Foto
Inhoud blog
  • dikke kussen
  • dankjewel opa Hannah en Margot, Nore!
  • bedankt mama nelson
  • foto's carnaval
  • we gingen op stap naar de tandarts
  • joepie op uitstap
  • morgen, poetsdag
  • spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
  • Jaap de krokodil
  • Mijn favorieten
  • www.sint-alena.be
  • carnaval
  • winterpret
  • sinterklaas in de wijkschool
  • gestart met de kersperiode met heel de wijkschool
  • bezoek aan de tandarts, thema tanden
  • naar de watermolen te Pede
  • naar de dierenarts
  • fakkeltocht
  • zoekspel rond cijfers en letters
    DONDERDAG 19/2 carnavalstoet vanuit de wijkschool! Zorg dat je erbij bent!
    GENIET JE GRAAG MEE VAN DE VELE FOTO'S - GEEF DAN VLUG EEN MEMORYSTICK AAN DE JUF
    reacties
  • Nieuwjaarswensen
  • Bezoekje aan dit mooie blog
  • Hallo
  • fijne middag
  • Vriendelijke groetjes van Trucker_John

    Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten

    lieve.hofmans@pandora.be

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    een toffe rakkerklas!

    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een ander groepje die reeds hun gezicht schilderde ging tewerk met een spiegel en papier en schaar.  Nauwkeurig kijken hoeveel kiezen, hoektanden en snijtanden.  Daarna knippen en kleven.  Misschien zijn er al nieuwe tanden bij... ook deze werden op papier aangebracht.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaap de krokodil
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week werken we in onze klas rond de tanden.  Jaap de krokodil leert ons heel wat.  Vandaag  ging hij samen met ons op ontdekking in onze mond en die van de juf.  Wat een verschil... We benoemden de verschillende soorten tanden alsook hun functie.  Daarna zelfstandig aan het werk.  Een groepje schilderde hun gezicht klaar... zonder mond.  Deze werd gemaakt met papier.

    >> Reageer (0)
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     Joepie, op woensdag 11/02 trekken we met onze klas naar de bibliotheek.  We brengen onze boeken terug en mogen er elk terug ééntje uitlenen.
    Graag kleuters op woensdag afhalen in de centrumschool om 12.10 (in de gang)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zoektocht met cijfers en letters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als kers op de taart deden we een zoekspel in de nabije omgeving van onze wijkschool met foto's.  We werkten per 2 en gingen op zoek naar dezelfde afbeelding alsook op de foto.  Zo kwamen we tot de ontdekking dat er overal wel cijfers en letters te vinden zijn nl. nummerplaten van auto's, straatnamen op bordjes, huisnummers, reclameplaten,...
    Wil jij meer zien van deze activiteit, kijk dan zeker en vast bij favorieten: zoekspel rond cijfers en letters.


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leesrups
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers maakten een heuse leesrups van woorden en afbeeldingen aan elkaar.  Visueel gedetailleerd kijken naar verschillen in letters en afbeeldingen waren van belang.  Concentratie stond natuurlijk ook op de 1ste rij.

