Ook interessant is de Openbaring 20 1-15. Hierin spreekt men dat een deel van de mensen zullen opstaan om samen met Jezus, duizend jaar te regeren. De anderen blijven nog slapen. Deze is nog belangrijker. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon
staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek
van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond
geoordeeld naar hun daden.
Doden, jong en oud stonden samen voor de troon. Als de eerste groep samen met Jezus zou regeren, weten de anderen dat niet. Pas als dat allemaal is geschied zal voor de anderen het L.O plaatsvinden. Dus toch voor iedereen op het zelfde moment. Conclussie : ook het duizendjarige rijk moet hebben plaatsgevonden.
Er
is over het Einde der tijden al veel geschreven, al veel gefilosofeerd,
aangenomen en weer verworpen. Ik zal trachten vanuit deze zin Ik zeg
u, vandaag nog zult gij met Mij in het paradijs zijn mijn standpunt
weer te geven dat - het Laatste Oordeel - reeds heeft plaatsgevonden. Ook
als men de vertaling Ik zeg u vandaag, gij zult met Mij het Paradijs
betreden als de juiste zou beschouwen,kan dit niets afdoen van mijn
stellingname. Ik
zal door vermelding van verschillende passages uit de Bijbel en
ervaringen met Wetenschappelijke grondslag te combineren, deze
zienswijze trachten aan te tonen. Het
is niet mijn bedoeling de gangbare Christelijke of Islamitische dogmas
tegen te spreken, maar alles in een andere context te plaatsen; zo, dat
mijn stelling kan aanvaard worden. Ik vertrek echter van het standpunt dat alles vanuit het huidige Zijn, of de huidige beleving, moet worden gezien.
Stelling
Onmiddellijk
na de dood zal men beoordeeld worden.In een tijdspanne van minder dan
één seconde. Of men wordt niet beoordeeld, maar zal het dan helaas niet
beseffen.
De onbekende toestand.
Sinds
geruime tijd zijn de drie zichtbare dimensies bekend : lengte, breedte
en hoogte. De niet zichtbare dimensie, Tijd* is relatief nieuw. Naar
analogie met - de Tijd* - spreken gelovigen over de Eeuwigheid. De
Eeuwigheid betekent voor hen dat er een of andere vorm van Zijn is, het
onbekende Bewuste, en dat aan die Toestand geen einde meer komt. Hoe men in die Toestand kan komen, wat men er voor moet doen, is verschillend van religie tot religie. Er
zijn twee strekkingen : de een neemt aan dat na het sterven, de
overledene zich van niets meer bewust is. ( over de dingen die gebeuren
onder de Zon ) . Anderen denken dat hij of zij op een of andere manier
zich toch nog bewust is wat ondergaan wordt. Het is niet aan mij om richtlijnen te geven of om er verder op in te gaan, omdat deze verhandeling er zeker niet over handelt. Eeuwigheid kan ook vervangen worden door Immer of Altijd. Eenvoudig is het echter niet die toestand na het overlijden een naam te geven. Dus houd ik mij aan Toestand . Omdat in het Immer geen tijd* bestaat kan men hier niet meer spreken over de vierde dimensie, omdat die erdan niet meer is. Wat er dan wel is hebben wij het raden naar, het is een Toestand. Dit korte hoofdstuk kan hierna afgesloten worden omdat de inhoud niet relevant is aan mijn stelling.
