Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
29-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilgen door Varlaam
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Varlaam,

 

In je foto ziet men ritme en structuur in de vormen en de schors van de bomen en de stenen van de straat, dit heb je alles goed gezien. Door de diagonale plaatsing in het formaat krijg je een mooie inleiding in de foto. Het oog volgt de rij bomen en wil ergens op het einde iets zien maar dat krijgen we hier niet veel te zien. Wanneer je een foto neemt, probeer dan de belangstelling van de kijker zoveel mogelijk te prikkelen. Ik heb je foto even aangepast zodat we door wat meer contrast de textuur van de straatstenen beter kunnen zien.
Stuur gerust nog twee foto’s voor de les.

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.


Groetjes,
Vonny 

29-04-2007 om 23:26 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palen door Antony
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Dag Antony,

 

Je idee om paaltjes te fotograferen waarbij je de structuur van het hout op het voorplan kan zien, ritme in de afbeelding brengt door de vermenigvuldiging van de paaltjes naar een sterk punt toe en zo een gevoel van diepte wil scheppen is zeer goed.

Het resultaat is echter minder overtuigend omdat er volgens mij te weinig scherptediepte is bij de opeenvolgende paaltjes om zo de afbeelding boeiender te maken, er is dus behalve het eerste paaltje maar weinig te zien en te beleven. Je kunt via uitproberen met verschillende lensopeningen wellicht een meer geslaagd resultaat bekomen. De paaltjes nog meer in een diagonale lijn plaatsen in het formaat zou ook interessant zijn. Aan jou de uitdaging!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

29-04-2007 om 23:19 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijnenspel door Thuis
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Thuis,

 

Dit noem ik nu een prachtig voorbeeld van ritme en structuur, proficiat! Samen met het licht en donker contrast van de structuren en het mooie lijnenspel vormt dit een knappe foto!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

 

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toga's door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Thuis,

 

Dit vind ik een mooi voorbeeld van een foto met ritme en structuur in de hoedjes en de kleren. Door de foto te draaien krijg je een natuurlijker overzicht van de afbeelding, het oog volgt die beweging op een spontane wijze. Ik heb als voorbeeld een mogelijke uitsnit gemaakt en de hoeden meer in een diagonale lijn in het formaat geplaatst wat volgens mij nog meer aandacht voor de rij hoedjes oplevert en zo verdwijnt ook de overtollige blauwe ruimte maar smaken kunnen verschillen welteverstaan.

Goed gedaan winsock, je mag nog twee foto’s inzenden!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

 

Groetjes,

Vonny

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trein door Antony
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Antony,

 

Hier is je idee opnieuw goed maar de uitvoering volgens mij iets minder door teveel onscherpte. Onscherpte kan ook mooi zijn maar dan moet het echt iets uitbeelden dat krachtig is!  Hier is de keuze van een exacte sluitertijd van kapitaal belang en daarbij bijvoorbeeld ook nog een  meer diagonale plaatsing van de trein in het formaat.  

Dit is eigenlijk meer een onderwerp voor de lessen in beweging die je nog op een later stadium kunt volgen. Houd het voorlopig liever bij stilstaande onderwerpen en probeer daarbij eerst de techniek van deze lessen beter onder de knie te krijgen Antony. Stuur gerust nog twee foto’s voor de les

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.


Groetjes,

Vonny

 

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


21-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trappen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Deze foto vind ik veel beter geslaagd dan de vorige omdat hier een mooie diagonaal met de trap gevormd wordt in een knappe compositie. Door dichter te komen bij je onderwerp heeft men duidelijk zicht op de structuur van de bakstenen, de handleuning en het metalen raamwerk brengen ook extra ritme met zich mee, dat krijg je nog allemaal even te zien in de weerspiegeling in het water en de schaduw op de muur.

Proficiat, dit vind ik een boeiende foto!

