Zoeken in blog

Archief per maand
  • 01-2013
  • 01-2012
  • 01-2011
  • 01-2010
  • 01-2009
  • 01-2008
  • 01-2007
  • 01-2006
  • 01-2005
    Categorieën
    Pot Spoed AZ Sint-Jan

    01-01-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01.01.2005

    VERSLAG VERGADERING “POT” SPOEDOPNAME

    24.11.2005

    Aanwezig: Philip Rahier – Daisy Henneco – Ingrid Bonny (verslag)

    DAGORDE:

    Doel van de pot:

    Om niet bij elke gebeurtenis (ziekte, geboorte, pensioen, overlijden, huwelijk enz…) te moeten rondgaan om geld starten we met de pot. Als je bij iedere gebeurtenis

    tussen de 5 en 10 euro vraagt zit je al vlug aan 50 euro en meer per persoon.

    Overzicht van de formulieren “Pot” Cfr. bijlagen.

    1. Vastleggen van de bedragen per gebeurtenis:

    Zijn enkel en alleen bedoeld voor leden van de “pot”.

    a. Wenskaarten:
    - Langdurige ziekte + korte ziekteperiode vanaf 14-dagen.
    - Ziekenhuisopname.
    - Overlijden van familie in 1ste graad.
    - Geboorte van kinderen.
    - Huwelijk potlid.
    - Wanneer een kaartje naar de dienst wordt gestuurd en/of uithangt in

    de keuken.

    Ingrid haalt een pakket met verscheidene soorten kaartjes (neutraal, spoedig herstel, gefeliciteerd enz…) – liefst op de markt in Brugge – is goedkoper.

    b. Bij opname in het ziekenhuis en ziekte langer dan 1 maand : 25 euro (voor bloemen of een boekenbon of een andere attentie).

    c. Bij overlijden van een partner of kind : 50 euro (bloemen of krans).

    d. Bij oppensioenstelling: 250 euro (cash geld) in een leuke verpakking + kosten huur infrastructuur, catering enz...

    e. Bij geboorte van kind: 50 euro (geboortelijst of cadeaubon of in een wenskaart).

    f. Bij huwelijk van potlid: 250 euro (in cash) – in leuke verpakking.

    2. Vanaf januari 2006 start de omhaling voor de “pot”. We starten met 25 euro per jaar. Ieder nieuw werkjaar wordt nagezien of we zeker voldoende reserve hebben om de volgende twee jaar alles te kunnen betalen. Er is na afloop van het jaar steeds een boekhoudkundig overzicht en de boekhouding kan ingezien worden bij Ingrid Bonny. Volgens de noodzaak kan het bedrag van de “pot” verhoogd worden om alle kosten te dekken.

    3. De stand van de oude rekening zal opgevraagd worden door Daisy aan Patrick Costenoble. Is reeds gebeurt (125 euro !!!!). De vraag werd algemeen gesteld wat er dan met al het geld gebeurd is? Ingrid stelt voor om met een schone lei te beginnen en een open boekhouding te houden, en niet meer achter ons te kijken.

    De oude rekening wordt afgesloten + nieuwe rekening geopend bij ING op naam van Philip en Ingrid. Zij beheren samen de online rekening.
    Bij verrichtingen vermelden voor wat werd betaald.

    4. Alle sponsoring of giften worden steeds in de pot gestort of genoteerd en in de safe gehouden om iets te kopen voor de collega’s.

    5. Fuiven, feestjes zonder doel worden losgekoppeld van de pot.
    Cfr. Enquête en uitdrukkelijke vraag van alle personeel.

    6. De omhaling gebeurt de 1ste maal cash in afwachting dat de rekening geopend is.
    Graag spontane betaling bij Ingrid gedurende de maand januari 2006. Ieder personeelslid krijgt een betalingsbewijs ter info. Na de maand januari worden de personeelsleden die niet betaald hebben nog eens aangesproken door de drie verantwoordelijken.

    7. Voor dit jaar wordt nog een geschenk gegeven aan Caroline Caestecker en een attentie (25 euro) aan Eddy Saey en Kathleen Duclos. Niet iedereen was daarmee akkoord. Ingrid en Philippe vonden dat collega’s niet de dupe kunnen worden van een “uitverkochte pot 2005”.

    8. Indien er kritiek is op de pot (positief of negatief) gelieve dit aan één van de drie verantwoordelijken persoonlijk mede te delen.

    9. Er wordt van de stuurleden van de pot een actieve medewerking gevraagd.

    Met vriendelijke groeten,



    Philip – Ingrid en Daisy


    OVERZICHT VAN FORMULIEREN ENQUETE “POT”

    Van de 68 uitgedeelde formulieren zijn er 59 terug ingediend.

    10 personeelsleden stemden voor 10 euro.

    45 personeelsleden stemden voor 25 euro.

    4 personeelsleden stemden voor 50 euro.

    • 54 maal wenskaarten
    • 59 maal attentie bij langdurige ziekte of opname.
    • 58 maal medeleven bij overlijden
    • 57 maal op pensioenstelling
    • 56 maal geboortegeschenk
    • 10 maal sponsoring fuiven

    Geschreven opmerkingen:

    • Fuiven en uitstappen zelf betalen (50 maal)
    • Vraag om te werken met vaste bedragen voor elke activiteit + mededelen aan ieder personeelslid.
    • Jaarlijks overzicht door iedere deelnemer in te kijken bij Ingrid of er kan een exemplaar gevraagd worden.
    • Langdurige ziekte te rekenen vanaf 1 maand (20 maal)
    • Gezamenlijk etentje organiseren (40 maal) wel zelf te betalen dan.
    • Kaartje sturen bij ziekte (minder dan 1 maand).

    01-01-2005 om 00:00 geschreven door potspoed



    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!