Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
03-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geketend : Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opnieuw beladen met ritme.
De opname is ook hier propvol geduwd.
De achtergrond, 50% donker, 50% licht, is hier wel storend.
Iets meer in detail gaan Blinkie.
Verhouding 4x3,5 !!


Je mag 2 nieuwe opnamen doormailen.
Vermeld ook even de opnamegegevens, het type camera.

Trytrix

03-07-2005 om 14:55 geschreven door Marsje


02-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De balustrade : Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen



De balustrade, de trap, zelfs de vloertegels, er zit overduidelijk "ritme" in.
Het basisidee is er, hier kan je meer mee !



TIPS
Beeldverhouding
Om een goeie compositie te bekomen is de beeldverhouding van belang.
Zeg maar de verhouding tussen hoogte en breedte.
Het 2/3 (dia's 24x36mm) of 4/3 (beeldschermvullend) formaat is veelal gebruikelijk en voorprogrammeerbaar. Als je dus bijsnijdt hou je hier best rekening mee.
Details - Minder !
Vooraleer de opname te maken even nagaan of er geen storende elementen zijn die het geheel, de symmetrie verstoren. Meestal wil men teveel tonen. Probeer eens a.d.h.v. het kadertje (zie kadreren op onze website) of door in - & uit te zoomen delen uit te selecteren en maak nadien pas de opname. Richt de camera zodanig dat het (hoofd-)onderwerp op de meest ideale positie op de foto komt.

Uitsnede
De opname zit propvol.
Je hebt de focus gans vooraan links gelegd maar mijn aandacht wipt van hier naar daar door gebrek aan een blikvanger.
In de uitsnede heb ik de focus verlegd en koos voor het ritme van de trap als hoofdonderwerp (blikvanger).

Trytrix

02-07-2005 om 23:16 geschreven door Marsje


25-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Touwen : Ikkyu
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Structuur, ritme, golvend, kleurig, knap gezien Ikkyu, je wordt nog nen echten !



Een paar opmerkingen ten goede:
- de onderste rand hoort er niet bij (rode pijltjes)
- kleurzweem (zie verwijdert binnen stippellijnen)
- meer in detail gaan, niet teveel willen tonen
(de Praktica DCZ 5.1 heeft ook een macrostand tot max 20cm ! Eens
uitproberen !!!)

De aangepaste versie oogt veel evenwichtiger, waarom ?
- de verhoudingen kloppen beter
- struktuur is beter zichtbaar
- het kleureffekt is intenser door minder op de foto
- dat kleurig oranje-rode vodje rechts onder is een (onbewuste)
meerwaarde

Vraagjes
Wat vond je zelf van je inzending ?
Vind je mijn opmerkingen terecht, heb je hier iets aan.

Doorgaan
Het belang van "ritme & structuur" is ook voor jou geen geheim meer, je
mag verder naar de opdracht DIEPTE.

Trytrix

25-06-2005 om 15:13 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnebloemen : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fasinerend zo'n zonnebloemveld.
Ritme door een reeks, zeg maar massa.
Je had zeker aandacht voor kadreren.

Doch, hier loopt de lucht met de aandacht weg !
Je verlegt de aandacht door de regel van derden net andersom toe te passen.

Noliko je beseft nu tenvolle de kracht van ritme in de fotografie denk ik, je mag van mij door naar de opdracht DIEPTE.

Trytrix

25-06-2005 om 14:49 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikes : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Deze is recent :

Model: NIKON D70
Date taken: zondag 19 juni 2005 14:53:39
Date modified: vrijdag 24 juni 2005 10:31:04
Exposure time [s]: 1/1000
Exposure program: Aperture priority
Exposure bias [EV]: 0,0
F-Number: F5,0
Focal length [mm]: 102 - 35mm focal length [mm]: 153

Mooi ritme.
Noliko, voor je een opname maakt zou je in het vervolg eens moeten uitmaken wat voor jou het belangrijkste onderdeel is in hetgeen je wil fotograferen. Waar wil je de nadruk op leggen enz..
Dit is een kleurrijke opname met ruime aandacht voor ritme.
De focus heb je gans vooraan gelegd. Dat was voor jou dus het belangrijkste ?
Als je de foto schuinweg opsplitst in 2 delen dan merk je dat het achterliggende wazige gedeelte bijna evenveel ruimte inneemt dan datgene wat je beoogde, niet ? Was dit bewust ? Ik denk het niet.
Rechtsonder is de blauwe plastiek bak een beetje storend.

