NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Reisbabbels
Dagboek en foto's van mijn reizen
Wij gaan vaak en graag op reis, meestal met de caravan. Van onze reizen hou ik steeds een dagboek bij. Soms komt het dagboek op deze blog, of kan je gewoon meegenieten van mooie reisfoto's. Voor wie er wat aan heeft: de volledige reisverslagen staan op onze site REIZEN ANNIE EN ALAIN

MIJN KINDERBOEK
Mijn kinderboekje: De grote avonturentocht van Bo wordt uitgegeven door Boekscout.
Meer info hierover kan je vinden op de site:
MIJN KINDERVERHAAL
of op de site van BOEKSCOUT

Photobucket

Wie is Molleannie ?
Blognaam: Molleannie
Geboren 17.12.1950. Boogschutter dus.
Bruin haar (met rode gloed uit het flesje), bruine ogen.
Lengte: 1,68 m – Gewicht: 69 kg.
Gehuwd, 2 kinderen: een zoon en een dochter.
Beroep: in brugpensioen na een loopbaan van 35 jaar als bediende.
Hobby’s: reizen, lezen van een goed boek, wandelen, fietsen.
Ik ben optimistisch van aard, ik houd van nieuwe uitdagingen en van contacten met mensen.
Sedert mijn man en ik allebei bij de grijze non-actieven behoren, gaan wij graag en vaak op reis.
Wij gaan meestal met onze caravan of we huren een appartementje.
We genieten zoveel we kunnen.

GA OOK EENS KIJKEN BIJ:
  • ANNIE EN ALAIN
  • BABBELS
  • Gastenboek

22-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Gorges du Tarn - Besluit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Over dee week aan de Tarn in Le Rozier niets dan superlatieven. Het is een prachtige brok  natuur. Daar zijn de heuvels met de boomgaarden met de kerselaars en kriekebomen, dan de prachtige Gorges du Tarn en de Gorges de la Jonte, de kleine schilderachtige dorpjes met oude huisjes en smalle straatjes,  de oude stenen muren met klimrozen en klimop begroeid geven er een aparte sfeer aan. Er zijn oude ruines en kastelen, het is een prachtig wandelgebied, vertrekkend van de rivier tot hoog in de "causses" met zijn grillige rotsen.
    Kajakken, avonturentochten, fietsen, wandelen, parachutespringen... iedereen komt aan zijn trekken.
    Leven als God in Frankrijk, in de Lozère, de kloof van de Tarn, de vallei rond Millau: daar kan het !

22-06-2005, 13:46 geschreven door Molleannie
    13-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - maandag 13.6 - bewolkt, fris 18e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is zwaar bewolkt en regenachtig als we opstaan, daarom besluiten we vandaag nog naar huis te vertrekken i.p.v. morgen. Tegen 10 h zijn we klaar en onderweg.
    Rond 16 h houden we halt in La Charité-sur-Loire op een nette camping. Er is alweer een beetje zon
    Morgen doen we de rest van de kilometers huiswaarts.

13-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    12-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Zondag 12.6 - zonnig, 36e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is vadertjesdag vandaag en een SMS-je en een telefoontje met felicitaties komen binnen.
    Een ritje met de auto om wat foto's te nemen en te filmen, en de rest van de dag in de luie zetel aan het zwembad, dat zijn onze activiteiten voor vandaag.
    In de late namiddag wordt het erg bewolkt en zwoel en tegen de avond hebben we onweer en regen.

12-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    11-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - zaterdag 11.6.2005 - zonnig, 26e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een kleine uitstap met de wagen, een wandeling, wat boodschappen: zo ziet onze planning er vandaag uit.
    Het doel van ons autotochtje is het stadje Meyrueis. Hiervoor volgen we de weg door de Gorges van de Jonte. We houden halt bij de gierenbelvedère. Hoog boven de rotsen cirkelen de grote volgens op zoek naar hun prooi. We maken een wandeling door dit beschermd gebied. De wandeling voert ons voor een groot stuk door de bossen. Na ons bezoek aan Meyrueis keren we terug naar de camping.

11-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    10-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - vrijdag 10.6.2005 - zonnig, 26e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De ochtenden zijn koel, maar altijd is de zon aanwezig en warmt het vlug op. We pakken de picknick in de rugzak en trekken onze wandelschoenen aan, want we gaan een voettocht maken.
    Het startpunt is in Le Rozier en volgens de aanwijzingen moeten we op 4 h stappen rekenen.
    We volgen een hele tijd de rivier de Jonte en plukken zelfs een voorraadje krieken van een boom langs het wandelpad. Dan begint er een steile klim die ons eerst naar de Ermittage St. Michel brengt, een ruine hoog op een rotspiek gelegen. We moeten zelfs een stukje op een ijzeren ladder die aan de rotswand is bevestigd. Dan volgen we het "sentier Faulquer", een heel smal pad dat ons langs de Corniche du Noir leidt, een duizelingwekkende ravijn. We lopen nu op 900 m hoogte, hoog boven de rivier dus, en de afdaling terug is niet van de poes en neemt heel wat tijd in beslag. De geplande 4 uur zijn een wandeling van 6 uur geworden. Nog even bekomen in de jaccuzzi op de camping en we belonen onszelf voor de flinke inspanning door in Millau lekkere mossels te gaan eten.

