Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
08-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boomstam door Paparazzi,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Paparazzi,

 

Je foto is mooi, met veel ritme en structuur in de boomstam, de takken en bladeren en dit is het doel van deze lessen. De compositie kan overtuigender waardoor de foto beter in harmonie gebracht kan worden! (zie de bijgevoegde uitsnit) Voor een volgende inzending kan je proberen om daar rekening mee te houden, kies een ander onderwerp om voor te stellen.

Vonny

08-11-2007 om 22:06 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versteende visgraat door Tzeetje,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Tzeetje,

 

Je foto bevat beslist veel ritme en structuur in de vormen die in het zand te zien zijn, een echt onderwerp met een heel sterk focuspunt is hier volgens mij niet aanwezig, hoewel je een goede diagonale lijn in beeld gebracht hebt, compositie is ook hier zeer belangrijk. Een goede poging in elk geval Tzeetje, nu nog een sterker visueel verhaal vertellen zou ik zeggen, probeer dit te realiseren voor een volgende inzending!

Vonny

08-11-2007 om 21:44 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijnen door Zusje,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Zusje,

 

De foto vertoont veel ritme in de palen en structuur in het zand enz. Zoals voorgesteld is dit al een mooie foto met veel interessante elementen maar door een uitsnit met betere verhoudingen 3:2,  hemel versus land en zee, wordt de foto veel overtuigender en harmonieus van samenstelling. Mooi gezien en tamelijk goed gerealiseerd Zusje!

Pas deze raadgevingen toe op je volgende inzending.

Vonny

08-11-2007 om 21:28 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van hout naar! door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

 
Een mooie foto met ritme en structuur in een goede compositie, scherp en goede kleuren!

Proficiat Lyke!

Vonny

 

08-11-2007 om 20:45 geschreven door Marsje


07-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glazen door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Klickx,

 

Je foto heeft wel iets met ritme en structuur in de opstelling van de glazen en veel detaillering, het idee is goed maar toch niet helemaal geslaagd, dit om verschillende redenen. Een dergelijke opstelling vraagt om de glazen liefst volledig in beeld te brengen, daarbij is het ook belangrijk om de glazen horizontaal op te stellen al was dit misschien niet het geval. Door de foto te spiegelen beweeg de kijker met de ogen van links naar rechts in de foto en van een lichter naar een donkerder achtergrond met in dit geval het sterk punt tussen de twee gescheiden glazen. Zo krijgt de foto meer kracht en door het contrast wat op te drijven komen de weerkaatsingen in de glazen nog beter tot hun recht! Probeer nog even iets in die aard voor een volgende inzending rekening houdend met de aanbevelingen.

Vonny

07-11-2007 om 23:30 geschreven door Marsje


06-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemaaid maisveld door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shariff,

 

Je foto is goed genomen met aandacht voor ritme en structuur, de maïsstoppels vormen bogen die naar een sterk punt lopen in de afbeelding en dat is goed gezien! Minder overtuigend vind ik de kleur en het contrast dat alles een beetje te somber maakt, door je foto te spiegelen krijg je een voor de mens natuurlijker kijk op de foto. Zoals we in onze westerse cultuur ook lezen van links naar rechts en een diagonaal van linksonder naar rechtsboven fraaier lijkt, zo is het soms nodig om de werkelijkheid een beetje te omzeilen om daardoor een forser beeld te verkrijgen. Ik heb enkele aanpassingen uitgevoerd om je foto een beetje meer leven in te blazen. Je mag nog een voorbeeld uit de natuur sturen waarbij je rekening houd met de raadgevingen.

Vonny

06-11-2007 om 13:51 geschreven door Marsje


23-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poivron door T'zeetje,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo T’zeetje,

 

Dit is een mooie kleurige foto met veel detail dat zeer geschikt is voor het doel van deze lessen! Door de foto te spiegelen lijkt de foto logischer van opbouw (van linksonder naar rechtsboven) door nu de twee foto naast elkaar te zetten krijgt men hier een interessante samengestelde foto te zien, sorry, ik kon er even niet aan weerstaan haha! Mooi werk T’zeetje! Je mag nog een foto inzenden.

Vonny

23-10-2007 om 00:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

 

Een mooie foto, de plantengroei op de voorgrond toont ons ritme en structuur als inleiding en verder nog in de fontein, de oever en de bomen, alles in een heel mooie compositie. Goed gedaan Lyke, je mag nog een ander voorbeeld inzenden!

Vonny

 

23-10-2007 om 00:21 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sporen door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Klikx,

 

Je foto is goed genomen met de nadruk op ritme en structuur en dat is goed gezien!

