Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
08-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prikkeldraad door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shariff,

 

Een mooie foto, hoewel je de aantrekkingspool pal in het midden van de foto geplaatst hebt is het resultaat zeer overtuigend omwille van de mooie belichting en scherpte op de juiste plaats! Als alternatief kon je ook gekozen hebben voor een meer diagonale plaatsing van het onderwerp in het formaat.  Ritme en structuur zijn goed weergegeven, proficiat Shariff!

Vonny

08-10-2007 om 23:54 geschreven door Marsje


02-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de kinderboerderij door Christine,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een foto met ritme en structuur in overvloed zichtbaar in het stro, de rieten matten, de voorgrond, beton, hout enzovoort, goed gezien Christine! Probeer nu eens een foto in te zenden waarbij je het onderwerp van dichterbij benadert en ritme en structuur op een andere wijze weergeeft.

Vonny

02-10-2007 om 23:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotsplant door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

Een gepaste foto voor het doel van deze lessen, veel ritme en structuur in de planten en de rotsen gebracht in een goede compositie, Goed gedaan Lyke! Pas dit nu even toe in een landschapsfoto voor de volgende inzending.

Vonny

02-10-2007 om 23:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Gavers door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

Een foto waarin ritme voornamelijk terug te vinden is in de lijnen die gevormd worden door de weg, de bootjes, het gras en het de bomen, de weg toont ons structuur. Wat wou de fotograaf ons laten zien, waarschijnlijk de mooie rij bootjes! Er zijn hier twee mogelijkheden, enerzijds de foto zoals voorgesteld door Klikx, een landschap met toch enkele mindere aantrekkelijke facetten en anderzijds de bootjes die hier volgens mij de kern vormen voor een mooie foto en voor het doel van deze lessen, een suggestie om dat ook even uit te proberen.. Een goede foto Klikx!

Vonny

02-10-2007 om 23:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motards door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shariff,

Een foto met een diagonale beweging gevormd door de wielen van de moto’s, ritme en structuur is daar met veel detaillering in terug te vinden. Als compositie vind ik de foto een beetje minder krachtig omdat het voornaamste aantrekkingspunt op het centrale wiel ligt en niet op een sterker punt in het formaat! Een verdienstelijke foto Shariff!

Vonny

02-10-2007 om 22:51 geschreven door Marsje


26-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwam door Shopper,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shopper,

 

De foto biedt ons ritme en structuur in de zwam en dat is goed gebracht maar de compositie is toch heel centraal met louter een documentaire waarde. De wijze waarop je een foto in beeld brengt is zeer belangrijk, hier zou je bvb nog een lagere opnamehoek kunnen kiezen zodat je voornamelijk de geribde wand van de zwam in beeld brengt. De structuur van de zwam kan zo nog extra benadrukt worden en dat is goed voor het doel van deze lessen, hierdoor krijg je een foto met meer zeggingskracht!

Vonny

26-09-2007 om 23:32 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlechtwerk door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shariff,

 

Je foto toont ons volop ritme en structuur en dat is een zeer goed gekozen medium! De compositie vind ik wel goed maar misschien niet helemaal optimaal. Door de foto te spiegelen en iets bij te snijden krijgt men een sterkere compositie met een diagonale lijn en de kern van de foto op een sterk punt. Door de strenge zwarte achtergrond een beetje op te lichten krijg je meer detail in de foto te zien en focust het oog niet op dat grote strenge zwarte vlak. In elk geval een goede inzending Shariff!

Vonny

26-09-2007 om 23:26 geschreven door Marsje


25-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lonelyness door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

 

Veel ritme en structuur in het beeld, de houten palen, de schaduwen en de klimplant alles in een mooie compositie en met een goede belichting, knap gedaan Lyke!

Je mag nog een ander voorbeeld inzenden.