Beredenering van de stelling
Voor
mij zijn miljarden mensen gestorven en na mij zullen er nog miljarden
sterven. Het geboren worden en sterven zijn voor velen natuurlijke
processen. Als ik geboren ben door de wil van een Schepper met de
mogelijkheid naar de Toestand te gaan ( wat best kan ) vraag ik mij
enkel af hoeveel mensen Hij die mogelijkheid wil geven. Tot nog toe is voor mij het meest logische antwoord, onbeperkt. Er zijn steeds mensen geboren en er zijn steeds mensen gestorven. En dat zal zo lang duren tot de Aarde ophoudt te bestaan. Wanneer de Aarde zal ophouden te bestaan, of waardoor hij zal ophouden te bestaan weet niemand. Zou
de Schepper op een bepaald ogenblik enkel de Aarde, niet de Maan,
Jupiter, Mars of andere creaties van Hem vernietigen? Of zou hij alles
wat gemaakt is laten verdwijnen? Het kan. Het is ook best mogelijk van
niet. Eigenlijk zijn deze vragen slechts als aanloop naar mijn stelling. Want, zijn doen hier niet ter zake. Het is echter zo dat ik vanuit deze overpeinzingen vanzelf de vraag ging stellen: - wat is de Dood ? - De Dood is de zwaarste vorm van coma. The Coma of no Return. Velen hebben al gehoord, gelezen, misschien zelfs ondervonden wat het betekent in coma zijn. Het
is een toestand van aanwezigheid in de Tijd*, met afwezigheid van het
Bewustzijn. Het lichaam is er nog, neemt nog deel aan het Zijn, maar de
geest neemt er geen of slechts een klein deel aan. De geest verblijft in
een toestand die men nadien niet exact beschrijven kan. Na coma spreekt
men ook van hersendood. Hierin duidelijk - dood. Dit is al zeer nabij
de eigenlijke dood. Alhoewel sommigen verklaren dat er mensen toch nog
kunnen ontwaken uit de hersendood spreken alle doktoren dit tegen. Het
is ook niet aan mij om hier stelling in te nemen. Dan
is, volgens mij, een bijna doodervaring niet hetzelfde als coma. Want
bij een bijna doodervaring werkt de geest nog op een of andere manier.
Dit is voer voor neurologen. Na een bijna doodervaring kan men in coma vallen, maar zal alleen de ervaring onthouden voor, en niet de periode in de coma. Bewusteloosheid, coma, hersendood, allemaal toestanden waar het Bewustzijn niet of slechts een klein deel actief is. Na
het ontwaken uit bewusteloosheid en men heeft geen andere ernstige
letsels, stellen velen de vraag : Wat is er gebeurd ? Het antwoord kan
door betrokkene zelf worden gevonden of het moet hem of haar worden
verteld. Ook
iemand die enkele weken in coma heeft gelegen voelt zich vreemd dat hij
of zij tussen het oplopen van de coma en het ontwaken zich niets meer
herinnert. Of toch bijna niets meer. Alles afhankelijk van de graad van
de coma. Door deze vaststellingen kwam ik tot mijn stelling : onmiddellijk
na het sterven vindt het Laatste Oordeel plaats, want een dode kent
geen tijd, ook al ligt hij of zij reeds duizend jaar ( naar onze
tijdwaarneming ) begraven. Voor hem of haar vindt het Laatste Oordeel
terstond plaats. Want, zelfs betreffende eerder aangehaald over de twee strekkingen : -
de een neemt aan dat na het sterven, de overledene zich van niets meer
bewust is. ( over de dingen die gebeuren onder de Zon ) . - Anderen denken dat hij of zij op een of andere manier zich toch nog bewust is wat ondergaan wordt. Dan nog geldt de stelling. Aan u uit te vinden waarom.
Verklaring van de stelling
Eerder concludeerde ik dat als het Laatste Oordeel echt is men dit zou beleven vlak na de dood. Dus,
heeft het laatste oordeel al plaatsgevonden voor miljarden en zal het
voor ons tezelfdertijd plaatsvinden als al die anderen. Want in de Dood heerst geen tijd er is slechts een Toestand. Ik
heb lang gezocht om een vergelijking te vinden die aantoonbaar is. Maar
omdat die Toestand niet wetenschappelijk waarneembaar is, kan men haast
geen vergelijkingen maken gebaseerd op het huidige Zijn. Want dan en
dan alleen als men zeker overgaat in die Toestand heeft de stelling
waarde. Cru
zal ik het volgende voorbeeld geven. Als ik afsterf, wordt ik
onmiddellijk geoordeeld, terwijl mijn familie nog aan mijn doodsbed
staat. En als dan een ander familielid sterft, jaren later, zullen wij
samen het Oordeel beleven. Dit omdat de Toestand ongekend is en nooit
zal te verklaren zijn tot op de dag... Even laten bezinken.
Indicaties uit de Bijbel
Mt.
3:1, 2 "En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de
woestijn van Judea en zeggende: Bekeert u, want het Koninkrijk der
hemelen is nabij."
Mt. 4:17: "Van toen af heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabij."
De opwekking van Lazarus en enkel anderen.
4
Toen Jezus dit hoorde zei hij: Deze ziekte loopt niet uit op de dood,
maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.
