Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
07-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concertgebouw Brugge door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Varlaam,

 

Deze foto heeft al veel meer te bieden voor het thema van de lessen ritme en structuur!
Onder je foto heb ik een uitsnit gemaakt als voorbeeld van: waarop je nog beter kan letten bij het maken van dergelijke foto’s - 1. het perspectief rechttrekken (makkelijk via een fotobewerkingsprogramma) 2. foto beter uitsnijden, desnoods aan alle zijden zodat overbodige zaken die ontsieren weggewerkt zijn 3. storende elementen niet in beeld brengen of als het echt niet anders kan, “wegklonen” met een beetje oefening kan dat vrij goed 4. lichte delen doordrukken soms lukt het niet als het contrastverschil te groot is, hier werkte het matig verbeterend!

Dit is enkel een voorbeeld om naartoe te streven tijdens het opnemen van de foto,verbeteren is soms nodig maar altijd een pleister op een houten been, leren zien wat interessant en wat storend is de kunst Varlaam! Voor de volgende inzending zou ik graag een soortgelijke foto zien rekening houdend met deze aspecten maar tijdens de opname!

Vonny

07-08-2007 om 16:33 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mollenverdrijvers door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Ik moest even heel goed kijken om te zien wat jij gezien had tijdens het maken van deze foto,

de S-beweging van de plastiek flessen die gebruikt worden als mollenverdrijvers, natuurlijk...

Geef toe dat het door iedereen niet vanzelfsprekend begrepen zal worden en dat het hoewel door jou goed opgemerkt, voor velen een puzzel zal zijn om in deze foto een boeiend onderwerp te zien. Maar goed, ritme en structuur zijn hier wel opgemerkt en gebruikt, toch zou ik nog willen benadrukken wat ik bij de vorige foto schreef: probeer nog op een eenvoudiger maar treffender wijze iets voor te stellen met gebruikmaking van de regels van de compositie, dat is een vertrekpunt om verder te evolueren naar een meer persoonlijker fotografie Varlaam!

Vonny

07-08-2007 om 16:25 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De marktomroeper door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

In deze detailfoto heb je in feite twee onderwerpen naast elkaar vastgelegd: de luidsprekers en het uiteinde van de paal met het dradennetwerk, hierdoor ontstaak er voor het oog van de kijker een conflict dat veroorzaakt wordt door de wijze waarop je dit in beeld bracht! In dergelijk geval is het beter om iets meer in beeld te nemen en zo nog meer het spel van de draden te tonen zodat de luidsprekers op een sterk punt kunnen staan en niet centraal zoals dit nu het geval is. Misschien was een horizontaal formaat ook beter geweest om dit te tonen wat je precies in gedachte had Varlaam. Een foto is een beetje zoals een kunstwerk waarvan het geheel in evenwicht moet zijn, (compositie) niet te veel noch te weinig en met het accent op dit wat overgebracht wil worden. Het mag geen raadsel zijn voor de kijker want hij krijgt enkel deze visuele informatie en moet daarin een duidelijke boodschap kunnen lezen!

In de uitsnit (voorbeeld) heb ik de foto een beetje rechtgetrokken, let ook op de witte bovenrand van je foto die niet erg siert.

Vonny

07-08-2007 om 16:20 geschreven door Marsje


03-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stal door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

 

Goed gezien de metalen rekken om de fietsen in te plaatsen en het accent op de leuke kleurige eerste fiets. De rand rechtsboven heeft een storend effect op het geheel, wegklonen is eenvoudig en daardoor word de foto sterker (zie voorbeeld). Een groter diagonale hoek zou het geheel ook sterker gemaakt hebben en daardoor was het stuk asfalt minder prominent geworden, dit voegt hier niets toe aan de foto. Ritme en structuur heb je hier goed bij mekaar gebracht hoewel ik het gekozen formaat niet ideaal vind om dit onderwerp te sieren. Je zag een goede foto maar schoot een beetje tekort bij het in beeld brengen Winsock!

Probeer nog een dergelijk onderwerp in beeld te brengen met een sterkere boodschap!

Vonny

03-08-2007 om 00:48 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Deze foto heeft inderdaad ritme en structuur in de motieven van het glaswerk. Door de centrale plaatsing van het licht krijg je daar extra definitie en dat is mooi maar de hoeken raken daardoor ook erg duister, hou daarmee rekening bij het meten van het licht en pas de diafragmawaarde aan. De diagonale plaatsing van de lijnen in het glas is zeer goed, een mooi voorbeeld Winsock!
Vonny

03-08-2007 om 00:44 geschreven door Marsje


04-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Detail van een hengsel van een poort door Rons Music,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Halo Rons Music,

 

Een goed voorbeeld van ritme en structuur, te zien in het metaal en het hout, goed zo! Een belangrijke opmerking voor dergelijke opnamen is volledig haaks op je onderwerp staan, dat is hier niet gebeurd en dat zie je aan de matige perspectief vervorming. Doe zo verder Rons Music, je mag nog twee andere voorbeelden inzenden!

