Het was altijd mijn droom geweest met een Mercedes te kunnen rijden toen ik 50 werd, je weet als je Abraham of Sarah eens gezien hebt begin je rare en domme kuren te doen.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ik moest me beperken tot het kleinere A-Model, daar mijn garage te smal was om er het klassieke model deftig binnen te krijgen.
Ik kocht hem bij een plaatselijke verdeler in de buurt, metaalgrijs, diesel 170cdi, automaat en in de uitvoering Elegancemet de nieuwste snufjes van weleer en sportvelgen, wat bij mijn leeftijd hoegenaamd niet paste, maar het was begrepen in het pakket.
Wat mijn droomwagen moest worden is ten slotte na 6 jaar bijna een nachtmerrie geworden.
Het was een echte rammelkar, tot viermaal toe heeft men de bevestiging van de voorste remschijven moeten vervangen, ten lange laatste zijn ze met secondenlijm vastgezet.
Telkens als er een kleine borduur werd geraakt, daverde de auto door elkaar, achteraf bleken de banden niet op de velgen te passen.
Na 2 jaar was de achtervering aan de beurt: doorgeroest.
Na 4 jaar moest de automatische versnellingsbak vervangen worden.
De bouten voor de lichtmetalen velgen waren helemaal door roestvorming aangetast en blijken niet de originele te zijn. Zelfs de banden zouden niet bij de velgen gepast hebben. Ik heb Mercedes-Benz in Brussel schriftelijk op de hoogte gebracht van al mijn miserie en na 3 maanden kreeg ik een antwoord: ze hadden contact opgenomen met mijn garagist en ze beweerden in hun verslag dat ik telkens goed ben geholpen geweest en maar de helft heb moeten betalen voor de vervanging van de achtervering.
Van einde goed, alles goed was dus geen sprake.
Nu rij ik sinds een jaar met een Fabia van het merk Skoda, een droomkarretje, een wereld van verschil.
Groot was echter mijn verbazing toen ik verleden week in de krant las, dat arbeiders van de Mercedesfabrieken in Duitsland, opzettelijk wagens met mankementen produceerden. Volgens het Duitse blad Focus zou het gaan om werknemers uit de afdeling kwaliteitscontrole. In ruil voor het toelaten van bepaalde productiefouten kregen de arbeiders zakengeschenken en luxereisjes toegestopt.
|