Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
10-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Netjes afgeboord door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

 

Mooie beweging van de gracht en de paaltjes die een fijne ritmische beweging vormen als compositie, structuur in het hout, de bladeren, de begroeiing en het water dat door de weerspiegeling en het groen hier zorgen voor een mooi kleurenpalet, alles goed in evenwicht. Knap gedaan Winsock!

Vonny

 

10-09-2007 om 00:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen in de velden door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Varlaam,

 

Best een mooie foto Varlaam, mooie inleiding met het korenveld, veel ritme en structuur, dat ook aanwezig is in de lijn die gevormd wordt door de wandelaars, de bomen en het wolkenspel. Opgepast met het donkerder maken van de hemel tegen plantengroei, dit is geen eenvoudige oefening en laat ons hier een minder flatterende lichte rand zien, beter even een tweede foto maken met eventueel één diafragma kleiner. (groter F-getal) Een andere mogelijke uitsnit: door een beetje van het korenveld weg te snijden zijn de verhoudingen meer in evenwicht en ligt het accent nu extra op de wandelaars, bij je foto gaat het oog van het korenveld naar de wandelaars en moet er een keuze gemaakt worden, maar goed, dat is een kwestie van smaak. Suggestie: de wandelaars in een diagonale lijn in het formaat had een topfoto opgeleverd!

Vonny

10-09-2007 om 00:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zand en water door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

 

Ik vind dit een heel mooie foto dat ritme en structuur op een heel mooie wijze illustreert, proficiat! Toch wil ik je enkele extra tips meegeven om de foto nog meer dramatiek mee te geven: een stukje van de hemel eraf, verhouding 1 op 5, dit geeft een wijder panoramazicht en het gevoel van diepte wordt daardoor nog versterkt. De hemel kreeg een beetje extra contrast en daarna ook het zand, let op de schaduwen die nu krachtiger geworden zijn.

Vonny

10-09-2007 om 00:54 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fontein door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shariff,

 

Ritme en structuur zijn hier goed zichtbaar in de stenen bol waaruit de fontein spuit, het gespat van het water en de plantengroei, er is een mooie beweging via de inleiding van linksonder naar rechtsboven. Het is een interessante foto geworden, een uitsnit dat nog meer concentreert op het belangrijkste in de foto kan het beeld nog boeiender maken, andere zaken leiden alleen maar de aandacht af! Desnoods moet je enkele storende elementen een heel klein beetje wegklonen. Ik vermoed dat je misschien bang was om af te wijken van het klassieke formaat maar soms is dat nodig om een foto meer kracht bij te zetten, zolang het maar geen overdreven ongewenste gewoonte word natuurlijk. Doe zo verder Shariff en stuur nog een foto, rekening houdend met de raadgevingen.

Vonny

10-09-2007 om 00:53 geschreven door Marsje


29-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orgel van de Sint-Paulus kerk door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

In deze foto met een centrale compositie toon je ons het orgel waarin veel ritme te vinden is, structuur is er natuurlijk ook maar aangezien je de foto van op afstand genomen hebt is deze moeilijker te onderscheiden. Misschien is het in dergelijk geval raadzaam om enkele foto’s te nemen met een verschillende lichtmeting om nog een beter evenwicht te bekomen tussen de binnenkant van de kerk en het licht dat door de ramen valt, wat niet eenvoudig is! In het bijgevoegde voorbeeld heb ik de contrasten een beetje verbeterd. Je hebt hier een goed voorbeeld getoond Varlaam! Voor de volgende foto zou ik graag een foto toegestuurd krijgen waar je ritme en structuur samen laat werken en beter laat zien, het kan een detailfoto, een natuur of een landschapsfoto enz. zijn!

Vonny

29-08-2007 om 23:34 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lattenwerk in de duinen door Zusje,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo zusje,

 

In je foto toon je een goed voorbeeld van ritme en structuur dat te vinden is in de omheining,

het gras, het zand en zelfs de hemel draagt hierbij zijn steentje bij en dat is goed begrepen. Wat ik hier wel minder geslaagd vind is de wijze waarop je dit in beeld bracht, bijna haaks op de omheining. De foto zou veel meer kracht uitstralen door bvb, de omheining in een diagonale lijn in het formaat te plaatsen en door een beetje door de knieën te gaan in een lager standpunt verhoog je nog de dramatiek en kan de detaillering van het zand nog beter in beeld gebracht worden. Je mag voor de volgende inzending nog een beetje verder broderen op dergelijke thema’s maar denk aan de opbouw van je foto door een sterker compositie zodat de belangstelling van de kijker meer geprikkeld wordt!

Vonny

 

29-08-2007 om 23:31 geschreven door Marsje


22-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokodillen door Shopper,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shopper,
 

Er zit een heel mooie beweging in deze opname waarbij de krokodillen op een interessante wijze in het formaat geplaatst zijn! Hun lichamen vormen een ritmische beweging en vertonen veel structuur, ook in het zand is er structuur aanwezig! Een zeer goede foto shopper, proficiat! Voor je volgende inzending: een voorbeeld van ritme en structuur in een ander genre.

