Dagboek en foto's
Inhoud blog
  • PSP les Isabel van Erina voor Valentijn
  • PSP les Isabel van Erina
  • PSP en Photoshop les Valentin Enfant van NInes
  • PSP en Photoshop les Amor van Yedralina
  • Photoshop weekscrap Winter
  • PSP ledenles Kerst2016 van Lisette van TG-Reloaded
  • PSP les Joyeuses Fetes 2016-2017 van Animabelle
  • Kerstwerkje van de site van Mosaïcale
  • Photoshop E-Cards Kerst en Nieuwjaar
  • PSP les New York van Drevers
  • Photoshop nog eentje voor Halloween
  • Photoshop en PSP Halloween 31 oktober
  • Project mailgroep Photoshop thema Halloween.
  • PSP les Top Elegance van Edith Spigai
  • Photoshop les photo-effects shape-cluster
  • Photoshop les Mosaïcale L'îlot -Eilandje
  • Photoshop creatie met tube van Yokalicious
  • Photoshop E-cards Verjaardagen 30-39 jaar seniorennet.be
  • Photoshop Project thema Oldtimers
  • Photoshop Les Alisa van Mosaïcale
  • Photoshop video les manipulation backyard
  • Photoshop weekscrap 6 augustus Sweet Dreams
  • Photoshop weekscrap 30 juli Pink Roses
  • Photoshop video les Waiting for train met mijn aantekeningen
  • Photoshop les Cool dots text effect van photoshopstar
  • PSP en Photoshop les Special Life van Catrien
  • Photoshop Project thema Bluspaal
  • Photoshop template met animatie
  • Photoshop les Oog -Eye Photomanipulation Effect met extra een animatie
  • Photoshop action Cosmos van Panos
  • PSP les Mina van Veroreves
  • Photoshop les Maura van Mosaïcale
  • Photoshop animatie met hobbelpaard
  • PSP les Top Talonaiguille van Suiza Bella
  • Photoshop creatie met een mooi masker van Linda Ferdinand
  • Photoshop les Rangoon van Mosaïcale
  • Photoshop action Reflection van Panos
  • Photoshop weekscrap 2 juli Schaaktoernooi
  • Photoshop weekscrap 18 juni Gothic Lolita
  • Photoshop weekscrap 13 juni
  • Photoshop en PSP scrap Summer Moment van Molemina 3x
  • Photoshop les animatie botsende bol van Oldy
  • PSP les 195 van Mieke
  • Photoshop mooie template aangepast en gevuld
  • PSP les Riet van Crealine-Linette
  • Photoshop scrap van Lily Fée voor medelid Hennie
  • Photoshop 3D met CS5 Repoussé gemaakt met CC2015
  • Photoshop lesje Marena van Mosaïcale voor Moederdag en eentje extra
  • PSP Top Weave van Nines
  • PSP les Zenyra van Fairymist

    Zoeken in blog



    17-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel3 VOR Rotterdam

    Om 12 uur gaan we naar het upperdeck van het paviljoen om van een zeer goed verzorgde lunch te genieten en we kunnen buiten op het terras zitten in de schaduw van de bomen en er staat een beetje wind, zodat het goed is uit te houden buiten met de hoge temperaturen van de laatste dagen.

     

    De lunch wordt geserveerd en het voorgerecht wordt gebracht. Vooraan rechts het gezicht van mijn echtgenoot Henk. Het is goed te zien hoe we onder de bomen in de schaduw zitten.

     

    Ik kom Pauline tegen (organisatrice van dit evenement van ABN/AMRO) en ze komt even bij ons aan tafel zitten. We hadden al kennis gemaakt in Kaapstad en ze vond het leuk, dat ik toen het verslag heb doorgestuurd.

    De lunch heeft 4 gangen en het dessert is in buffetvorm en dat ziet er ook geweldig uit. Diverse dingen kunnen in chocolade worden gedoopt, zoals fruit

     

    17-06-2006, 22:20 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel4 VOR Rotterdam

      

    Hier een overzicht van de Maas in Rotterdam. Voor de rij bomen langs de Maas is het paviljoen van ABN/AMRO te zien met gele en groene delen in het dak. Links op de achtergrond de Erasmusbrug en in het midden de Kop van Zuid. 

    Om 15 uur krijgen we een rondleiding door de haven en we zien ook een simulator staan om het zeilen na te bootsen. De boten worden nu onderhouden voor de laatste etappe.

     

    Hier wordt de boot van de Pirates of the Caribbean uit het dok gehaald en weer te water gelaten.

     

    Ik maak een praatje met de zeilmaker Jean Martin, die ik ook in Kaapstad heb ontmoet en deze jongeman komt uit Antwerpen. Hij repareert de zeilen van de boten ONE en TWO en behoort dus tot de offshore ploeg. De boot van team TWO ligt ook nog in het dok.

     

    Dan lopen we richting Veerhaven om boot ONE te bekijken. De foto boven is een lezersfoto van het AD en rechts onderaan is de Veerhaven, waar nieuwe steigers zijn gemaakt voor deze zeilboten.