10-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    09-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - donderdag 9.6.2005 - zonnig 25e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We doen vandaag een uitstap door Les Gorges du Tarn. Van Le Rozier tot Ispagnac volgen we de Tarn stroomopwaarts. Tussen Le Rozier en Les Vignes, allebei schilderachtige dorpjes langs de Tarn, houden we om de haverklap halt op de mooie uitkijkpunten. In het dorpje La Malène met zijn smalle straatjes en de met klimop en klimrozen begroeide oude huisjes, wandelen we even rond. Daarna rijden we naar St. Chély. Dit dorpje (een plaatje !)ligt in de bocht van de Tarn, met de huisjes tegen de rotswand. In een natuurlijke uitholling onder een overhangende rots ligt een kleine, XII- eeuwse kapel. Ons eindpunt is St.  Enimie. We rijden terug via de hoger gelegen weg waar we opnieuw adembenemende uitzichten hebben over de Tarn en de kloof van de Tarn.
    Er was zoveel te zien tijdens dit tochtje, dat ik de helft nog niet kan beschrijven. Daar zijn de overal aanwezige kerselaars in de buurt van Le Rozier, en de takken hangen zwaar van de rijpe kersen. Er zijn de kasteelruines langs de Tarn, de kajakkers op de rievier enz....
    Mooi, mooi, mooi......

09-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    08-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - woensdag 8.6.2005 - zonnig/bewolkt, 25e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van in de voormiddag zijn we reeds op stap. We rijden eerst naar het dorpje Le Rozier op 4 km van de camping. Daar is een forellenkwekerij. Het dorpje is schilderachtig, met smalle straatjes en vele oude stenen huisjes.
    Dan rijden we naar Monpellier - le - Vieux, een geklasseerd oord van chaotische, grillige rotsformaties.  We dawlen 3 uur rond op de wandelpaden tussen de rotsen. We komen hoog aan de rand van het rotsplateau en hebben spectaculaire vergezichten. We rijden terug via Millau waar we tijdens de afdaling van op de weg de hoge nieuwe brug kunnen zien die de hele vallei overspant. De brug  is maar liefst 343 m hoog en 2400 m lang! We halen nog wat documentie over de te bezoeken bezienswaardigheden en de wandelpaden, zodat we die vanavond rustig kunnen doornemen.

08-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    07-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - dinsdag 7.6.2005 - zonnig 27e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We verlaten camping La Torre del Sol in Spanje. Onze bestemming is Le Rozier in de buurt van Millau. Het is een kleine 600 km die we moeten afleggen en rond 16h30 komen we aan op camping Les Prades. Deze camping ligt in het hartje van Les Gorges du Tarn, vlak aan de rivier. Het is een mooie, rustige camping midden in de natuur. Hij is sfeervol, netjes en er is een mooi zwembad, een kleine jaccuzzi en de campeerplaatsen zijn ruim.
    Morgen beginnen onze nieuwe belevenissen in dit tweede deel van deze vakantie (na Spanje dus).

07-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    06-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanje -maandag 6.6.2005 - zonnig 26e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is onze laatste dag hier. De voortent wordt afgebroken en afgewassen. We zitten nog wat aan het strand en er wordt afscheid genomen van de mensen die rond ons op de camping staan en met wie we af en toe een praatje maakten.
    Maar onze vakantie is niet afgelopen, we vertrekken aleen naar een ander oord. Wij gaan naar Frankrijk, naar een camping in de buurt van Millau.
    Het was een heel ontspannende vakantie hier en we hebben echt genoten en  de zon was de hele tijd van de partij.

06-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    05-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanje - zondag 5.6.2005 - zonnig 27e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een rustige zaterdag doen we ons laatste uitstapje hier in Spanje. We gaan naar Peniscola, een kuststadje gelegen op een schiereiland. Het stadje wordt gedomineerd door een goed bewaard fort. De toegangspoort tot de oude stad is beschilderd met middeleeuwse figuren. Vanop de muren rondom het fort zijn mooie uitkijkpunten op de kust en de baai met de moderne hotels en leuke rstaurentjes. We maken een boottochtje rond Peniscola, langs de steile rotsen waarop het fort en de oude stad staan, tot een stukje in zee vanwaar je het hele stadje en de baai kunt zien. We gaan dan uit eten op een van de terrasjes: vriendelijke ontvangst en lekker eten. Daarna dwalen we nog even door de smalle straatjes met de witte huisjes en de vele winkeltjes en via de zeepromenade wandelen we terug naar de auto.
    Gisteren hadden we aan het zwembad mensen ontmoet die we hier twee jaar terug hebben leren kennen. Vanavond komen ze bij ons iets drinken en er wordt gezellig bijgepraat. Het wordt een leuke avond, er worden fototjes gemaakt die we dan later via e-mail zullen uitwisselen.

05-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    03-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 3.6.2005 - Zonnig 27e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na twee dagen van lekker luieren begint het alweer te kriebelen en gaan we eropuit naar Monserrat, een bedevaartsoord. We moeten een paar uur rijden het binnenland in. Monserrat ligt hoog in een rotslandschap, als het ware tegen de rotswanden geplakt. Er is een mooie  kathedraal en op verschillende plaatsen zijn er magnifieke uitkijkpunten.
    Nadat we de kathedraal hebben bezocht gaan we de steile voetweg op naar "de mirador de sant Miguel" of letterlijk vertaald "het uitkijkpunt van de aartsengel Michael". Je hebt er dan ook een schitterend uitzicht over het omringende landschap. Nog een stukje hoger ligt de kapel van Sant Miguel. Je vraagt je af of er ooit wel iemand speciaal naar deze kapel komt om te bidden ? De kapel ligt heel hoog, alleen via een lastige steile voetweg te bereiken en ligt in het midden van een desolaat, woest rotslandschap.
    We dalen terug af naar het druk bezochte oord.
    Het was een zeker een bezoek waar, alleen al omwille van zijn unieke ligging.
    Rond 19h zijn we terug en we gaan eten in het strandrestaurant.

03-06-2005, 00:00 geschreven door Molleannie
    Cool Slideshows

Druk op onderstaande knop als je mij een e-mail wilt zenden.