Vonny

04-07-2007 om 23:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Detail van het concertgebouw in Brugge door Rons Music,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Rons Music,

 

De foto heeft veel mogelijkheden voor ons thema ritme, deze zijn terug te vinden in de verticale spijlen en de horizontale delen van de constructie. Om structuur beter te kunnen onderscheiden moeten we dichter kunnen komen maar dat is hier niet aan de orde. Je hebt het goed bekeken maar de compositie is minder effectief door de hoeveelheid hemel die hier geen meerwaarde aan de foto geeft. Ook is het beter om in dergelijke foto’s meer aandacht te geven aan een correcte perspectief. In bijgevoegd voorbeeld zie je een andere mogelijke uitsnit en een correctie van het perspectief met Photoshop, de kwaliteit is natuurlijk fel verminderd door de uitsnit! Een goede start Rons Music!

Vonny

04-07-2007 om 23:51 geschreven door Marsje


03-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doorkijk door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

Hier vindt je ritme en structuur over de ganse oppervlakte van de foto, een

detail dat de eentonigheid breekt en bijna pal op een sterk punt ligt, dat is al een

heel goed begin! Nochtans zou ik hier misschien de voorkeur geven aan een horizontaal formaat en gaan voor een meer diagonale voorstelling van het netwerk wat het effect nog kan vergroten en zo mogelijk een sterkere compositie oplevert. Een goede poging, mooi zo Winsock!
Een tip: werk ook meer met horizontale formaten voor deze lessen.
Vonny

03-07-2007 om 23:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadeau'tje 2 door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

Een foto waar je ritme en structuur krijgt in de kaarsen, het strikje, het papier en het hout van de tafel. De plaatsing van de kaarsen in het formaat vind ik erg centraal, een stuk naar rechts, verder naar boven en met meer voorgrond als inleiding zou beter staan en de foto meer allure geven. Langs boven zie je een stuk kader en links ook één of ander voorwerp dat storend werkt, liefst te vermijden of gewoon wegklonen. Let nog beter op de regels van de compositie om je foto een meerwaarde te geven Winsock, oefening baart kunst zegt het spreekwoord!

Vonny

03-07-2007 om 23:09 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anders bekeken door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

 

Deze foto bevat veel ritme en structuur in de stenen en de schorten en dat is goed gezien! De compositie van de foto kan veel sterker overkomen door een beter kadrering van het onderwerp. Ik heb een andere mogelijke uitsnitgemaakt en het perspectief rechtgezet, nu krijg je een diagonaal tussen de twee rode pijlen en dat lijkt volgens mij al veel interessanter! Doe zo verder!

Vonny

03-07-2007 om 22:55 geschreven door Marsje


28-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helm en harnas door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Thuis,

 

In deze foto ziet men opnieuw veel ritme en structuur, in de mazen van het harnas en de vormen van de helm maar de scherpte is hier een beetje minder geslaagd. De achtergrond vind ik hier niet zo overtuigend omwille van het feit dat de kijker vastkijkt op een wazige struik, een blauwe hemel of een landschap of iets dergelijk zou mogelijk beter geweest zijn.

In elk geval heb je het goed gedaan hoor!
Het essentiële van deze lessen heb je onder de knie en je mag verder gaan naar de volgende lessen bij fotoke (Willy), proficiat Thuis!

Vonny

28-06-2007 om 22:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harnas door thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Thuis,

 

Een foto met veel ritme en structuur, dit is te zien in alle vormen van het harnas, daarnaast ook veel detaillering. Het is misschien spijtig dat er enkele storende elementen rondom te zien zijn die onnodig de aandacht wat afleiden van het onderwerp. Ik heb deze omgeving heel even weg gekloond om aan te tonen dat dit ook een mogelijkheid is waar iets inzit zodat je daar eventueel in de toekomst aan kunt denken bij de opname, afhangend van wat je ons wilt laten zien!

Knap gedaan Thuis!

