Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
12-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ochtendstralen door Dushi,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

Een geslaagde foto met veel R&S en goed in beeld gebracht, knap gedaan Dushi!

De uitsnede die ik gemaakt heb toont je een andere mogelijkheid om de concentratie van de kijker te vestigen op het essentiële in de foto, namelijk de belichting en het lijnenspel. Het is maar hoe je het bekijkt, stuur gerust maar nog een opname met R&S!

Vonny

 

12-11-2008 om 12:19 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Altaueeer see door Dries Duchamps,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dries,

 

Best een mooie landschapsfoto met een geslaagde compositie en veel R&S zichtbaar in de verschillende delen van de foto: weerkaatsingen in het water, rots, pier, bomen, besneeuwde bergen en lucht. Goed gedaan Dries! Pas nu even R&S toe in een herfstlandschap.

Vonny

12-11-2008 om 12:16 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metallo met buizen,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Metallo

 

Dit is al een stap in de goede richting, R&S heb je hier in overvloed, goed gezien!

Als compositie en daar gaat het vanzelfsprekend ook om in deze lessen vind ik de foto nog niet erg boeiend omdat de opnamehoek niet zo spectaculair is. Wanneer je een detailfoto maakt houd dan in gedachte dat je niet fotografeert als de belichting te contrasterend is (op een zonnige dag bijvoorbeeld) want dan is het moeilijk om een fijne belichting te realiseren waarin zowel hooglichten als schaduwen voldoende gedetailleerd aan bod komen. Probeer nog eens en dergelijk onderwerp in beeld te brengen.

Vonny

12-11-2008 om 12:14 geschreven door Marsje


05-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brievenbussen door Dushi,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

 

Een geslaagde foto met R&S, goed in beeld gebracht! Wat wel een beetje afbreuk doet aan de opname is het gebrek aan scherpte over de hele oppervlakte van het beeld, enkel een klein deel is echt scherp. Een dergelijke opname is beter te realiseren met de camera op een statief en een klein diafragma F22 bvb, dit garandeert veel meer dieptescherpte wat hier zeker en aanwinst zou zijn. Met de bijgevoegde uitsnede wil ik eenvoudigweg aantonen dat de mogelijkheden met een dergelijk onderwerp zeer variërend en verfrissend kunnen zijn! De opname is verscherpt op bepaalde plaatsen, omgezet naar z/w en opgelicht, gespiegeld voor een meer natuurlijke aanblik en een beetje bijgesneden, door de ingekleurde delen op een sterk punt te plaatsen brengt men een contrasterend element in de foto waardoor de belangstelling van de kijker extra gestimuleerd word.

Vonny

05-11-2008 om 22:15 geschreven door Marsje


01-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eddyge met gezien in Brugge,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Eddyge,

 

Een heel goed onderwerp voor de lessen R&S, de wijze waarop je de foto aan de kijker voorstelt stelt deze voor een dilemma, waarop wil je zijn aandacht vestigen?

Links ben ik geneigd om te kijken wat daar gaande is achter het structuurwerk en dat was zeker niet je bedoeling vermoed ik, verderop naar rechts valt er weinig te zien en als compositie ben ik daardoor niet overtuigd. Omdat je volgens mij een abstract onderwerp koos vind ik dat je dit ook zo moet proberen weer te geven maar op een boeiende wijze. In de nieuwe uitsnit krijg je een voorbeeld van de mogelijkheden die zeer variërend en creatief kunnen zijn. Probeer nog even beter te illustreren.

Vonny

01-11-2008 om 23:35 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Duchamps met berm,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Dries,

 

Je hebt hier beslist R&S vastgelegd in deze opname met mooie lijnen gevormd door de boomstammen, goed gedaan! Je kunt de compositie nog krachtiger maken door de foto te spiegelen en bij te snijden, zo komen de gele bloemen beiden ongeveer op een sterk punt te staan in een diagonale lijn in het formaat. De keuze van de boomstammen in een onpaar getal in beeld te brengen straalt eveneens meer harmonie uit en houdt de aandacht beter gevangen.