 

Groetjes,

Vonny

21-04-2007 om 21:03 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasteelmuur
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Beste Varlaam,

 

Hier is beslist ritme en structuur aanwezig in de bakstenen en de curve van de kasteelmuur, ook in de oever van de gracht die spijtig genoeg onderbroken wordt. De boom heeft ook ritme en structuur in overvloed maar het geheel oogt volgens mij toch niet zo fraai mede door de compositie dat het oog laat dwalen tussen de boom en de kasteelmuur. Wanneer je ritme en structuur effectief wil toepassen in een foto doe dit dan door middel van een boodschap dat de kijker kan blijven boeien, daar komt een beetje denkwerk aan te pas.

In elk geval is dit een goede start om nu verder op te bouwen! Je mag nog twee foto’s opsturen.

 

Groetjes,

Vonny

21-04-2007 om 21:02 geschreven door Marsje


31-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houtwerk door Shopper
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Shopper,

 

Je tweede foto “Houtwerk” vind ik geslaagd, beslist veel aanwezigheid van ritme en structuur maar de moeilijkheid bij dergelijke foto’s zijn de lijnen die zowel vertikaal als horizontaal lopen en die zo goed mogelijk recht moeten zijn om vervorming tegen te gaan.

Let tijdens de opname op de hoek en de hoogte zodat dit probleem zo weinig mogelijk opvalt.

Experimenteer gerust verder met soortgelijke onderwerpen.

 

Groetjes,

Vonny

 

31-03-2007 om 00:43 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staalconstructie door Shopper
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Shopper,

 

Je eerste foto “Staalconstructie” is goed opgebouwd en er is ritme en structuur in overvloed aanwezig. De foto kan nog krachtiger worden mits deze een beetje bij te snijden. (zie voorbeeld)

Je mag gerust nog foto’s opsturen en daarbij proberen om het visueel effect nog te vergroten!

 

Groetjes,

Vonny

 

31-03-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


20-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsenrekken door Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blinkie,

 

Deze foto heeft inderdaad ritme en er is ook structuur aanwezig. Het zou beter geweest zijn indien je dichter bij de metalen buizen gekomen was en de opnamehoek een beetje naar de zijkant gelegd had. Ik heb een uitsnit gemaakt om aan te tonen waar ik naartoe wil.

In elk geval is dit een goede start Blinkie!

 

Vriendelijke groetjes,

Vonny

 

20-02-2007 om 23:50 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Takken door Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blinkie,

 

Deze foto heeft ook ritme en structuur genoeg en ik vind dat je hier je onderwerp al veel mooier in beeld gebracht hebt dan bij de vorige. De belichting kon nog iets beter om zo nog meer detaillering te laten zien.
Probeer ook het onderwerp van toekomstige foto's nog meer te variëren en ritme en structuur daarin treffend te gebruiken.

 

Vriendelijke groetjes,

Vonny

20-02-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


08-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto 2 van Shopper
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Deze foto heeft ook al de nodige elementen die ons thema vraagt, de

scherpte op de krans kan iets beter nu is het vooral de deur die haarscherp is. De centrale positie van de krans is niet echt een goed idee om een foto boeiend te maken, behalve dan in een catalogus om kransen te adverteren. Probeer dit bvb vanuit een andere hoek of neem daarbij ook de deurhendel en het strikje erbij om zodoende een betere compositie te bekomen en werk met een groter F/getal om meer scherptediepte te verkrijgen.

Je bent goed bezig, doe zo verder Shopper!

 

Groetjes,

Vonny

 

08-02-2007 om 22:03 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto 1 van Shopper
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Je eerste inzending voor het thema ritme en structuur Shopper.

Op deze eerste foto heb je beiden, ritme in de bank en zijn schaduw, de muur de stenen op de vloer, structuur zien we in de muur de vloer, het mandje en de plant. Je bent hiermee dus heel goed gestart! Je kon o.a. bvb dichter bij de bank gekomen zijn om daar nog meer de structuur te beklemtonen en de balkjes als ritmische lijnen weer te geven. 
Stuur gerust nog meer foto's om het thema verder uit te diepen.