Vonny

 

28-06-2007 om 22:51 geschreven door Marsje


25-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek in het kasteel 2 - door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

In deze foto heb je met de wijnvaten een mooi voorbeeld gegeven van goed geordend spel van ritme door de diagonale plaatsing van de vaten in het formaat. Structuur is er ook wel een beetje te zien in de het hout van de vaten maar om dat beter zichtbaar te maken is de belichting en de scherpte niet ideaal geslaagd. De bedoeling was beslist zeer goed Varlaam, proficiat dit is een goed voorbeeld voor het thema van deze lessen!

Vonny

25-06-2007 om 23:28 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek ik het kasteel 1 - door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Varlaam,

 

Een foto met veel ritme in de symmetrie van het raamwerk van de serre en dat is heel goed gezien. Je hebt deze structuur gebruikt om de aandacht te leiden naar de wijnflessen die in de nok hangen in een vrij centrale compositie. Ik heb aan je foto (rechts) een beetje meer contrast toegevoegd. Proficiat Varlaam! Je mag nog twee foto's inzenden van een ander onderwerp, bvb: natuur, architectuur of abstractie enz...

Vonny

25-06-2007 om 23:25 geschreven door Marsje


22-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tandwiel door Antony,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Antony,
 

Hier is ritme en structuur overvloedig aanwezig, je vind het in de metalen onderdelen met als blikvanger het mooi gedetailleerde tandwiel dat perfect afsteekt tegen een prachtige wazige achtergrond! Proficiat Antony!

Voor mij heb je het essentiële van deze lessen goed begrepen en kan je nu verder gaan naar de volgende lessen "beweging". Vonny

22-06-2007 om 23:33 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boten door Antony,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Antony,

 

Een foto met veel ritme, beweging in het water en een rij boten die een mooie bocht naar rechts maken, een fabriek en bomen langs de oevers die schaal geven aan het geheel en de groene takken aan de linkerkant op de voorgrond die iets meer details laten zien (structuur) en aantonen dat de foto waarschijnlijk van op een brug genomen is. Goed gezien en mooi vastgelegd Antony! Vonny

 

22-06-2007 om 23:29 geschreven door Marsje


18-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met zicht langs de Leie door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

 

In deze foto heb je ritme en structuur in overvloed maar het gebouw helt achterover omdat de hoek van de gekozen lens een dergelijke hoogte en breedte niet aankan. Je hebt dit goed gezien hoor maar dit is technisch een erg moeilijk te realiseren foto. Ik deed een poging om het perspectief recht te trekken (met Photoshop als voorbeeld) maar dat is hier niet succesvol mogelijk! Beperk je meer tot een detail voor dergelijke effecten. Je mag nog twee foto’s inzenden!

 

Groetjes,

Vonny

 

18-06-2007 om 23:18 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevangen door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

 

Deze foto heeft vanzelfsprekend ritme en structuur in takken van de heining en de denappel. De tittel “gevangen” en de foto vertelt wel een verhaal maar is volgens mij niet zo succesvol gerealiseerd omdat er echt onvoldoende scherptediepte is op de voorgrond en een dergelijke foto daar absoluut noodzaak aan heeft. Krijg de voorgrond en de denappel scherp, (en plaats deze op een sterk punt) de achtergrond wazig en dan heb je een goede foto, probeer dit even, speel met de diafragmawaarden en de afstand van de camera tot het onderwerp tot je het gewenste effect bekomt!

 

Groetjes,

Vonny

18-06-2007 om 23:14 geschreven door Marsje


11-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koren door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Thuis,

 

Ritme en structuur zijn hier opnieuw in overvloed aanwezig maar waar is het sterk punt waar je onze aandacht wil naartoe leiden? Je kunt een foto maken met veel aanwezige ingrediënten maar uiteindelijk moet het voor de kijker een afgewerkt recept voorstellen anders betekent het niet veel. Dit onderwerp heeft veel mogelijkheden maar toon ze! Probeer dit nog eens opnieuw.

 

Groetjes,

Vonny

11-06-2007 om 23:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koeien door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Thuis,

 

Hier heb je ritme en structuur in overvloed, in de vacht van de koeien, draad, metalen balken en eetbak, het voedsel, het gras, de bloemen de houten paal enz… Het geheel oogt een beetje rommelig, te bezig, ik heb even een mogelijke uitsnit gemaakt dat het oog meer vasthoudt op dit wat interessant lijkt om te bekijken. In elk geval een goed voorbeeld voor ons thema Thuis maar geen eenvoudig onderwerp om heel krachtig te laten overkomen!

Probeer nog even iets dergelijks maar dan rechtstreeks gericht op de kern van het onderwerp.

 

Groetjes,

Vonny

11-06-2007 om 23:54 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!