Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Inhoud blog
Zoeken in blog
Over mijzelf
Ik ben Kristof
Ik ben een man en woon in 9050 - Gentbrugge (B) en mijn beroep is verkoper.
Ik ben geboren op 12/11/1978 en ben nu dus 46 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: auto's - Porschefan.
E-mail mij
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Een interessant adres?
PETIT SPA RACING TEAM
29-04-2009
Voor de geinteresseerden..................Porsche 944 Type II - maart 1988 - Saphire Bmack Metalic -165.000 km (carpass aanwezig) - Riemen, oliedruk, versnellingsbak zijn OK - 165 Pk - Beige lederen interieur - electrische zetles - electrische ruitenheffers - centrale vergrendeling - Banden Pirelli P7000 - Targadak (lederen hoes aanwezig voor het dak. Prijs 5.700 (vijfduizendzevenhonderd euro)
Is het (een) KINDERSPEL ??????............Iedereen kent allicht nog wel die "8-baan" en/of "racebaan met 2 autootjes" toestanden die we (vooral dan de jongens) met Sinterklaas bij de schoorsteen vonden......Een immens groot en gekleurde doos met daarin een aantal baandelen die je aan en in elkaar moest klikken om een 8-vormig cirquit te bouwen. Daarbij waren er ook nog een aantal vlaggetjes en een aantal vangrails bij ter decoratie. 2 "racewagentjes" - 2 regelaars en een transfo completeerden. Het ene werd al bekender dan het andere en daar waar er vele van de markt verdwenen hielden er toch een paar stand. Het meest gekende was en is (nog steeds) SCALEXTRIC........Het is momenteel het meest gespecialiseerde en compleetste slotracingprogramma bij de commerciele systemen. Een zeer uitgebreide keuze aan auto's, baandelen, regelaars, rondetellers, decoratiemateriaal en allerlei andere toebehoren en onderdelen worden in een prachtige catalogus voorgesteld. Eénmaal dergelijke catalogus in handen is genoeg om asap de winkel binnen te stappen om de laatste nieuwigheden op de kop te kunnen tikken.
Op donderdag 30 april tem zondag 3 mei 2009 trekken we richting Aldenau - Nurburgring waar ter plaaste enkele oefenritten op het programma staan. Inbegrepen tijdens deze 3-daagse......bezoek aan het Porsche-museum te Stuttgart. Vertrek op donderdagavond, terug zondagnammiddag.........
SLOTRACING is.............wat een sporter voor zijn sport voelt, wat een hobbyist voor zijn hobby voelt.....een PASSIE. Het is géén droombeeld uit onze kinderjaren die werkelijkheid zal worden. Ge wordt er géén echte Formule 1- piloot mee. Maar steeds opnieuw probeer je als slotracer sneller te gaan en je materiaal te verbeteren om tot betere prestaties te komen. Je wil nu eenmaal de snelste zijn...het is racen...het is competitie...
Het is allicht één de minst gekende disciplines onder de mechanische sporten. Indoor miniatuur autoraces op een cirquit met 6 of 8 sporen. Er bestaan daarvoor zowel Formule 1 wagens, Sport-prototypes en/of Produktiewagens alles op schaal 1/32 en 1/24.
Het mag dan al minder gekend zijn, het is zeker één van de snelste op dit gebied. Deze monsterkes halen ondanks hun beperkte afmetingen (ongev 20cm) topsnelheden van 100 km/hr. Ze hebben een uniek "acceleratievermogen" en gaan van 0 naar 100 km/hr in 3 à 4/10e van een seconde.
Om aan autosport te doen is het zeker de goedkoopste manier, zelfs in competitieverband en het toegankelijk voor IEDEREEN, man, vrouw, jong en oud.........
Resultaten van het voorbije weekend van 11 - 12/04/2009 - 24 Hr van Merlijn te Wezembeek-Oppem..........Team PETIT- SPA met drivers Gunther Van Den Hove, Jo De Groote en Kristof Eneman met PORSCHE 962 MoMo......6e plaats op 9 deelnemende teams. De kwalificaties waren nochtans afgesloten op een 4e plaats. De 1e kwalificaties werden nochtans afgesloten op een 1e plaats. Door enkele tehnische defecten, wat tegenslag en ook door een tekort aan drivers is het team op zijn geheel wat achteruit geslagen. Met 2 man meer in het team moet het mogelijk zijn het podium te halen........Volgende keer allicht.........
