Een webwinkel die DVDs verhuurt via de post heeft voor wat opschudding gezorgd door naast films zogezegd ook vrouwen aan te bieden. DVD Post lanceerde als reclamestunt de website Rentawife.be, waar men zich zou kunnen abonneren op een selectie van vrouwen die per post opgestuurd worden.
Wetgeving Volgens het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) die de sector vertegenwoordigt, respecteert het bedrijf op het eerste zicht de wetgeving door op elke webpagina aan te duiden dat het om een reclame gaat, maar is het aan de consument om te oordelen al dan niet een klacht in te dienen bij het Comité van Toezicht.
Ondubbelzinnig "De wet op de handelspraktijken vereist dat wanneer het niet duidelijk is dat het om een reclame gaat, dit ondubbelzinning moet vermeld worden. En dat heeft DVD Post ook gedaan," aldus Patrick Marck, communication manager van het BDMV. "Het is dan ook aan de consument om te oordelen of hij deze Rentawife campagne smakeloos of misleidend vindt door al dan niet een klacht in te dienen bij het Comité van Toezicht."
Principes Het BDMV als vereniging legt de principes van de sector vast, maar het is het Comité van Toezicht die met kennis van zaken de specifieke campagnes moet beoordelen. Het Comité van Toezicht behandelt als bemiddelingsinstantie alle consumentenklachten met betrekking tot direct marketing en verkoop op afstand, ook ten aanzien van niet-leden. Enkel op basis van een klacht kan het Comité de campagne beoordelen en indien nodig sanctioneren, luidt het.