. Ondertussen zijn we de grens met Norway voorbij. Onze eerste kennismaking met het land van bestemming. We eten ergens onderweg. De maximumsnelheid in Noorwegen is op gewone wegen 80km/u en minder. Na de middag komen we politie tegen die controle doet op de snelheid in de anere richting! We zijn gewaarschuwd. Overal controle en de bochtige wegen maken plaats voor grote wegen. En geen enkele noor die de snelheidslimieten aan zijn laars lapt! Dat wil wat zeggen. We houden ons koest en cruisen rustig verder richting Lillehammer. Al bij de stops merken we dat het Noorse volkje niet van de vriendelijkste zijn Norse Noren dus. We komen aan rond  19u in verzorgd hotel. We drinken wat voor we aan tafel gaan. Voor 4 pintjes betalen we -omgerekend - 36€! Het water zou zowaar weer beginnen te smaken! slaapwel.

26-06-2017 om 00:00 geschreven door Marc Syryn

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
24-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 ; 24/06 : BelgiŽ - Bremen : Het avontuur begint

Hectisch zonder meer, waren de dagen voor mijn vertrek. Regelingen voor het vertrek en vooral het in orde zetten van mijn motorfiets. Mijn nieuwe GS was geleverd begin mei, ruim op tijd dus. Het probleem was de levering van mijn zijkoffers van Touratech. De levering liet op zich wachten en pas donderdag 22/06 kon ik ze gaan ophalen naar de winkel in Gent. Daarbij had ik nog wat assecoires links en rechts besteld en alles moest nog gemonteerd worden. Een hele zondag en een paar avonden was ik tot in de late uurtjes aan het werk. Gelukkig had ik de assistentie van mijn vrouwtje, die graag mee uitzocht welk vijsje waar paste. Haar Lego-ervaring kwam goed van pas. Enkel een paar slotjes kreeg ik niet meer gemonteerd gisterenavond. Mijn geduld was opgeraakt. Cynthia was druk bezig geweest om alle bagage netjes in te pakkken en een reistas aan eten en snoepjes in te pakken. Ik was dan ook serieus bepakt toen ik vanmorgen vertrok, netjes op tijd. Na een paar km kon ik al terug keren na sms van Cynthia, want ik had de boterhammmen vergeten. Een extra kus en knuffel was het voordeel. 

toegekomen in Gistel stonden Jean-Pierre en Patrick mij op te wachten. Ze stonden te kijken van alle bagage die ik mee had. Zelfs de buurman was opgestaan om ons samen met Chantal uit te wuiven. Op naar Destelbergen waar Sven ons stond op te wachten. Gezamelijk vertrokken we: de start van onze Vikingenreis.

via de autosnelweg over Antwerpen de grens met Nederland over. Nog voor Eindhoven, moest al het verkeer van de autosnelwweg. Dan maar binnendoor richting Venlo, met een koffiestop op een heerlijk Nederlands terrasje tussendoor. Onderweg zag ik een bord naar Maastricht en moest ik denken aan 'Flikken Maastricht' en de mooie Eva. Zou ik een ommetje maken? In Venlo de snelweg op en de grens met Duitsland over. war een drukte op meestal 2 rijstroen. Aan 140km/u reden we gemiddeld en op het linkervak wordt aan 180km/m voorbij geraast! Met een paar koffiestops tussenin naderen we Bremen. Na de boterhammen, werden de pannenkoeken van Cynthia verorberd. Ze heeft hiermee weer eens gescoord. De laatste 65km over gewone wegen en stadsverkeer bereiken we rond 18u ons hotel Best Western. Een keurig reishotel, gelukkig op de eerste verdieping om alle bagage naar de kamer te sleuren. Ieder van ons 4 bracht wat alcolisch mee. Patrick en ik nemen al een paar borrels van mijn echte Cubaanse Hoe zou ik daar aan geraakt zijn.

Na een verkwikkende douche, gaan we gaan eten. Daarvoor moeten we 1km te voet naar een ander restaurant. Een trouwpartij was daar aan de gang, met typische Duitse slagermuziek op de achtergrond. Mushroomsoep, shnitsel en asperges, die Patrick uit de oren komen. Rond 22u terug naar de kamer. Zalig frisse kamertemperatuur na de hitte van de afgelopen dagen.

Einde van onze eerste dag. Morgen op naar Kiel, waar de Stenaline op ons wacht.

24-06-2017 om 00:00 geschreven door Marc Syryn

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Reis naar Noordkaap van 24/06/2017 tot 10/07/2017:

Heb gisteren deze blog aangemaakt om een reisverslag te maken van komende reis met de motorfiets.

