Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
21-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Structuur Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Bij deze foto heb ik lang blijven kijken en me de vraag gesteld wat het nu eigenlijk is, is het een verweerde boomstronk of zijn het lavastenen, ik weet het niet.
Ik elk geval is het een boeiende foto waar men een diversiteit aan structuren kan waarnemen, waardoor men misleid wordt. Het eikenblad in het zwarte gat is de aandacht trekker, en vandaar loopt men de ganse foto af.
Zeer knappe foto voor dit thema.

Groetjes

Tobias

21-06-2006 om 21:43 geschreven door Marsje


12-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colobières - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Met deze foto heb je duidelijk de structuur van deze grillige boom willen naar voor brengen en daar ben je goed in geslaagd. Ook mag vermeld worden dat het kadreren goed gedaan is, wat steeds belangrijk blijft in de verschillende opdrachten.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 22:49 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bormes les mimosas - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Van iets alledaags weet jij toch nog iets boeiends te maken. Normaal zou ik afraden om een object loodrecht te gaan fotograferen, maar hier maakt de opening in de planken en de klinknagels er toch nog iets moois van.
Opletten met de schuinstand, vooral bij zulke onderwerpen waar dit zeer duidelijk naar voren komt.
Ritme in de planchetten en klinknagel, en structuur inde afbladerde verf en de houtstructuur. Tevens goed gekadreerd, door de deurhechten en de opening zo te plaatsen.
Zeer goede foto voor dit thema, proficiat.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 22:47 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dordogne 2 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Een mooie foto die je hier doorstuurt, ritme in de zuilen en plafond, structuur in de bevloering en muren.
Buiten die eigenschappen is de foto zeer goed gekadreerd, en geeft een diepte effect terug door het gekozen standpunt bij de opname. Zeer goed gedaan, van mij mag je naar de volgende opdracht “Diepte” welke voor U geen enkel probleem mag zijn.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 17:36 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dordogne 1 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Deze foto heb je duidelijk op ooghoogte genomen waardoor deze afsluiting zeer natuurlijk overkomt op de foto.
Ritme en structuur zijn zeer goed vertegenwoordigd, en door de keuze van je standpunt bij de opname heb je een zeer goede foto gemaakt.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 17:35 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omheining - Adagio
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Adagio,

Ritme in de metaalconstructie van de omheining, structuur in de rieten matten, en opnieuw goed gekadreerd en dieptewerking.
Dus veel kan men daar niet op zeggen alleen dat het zeer goed gedaan is.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 17:34 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betonstructuur - Adagio
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Adagio,

Hier heb je de nagel op de kop geslegen met deze foto, ritme in de bewapening van de constructie, structuur duidelijk te zien in de betonlagen, en op de koop toe zeer goed gekadreerd en dieptewerking.
Hiermee kan ik je alleen maar proficiat wensen.

Groetjes

Tobias

12-06-2006 om 17:33 geschreven door Marsje


07-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krinkelende waterding - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,
Hoe eenvoudig deze foto ook is, het is een zeer mooie opname waarbij ritme en structuur zeer goed zijn weergegeven. Velen zouden hier aan voorbijgaan zonder het op te merken. Juist door die paal op een van de sterke lijnen te plaatsen heb je er een boeiende foto van gemaakt.
Moest de het begin van de paal op het onderste sterke punt gelegd hebben zou de foto nog beter uitkomen, maar deze is reeds zeer goed en zal je dus niet langer ophouden en je doorsturen naar de volgende lessenreeks “Diepte”, ook bij mij.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:54 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinenriet - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Zoals je kan zien zijn er buiten in de natuur voldoende plaatsen waar men foto’s kan maken voor ritme en structuur, je moet daarvoor niet te ver gaan zoeken. Hier heb je dat goed weergegeven, doch bij dergelijke foto’s sta je een haaks op deze muur van duinenriet, welke een egaal beeld weergeeft. In het vervolg de opname onder een hoek van 30° a 45° nemen, dan krijg je meer ritme effect in de foto, en zal het oog de foto aftasten van de ene kant naar de andere kant, wat nu niet het geval is.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:53 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hostablad - Blauwtje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blauwtje,

Een prachtige foto waarin ritme en structuur zeer goed zijn weergegeven, en zeer goed gekadreerd, een dikke proficiat met deze opname.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bamboescheuten - Blauwtje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blauwtje,

Voldoende structuur in de nog niet ontplooide bamboebladeren en de verwelkte bladeren op de grond. Alhoewel dit een specifieke opdracht is voor ritme en structuur mag je niet vergeten wat je in de voorgaande lessen hebt geleerd voor het kadreren, dit kon een beetje beter, de scheuten staan iets te centraal. Verder hoef ik daar niet veel over te zeggen, je bent op de goede weg.

Groetjes

Tobias.