     

    Hier ligt dan boot ONE met de bijnaam Black Betty te pronken.

    Om 16 uur staat de eerste bus weer gereed om ons terug te brengen naar de parkeergarage.

    We hebben erg genoten van deze stralende dag.

    17-06-2006, 22:20 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deel2 VOR Rotterdam

    We komen voor 11 uur aan in de parkeergarage van de Merwehaven in Rotterdam, waar een bus om 11 vertrekt naar de Veerhaven, een rit van 20 minuten.

     </o:lock></v:shapetype>

    We worden in het grote paviljoen van ABN/AMRO ontvangen. Deze paviljoens hebben ook onderweg overal in diverse havens gestaan en nu zijn er 2 paviljoens aan elkaar gebouwd in de thuishaven. We zien weer een film over de race en krijgen uitleg over allerlei aspecten.

     

    De modellen van de boten worden getoond en ook hoeveel kleding de bemanning aan boord nodig heeft en uit welke materialen dat is gemaakt. Het leven aan boord zien we op de film. De boten zijn van carbon fibre en Kevlar gemaakt. Ook de werking van de kantelkiel met een gewicht van 4500 kg wordt uitgelegd.

     

    De meeste boten zijn het ontwerp van Bruce Farr en het is de eerste keer, dat een boot van een andere ontwerper deze race gaat winnen. De boten van ABN/AMRO zijn in Lelystad gebouwd en de ontwerper is een Argentijn.

     

    Hier zien we de modelboten, de witte is boot TWO en de zwarte is boot ONE

    Veel gegevens zijn te vinden op diverse sites, maar ik wil er eentje noemen om eens te kijken.

    http://www.oceanrace.nl/vor/index.aspx

    17-06-2006, 22:11 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOR in Rotterdam

    Na het eerste deel van het verslag over ons bezoek aan Rotterdam op 12 juni komt nu het vervolg waarom we eigenlijk daar zijn geweest.

    Ik ben een enthousiast supportster van de Volvo Ocean Race geworden sinds het einde van de eerste leg van Spanje naar Kaapstad, waar de teams van ABN/AMRO, boot ONE met de bijnaam “Black Betty” en boot TWO nummer 1 en 2 zijn geworden en sindsdien heb ik deze race dagelijks gevolgd via Internet.

    Deze zeilrace om de wereld duurt 8 maanden en de lengte is 32.000 zeemijlen. Ik heb steeds alle resultaten en verslagen op mijn webblog geplaatst, maar enkele zijn op de een of andere manier verdwenen.

    Het gaat om 7 teams, 2 teams van ABN/AMRO, de Pirates of the Caribbean uit de VS, een team Brasil1 uit Brazilië, Ericsson Racing Team uit Zweden, Movistar uit Spanje en Brunel uit Australië. Ze staan nu in volgorde van de scoretabel, behalve team TWO staat op de 4e plaats. Er is nog 1 leg te gaan van 500 mijl naar Göteborg en de winnaar is overduidelijk team ONE. Om de 2e en 3e plaats kan nog gestreden worden en team TWO staat op de 4e plaats met slechts een halve punt verschil op het team van Ericsson, dus dat is nog spannend of de 4e plaats gehandhaafd kan worden. Het gaat niet zo goed meer met het team van boot TWO, die bemand wordt door jonge amateurzeilers, waarvan er tijdens de oversteek uit New York de sympathieke Nederlander Hans Horrevoets overboord is geslagen en verdronken. Movistar is tijdens deze 6e leg gezonken en is uitgeschakeld en eindigt op plaats 6. Als laatste staat het team van Brunel, die ook enkele legs niet heeft kunnen varen wegens technische problemen.

    In Kaapstad hebben we op 11 december 2005 alles gehoord over de teams en de boten van ABN/AMRO en nu hadden we weer een uitnodiging van de bank om naar Rotterdam te komen, dat het eindpunt was van leg 8 uit Porthmouth. Boot ONE heeft tot nu toe 6 legs gewonnen en was nummer 2 op de leg naar Wellington achter Movistar en de leg naar Rotterdam achter Brasil. Donderdag 15 juni om 12 uur is het startsein gegeven voor de laatste leg naar Göteborg.

    Team ONE heeft ook de meeste In Port races gewonnen en ook in Rotterdam op zondag. De In Port race in Kaapstad op 26 december heb ik op een boot als toeschouwer mee mogen maken, maar ben wel zeeziek geworden.

                           

    De schipper is Mike Sanderson uit Nieuw Zeeland (34 jr) en de navigator is Stan Honey uit de VS (50 jr), de beste navigator van alle teams.

     

    Behalve de schipper en de navigator bevinden zich nog 8 bemanningsleden aan boord van deze 70-voets racejachten.

    Boot TWO heeft wel het wereldsnelheidsrecord op zijn naam met 546 zeemijlen in 24 uur.

    17-06-2006, 22:09 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam 12 juni 2006

    Hierbij het eerste deel van het verslag van mijn bezoek op 12 juni aan de haven van Rotterdam.