 

Groetjes,

Vonny

 

 

 

                                      

08-02-2007 om 21:54 geschreven door Marsje


21-11-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadsgezicht - Iane
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Iane,

Aan ritme en structuur is er hier ook niet te kort, ritme in de ramen van het gebouw en de afsluiting, structuur in de verschillende elementen die op de foto staan.

Gezien de aard van de verschillende gebouwen zou ik het moderne flatgebouw aan de linkerkant weglaten, het geeft geen toegevoegde waarde aan de foto en werkt eerder als storend element. Afgezien van dit laatste is de foto zeer goed rekening houdend met de compositie, en de dubbele opdracht. Proficiat voor het geleverde werk. Je mag van mijn ook overgaan naar de volgende lessenreeks.

Tobias

21-11-2006 om 11:15 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerk Iane
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Iane,

Ondanks de soms moeilijke belichting binnen in een kerk heb je hier een zeer mooi beeld weten te maken waarbij de zuilen het ritmisch effect zeer goed naar voren brengen, en tevens een mooie compositie vormen.
Het ganse beeld zit boordevol structuren, van vloer tot en met de witte muren, welke door de juiste keuze van belichting zeer goed te voorschijn komen. Proficiat met deze opname, er is echt niets op aan te merken.

Tobias

21-11-2006 om 11:12 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prieel Riap
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Riap,

In deze foto heb je terug de verschillende opgaven kunnen combineren, ritme in de steunbalken van de pergola, structuur in de bladeren van de planten en de ommuring, en het diepte effect heb je hier ook zeer goed weten te benadrukken. Rekening houdend met de asymmetrische compositie van het beeld, heb je het eindpunt van de pergola mooi op een sterk punt weten te leggen.
Nogmaals proficiat, en je mag van mij overstappen naar de volgende lessenreeks Diepte, welke voor U geen enkel probleem mag zijn.

Tobias

21-11-2006 om 11:08 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fonteinen Riap
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Riap,

Deze foto vraag om een symmetrisch opname, en dat heb je zeer goed gezien. De sparren, beplanting en fonteinen vormen een ritmisch geheel, waarbij ook de structuur goed naar voren komt. Buiten dit alles heb je nog het diepte effect dat je hier goed hebt benadrukt.

Proficiat met deze foto.

Tobias

21-11-2006 om 11:07 geschreven door Marsje


25-10-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tours et Taxis - Iane
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Iane,

Een kanjer van een foto, goede compositie, diepte effect en ook ritme en structuur, alles zit er in verwerkt.
Spijtig dat de foto wat wazig is, met een diafragma van f2.8 en een sluitertijd van 0.2sec had je echt een statief nodig om de foto scherp te hebben. Maar de essentie van de opdracht zit er in, en het wazig zijn geeft nog een speciaal sfeer weer, dus daar gaan we niet te veel over vitten.

Groetjes

Tobias

25-10-2006 om 23:36 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gare d'Orsaye - Iane
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Iane,,

Een prachtige foto welke door de diagonale balken heet oog naar de kleine wijzer leidt om op die manier het personage te ontdekken.
Van structuur kan men hier niet spreken, maar ritme zit er zeer goed in verwerkt, en dan nog op speciale manier. Zeer goed gedaan, proficiat.

Groetjes

Tobias

25-10-2006 om 23:33 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogels - Riap
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Riap,

Op het juiste moment op de juiste plaats, terwijl de vogel zijn toilet aan het maken is, waardoor je zeer goede de structuur van de pluimen van de vogel kan zien. Zeer mooi in beeld gebracht rekening houden met de compositie.

Nogmaals proficiat met deze opname.

Groetjes

Tobias

25-10-2006 om 23:32 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!