NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Reisbabbels
Dagboek en foto's van mijn reizen
Wij gaan vaak en graag op reis, meestal met de caravan. Van onze reizen hou ik steeds een dagboek bij. Soms komt het dagboek op deze blog, of kan je gewoon meegenieten van mooie reisfoto's. Voor wie er wat aan heeft: de volledige reisverslagen staan op onze site REIZEN ANNIE EN ALAIN

MIJN KINDERBOEK
Mijn kinderboekje: De grote avonturentocht van Bo wordt uitgegeven door Boekscout.
Meer info hierover kan je vinden op de site:
MIJN KINDERVERHAAL
of op de site van BOEKSCOUT

Photobucket

Wie is Molleannie ?
Blognaam: Molleannie
Geboren 17.12.1950. Boogschutter dus.
Bruin haar (met rode gloed uit het flesje), bruine ogen.
Lengte: 1,68 m Ė Gewicht: 69 kg.
Gehuwd, 2 kinderen: een zoon en een dochter.
Beroep: in brugpensioen na een loopbaan van 35 jaar als bediende.
Hobbyís: reizen, lezen van een goed boek, wandelen, fietsen.
Ik ben optimistisch van aard, ik houd van nieuwe uitdagingen en van contacten met mensen.
Sedert mijn man en ik allebei bij de grijze non-actieven behoren, gaan wij graag en vaak op reis.
Wij gaan meestal met onze caravan of we huren een appartementje.
We genieten zoveel we kunnen.

GA OOK EENS KIJKEN BIJ:
  • ANNIE EN ALAIN
  • BABBELS
  • Gastenboek

30-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk Provence vrijdag 30.6.2006 27 gr.

We gaan vandaag naar Moustier St. Marie, een magnifiek dorp tegen een hoge rotswand gelegen.  De weg voert langs de Verdon en het mooie Lac de St. Croix. In Moustier St. Marie, touristisch populair, is er markt. Met zijn kerkje tegen de rotswand, de schilderachtige straatjes en de mooie pleintjes is Moustier St. Marie voor mij het mooiste dorpje van de streek.  Op de markt zijn veel typische streekwaren te koop zoals: geglazuurde schalen, tafelkleden, olijfolie en tapenades, de kazen van de streek enz... erg leuk en sfeervol om ond te neuzen.
    Op de terugweg zien we rotswandbeklimmers.

30-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    29-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence donderdag 29.6.2006 31 gr.

Wij rijden nu naar Castellane en nemen daar de wandelweg nar "Le Lac de Castillon", het bij Castellane gelegen stuwmeer. Aan dit mooie staalblauwe meer eten wij onze picknick en na een rustpauze gaan we dezelfde weg terug.Wij herinneren ons nog van vroeger dat hier in de buurt een soort heiligdom was, waar mensen van verschillende religies vertoefden. De plaats was opgesmukt met grote beelden en rijk versierde gebedstempels. Deze plaats kwam een tijdje fel in opspraak en in de media werd dit oord een sekte genoemd. Wij zijn nieuwsgierig en vragen ons af of dit complex nog bestaat. Wij rijden erheen, en jawel, reeds van ver zie je de beelden ende kermisachtige kleuren van de gebouwen schitteren. Het lijkt echter verlaten, maar als we dichterbij wandelen, worden we aangesproken door een mevrouw (une moine) die ons vertelt dat de gemeenschap nog steeds bestaat met een 10-tal vast verblijvenden. In het weekend kan het complex bezocht worden.  Het geheel doet kitscherig aan: een boedda-beeld, even verder een reuze Christus figuur, een witte olifant en de gebouwen allen rijkelijk versierd met tekens en symbolen. Het Mandarom heiligdom is er dus nog steeds.
    Tegen de avond begint het flink te regenen. Dit zijn de eerste regendruppels in onze vakantie, maar de verkoeling is welkom.

29-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    28-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence woensdag 28.6.2006 31 gr.