07-06-2006 om 21:50 geschreven door Marsje


05-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewerkt boek - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Door de vormgeving van de bladzijden van dit boek en het bloemstuk heb je hier een mooi geheel gemaakt die tevens ook nog ritmische eigenschappen bezit.
Het onderste blauw gedeelte heb ik even weggesneden omdat dit niet bijbrengt aan de foto, moest je wat meer ruimte rondom de foto gelaten hebben dan zou het echt niet misstaan, maar nu heb de foto te nauw gesneden.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:41 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stenen - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Bij deze foto heb ik me de vraag gesteld waarom je die zo genomen hebt, het beeldje staat er maar gedeeltelijk op, en dat was niet de bedoeling.
Structuur kan men terugvinden in de stenen, maar toch ben ik beter gewoon van U, in Uw gemeente aan de kust zijn er voldoende mogelijkheden om een echt mooie foto te maken voor dit thema, dus ga eens op stap bij dit zonnig weer, en maak er eens een foto die je zelf mooi vindt en beantwoordt aan het thema.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thea Pietersheim 2 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Ritme en structuur kan men vinden in de afsluiting, welke ditmaal van op een beter standpunt genomen is door dat de afsluiting zelf waarschijnlijk hoger was. Opgelet bij het maken van de foto dat de horizon niet schuin komt te staan.
Hierbij heb ik ook die laan en huis achteraan weggesneden omdat dit geen enkele bijdrage levert aan de foto, en eerder als een storend element werkt.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:38 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thea Pietersheim 1 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Voor de opgave ritme en structuur voldoet deze foto, spijtig dat je deze van uit een hoog standpunt hebt genomen, zo bekomt men vogelperspectief, wat niet mooi oogt.
Bij lage onderwerpen, en vooral bij kinderen is het aangeraden U op dezelfde hoogte te plaatsen als het voorwerp of het kind, dus even door de knieën gaan, zodat men een natuurlijke weergave krijgt.
Zoals je kan zien mist de foto enige scherpte, mogelijk te wijten aan een te snel afdrukken van de ontspanknop.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:37 geschreven door Marsje


31-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japans gras - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Ritme en structuur tot en met, daar valt niet aan te twijfelen, maar hier mis ik als het ware een blikvanger, zoals in je vorige foto, het hart van het blad , om dit even te demonstreren heb ik een uitsnede gemaakt met de jonge scheuten als blikvanger, waardoor ook meer aandacht gegeven wordt aan de centraal gelegen stengels, welke convergeren, en aan de linkse stengels welke echt naar buiten groeien.
Toch een zeer goede opname met een kleine aanwijzing.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 22:06 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gunera - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Zeer goede foto welke de structuur van het blad goed weergeeft, waarbij je ook een duidelijk aandachtpunt hebt, namelijk het hart van het blad. Persoonlijk zou ik dit op een van de sterke punten gelegd hebben waardoor dit nog versterkt wordt en de ogen automatisch de nerven van het blad gaan volgen, dit maakt het beeld nog iets boeiender.
Proficiat met deze eerste oefening, je hebt dat zeer goed gedaan.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 22:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paravan te Blankenberge - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Met deze foto heb je het duidelijk beter gedaan, ritme zit er duidelijk in, de structuur kan men gaan zoeken in de gietijzeren pijlers die mooi versiert zijn met een rosette.
Om nu de foto echt klaar te maken heb ik eerst de foto recht gezet (meetlatje gebruikt) zodat de pijlers mooi vertikaal staan.
Vervolgens heb ik een van de rosetten op een sterk punt geplaatst, zodat deze onmiddellijk de aandacht trekt, hierdoor verdwijnt ook boven rechts die kleine balkjes die in deze foto een beetje storen werken.
Dus ook ritme en structuur niet vergeten te kadreren, dit is en blijft belangrijk om de foto boeiende te houden.
Je bent op de goede weg, als je rekening houdt met de opmerkingen in de volgende foto’s mag je van mij dan doorgaan naar de volgende lessenreeks, maar eerst moet dit hoofdstuk volledig onder controle zijn.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 00:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balk in hout - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Zuiver op de korrel genomen is deze foto goed voor ritme en structuur, daar valt niets over te zeggen, maar daar stopt het ook mee.
Wat ik hier een beetje mis is een aandachtspunt, iets dat me gaat boeien, waar men een tijdje kan naar kijken, waarop men kan kadreren, vb een oude roestige schroef welke in de balk geschroefd is, of een blad van een boom die daar toevallig ligt, het moet niet veel zijn, maar nu is het een beetje te eenvoudig genomen.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 00:20 geschreven door Marsje


27-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stenen van titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Titteke

ook hier weer hetzelfde als bij voorgaande foto (vind ik)

je oog vecht tussen twee dingen eerst de horizontale steen lijn wat je goed zag

maar ook die driehoek aan stenen rechts onderaan vragen aandacht

en zo blijf je zowat heen en weer glijden in de foto

ik heb getracht je foto een deeltje van uit te snijden zodat een rij stenen de voledige aandacht kreeg

mag ik eens vragen waarom je deze foto zo hebt uitgesneden wat ik gezien het formaat van de foto denk

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

27-05-2006 om 05:28 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!