Pas eens R&S toe in een landschapsfoto.

Vonny

01-11-2008 om 23:32 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lynne met mijn huisje bij het meer,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lynne,

 

Je foto is heel mooi van kleur en er is R&S zichtbaar in het bouwwerk van de berm, de bomen, het huisje en de weerspiegelingen in het water. De compositie met het huisjein het centrum van het formaat is verrassend maar toch geslaagd omdat je de aandacht van de kijker meeneemt van rechts naar links en daardoor toch een goede opbouw krijgt. Een meer klassieke benadering zie je in de uitsnit waar het accent nu meer op het huisje komt te liggen.

Goed gedaan Lynne! Probeer een abstract onderwerp in beeld te brengen.

Vonny


 

01-11-2008 om 23:31 geschreven door Marsje


28-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dushi met netjes op een rij,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

Een heel goed voorbeeld van R&S, kleurvol, goede opbouw met de diagonale lijn, proficiat!

Enkele kleine minpuntjes: rechter onderhoekje alsook onderaan het stukje groen liever wegklonen en misschien een beetje extra verscherpen voor meer punch, het zijn maar details maar ze helpen.

Je mag een ander voorbeeld inzenden!
Vonny

28-10-2008 om 23:43 geschreven door Marsje


22-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lynne met lijnenspel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lynne,

 

Een heel geslaagde foto voor de lessen R&S, mooie diagonale lijn en goede horizontale en verticale indeling in het formaat. De foto mist enkel een beetje scherpte en de kleurtoon mag een beetje levendiger zijn. Proficiat Lynne! Probeer even R&S weer te geven in een landschapsfoto.

Vonny

22-10-2008 om 22:25 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dushi met sierlijk gebouw
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

 

Alle elementen voor een geslaagde foto voor R&S zijn hier aanwezig en de foto zoals je hem voorstelt heeft veel positieve kanten. Er zijn mooie lijnen en curven maar de eenvormigheid is een beetje verstoord waardoor het geheel niet helemaal overtuigd, de kijker moet op zoek gaan naar een boodschap die niet voor zichzelf spreekt en dit is altijd een lastige oefening voor het brein. Veel eenvoudiger is het om te focussen op en symmetrisch gedeelte van het gebouw waardoor je meer evenwicht in de foto brengt en daarop het accent legt.

Vonny

22-10-2008 om 22:24 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metallo met Antwerpen station
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Metallo,

 

Ik begrijp heel goed wat je hier in gedachte had toen je deze foto maakte, je zag die zuilen met diverse vormen en texturen, allemaal zaken die zich prima lenen voor R&S en dit is voor een start al heel positief. Nu komt het er op aan je foto een bepaald gevoel mee te geven waardoor de kijker geboeid raakt, aanvankelijk is dit niet zo eenvoudig. Wat is er hier dan misgegaan…een overaanbod aan informatie, ongelukkig afgekapte delen en teveel storende elementen die geen meerwaarde aan de foto toevoegen, eenvoudig is beter!

Probeer het even opnieuw met de raadgevingen in gedachte, wie niet probeert kan niets fout doen hé! Vonny

 

22-10-2008 om 22:22 geschreven door Marsje


16-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lynne met fietsstallingen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lynne,

 

Je foto heeft beslist mogelijkheden, het was een uitstekend idee om deze fietsstallingen in beeld te brengen voor de lessen R&S omwille van de lijnen en diagonalen die je daarmee kunt vormen. Het enige wat van een dergelijke foto een moeilijke opdracht maakt is de omringende elementen die vaak de aandacht van het hoofdonderwerp afleiden en geen meerwaarde betekenen. Probeer je aandacht en die van de kijker te vestigen op dit wat je wilt laten zien, daarvoor is vaak wat denk, snij en kloonwerk nodig. Beslist wel een goede benadering Lynne!

Probeer nog even een dergelijk onderwerp vast te leggen aan de hand van het gegeven voorbeeld zodat je dit soort onderwerpen beter onder de knie krijgt.

