Donderdag het 1ste lesuur
Ook deze keer kregen de leerlingen de keuze tussen 3 opdrachten. Opnieuw moest de groep zich moest opsplitsen in 3 aparte groepjes. Eens zij de opdrachten ( tweedelig ) gelezen hadden, werden er deze keer snel beslissingen genomen. Sommige leerlingen lieten hun keuze duidelijk beïnvloeden door de aanwezigheid van een broer / zus in de te bezoeken klassen. Toen de samenstelling vaststond en iedereen het doel van de opdracht begrepen had, kon hun zoektocht beginnen
Dit stond op hun opdrachtenblad:
Om deze opdracht uit te voeren, moeten jullie weer zelfstandig op pad
in en naar het verleden! Vooraleer te vertrekken kiest iedere groep in onderling overleg één opdracht. Vergeet jullie vrijgeleides, amulet én de gemaakte afspraken niet. Maak weer van de gelegenheid gebruik om tegelijkertijd uit te kijken naar het laatste ontbrekende deel van het document. Denk echter aan de tijd.. Vrede zij met U.
Opdracht BS.I.A: zoek de integrale tekst en de melodie van het graag gedaan-lied. Schone liedjes duren meestal niet lang
dus alle hulp is welkom. Misschien willen de vrijdenkertjes van het 1ste leerjaar wel een toontje hoger zingen
Opdracht BS.I.B: vind kabouter Snip. Misschien weten de toekomstige lentekinderen waar hij verborgen is
Als jullie hem vinden, maak dan snel, een gedetailleerde tekenschets, zorg ervoor dat wat belangrijk is zeker niet ontbreekt en maak er dan een kleurrijk geheel van.
Opdracht BS.II.A: vind uit op welke manier jullie in deze tijd van het jaar nog 3 ijskristallen kunnen bemachtigen. Wellicht kunnen de vrijdenkertjes van het 2de leerjaar jullie een handje toesteken
Opdracht BS.II.B: zoek de vissen in de zee; zoek de kinderen op het strand. Misschien zetten de kinderen jullie wel op het juiste pad
Verklaar met enkele woorden waarom dit alles zo boeiend is. Maak een kleurrijke tekening
Opdracht BS.III.A: zoek de 13 lievelings-11-jes. Hopelijk zijn de vrijdenkertjes van het 3de leerjaar bereid om het licht te laten schijnen in de duisternis
Opdracht BS.III.B: ontraadsel het geheim van De Feestbellenbol. Hoe ging het ook alweer dat samenleven in harmonie
? De kinderen zullen jullie zeker de noodzakelijkste tips willen geven. Maak een tekentriptiek In het drieluik moeten de3 hoofdelementen van het verhaal zitten.
Neem schrijfgerief en dit blad. -neem ook tekenpapier en kleurgerief. -ga naar klaslokaal nr. 0 / 00/ 000 -denk aan de beleefdheidsregels!
Indien de kinderen jullie kunnen helpen, bieden jullie natuurlijk in ruil iets aan, b.v. samen met hen een spelletje spelen tijdens de eerstkomende speeltijd of
Denk ook aan de juf!
Vergeet niet al wat jullie gevonden hebben correct en veilig mee te brengen naar de kluis.
En weg waren ze, vol overtuiging dat zij in het verleden de sporen die leiden naar de toekomst zouden terugvinden...
|