Vonny

 

 

25-09-2007 om 23:03 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheidingswand op de pier door Christine2,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een foto met ritme, structuur is hier een beetje moeilijker te zien omdat de foto in tegenlicht genomen werd. Het geheel oogt goed door een mooie belichting, hoewel een nog meer geaccentueerde diagonale plaatsing in het formaat beter zou lijken, als daarbij nog de top van een steunpilaar op een sterkpunt rechtsboven in beeld zou staan had dit een heel goede foto opgeleverd. Nog een beetje op zoek gaan een nog betere voorstelling van je onderwerp Christine, je bent heel goed bezig!

Vonny

25-09-2007 om 22:58 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Havers door Klikx;
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

 

De foto heeft ritme en structuur in het hout dat een S-beweging vormt in de afbeelding, je kon het effect nog vergroten door hier even door de knieën te gaan en de nadruk extra te leggen op het hout van dichterbij om zo een groter optisch effect te creëren en ons thema nog beter te bespelen! Een goede foto Klikx! Misschien nog een foto inzenden en dit thema nog verder uitdiepen.

Vonny

 

 

 

25-09-2007 om 22:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstwandeling in Veurne door Zusje,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Zusje,

 

Waarschijnlijk viel je oog op het maïsveld, de waterlijn met weerkaatsing en het riet, waarvan je gedacht hebt dat deze goede ingrediënten waren voor het thema van de lessen. Correct is dat maar nu moet dit in een interessante vorm gegoten worden waarbij de compositie er toe bijdraagt je onderwerp extra impact te geven. In deze foto kan ik dit niet zien Zusje, pas de regels van de compositie toe en laat ritme en structuur het thema zijn! Probeer het nog een keer Zusje, alle begin is moeilijk!

Vonny

25-09-2007 om 22:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veder door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Winsock,

 

Een mooie foto met veel ritme en structuur in de veder, de achtergrond, alles is mooi voorgesteld in het formaat. De natuur zijnde wat ze is, ik zou de blaadjes en de takjes verwijdert hebben omdat deze toch voor afleiding zorgen en het oog een beetje laten ronddwalen, je wou tenslotte de nadruk leggen op de veder en dan is eenvoud krachtiger. In elk geval proficiat!

Vonny

25-09-2007 om 22:50 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Op het eerste zicht een foto met potentieel, mooie boomschors, een interessant gat in de stam van de boom, materie om een mooie foto van te maken voor ons thema ritme en structuur.

Met de door jou gekozen compositie geef je de kijker een moeilijke opdracht, enerzijds focust het oog op het gat in de stam en anderzijds op het toefje gras dat ongeveer op een sterk punt staat, en zo dwaalt het oog rond op zoek naar de kern van de foto en spijtig is dat! Je hebt hier als het ware twee foto’s in één, houd dus rekening daarmee wanneer je een dergelijke foto inzend. Ik stel voor om het nog eens te proberen Varlaam, het lukt je wel, al doende leert men en dat is voor iedereen gelijk!

Vonny

25-09-2007 om 22:47 geschreven door Marsje


17-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaventem door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Een foto vol ritme en structuur in de constructie, de foto toont ons een mooi stukje moderne architectuur met veel visuele elementen waarbij de compositie nochtans goed tot zijn recht komt, alles is goed scherp en gedetailleerd in beeld gebracht! Je bent erin geslaagd om van een moeilijk onderwerp iets zinnigs te maken Varlaam en dat is een flinke stap vooruit!

Voor een volgende inzending zou ik graag een landschap of natuurfoto hebben waarin je dezelfde kwaliteiten bundelt.