In mijn jonge jaren had ik een motorfiets. Daarmee reed ik in mijn vrije tijd en ging ik op en af naar de kazerne voor mijn legerdienst in Koksijde. Na mijn legerdienst ging de meeste energie naar de start van mijn eigen verzekeringskantoor en was er geen tijd meer voor motorrijden. Ik verkocht mijn Suzuki en liet het motorrijden voor wat het was.

Vele jaren later bood zocht een familielid een stalplaats voor zijn Kawasaki ZZR 1100 wegens verbouwingen bij hem. Als tegenprestatie mocht ik ermee rijden. Een hele zomer lang reed ik gerelgeld met vrienden die allebei een Harley Davidson hadden. Ik reed daar heel voorzichtig mee, temeer dat het mijn eigen bike niet was. Na de verbouwing verhuisde de motorfiets terug naar zijn eigenaar en was ik terug zonder.

Al de jaren nadien kwam geen motorfiets meer in huis. Ik was toen liever sportief bezig en fietsen was toen eerder mijn passie.
Tientallen jaren later - intussen de vijftig voorbij - ging ik met de vrouw eens op reis naar de Azoren.
We verbleven daar op het grootste eiland, Sao Miguel. Een prachtig groen vulkanisch eiland, met mooie routes van op zeeniveau tot helemaal op de vulkanische toppen.
Op een dag zat ik door het venster van ons hotel te turen naar de prachtige kustlijn. Recht voor het hotel was er een verhuurcentrum van motorfietsen. Ik stelde mijn vrouw voor eens een motorfiets te huren voor een dagje. Ze stemde in en het was die dag dat ik opnieuw de smaak te pakken kreeg.
We laveerden rustig door de kleine kronkelende wegjes en reden tot helemaal boven en gingen daar zelfs offroad langs de kraterrand.

Eenmaal terug thuis, bleef die dag in mijn hoofd gangen; De midlifecrisis wat betreft gemotoriseerd tuig was toegeslagen. Ik begon de verschillende modellen te vergelijken. Mijn oog viel al snel op de GS modellen van BMW. Het leek een echt avontuurlijk motorfiets met een heel eigen karakter.
Voor mij was het nooit te doen om de snelheid, maar om te genieten.

Het moment was aangekomen om de grootste horde te nemen, mijn vrouw te overtuigen.
Uiteindelijk stemde ze vrij snel in met de aankoop van mijn eerste BMW R1200 GS Adventure in 2013.
Een motorfiets van 2012 met weinig km. Een Engelse motorfiets met wijzerplaat in miles, wat resulteerde dat ik bij de levering op weg naar huis, dacht dat ik 100km/u reed, maar dat het om miles ging. Resultaat: mijn vrouw, die me volgde, maakte zich behoorlijk boos dat ik veel te snel reed!

De eerste uitstap, op onze huwelijksdag!, ging richting Moeselstreek. Mijn vrouw volgde met de cabrio.  Van een romatische huwelijksreis gesproken! Ter plaatse toerden we een aantal dagen rond in de prachtige streek. Mijn vrouw ging wel graag mee achterop, maar na verloop van tijd bleek ze er toch zelf niet zoveel aan te hebben en deed ze dan om mij te plezieren.

In 2014 trokken ging ik op tocht met een paar vrienden naar Sauerland. Dit beviel mij wonderwel. Stillaan geraakte ik gewoon aan de soepele besturing van mijn GS. Gelukkig heb ik voldoende gestalte, want dat heb je echt wel nodig om een GS te besturen.

In 2015 wilde ik meer. Ik schreef mij in bij de GS Club Vlaanderen en meteen ook voor een tocht naar de Pyreneeën. Dit was een zeer pittig 9-daagse. Daar leerde ik zeer veel bij van ervaren motards. Later in de zomer van 2015 nog een uitstap naar Duitsland en ook een tocht naar Frankrijk met andere vrienden.

Nu komt de grote uitdaging. Ik ga met drie andere GS rijders naar de Noordkaap. Een tocht van meer dan 7500km. Ik zal hiervan mijn ervaringen per dag weergeven. Hopelijk wordt het een onvergeetelijke tocht.

06-06-2017 om 00:00 geschreven door Marc Syryn

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
04-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

U kan uw blog bekijken op http://blog.SeniorenNet.be/marconbike

We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

Met vriendelijke groeten,
SeniorenNet-team

04-06-2017 om 23:00 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
>> Reageer (0)


Inhoud blog
  • Dag 2 : 25/06 Bremen -Kiel
  • Dag 3: 26/06 : Goteborgt - Lillehammer
  • Dag 1 ; 24/06 : BelgiŽ - Bremen : Het avontuur begint
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!