Op de S-Bahn van Wiesel zie je regelmatig ook deze oudere dieseltreinstellen rijden. Op de tweede foto zie je tussen het Duitse treinstel 634 en de Oostenrijkse 1044 een nieuwe kruiswissel (zgn. "Engelsman") klaar liggen. Er zijn een aantal nieuwe verbindingssporen gepland om Wiesel Hbf. te verbinden met het nieuwe kopstation Wiesel-Ost.
De reeks 634 is ontstaan uit de verbouwing van de oorspronkelijke reeks 624 van dieseltreinstellen die dateren van de jaren '60. Ze konden 120 km/u aanhouden en reden meestal 3 delig. De 2 buitenste rijtuigen hadden een aandrijving, de middenwagen niet. Eventueel kon nog een tweede middenrijtuig worden toegevoegd. Een aantal treinstellen werd ook omgebouwd om 140 km/u te rijden.
Het model op de modelbaan is van Bemo, Het was één van de eerste 16.5 mm normaalspoormodellen van deze smalspoorfabrikant.
![](http://blogimages.seniorennet.be/miniatuurspoor/2244755-ded215414512224b5dd3a8c507924e98.JPG)
![](http://blogimages.seniorennet.be/miniatuurspoor/2244755-142983b3f8652044b4609cbef1fdbf69.JPG)
![](http://blogimages.seniorennet.be/miniatuurspoor/2244755-48e24ade1b4967d11b9dc9cca9f4a00f.JPG)
|