Ik heb al jaren een Mono-abonnement op het Internet bij Telenet, sinds begin van dit jaar heb ik al 3 maal gevraagd om mijn abonnement te veranderen in Expressnet want Mono zal binnenkort verdwijnen, éénmaal heb ik een bevestiging gekregen dat ze mijn aanvraag gekregen hadden en ik in de kortste keren een bericht zou krijgen.
Verleden week, krijg ik een telefoontje van Telenet om een afspraak te regelen, een technieker zou langs komen op vrijdag 24 april. De man biedt zich aan en spreekt me aan in het Frans, vous ne parlez pas le Français, ik aarzel en zoals elke domme Vlaming zeg ik hem dat ik mijn best zal doen om hem te woord te staan, hij kwam van Bruxelles zei hij. Na een klein uurtje heeft de man mijn modem veranderd en mijn PC aangepast. Het was op het middaguur en had niet veel tijd om na te kijken of alles wel normaal functioneerde, ik had al vroeger slechte ervaringen met een telefoonaansluiting bij Telenet, die ik ondertussen al 2 jaar terug opgezegd heb.
Met een bang hart zet ik mijn PC aan in de namiddag en constateer dat mijn mails allemaal terechtkomen in de Mailbox van mijn echtgenote. Ik doe een paar testjes met mijn hotmail-adres en inderdaad alles wordt gepost bij mijn echtgenote. Ik bel hierop naar de klantendienst van Telenet 015/666666 en leg het probleem uit, de verkeerde aflevering in Outlook en de onkunde van de Nederlandse taal in een Vlaamse gemeente. De man kan mij niet verder helpen en geeft mij een ander nummer waar ik moet bellen, 070/696969, hierop schiet ik letterlijke in een Franse colère en zeg aan mijn correspondent dat ik weiger een betalend nummer te gebruiken voor een probleem dat niet aan mij ligt en eis dat er iemand van Telenet dit probleem moet komen oplossen bij mij thuis. Na een klein kwartiertje komt de telefonist terug aan de lijn, met verontschuldiging voor het lange wachten, maandag 27 april zou er iemand langs komen in de vroege voormiddag om alles terug in orde te brengen. De technieker, die Nederlands spreekt, heeft er bijna anderhalf uur over gedaan om de klus te klaren, hij gaf toe dat hij er niks van begreep, 3 telefoontjes naar een collega en eindelijk leek het te gaan om een onnozel foutje en kon de man tevreden naar huis en had zijn klant, in casu mezelf, tevreden gesteld.
En nu de kers op de taart, ik heb nog altijd een Mono-aansluiting, men heeft enkel de oude modem vervangen door een modernere versie. Ik ben ten einde raad en zal bang afwachten tot wanneer Telenet me weer eens zal contacteren voor een nieuwe afspraak voor overschakeling naar Expressnet.
Of stap ik over naar Mobistar Internet Everywhere?
|