Vonny

17-09-2007 om 23:26 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weidepaal met iets extra's door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shariff,

 

Een goed voorbeeld voor het thema van deze lessen, ritme en structuur in overvloed te zien in het hout en de spijker, goed in beeld gebracht, scherp en gedetailleerd! Spijtig dat de prikkeldraad een beetje roet in het eten gooit, door een betere compositie of indien het niet anders kon, deze weg te klonen had je een veel sterkere foto gehad. Zoals het nu voorgesteld wordt is het oog geneigd om steeds afwisselend van de spijker naar de grote houtsplinter en daarna de prikkeldraad te kijken en dat is veel informatie, eenvoud is rustiger, oogt beter en houdt de aandacht van de kijker vast. Zeer goed gezien Shariff, nu nog iets beter afwerken!

Vonny

17-09-2007 om 23:23 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staketsel door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

 

In je foto is er beslist ritme en structuur aanwezig in de houtconstructie en het water maar de compositie is beslist niet erg boeiend uitgevallen. Een benadering in een diagonale lijn verdeeld over het formaat van bvb: linksonder naar rechtsboven, zou deze foto meer zeggingskracht gegeven hebben, vergeten we niet dat een foto voor deze lessen ook in orde moet zijn voor wat de compositie betreft! Probeer dit nog eens opnieuw met een ander gelijkaardig onderwerp.

Vonny

 

17-09-2007 om 23:20 geschreven door Marsje


10-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Netjes afgeboord door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Winsock,

 

Mooie beweging van de gracht en de paaltjes die een fijne ritmische beweging vormen als compositie, structuur in het hout, de bladeren, de begroeiing en het water dat door de weerspiegeling en het groen hier zorgen voor een mooi kleurenpalet, alles goed in evenwicht. Knap gedaan Winsock!

Vonny

 

10-09-2007 om 00:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen in de velden door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Varlaam,

 

Best een mooie foto Varlaam, mooie inleiding met het korenveld, veel ritme en structuur, dat ook aanwezig is in de lijn die gevormd wordt door de wandelaars, de bomen en het wolkenspel. Opgepast met het donkerder maken van de hemel tegen plantengroei, dit is geen eenvoudige oefening en laat ons hier een minder flatterende lichte rand zien, beter even een tweede foto maken met eventueel één diafragma kleiner. (groter F-getal) Een andere mogelijke uitsnit: door een beetje van het korenveld weg te snijden zijn de verhoudingen meer in evenwicht en ligt het accent nu extra op de wandelaars, bij je foto gaat het oog van het korenveld naar de wandelaars en moet er een keuze gemaakt worden, maar goed, dat is een kwestie van smaak. Suggestie: de wandelaars in een diagonale lijn in het formaat had een topfoto opgeleverd!

Vonny

10-09-2007 om 00:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zand en water door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

 

Ik vind dit een heel mooie foto dat ritme en structuur op een heel mooie wijze illustreert, proficiat! Toch wil ik je enkele extra tips meegeven om de foto nog meer dramatiek mee te geven: een stukje van de hemel eraf, verhouding 1 op 5, dit geeft een wijder panoramazicht en het gevoel van diepte wordt daardoor nog versterkt. De hemel kreeg een beetje extra contrast en daarna ook het zand, let op de schaduwen die nu krachtiger geworden zijn.

Vonny

10-09-2007 om 00:54 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fontein door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shariff,

 

Ritme en structuur zijn hier goed zichtbaar in de stenen bol waaruit de fontein spuit, het gespat van het water en de plantengroei, er is een mooie beweging via de inleiding van linksonder naar rechtsboven. Het is een interessante foto geworden, een uitsnit dat nog meer concentreert op het belangrijkste in de foto kan het beeld nog boeiender maken, andere zaken leiden alleen maar de aandacht af! Desnoods moet je enkele storende elementen een heel klein beetje wegklonen. Ik vermoed dat je misschien bang was om af te wijken van het klassieke formaat maar soms is dat nodig om een foto meer kracht bij te zetten, zolang het maar geen overdreven ongewenste gewoonte word natuurlijk. Doe zo verder Shariff en stuur nog een foto, rekening houdend met de raadgevingen.

Vonny

10-09-2007 om 00:53 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!