Stilaan werd het al routine
Het licht werd aangestoken en snel controleerde men of niemand vergeten was van amulet en vrijgeleides op zak te steken.
Dit stond er deze keer op de opdrachtbladen:
Ook om deze opdrachten uit te voeren, moeten jullie weer zelfstandig op zoektocht
terug naar het verleden! Net als gisteren kiest iedere groep in onderling overleg één opdracht. Vergeet jullie vrijgeleide én de gemaakte afspraken niet. En maak van de gelegenheid gebruik om tegelijkertijd uit te kijken naar het ontbrekende deel van het document. Denk echter aan de tijd
Vrede zij met U
Opdracht BS.IV.A: Denk aan Bett Weeter en zijn mogelijke kompanen
Zoek daarom nu onmiddellijk de 3 belangrijkste regels qua veiligheid in de omgang met onbekenden. Wellicht herinneren de vrijdenkertjes van het 4de leerjaar zich de erewoorden van egeltje nog
Opdracht BS.IV.B: zoek uit op welke manier een eeuwigdurende kalender functioneert. En
maak er zelf een. Steek jullie licht eens op bij de juf en de leerlingen van het 4de leerjaar
En zet dan jullie beste handje voor
Breng de 3 veiligheidsregels en de eeuwigdurende kalenders verzorgd en veilig mee naar de kluis.
Opdracht BS.V.A: in de ban van de cirkel. Welke cirkel? Wie zit er in die cirkel? Hoe blijft die cirkel bestaan? Belangrijke vragen die door jullie beantwoord moeten worden. Wellicht herinneren de vrijdenkertjes van het 5de leerjaar zich nog een en ander en weten zij jullie snel de juiste informatie te geven
Opdracht BS.V.B: zoek Menslief. Misschien kunnen de kinderen jullie op het juiste pad zetten
Informeer bij de kinderen of zij misschien een idee hebben wie of wat Menslief zou kunnen zijn en of zij weet hebben van een of andere cirkel. Zo ja, vraag of ze jullie in hun kennis willen laten delen.
Vergeet niet de cirkel en Menslief correct en veilig mee te brengen naar de kluis.
Opdracht BS.KT.: zoek uit hoe jullie in het bezit kunnen komen van fantasie- en kleurrijke juweeltjes. Wie weet hoe dat afloopt?
Wellicht willen de kleutertjes en juf E. jullie graag de hand reiken
Vraag aan de juf en de kindjes of zij jullie willen helpen om in het bezit te komen van de gevraagde versierselen. En ga er dan met al jullie verbeelding, creativiteit en goede smaak tegenaan.
Zorg dat jullie de kleurige fantasiejuweeltjes veilig en wel in de kluis krijgen.
-neem schrijfgerief en dit papier. -neem ook knutselgerief (schaar, lijm,
) mee. -ga naar klaslokaal nr. 0 / 00 / 000 -vraag en wellicht krijg je hulp. -denk aan de beleefdheidsregels!
Als dank voor al de hulp die jullie eventueel zullen krijgen, bieden jullie natuurlijk iets in ruil aan, b.v. samen met de leerlingen een spel spelen tijdens de eerstkomende speeltijd of
Vergeet ook de leerkracht niet (hulp, materiaal
! ). Veel succes!
Blijkbaar hadden de leerlingen deze keer geen probleem met de samenstelling van de 3 groepen, want de tekst was nog maar net gelezen en kort besproken of ze waren alweer op stap
|