Vonny

 

22-08-2007 om 23:17 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de rijen in Brugge door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

De foto is goed genomen met de paal van de beschermende omheining op een sterk punt, ritme en structuur zijn hier goed aangewend, door de beweging van links naar rechts in het formaat ontstaat er een mooi effect van diepte. Misschien kon je met de blauwsteen begonnen zijn in de linker onderhoek en de paal volledig in beeld gebracht hebben wat nog een sterkere foto tot gevolg zou hebben. In het bijgevoegde voorbeeld heb ik het perspectief een beetje gecorrigeerd waardoor de foto beter lijkt. (de huizen hadden de neiging voorover te vallen) Je mag nog een foto insturen waarin je ritme en structuur aanwend en rekening houdt met de raadgevingen. In elk geval goed gedaan Varlaam!

Vonny

22-08-2007 om 23:11 geschreven door Marsje


08-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verse lucht door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo winsock,

 

Een geslaagde foto waarbij je de rooster van dit ventilatiesysteem creatief gebruikt hebt om ritme en structuur uit te beelden in een diagonale compositie. Laten we de detailfoto’s nu terzijde liggen, dit genre heb je intussen al goed onder de knie Winsock. Voor een volgende inzending graag een voorbeeld van ritme en structuur toegepast in een landschapfoto.

Vonny

08-08-2007 om 15:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wiel door Shopper,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Shopper,

 

Deze foto heeft ritme en structuur in de plant, het wiel, de afsluiting, de bakstenen enz…en dat is goed gezien, spijtig dat je het wiel als hoofdonderwerp, zo vermoed ik, niet volledig in beeld bracht. Ik heb een uitsnit gemaakt dat met de foto zoals hij nu is, aantoont dat door de plaatsing van de naaf van het wiel op een sterk punt, nog een betere compositie verkregen kan worden. Let in de toekomst beter op deze zaken, je mag een nieuwe foto insturen met een onderwerp naar keuze waarbij je beslist nadenkt en rekening houd met de gekregen tips zodat je kunt vorderen!

Vonny

 

08-08-2007 om 15:49 geschreven door Marsje


07-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concertgebouw Brugge door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Varlaam,

 

Deze foto heeft al veel meer te bieden voor het thema van de lessen ritme en structuur!
Onder je foto heb ik een uitsnit gemaakt als voorbeeld van: waarop je nog beter kan letten bij het maken van dergelijke foto’s - 1. het perspectief rechttrekken (makkelijk via een fotobewerkingsprogramma) 2. foto beter uitsnijden, desnoods aan alle zijden zodat overbodige zaken die ontsieren weggewerkt zijn 3. storende elementen niet in beeld brengen of als het echt niet anders kan, “wegklonen” met een beetje oefening kan dat vrij goed 4. lichte delen doordrukken soms lukt het niet als het contrastverschil te groot is, hier werkte het matig verbeterend!

Dit is enkel een voorbeeld om naartoe te streven tijdens het opnemen van de foto,verbeteren is soms nodig maar altijd een pleister op een houten been, leren zien wat interessant en wat storend is de kunst Varlaam! Voor de volgende inzending zou ik graag een soortgelijke foto zien rekening houdend met deze aspecten maar tijdens de opname!

Vonny

07-08-2007 om 16:33 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mollenverdrijvers door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Ik moest even heel goed kijken om te zien wat jij gezien had tijdens het maken van deze foto,

de S-beweging van de plastiek flessen die gebruikt worden als mollenverdrijvers, natuurlijk...

Geef toe dat het door iedereen niet vanzelfsprekend begrepen zal worden en dat het hoewel door jou goed opgemerkt, voor velen een puzzel zal zijn om in deze foto een boeiend onderwerp te zien. Maar goed, ritme en structuur zijn hier wel opgemerkt en gebruikt, toch zou ik nog willen benadrukken wat ik bij de vorige foto schreef: probeer nog op een eenvoudiger maar treffender wijze iets voor te stellen met gebruikmaking van de regels van de compositie, dat is een vertrekpunt om verder te evolueren naar een meer persoonlijker fotografie Varlaam!

Vonny

07-08-2007 om 16:25 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De marktomroeper door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

In deze detailfoto heb je in feite twee onderwerpen naast elkaar vastgelegd: de luidsprekers en het uiteinde van de paal met het dradennetwerk, hierdoor ontstaak er voor het oog van de kijker een conflict dat veroorzaakt wordt door de wijze waarop je dit in beeld bracht! In dergelijk geval is het beter om iets meer in beeld te nemen en zo nog meer het spel van de draden te tonen zodat de luidsprekers op een sterk punt kunnen staan en niet centraal zoals dit nu het geval is. Misschien was een horizontaal formaat ook beter geweest om dit te tonen wat je precies in gedachte had Varlaam. Een foto is een beetje zoals een kunstwerk waarvan het geheel in evenwicht moet zijn, (compositie) niet te veel noch te weinig en met het accent op dit wat overgebracht wil worden. Het mag geen raadsel zijn voor de kijker want hij krijgt enkel deze visuele informatie en moet daarin een duidelijke boodschap kunnen lezen!