24 Ja, zei Marta, ik weet dat hij bij de opstanding op de laatste dag zal opstaan. 25 Maar Jezus zei: Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft,
Laat de doden hun doden begraven; maar ga gij heen en verkondig het Koninkrijk Gods?. Lucas 9:57-62
In Prediker 12.7 staat geschreven : ... en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft. En dit ; Prediker 9 : 5-6.
De wijze prediker Salomo heeft eveneens over dit probleem nagedacht en
kwam tot de volgende conclusie: dat in de dood geen gedachtenis of geen
bewustzijn meer is.Genesis 2 : 7. De voorwaarde tot het bewuste leven Is de verbinding van de geest met het lichaam. Wanneer de geest van het lichaam gescheiden wordt, houdt het bewustzijn ook op.Psalm 146: 4. Bij de dood verlaat de geest het lichaam en de mens keert weer tot de aarde. Johannes 6...40 :
En
dit is de wil van Hem die Mij gezonden heeft dat iedereen die de Zoon
aanschouwt, en in Hem gelooft het eeuwige het eeuwige leven heeft en Ik
zal hem opwekken op de laatste dag.
Stelling getoetst aan de Bijbel informatie
- onmiddellijk
na het sterven vindt het Laatste Oordeel plaats, want een dode kent
geen tijd*, ook al ligt hij of zij reeds duizend jaar ( naar onze
tijdwaarneming ) begraven. Voor hem of haar vindt het Laatste Oordeel
terstond plaats.
Psalm 146: 4. Bij de dood verlaat de geest het lichaam en de mens keert weer tot de aarde.
Dat het lichaam nog blijft tot volledige ontbinding of verbranding en de geest bevindt zich in de Toestand
Johannes 6...40 :En dit is de wil van Hem die Mij gezonden heeft dat iedereen die de Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft het eeuwige het eeuwige leven heeft en Ik zal hem opwekken op de laatste dag.
Zonder
veel tegenstand kan men hier uit opmaken dat het zou kunnen gaan over
de laatste levensdag. Want elders is er wel degelijk sprake van de
Laatste Oordeel dag.
Mt.
3:1, 2 "En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de
woestijn van Judea en zeggende: Bekeert u, want het Koninkrijk der
hemelen is nabij." Mt. 4:17: "Van toen af heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabij."
Waarom zouden en Johannes en Jezus toen reeds hebben gezegd - het Koninkrijk der hemelen is nabij? Noch
hij, Johannes, noch Jezus wist de datum. Enkel de Vader in de hemel
kent die zei Jezus. En de voortekenen die zij aangeven vinden al
duizend of meer jaren plaats. Het
zou kunnen dat beiden enkel voor ogen hadden dat men zich moest
behoeden voor een onverwachte dood met daarna het Oordeel, of zij
bedoelden wel degelijk dat na het sterven men onmiddellijk geoordeeld
werd.
De opwekking van Lazarus : 4
Toen Jezus dit hoorde zei hij: Deze ziekte loopt niet uit op de dood,
maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.
24 Ja, zei Marta, ik weet dat hij bij de opstanding op de laatste dag zal opstaan. 25 Maar Jezus zei: Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft.
Jezus antwoordde, dat deze ziekte niet op de dood uitloopt. ( Op coma misschien? ) Volgens
mij was Lazerus een werktuig om de kracht van God te laten zien, zonder
dat hij echt gestorven was. En Maria zei Hij wie in Mij gelooft zal
leven, ook wanneer hij sterft. Eigenlijk wuift Hij - de laatste dag -
hier weg.
Lucas 9:57-62 Laat de doden hun doden begraven; maar ga gij heen en verkondig het Koninkrijk Gods?.
Sterker nog zijn de woorden die Hij gebruikte tegen een volgeling in spe hierboven geuit. Hiermede
wilde Hij volgens mij aanduiden dat iemand die reeds overleden is er
niet meer is, en al is overgegaan naar de Toestand. Want,
als Lazarus werkelijk dood was zou hij de eerste zijn die opgewekt werd
en op meerdere plaatsen wordt beschreven dat Jezus de eerste en enige
is. Nog teksten die aanhalen dat in het OT nooit over een globale opstanding werd gesproken : in Prediker 12.7 staat geschreven : ... en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft. En dit ; Prediker 9 : 5-6.