Trytrix

25-06-2005 om 14:45 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Aguila : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Ritme vind je overal, zelfs in de bergen.
Knap bouwwerk Nolio, mooi ritme.

Als je een onderwerp fotografeert moet je dit zoveel mogelijk benadrukken. Hier is dat het bouwwerk zelf uiteraard maar dat wordt in deze opname wat op de achtergrond geduwd. Nu overheersen  de heuvels op de voorgrond het geheel !

Volgende keer een ander standpunt innemen en het bouwwerk liefst volledig horizontaal plaatsen.

Trytrix

25-06-2005 om 14:40 geschreven door Marsje


22-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaudi in Barcelona : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


De binnenkoer ! Als je daar in levende lijve staat is het inderdaad imposant.
Je denkt, amaai, prachtig en aan ritme geen gebrek.



Maar ... Je moet toegeven, op papier of op het scherm ben je wat teleurgesteld.
Onderaan => onderbelicht.
Bovenaan => overbelicht.
Storende elementen die het prachtige ritme breken maar die je niet zomaar kan wegtoveren !
Je hebt m.a.w. niet de gemakkelijkste locatie uitgezocht !
Iets meer inzoomen misschien !

Noliko, je mag 2 nieuwe (liefst recente) opnames doorsturen.

Trytrix

22-06-2005 om 21:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaza d'Espana : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


In Sevilla komen alle zintuigen aan bod want er is veel te proeven en te ruiken.

Er is veel te zien, zoals deze "Plaza d'Espana", een architecturaal ritmisch hoogstandje.




Deze opname had je toch beter horizontaal genomen vind ik.
Het beeld is in tweeën verdeeld en niettegenstaande het ritme in de beteling had ik persoonlijk toch een groot gedeelte weggeknipt.
De schaduw links onder is zeker storend => oog voor detail !
Indien dit geen recente opname is en je pas nu, door de opdracht, het belang van dit ritme ontdekt, dan zijn deze opdrachten/besprekingen toch zinvol niet ?

Trytrix

P.S. - Wist je dat de "Plaza d'Espana" te zien was in de recente "Star Wars prequels" ?

22-06-2005 om 20:58 geschreven door Marsje


18-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersen : Ikkyu
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Kersen, mmmmm, heb je goed gezien.
Mooi rondingen, zoals gevraagd (al zijn ze niet vrouwelijk (graptje !).
Ritme door een reeks, zowel de kersen als de steeltjes.

Het geheel aantrekkelijk in beeld brengen is een kwestie van aanvoelen en oefenen.




TIPS
- het schoteltje past niet echt in het geheel en kan je dus best weglaten.
- Leg de kersen gewoon bloot op tafel. In aantal misschien een beetje minder en besprenkel ze 
met wat water of hou ze vooraf even onder de kraan. De waterdruppels geven dan een extra dimensie !
- Rechts onder is het iets te donker. Je stond waarschijnlijk deels in de lichtbron
(reflectieschermpje !) ?
- Nu fotografeer je van schuin boven. Op ooghoogte is beter, fototoestel op tafel bijv. en dit is
ook stabieler (een sluitertijd van 1/27 zoals in dit geval vereist dat).
- Lege hoeken best vermijden als je kan (zie kruisjes)
- Niet teveel willen tonen en het centraal in beeld plaatsen vermijden

Ik heb heb een deel uitvergroot en aangepast (let niet op de onscherpte of ruis = ter illustratie) = beter gekadreerd = oogt beter vind ik.

Misschien kan je de opname nog eens overdoen met deze tips indachtig ?

Groetjes,
Trytrix

P.S.
Plaats de muisaanwijzer op de afbeelding.
Als dit vierkantje met pijltjes verschijnt klik erop om de afbeelding op ware grootte te bekijken.


18-06-2005 om 19:11 geschreven door Marsje


16-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houmijt : Ikkyu
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Een indrukwekkende houtmijt van een paar kubieke meter bij elkaar gebeuld. Mooi en nuttig. Bovendien biedt zo'n houtmijt een schitterende schuilplaats voor tal van klein grut.

Voor
Structuur en ritme is wat je zocht en wat we te zien krijgen. Opdracht geslaagd.
Goed belicht maar met gebrek aan contrast.

Tegen
Onscherpe opname Ikkyu (ik val in herhaling !).