Rond 9h30 horen wij in de verte geklingel. We gaan even kijken bij de weg en er komt een gigantische troep schapen langs de camping, onder veel belangstelling van de campinggasten. De Rammen dragen allemaal een grote bel om de nek. Het is een mooi tafereel.
    En terwijl mijn man lekker lui in de zetel blijft op de camping, wandel ik naar het hoog gelegen dorpje Chasteuil. Het pad voert door het bos en dan over een grintpad hoog langs de heuvelkam. Het dorpje zelf ligt helemaal geisoleerd op de bergflank. Er zijn slechts een 10-tal huizen bewoond, en er is een kleine pottenbakkerij waar je ook een drankje kunt kopen. Alles heel vredig en stil en heel schilderachtig.
    Tegen de middag ben ik terug. In de namiddag willen we nog naar Castellane, maar we krijgen onderweg een lekke band. Het wiel is vlug verwisseld, maar we moeten helemaal tot Digne rijden (54 km) om een nieuwe band te kopen.
    Castellane zal dus voor een andere keer zijn.

28-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    27-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence dinsdag 27.6.2006 - 31 gr.

Vandaag doen we een stukje van de wadeling "Sentier Martell" door de Gorges du Verdon. Eeen 10 jaar geleden deden wij deze 6 h durende wandeling als eens. Maar nu beginnen wij eigenlijk aan het eindpunt, volgen de rivier een tijdje en keren dan dezelfde weg terug. We moeten o.a. door enkele in de rotsen uitgehouwen tunnels. Eentje is maar liefst 600 m lang, een zaklamp is hier nodig. De wandeling loopt tussen de hoge rotsawanden van de gorges, en is heel spectaculair.  Hiermee zijn we dus enkele uren heel actief.
    Op de terugweg naar de camping houden we nog even halt om naar de rafters te kijken.

27-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    26-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence maandag 26.6.2006 32 gr.

Onze dijspieren zijn stijf en pijnlijk van de zware wandeling van gisteren, daarom gaan we vandaag de schilderachtige, authentieke dorpjes bezoeken. Wij rijden eerst naar Trigance, waar we gisteren al een glimp van opvingen en bezoeken het historische, heel  oude dorpje. Daarna rijden wij naar Seillans, waar Fred Debruyne een verblijf had. Er is zelfs een pleintje naar hem genoemd. Samen met Fayence en Caillan zijn deze dorpjes stuk voor stuk plaatjes! Hun smalle, meestal bebloemde straatjes, de pleintjes met de platanen, hun "chateau", alles ziet er uit als een schilderijtje.
    In Seillans zijn vooral het kasteel en "Le Tour de guet" blikvangers. In Fayence zijn dat de barokke kerk en "le tour d'Horloge" en in Caillan het kasteel, de kerk en de uurwerktoren. Op de terugweg langs de weg naar Mons is ook nog een romeinse aquaduct naast de weg te zien.
    Als je de inwoners op een terrasje in de schaduw van de bomen hun glaasje wijn of pastis ziet drinken, dan denk je automatisch aan de term: "leven als God in Frankrijk".

26-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    25-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence zondag 25.6.2006 - 32 gr;

We maken een uitstap naar de canyon du Verdon, waar we een deeltje van de G willlen wandelen.
    Maar eerst houden we halt voor Trigance, een oud dorpje met op de top van de heuvel een oud versterkt kasteel.  Een aantal km verder aan de Pont d'Artuby blijven wij een poosje kijken naar de waaghalzen die zich aan een benji-sprong van 160 m wagen. Dan komen wij bij het vertrekpunt van onze wandeling. We volgen "le sentier l'Imbut". Het is een ware klauterpartij naar diep in de Gorges (210 m hoogteverschil). Na een goed uur komen wij bij de rivier, de Verdon, waar een boogbrug, de Passerelle l'Estellier, een echte blikvanger is. Het is inmiddels 13h en we picknicken aan de oever en blijven er een poosje hangen. We gaan niet verder en beginnen aan de super-lastige klim terug naar boven.
    De dag was dus zo voorbij en we zijn tevreden over de geleverde inspanning.

25-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    23-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk - Provence vrijdag 23.6 en zaterdag 24.6.2006 - 32 gr.

Vrijdag is een "onderweg"-dag van het Lugano-meer in Zwitserland naar Castellane in Frankrijk. Rond 17 h komen we aan op de camping "Les Gorges du Verdon". We waren al eerder in deze streek, al is het toch al wel 10 jaar geleden.
    Hier zouden wij in de loop van de week vrienden ontmoeten om enkele dagen samen er op uit te trekken, maar we kregen bericht dat mijn vriendin met een dubbele beenbreuk in het ziekenhuis ligt, en dat de reis dus is geannuleerd. Dat was toch even schrikken.
    Zaterdagmorgen rijden we nar de markt in Castellane en na de middag gaan we naar "Point Sublime". De naam spreekt voor zich: je hebt er een subliem uitzicht op de gorges du Verdon.
    Hierna blazen we uit in het zwembad van de camping.

