De bespreking tijdens de speeltijd/vergadering bevestigde de eerste vaststelling, nl dat de meeste leerlingen deelname aan de zoektocht best zagen zitten, maar dat 2 van hen allerminst overtuigd waren van het nut van zon vreemde onderneming.
Omdat een van de voorwaarden was dat alle leerlingen als hechte groep dienden samen te werken, stelde ik voor om de moeilijke beslissing, zijnde wel of geen deelname aan de zoektocht, voorlopig uit te stellen tot na het bezoek van onze gastspreker van het Atelier Helen Keller.
Wat de leerlingen uiteraard niet wisten, was dat ook de Hr. J-P.S. weet had van de zoektocht en tijdens het inoefenen van het Brailleschrift een elfenspreuk zou introduceren
Als bijkomende stimulans zou oud-leerlinge Babette ( = ons leerling-heksje Tabeteb ) weer een mysterieuze e-mail verzenden en nadien contact opnemen met de leerlingen
Dit was de tekst van de 2de e-mail:
Beste vrijdenkertje, W K S Onze recente waarnemingen tonen aan dat er wellicht een spreuk in de lucht hangt. Weef de nodige netten, zet de tastzin in hoogste versnelling en vang a.u.b. de juiste woorden. Vrede zij met U. Morgaine
|