In de uitsnit (voorbeeld) heb ik de foto een beetje rechtgetrokken, let ook op de witte bovenrand van je foto die niet erg siert.

Vonny

07-08-2007 om 16:20 geschreven door Marsje


03-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stal door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

 

Goed gezien de metalen rekken om de fietsen in te plaatsen en het accent op de leuke kleurige eerste fiets. De rand rechtsboven heeft een storend effect op het geheel, wegklonen is eenvoudig en daardoor word de foto sterker (zie voorbeeld). Een groter diagonale hoek zou het geheel ook sterker gemaakt hebben en daardoor was het stuk asfalt minder prominent geworden, dit voegt hier niets toe aan de foto. Ritme en structuur heb je hier goed bij mekaar gebracht hoewel ik het gekozen formaat niet ideaal vind om dit onderwerp te sieren. Je zag een goede foto maar schoot een beetje tekort bij het in beeld brengen Winsock!

Probeer nog een dergelijk onderwerp in beeld te brengen met een sterkere boodschap!

Vonny

03-08-2007 om 00:48 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Deze foto heeft inderdaad ritme en structuur in de motieven van het glaswerk. Door de centrale plaatsing van het licht krijg je daar extra definitie en dat is mooi maar de hoeken raken daardoor ook erg duister, hou daarmee rekening bij het meten van het licht en pas de diafragmawaarde aan. De diagonale plaatsing van de lijnen in het glas is zeer goed, een mooi voorbeeld Winsock!
Vonny

03-08-2007 om 00:44 geschreven door Marsje


04-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Detail van een hengsel van een poort door Rons Music,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Halo Rons Music,

 

Een goed voorbeeld van ritme en structuur, te zien in het metaal en het hout, goed zo! Een belangrijke opmerking voor dergelijke opnamen is volledig haaks op je onderwerp staan, dat is hier niet gebeurd en dat zie je aan de matige perspectief vervorming. Doe zo verder Rons Music, je mag nog twee andere voorbeelden inzenden!

Vonny

04-07-2007 om 23:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Detail van het concertgebouw in Brugge door Rons Music,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Rons Music,

 

De foto heeft veel mogelijkheden voor ons thema ritme, deze zijn terug te vinden in de verticale spijlen en de horizontale delen van de constructie. Om structuur beter te kunnen onderscheiden moeten we dichter kunnen komen maar dat is hier niet aan de orde. Je hebt het goed bekeken maar de compositie is minder effectief door de hoeveelheid hemel die hier geen meerwaarde aan de foto geeft. Ook is het beter om in dergelijke foto’s meer aandacht te geven aan een correcte perspectief. In bijgevoegd voorbeeld zie je een andere mogelijke uitsnit en een correctie van het perspectief met Photoshop, de kwaliteit is natuurlijk fel verminderd door de uitsnit! Een goede start Rons Music!

Vonny

04-07-2007 om 23:51 geschreven door Marsje


03-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doorkijk door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

Hier vindt je ritme en structuur over de ganse oppervlakte van de foto, een

detail dat de eentonigheid breekt en bijna pal op een sterk punt ligt, dat is al een

heel goed begin! Nochtans zou ik hier misschien de voorkeur geven aan een horizontaal formaat en gaan voor een meer diagonale voorstelling van het netwerk wat het effect nog kan vergroten en zo mogelijk een sterkere compositie oplevert. Een goede poging, mooi zo Winsock!
Een tip: werk ook meer met horizontale formaten voor deze lessen.
Vonny

03-07-2007 om 23:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadeau'tje 2 door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

Een foto waar je ritme en structuur krijgt in de kaarsen, het strikje, het papier en het hout van de tafel. De plaatsing van de kaarsen in het formaat vind ik erg centraal, een stuk naar rechts, verder naar boven en met meer voorgrond als inleiding zou beter staan en de foto meer allure geven. Langs boven zie je een stuk kader en links ook één of ander voorwerp dat storend werkt, liefst te vermijden of gewoon wegklonen. Let nog beter op de regels van de compositie om je foto een meerwaarde te geven Winsock, oefening baart kunst zegt het spreekwoord!

Vonny

03-07-2007 om 23:09 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anders bekeken door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

 

Deze foto bevat veel ritme en structuur in de stenen en de schorten en dat is goed gezien! De compositie van de foto kan veel sterker overkomen door een beter kadrering van het onderwerp. Ik heb een andere mogelijke uitsnitgemaakt en het perspectief rechtgezet, nu krijg je een diagonaal tussen de twee rode pijlen en dat lijkt volgens mij al veel interessanter! Doe zo verder!

Vonny

03-07-2007 om 22:55 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!