23-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    22-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland donderdag 22.6.2006 - 31 gr.

We trekken eventjes weg van het meer, naar een paar Zwitserse valleien. Met de picknick in de rugzak rijden wij naar de Valle Versasca. Daar beginnen wij bij een 16de eeuws romeinse brug in het dorpje Lavertezzo, een wandeling langs de rivier. We lopen langs de vele kleine stroomversnellingen, over houten bruggetjes en stukjes door het bos, steeds vergezeld van het geluid van de snelstromende rivier. We picknicken op de witte rotsen bij een mooie waterval. De wandeling neemt zo een 2h in beslag.
    Dan rijden wij naar de Centovalle en onderweg brengen wij nog een bezoek aan Madonna del Sasso met zijn mooie klooster. In Intragna ligt ook nog een middeleeuws bruggetje midden in de mooie natuur.
    Na ons avondmaal op de camping mogen wij inpakken, want het Zwitsers gedeelte van de vakantie is voorbij. Wij vertrekken morgen naar de Provence in Frankrijk.

22-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    19-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland maandag tot woensdag 19-21.6.2006 - 32 gr.

Maandag en dinsdag werken wij de rest van onze campingbezoeken af.
    Vandaag woensdag gaan wij naar de markt in Luino. Jaren terug zijn we vanuit Baveno aan het Maggioremeer ook eens naar deze markt gegaan, en dat is zeker 20 jaar geleden, maar ik herinner mij deze markt als gigantisch groot, verspreid over verschillende pleintjes en straatjes. En het is nog steeds een heel grote markt, waar de mensen van ver in de omtrek naartoe komen. We houden ons dus de hele voormiddag bezig met kijken en proeven en rommelen in de kraampjes.
    De rest van de dag zitten we aan het meer op de camping, want het is bloedheet vandaag (34 gr) en aan het water lijkt het toch een beetje koeler.

19-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    18-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland zondag 18.6.2006-29 gr.

In de voormiddag blijven we lui lanterfanten, rusten en van de zon genieten. In de namiddag rijden wij naar Lugano. We parkeren de auto in een parkeergarage en wandelen langs het meer naar het centrum. Het is een chique promenade langs het water met hier en daar stalletjes met schilderijtjes of sierraden. Het centrum van Lugano is mindain, met dure, chique winkels. Er is een verkeersvrij gedeelte, mooi geplaveid en met veel plantenbakken. Verder is er het mooie stadspark langs de oever van het meer, en kleine haven en een strand. Alles is keurig verzorgd.

18-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    17-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland zaterdag 17.6.2006 - 29 gr.

Vandaag en morgen zijn we weer gewoon toerist. Deze morgen gaan we te voet naar de markt in Ponte-Tresa (1 km). Langs het mooie wandelpad langs het meer komen we op de markt. Het is een typisch Iatliaanse markt waar van alles te krijgen is, en zoals wij ze nog van vroeger kennen.
    Na de middag wandelen wij de promenade langs het meer in de andere richting. Het meer versmalt tot een nauwe doorgang, om dan weer een bredere uitloper te vormen. Het pad met hier en daar een terrasje, de bomen, de mooie lantaarns, de eendjes op het water, bootjes hier en daar, alles is zeer rustgevend en mooi en toont voor mij een typisch Italiaanse sfeer.

17-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    14-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland woensdag 14.6.2006 tot vrijdag 16.6.2006 - 32gr.

Deze dagen zijn eigenlijk werkdagen. Woensdag hebben we de campings bezocht die het verst verwijderd zijn. Het verliep overal heel vlot, we werden vriendelijk ontvangen en we konden 6 campings doen. Donder den vrijdag waren we opnieuw op pad voor inspectiewerk. Onderweg genieten we van de mooie ritten langs het Maggioremeer.  Vandaag vrijdagavond hebben we reeds 19 campings bezocht. Morgen en overmorgen is er even pauze.

14-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland dinsdag 13.6.2006 - 27 gr.