Racen.....kun je leren......oefenen, oefenen en blijven oefenen is de boodschap. Hierbij enkele tips die je ter harte kunt nemen voordat je de baan opgaat. Het racen is een psyhologisch spelletje. De mentaal sterkste mag de beker in ontvangst nemen.
DE EERSTE BOCHT : Houd je zenuwen in bedwang. Veel racers denken (verkeerdelijk) dat een race beslecht wordt in de 1ste bocht. Het komt vaak voor dat één of meer racers er al bij de 1ste bocht zijn uitgevlogen. Het is dus verstandig om voorzichtig van start te gaan. De race wordt ook niet gewonnen in de eerste 3 ronden. Het is nodig de race geconcentreerd te beginnen. Laat het maken van fouten over aan de overige deelnemers.
PROBEER IN DE BAAN TE BLIJVEN : Blijf in de baan. Je verliest véél tijd als je auto uit de baan is gevlogen. Door van de baan te raken loop je achterstand op die je op de baan zelf weer goed dient te maken. Probeer de tegenstanders niet uit de baan te duwen. Het is zeer verleidelijk om in de binnenbocht je tegenstander een duw te geven, maar de meeste racers sneuvelen bij een dergelijke poging zelf in de vangrails terecht te komen.
BEDENK EEN RACESTRATEGIE : Volg je eigen strategie. Zo doet men dat ook in de Formule-1. Probeer je te concentreren op je eigen race. Je racet het snelst als je een bepaald ritme kan aan- en volhouden. Let niet op fouten die door anderen worden gemaakt. Luister vooral niet naar de commentaren van andere racers. Geoefende racers proberen snelle tegenstanders uit de concentratie te halen door prikkelende opmerkingen te maken. Probeer je zoveel mogelijk af te sluiten van je omgeving, maar wees allert op instructie van de raceleiding.
VOORZICHTIG, MAAR WEL GAS GEVEN : Veel racers rijden te voorzichtig om niet van de baan te vliegen. Door op de rechte stukken volgas te geven en op tijd te remmen voor de bochten kan op een eenvoudige wijze een snelle ronde worden gereden. Probeer het eerder genoemd ritme in je race te ontdekken, zodat je in een bepaalde trance gaat. Als je van tevoren een risicoanalyse maakt van het circuit, verminder je de kans dat je onnodig van de baan gaat. Hiermee wordt bedoeld dat je bedenkt waar je volgas kunt gaan en welke je bochten voorzichtig dient te nemen.
OP KOP BLIJVEN : Aan de leiding komen is eenvoudiger dan er te blijven. Bij sommige racers verslapt de aandacht als ze aan de leiding komen. Racen is een psyhologisch spelletje waar tactiek en techniek belangrijk zijn, maar, de racer die het best zijn zenuwen onder controle heeft is vaak de WINNAAR.
Wij zijn een groepje enthousiaste Gentbrugse vrienden (29/30 jarigen) die wekelijks samenkomen om onze hobby te beleven. Mini formule 1 bolidekes die over een zelfaangelegde renbaan (ongeveer 8 mt x 4 mt) schuren. De wagentjes worden volledig zelf ineengestoken, geverfd en opgemaakt en moeten voldoen aan bepaalde eisen. Wij racen in competitieverband en gaan daarvoor op verplaatsing naar zowel Brussel als naar Oostende. Het spreekt voor zichzelf dat wij natuurlijk ook ons eigen clubkampioenschap hebben en wij eveneens jaarlijks een 6 uren race en 12 uren race inrichten. De racebaan staat momenteel opgesteld in de garage van één van ons maar het is wel de bedoeling (zijn daarvoor trouwens aan 't uitkijken) dat we ergens een vaste stek kunnen opbouwen in één of andere zaal of complex in of rond het Gentse. De leeftijd speelt géén enkele rol maar het spreekt voor zichzelf dat wegens het nachtelijke uur waarop de competitie eindigt en de investering die ermee gepaard gaan de deelnemers niet te jong mogen/kunnen zijn. In de komende dagen komen onze bolide(kes) hier op de website te staan en kun je meebeleven hoe alles in zijn werk gaat. Enthousiastelingen WELKOM