    Ik begin met het zeilschip de Oosterschelde in de Veerhaven met uitzicht op de Erasmusbrug.

    Oosterschelde

    Bron: http://www.sailaway.nl/index.html

     

    de Oosterschelde is een Rotterdams vrachtschip uit 1918; zij is het grootste gerestaureerde zeilschip van Nederland. Deze driemastschoener is gebouwd in Zwartsluis en heeft een lengte van 50 meter. Het schip ligt aan de Westerkade van de Veerhaven in Rotterdam.

     

    Deze foto is door mij gemaakt op 12 juni, waar ik sta in de Veerhaven met uitzicht naar de Erasmusbrug en rechts is dan de Kop van Zuid. Op de voorgrond links de boegspriet van het zeilschip de Oosterschelde.

       foto van Internet

    De lucht is hier niet zo strak blauw als op 12 juni. Ik wil alleen de plaats laten zien vanwaar ik bovenstaande foto heb gemaakt.

    De historische driemaster 'Oosterschelde', het grootste gerestaureerde zeilschip van Nederland, maakt boeiende zeilreizen op alle zeeën en oceanen. U kunt met ons meezeilen op een van deze reizen. Het programma laat zien welke reizen in de komende tijd worden gemaakt.
    Meezeilen op zo'n groot authentiek zeilschip is een heel bijzondere ervaring. Er moet voortdurend rekening gehouden worden met de natuurelementen. De omstandigheden op zee zijn nooit dezelfde. Plannen kunnen daarom onderweg gewijzigd worden. Bij langere oversteken wordt 's nachts doorgezeild en worden er wachten gelopen. Alle opvarenden, behalve diegenen die te kennen geven daar geen behoefte aan te hebben, worden samen met de bemanning ingedeeld om het schip te zeilen, te sturen en te navigeren. Zeilervaring is hierbij niet vereist. Het is onze ervaring dat de meeste opvarenden graag actief meedoen met het werk aan boord. De bemanning zal u met plezier uitleggen waarvoor alle lijnen, vallen en schoten dienen. Het samenwerken schept een band, maar ook het samen genieten van de zonsopkomsten en zonsondergangen. Nergens zijn deze zo goed te zien als met de wijde horizon vanaf het water.
    Het wachtsysteem bestaat uit 3 wachten van 4 uur elk. Dit betekent dat u na een wachtperiode aan dek 8 uur op andere wijze kunt besteden.
    De 'Oosterschelde' is geliefd geworden onder zee- en natuurliefhebbers. Het zijn geen mensen die meevaren voor een luxe cruise. Voorop staat de actieve en directe kennismaking met de zee, de natuur en het zeilen. Het schip is overigens zeer comfortabel ingericht en van alle gemakken voorzien. Alle hutten zijn voorzien van een wastafel met koud en warm stromend water. Douches zijn gemeenschappelijk. In de ruime en warm ingerichte salon bevinden zich leestafels, zithoeken en een piano. De vloerverwarming en een houtkachel zorgen voor een aangename temperatuur binnen. De ruime bibliotheek biedt boeken over allerlei vaargebieden, het dierenleven en over schepen en het is mogelijk video's te bekijken met documentaires.
    Het leven aan boord wordt ons gemakkelijk gemaakt door de verzorging van de goede maaltijden, bereid door onze professionele kok en zijn koksmaat.

    Erasmusbrug

    De Erasmusbrug is naast de Willemsbrug de tweede brug over de Nieuwe Maas in het centrum van Rotterdam. De brug verbindt de nieuwe wijk de Kop van Zuid met het centrum aan de noordzijde van de rivier.

    De Erasmusbrug is ontworpen door Ben van Berkel (UN Studio) en opgeleverd in 1996. De 808 meter lange tuibrug heeft een 139 meter hoge geknikte asymmetrische stalen pyloon, waaraan de brug de bijnaam "De Zwaan" dankt. Tussen de Kop van Zuid en de pyloon is er een 89 meter lange basculebrug voor schepen die niet onder de tuibrug door kunnen. Deze basculebrug is de grootste en zwaarste basculebrug in West-Europa.

    Kort na de opening van de brug bleek in oktober 1996 dat het brugdek van de Erasmusbrug bij windkracht zes onverwacht begon te slingeren. Om de trillingen te dempen zijn er daarom nieuwe dempers gemonteerd.

    Midden 2004 kwam de brug in het nieuws omdat ontwerper Ben van Berkel vond dat er einde moet komen aan het 'misbruik' van zijn ontwerp: volgens hem rust er op dit soort ontwerpen ook auteursrecht; als aanbieders foto's of schaalmodelen willen verkopen, moeten zij toestemming vragen aan de auteursrechthebbende en een vergoeding betalen. Voorzover bekend geldt dit alleen als bijvoorbeeld de foto commercieel wordt geëxploiteerd of als logo wordt gebruikt.

    13-06-2006, 16:58 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (11 Stemmen)
    Archief per week
  • 13/02-19/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/11-04/12 -0001

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!