 

Groetjes,

Vonny

16-10-2008 om 22:26 geschreven door Marsje


18-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molen door Primera,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Primera,

 

Wat een leuke foto boordevol R&S heel goed gezien, door van de foto een nieuwe uitsnede te maken krijg je een meer symmetrische benadering wat het visuele aspect ten goede komt, een kwestie van voorkeur, heel goed gedaan!

Vonny

18-05-2008 om 23:06 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs het kanaal door Franki,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Franki,

 

De foto heeft de nodige R&S me als hoofd onderwerp de metalen vangrails op een sterk punt en een dieptezicht langs het kanaal een eenvoudige maar geslaagde foto voor deze lessen, goed gedaan! De metaalconstructie is hier even rechtgezet wat voor het oog een beter resultaat oplevert.

Vonny

 

18-05-2008 om 23:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelweg door Jan 58,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Jan,

 

Een foto met veel R&S gevormd door de baan, de wegmarkeringen, de berm met de lichtpalen en zo meer, goed gezien. De compositie is een beetje druk, door de foto te spiegelen een nieuwe uitsnede te maken en de kleuren wat aan te passen wordt het geheel veel krachtiger en krijg je een mooie dieptewerking, goed gedaan!

Vonny

 

 

18-05-2008 om 23:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzet door Dries Duchamps,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dries,

 

Je foto biedt veel R&S in de motieven zichtbaar in het hout en metaal van de overzetbrug, door de foto te spiegelen leidt men het oog naar de persoon die min of meer een sterk punt vormt in de foto maar spijtig genoeg niet zo goed in zicht is, toch goed gedaan hoor!

Vonny

 

18-05-2008 om 23:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug in Oedelgem door Kilyti,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Kilyti,

 

Beslist een foto met R&S op een minder gewone manier in beeld gebracht maar toch goed van compositie. Door de foto te spiegelen, de bedrading in de lucht weg te klonen en de foto wat op te lichten komen er meer details vrij, gaat het oog zijn rustpunt zoeken vanaf de stenen pijler linksonder naar de massieve staalconstructie rechtsboven van de brug en dat lijkt volgens mij logischer. Goed gedaan!

Vonny

 

18-05-2008 om 22:59 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grafstenen door Bertine,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bertine,

 

Met dit onderwerp kan je beslist succesvolle foto’s voor de lessen R&S maken. De foto slaagt daar deels in door een matige diagonale voorstelling van het onderwerp, het meeste effect haal je in zo een geval uit het kiezen van een goede opnamehoek waardoor er mooie lijnen gevormd worden in een zinvolle compositie wat hier nochtans nog niet overtuigend genoeg is. De voorgrond is een beetje ongelukkig weggesneden waardoor het geheel minder overtuigend overkomt, ook de belichting is niet optimaal. Goed geprobeerd, niet opgeven!

Vonny

 

18-05-2008 om 22:58 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Station van Gent door Ludwig 1148,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Ludwig,

 

Een opeenstapeling van R&S vind je hier beslist in overvloed, voor een geslaagde foto is er noodzaak aan een zinvolle compositie die hier spijtig genoeg totaal ontbreekt. Het is de bedoeling om compositie en R&S te versmelten tot één geheel, bekijk eens grondig de voorbeelden op het blog en probeer deze na te doen, zo leer je de kneepjes Ludwig!

Vonny

18-05-2008 om 22:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Portugees waterreservoir door Andelfin,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Andelfin,

 

Een mooi onderwerp voor deze lessen maar zeer moeilijk om vast te leggen omdat de contrasten heel groot zijn. In je foto heeft de kijker de neiging om wat rond te kijken en er valt heel wat te zien, een nieuwe uitsnede neemt dit rondzwerven van het oog grotendeels weg omdat de proporties beter in evenwicht zijn in de ontstane compositie. De kloonstempel en enkele aanpassingen van de belichting laten meer detaillering zien, een verdienstelijke poging!

Vonny

 

 

 

18-05-2008 om 22:53 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!