    >> Reageer (0)
    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oortjes open... ons 1ste contractje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers leerden ook een nieuwe werkvorm kennen... contractwerk.  Zelfstandig aan het werk gaan en plannen staan hier centraal.  Met pictogrammen werden de opdrachten aan de kleuters voorgesteld.  Het contractwerk bestaat uit moetjes en magjes.  Daarna zelf aan de slag! 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toveren met letters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We werkten ook met verf en de tamponeertechniek.  Stroken knippen, omvormen tot onze naam, goooien met de getalbeelddobbelsteen en dan maar verfkleuren kiezen.  Creatief aan het werk gaan daarna toveren!  Is dit mijn naam of een andere letter? 
    Of ken jij de eerste letter van je naam?  Ken jij daar nog afbeeldingen van?  Kan je ze tekenen?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aan het werk met een legende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers werkten met een legende.  Zo leerden ze het verschil tussen letters en cijfers.  Ze gingen op zoek in tijdschriften, kranten en onze letter -en cijferschuiven van in de schrijfhoek.  Elkeen had een andere legende...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleine leesletters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tot nu toe gebruikten onze rakkers steeds de drukletters om hun naam te tekenen... vanaf nu proberen we het in kleine leesletters, zoals in het 1ste leerjaar.  Elkeen kwam aan bod en vormde zijn naam om mbv stempels tot leesletters.  Heel wat zoekwerk!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cijfers en letters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het leek wel of we een tijdje niets deden in onze klas... toch niet hoor.  Onze rakkers hebben de voorbije weken al heel wat bijgeleerd.  We zijn al een tijdje bezig rond cijfers en letters. 
    Onze rakkers leerden wat cijfers en letters zijn.  Wat is een alfabet?  Van wat heb je er 10 en van wat 26?  Heel wat nieuwe informatie...


    >> Reageer (0)
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fijne stoet


    Op donderdagnamiddag 19/2 trekken we door de Dilbeekse straten.  We verkleden ons in... en trekken erop uit.  We vertrekken vanuit de wijkschool richting centrumschool.  We pikken onze andere vriendjes op en stappen door de straten.  Plezier verzekerd!

    Zorg dat je erbij bent.  Meer info volgt nog!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen gaan we weer zwemmen

    Morgen, dinsdag 2/2 gaan we weer zwemmen.
    Vergeet je zwemzak niet!

    >> Reageer (0)
    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.babbelavond

    Vrijdagavond 23/1, tussen 16u en 18u, staat de klasdeur open voor een fijne babbel tussen ouders onderling en de kleuters.
    Iedereen welkom!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laptopklas

    Joepie, op vrijdag 23/1, nodigt juf Karen ons uit in de laptopklas... we verdelen ons in 2 groepjes!

    >> Reageer (0)
    19-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje vrijaf

    Woensdag 22/1
    mogen onze rakkers een dagje langer uitslapen.  Het is pedagogsiche studiedag.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwemmen

    Dnsdag 20/1
    aan we zwemmen.  Vergeet je zwemzak niet!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gesprek met de juf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Klaar is kees?  Neen hoor dan maar vertellen hoe het vogelhuisje eruit zag en hoeveel vogeltjes getekend.  Ken je de naam nog van de vogeltjes.  Inoefenen maar

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het getalbeeld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De juf bracht in het hoekje van het blad een getalbeeld aan evenveel wintervogeltjes mochten erbij getekend worden.  Waarheidsgetrouw tekenen was van belang vogeltjes die echt bestaan, die we in de winter zien.  We probeerden zoveel mogelijk details te tekenen oa het aantal juiste poten, tenen, kleur. Ook de vetbollen, pindasnoeren,  hoorden erbij

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knippen en kleven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zij maakten prachtige vogelhuisjes met stroken papier.  Aan het werk met schaar en papier.  Passen en meten maar elkeen koos zijn vorm!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We konden er de laatste tijd haast niet naastkijken!  De winter was en is nog steeds in ons land.  Onze rakkers werkten hier in de klas uitvoerig rond.  Zij maakten met de sneeuw fantastische sneeuwpoppen.  Zij gingen aan het werk met verschillende groottes van cirkels, schijven om sneeuwpoppen op papier te maken. Zo leerden zij omgaan met verhoudingen. 
    Ze hielden ook even halt hoe de dieren zich in de winter gedragen of al dan niet aanpassen.  We vergeleken met onszelf.  Via prentjes, boeken, verhaaltjes van de juf kwamen ze tot de constatie dat sommige dieren een wintervacht kregen, een winterslaap/winterrust deden, een verenpak kregen, wegtrekken,
    We bekeken de wintervogeltjes van dichterbij.  Heel wat nieuwe woorden voor onze rakkers.  Ze maakten kennis met de koolmees, het roodborstje, de pimpelmees, de merel, de mus,

    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!