Ter info
Gebrek aan scherpte kent een aantal mogelijke oorzaken:
- De kwaliteit van de lens is speelt een rol
- De ISO-waarde waarmee de opname gemaakt is.
Bij sommige compact-cameras is er al verlies vanaf ISO-200 !
- De resolutie en compressie instellingen
Resolutie -> kies best altijd voor de groots mogelijke resolutie 2048x1536 of hoger
Compressie -> meestal kan je kiezen tussen : normaal - fijn - superfijn
- kies altijd voor superfijn, je kan dan op een CF-kaart minder opnamen stockeren maar je maakt foto's met een hogere beeldkwaliteit
- Digitaal zoomen
Bepaalde merken compact-cameras hebben zelfs géén "optische zoom" ! Ze kunnen dus enkel digitaal inzoomen.
Ik veronderstel dat jij wel optisch kan zoomen ? Check dan even via het menu of de "digitale zoom" op uit staat !!
Digitale zoom = interpoleren?
De digitale zoom is een oud zeer, hierbij gaat men het binnenste stuk van de foto selecteren en 'interpoleren' (wiskundig herberekenen) naar  een nieuw groter beeld, uiteraard gaat dit altijd samen met kwaliteitsverlies.
Als je dan via een beeldbewerkingsprogramma nog wat gaat uitvergroten krijg je foto's met zeer grove korrel !!
- Geen vaste hand
Dan gebruik je best een statief of vaste steun.
De opname maken in 2 fasen :
     1. zachtjes doordrukken = focus, belichting en witbalans worden ingesteld
     2. verder doordrukken (ook zachtjes) zonder te bewegen om de opname te maken
Hopelijk heb je hier iets aan ?

Qua compositie kloppen de verhoudingen ook niet helemaal !
Ik heb een deel uitvergroot en verhoudingsgewijs ingekaderd.

Vraagjes
Hoe ben je tewerk gegaan ? Wat waren de instellingen ?
Met welk toestel fotografeer jij ? Maar dat vroeg ik de vorige keer ook al !
Gebruik jij Roxio Photosuite als beelbewerkingsprogramma ?

TIPS
Meer aandacht schenken aan scherpstellen

Opdracht
Als j'er nog zin in hebt, zou ik het iets meer willen concretiseren ??
Mail eens 2 recente opnamen door. Verschillend van onderwerp. Met als thema : glooiïngen, golven, rondingen.
Succes...

Trytrix

16-06-2005 om 20:44 geschreven door Marsje


12-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begijnhof - Frans Wouters
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Twee goeie foto's voor ritme Frans.

Deze huizenrijen stralen balans, ritme en helderheid uit.
De variatie en kleurschakering verhoogt het kijkgenot.
Beide correct gekadreerd en goed belicht.
Mijn voorkeur gaat naar foto "1" door de combinatie ritme & diepte.
Het wandelpad start mooi rechts onder in de hoek en wekt onze nieuwgierigheid naar het
einde toe !


Foto "2" van dichtbij onthult meer detail en authenticitieit.
Meer detail in de lucht is hier een meerwaarde.

Frans, bedankt voor de prettige medewerking. Je mag door naar de opdracht DIEPTE bij Ine.

Trytrix

12-06-2005 om 10:04 geschreven door Marsje


06-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clematis - Mikado
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Deze close-up haalt je uit je droomwereld.
Een prachtig effect ontstaan uit harmonie, contrast van kleur, vorm, textuur en ritme.
Een hartige blikvanger mooi in beeld gebracht.


TIPS
Aandacht schenken aan gebleekte vlekken ! Hier heb je verlies aan detail, struktuur !

Mikado, je mag door naar de opdracht DIEPTE bij Ine.

Trytrix

06-06-2005 om 19:45 geschreven door Marsje


05-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makrostruktuur - Ikkyu
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Deze structuur, want die is er zeker, is bijzonder complex.
Een netwerk van chotische gangetjes in een wirwar van kloven.
Deels uitvergroot lijkt het een beetje op een satellietopname van een of andere bergketen.

Weeral (!) onscherpe opname Ikkyu !! Je doet iets verkeerd maar wat.
Hoe ben je tewerk gegaan ? Wat waren de instellingen ?
Met welk toestel fotografeer jij ?

TIPS
Nog meer in detail treden (dichterbij), macrostand + statief.

Trytrix

05-06-2005 om 11:11 geschreven door Marsje


04-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Structuur & Ritme, Frans Wouters, oude spoorlijn.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo Ine,

Hier dan mijn tweede foto. Zelfde toestel, zelfde instelling. Dank voor de goede zorgen.
 Veel liefs Frans.

NB: Ine, de foto's moeten kleiner zijn dan 100Ko, tot hoeveel pixels moet ik dan verkleinen?

04-06-2005 om 13:05 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!