We vertrekken naar het Luganomeer. Tegen de middag komen we aan in Lavena dat tot het Italiaanse grondgebioed behoort, maar eigenlijk vlak op de grens Zwitserland-ItaliŽ ligt. Het is hiet heel wat warmer dan op onze vorige camping die op 1600 m hoogte lag. Deze camping ligt vlak aan een hoek van het Luganomeer. Een mooi aangelegd wandelpad loopt langs het water. De camping ligt ook op wandelafstand van het centrum van Lavena en van Ponte-Tresa.
    Morgen beginnen we van hieruit ons inspectiewerk in Tessin - Zwitserland voor ACSI.

13-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    12-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland maandag 12.6.2006 - 20 gr.

We doen vandaag een uitstap met de wagen over de Stelvio-pas. Op de top zitten wij op 2758 m hoogte, volop in de sneeuw die schittert onder de stralende zon. De Stelvio-pas is blijkbaar een geliefde route voor motorrijders en ook voor enkele dappere fietstouristen. Langs niet minder dan 37 haarspeldbochten dalen we tot in Bornio dat op 1600 m hoogte ligt. De weg voert ons terug over Livigno waar we zaterdag al een bezoekje brachten. Het was weer volop genieten van de mooie natuur onder een wolkenloze blauwe hemel.

12-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    11-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland zondag 11.6.2006 - 18 gr.

Sight-seeing en wandelen staan vandaag op het programma. Het is een stralende, zonnige dag al geeft de thermometer slechts 15 gr. aan. Wij rijden door het mooie berglandschap naar St. Moritz. Af en toe stoppen we even voor een filmopname of een foto, want het is echt de moeite waard. Het mondaine St. Moritz ligt aan een meertje. Er zijn heel wat wandelaars en bikers die van deze mooie zondag genieten. We rijden nog wat verder tot Silvplana aan de Silvaplanasee. We treken onze stapschoenen aan en doen een wandeling helemaal rond het meer, zo een kleine 3 h stappen. De natuur is prachtig! Je ziet wandelaars, fietsers, op het water surfers en zeilers, iedereen geniet van deze mooie dag. We keren tevreden terug naar de camping en genieten van een welverdiend aperitiefje.

11-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    10-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland zaterdag 10.6.2006

Het is een koude morgen, maar het wordt een zonnige dag. We wijden naar Livigno een taksvrij stadje over de Italiaanse grens. De weg voert over een mooie bergpas. De hoogste bergtroppenzijn nog helemaal bedekt met sneeuw. Livigno is een hoog gelegen bergstadje, dat druk bezocht wordt omdat er taksvrij kan ingekocht worden. Op de terugweg doen we een wandeling naar een gletcher: de Morteratch. Het pad voert eerst door een sprookjesachtig bos met mooie watervallen. Boven de boomgrens leidt het pad ons tot aan de voet van de gletcher. We zitten nu zo een 2400 m hoog. De zon schittert op de sneeuw en op de gletcher.
    Na de wandeling keren we terug naar de camping.

10-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    08-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland donderdag 8.6 en vrijdag 9.6.2006

Dit is alweer een nieuwe vakantie met de caravan. We vertrekken 's morgens vroeg voor een vakantie in Zwitserland en ook nog een weekje de Provence in Frankrijk.
    Het is ook een vakantie met een missie. Wij gaan in de regio Tessin in Zwitserland 28 campings inspecteren voor ACSI.
    Rond Brussel verliezen we wat tijd in de drukke ochtendspits, maar verder vlot het goed.
    Tijdens een pauze onderweg gaan we beiden zitten op een tafel die in reisstand staat opgesteld in de caravan, echter zonder steunpoortjes eronder en... jawel, we zakken erdoor! Het onderstel is afgebroken en de tafel kan niet meer worden opgesteld.  Als noodoplossing bedenkt mijn man, dat als een overbodige tentbuis op lengte kan gezaagd worden, het zaakje voorlopig kan gerepareerd worden.
    We houden rond 16h halt op een camping in de Vogezen en in een Brico-center in de buurt kunnen de buizen gezaagd worden. Zo zijn we voorlopig gered.
    De volgende dag is de ochtendspits in Basel de remmende factor, maar tegen 15h zijn we op de mooi gelegen camping Chapella in Cinuar-Chiel niet ver van de Italiaanse grens. Hier zullen we enkele dagen blijven.

08-06-2006, 00:00 geschreven door Molleannie
    Cool Slideshows

Druk op onderstaande knop als je mij een e-mail wilt zenden.