De wijze prediker Salomo heeft eveneens over dit probleem nagedacht en
kwam tot de volgende conclusie: dat in de dood geen gedachtenis of geen
bewustzijn meer is.Genesis 2 : 7. De voorwaarde tot het bewuste leven Is de verbinding van de geest met het lichaam. Wanneer de geest van het lichaam gescheiden wordt, houdt het bewustzijn ook op.Psalm 146: 4. Bij de dood verlaat de geest het lichaam en de mens keert weer tot de aarde.
Johannes
6...40 : En dit is de wil van Hem die Mij gezonden heeft dat iedereen
die de Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft het eeuwige leven heeft en Ik
zal hem opwekken op de laatste dag.
Met die Laatste dag wordt volgens mij bedoeld - de laatste dag van zijn leven -. Het
sterkste argument dat mijn stelling staaft is de dialoog aan het kruis.
Ik zeg u, vandaag zult gij nog met Mij in het paradijs zijn. Zelfs als er zou staan : Ik zeg u heden, gij zult met mij in het Paradijs zijn, wordt de stelling nog niet ondergraven.
Zo
zijn er meer indicaties die de mogelijkheid bieden de stelling te
staven. Er zijn ook teksten die deze stelling zullen tegenspreken, dan
nog vind ik, is de stelling juist. De
lering is dat doden slapen tot het Laatste Oordeel? Zich van niets
bewust zijn? Nog meer bewijs van mijn stelling. Al ontwaken ze na
duizend jaar, drie minuten en één seconde, is het voor hen toch gelijk
aan onmiddellijk na de dood. Stel
u voor dat in de dood allerlei ervaringen worden opgedaan, dan zouden
we toch mogen verwachten dat de paar mensen die uit deze toestand weer
zijn teruggekomen (zoals b.v. het dochtertje van Jaïrus en Lazarus)
daarover heel veel zouden hebben gemeld. Zij waren immers 'ervaringsdeskundigen'.
Maar het zwijgen van de Schrift hierover is 'oorverdovend'! Een
stilzwijgen dat verklaard wordt door de mededeling dat de doden 'slapen'
en zich dáárom van niets bewust zijn.
De
lering dat een dode toch nog in een andere vorm blijft bestaan zou in
de Toestand kunnen zijn , maar wordt op meerdere plaatsen tegengesproken
in de Bijbel zelf waar ze zo vaak spreekt over een slaaptoestand. Dus terwijl die miljarden voorgangers al het Laatste Oordeel meemaken, leven wij nog in deze dimensie,
zonder dat de doden weten over ons levenden en wij levenden weten over
de doden. Vele Psalmen, Evangelies, tot zelfs de Openbaring zijn en is
voor interpretatie vatbaar. Feit is, dat er iets gebeurd na de Dood volgens de Bijbel.
Stelling versus Wetenschap versus Mediums
Zou de wetenschap de stelling kunnen verwerpen? Ja, indien zij enkel aanneemt dat er na het overlijden niets meer is. Aanneemt, dus geen bewijs heeft of er is wel iets, noch dat er niets is. De
Medische wetenschap heeft vastgesteld dat personen die hun bewustzijn
voor langere of korte tijd verliezen, steeds met een leemte
achterblijven over een tijdspanne. Hier op afgaande en de logica volgend, is er ruimte voor mijn stelling. Ondanks
geloof van vele mensen heeft nog niet een Medium het bewijs geleverd,
naar Wetenschappelijke normen dat zij echt kontakt kunnen hebben met
afgestorvenen. Gewoon
al door het feit dat doden in een Toestand komen die geen affiniteit
meer heeft met het Zijn, kan het dus niet dat men van gene zijde wordt
toegesproken of tekens krijgt.
Kan de stelling een dwaling zijn?
De
stelling kan enkel een dwaling zijn als er geen leven is na de dood.
Zij kan volgens mij op geen enkele ander wijze worden ontkracht. Want
als een overledene de vier dimensies heeft verlaten gaat hij of zij
over in een Toestand, die niets meer te maken heeft met het Zijn,
Natuurlijk ga ik na de aanzet van deze stelling verder op zoek naar bewijzen ( sic ) dat de stelling wel gegrond is. Nog meer ga ik in teksten van zowel Bijbel als Koran, die toch in dezelfde lijn liggen ( een martelaar wordt direkt naar een x-aantal maagden gebracht en hoeft geen oordeel af te wachten en zo meer.Hoe meer ik analyseer, hoe meer ik van de juistheid van mijn stelling overtuigd geraak.