De presentatie van de foto is zo dat er misschien nog  teveel onbelangrijke zaken in beeld gebracht zijn die geen meerwaarde aan de foto toevoegen. Door de foto op een meer compacte wijze voor te stellen wordt hij krachtiger met de nadruk op de kern van de afbeelding. (zie uitsnit) Je mag nog een ander voorbeeld inzenden waarbij je rekening houdt met de raadgevingen.

Vonny

23-10-2007 om 00:18 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stronk door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo shariff,

 

Het idee achter de foto is goed maar de uitvoering heeft je hier een beetje in de steek gelaten!

Zoals je de foto nu aanbied lijkt het water weg te lopen naar rechts en dat oogt overdreven en onnatuurlijk, daarnaast is het minder sierlijk om de stronk gewoon vlak van links naar rechts in het formaat te plaatsen. Veel doeltreffender kan het met de stronk in een diagonale lijn bvb van linksonder naar rechtsboven, (zie voorbeeld bijgevoegd) met de beperkende mogelijkheden hier aan boord. Je mag nog een voorbeeld in dit genre aanbieden Shariff.

Vonny

23-10-2007 om 00:16 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gempemolen door Shopper,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shopper,

 

Deze foto toont mooi de watermolen en zijn onmiddellijke omgeving, ritme en structuur zijn hier zichtbaar in veel details van de molenconstructie. Door de foto te spiegelen krijg je een meer natuurlijk zicht op de molen en is het oog van de kijker minder geneigd om naar rechts te kijken waar het trapje en het wegeltje niet echt bedoeld zijn als belangrijk onderdeel van de foto. (zie bijvoegsel) Het is een goede foto Shopper maar misschien voorzichtig omgaan met teveel zaken in beeld te brengen die geen meerwaarde aan de foto toevoegen! Je mag nog een voorbeeld inzenden uit de natuur daarbij rekening houdend met de raadgevingen.

Vonny

23-10-2007 om 00:13 geschreven door Marsje


21-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japanse tuin in Hasselt door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

Het brugje is goed in beeld gebracht en bevat ritme en structuur in de houten constructie dat leidt naar het groepje mensen in de rechterbovenhoek, spijtig dat je niemand met de paraplu kon vastleggen op het brugje, dan was de foto af geweest! Je bent er niettemin in geslaagd om een goede foto af te leveren Varlaam!

Vonny

21-10-2007 om 23:36 geschreven door Marsje


09-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brusselse forten door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

 

De foto bevat vanzelfsprekend veel ritme en structuur in al dat groen en de oevers van de vijvers maar als compositie valt deze een beetje tegen omdat het oog ronddwaalt en op zoek gaat naar een punt om op te rusten, de scherpte is hier ook niet ideaal! In de bijgevoegde uitsnit zie je het bosje met riet op een sterk punt geplaatst en daar kan het oog een natuurlijk rustpunt vinden, de zware massa groen rechts is nu meer in harmonie met het geheel. De kwaliteit is nu door de uitsnit natuurlijk helemaal teniet gedaan! Een verdienstelijke poging Lyke, probeer het nog eens!

Vonny

 

09-10-2007 om 00:06 geschreven door Marsje


08-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder de brug door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

 

Je foto toont ons een mooi spel van ritme en structuur in de constructie van de brug, door de grote verschillen in lichtsterkte tussen hemel en beton in de schaduw was dit moeilijk evenwichtig vast te leggen. De bijgevoegde uitsnit haalt nog iets meer uit je foto door de overbelichte hemel er uit te halen en de compositie kracht bij te zetten door een sterker accent te leggen op de betonconstructie en de vrachtwagen op een sterk punt te plaatsen. In elk geval een goede foto voor de les Klikx!

Vonny

08-10-2007 om 23:59 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prikkeldraad door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shariff,

 

Een mooie foto, hoewel je de aantrekkingspool pal in het midden van de foto geplaatst hebt is het resultaat zeer overtuigend omwille van de mooie belichting en scherpte op de juiste plaats! Als alternatief kon je ook gekozen hebben voor een meer diagonale plaatsing van het onderwerp in het formaat.  Ritme en structuur zijn goed weergegeven, proficiat Shariff!

Vonny

08-10-2007 om 23:54 geschreven door Marsje


02-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de kinderboerderij door Christine,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een foto met ritme en structuur in overvloed zichtbaar in het stro, de rieten matten, de voorgrond, beton, hout enzovoort, goed gezien Christine! Probeer nu eens een foto in te zenden waarbij je het onderwerp van dichterbij benadert en ritme en structuur op een andere wijze weergeeft.

Vonny

02-10-2007 om 23:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotsplant door Lyke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lyke,

Een gepaste foto voor het doel van deze lessen, veel ritme en structuur in de planten en de rotsen gebracht in een goede compositie, Goed gedaan Lyke! Pas dit nu even toe in een landschapsfoto voor de volgende inzending.

Vonny

02-10-2007 om 23:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Gavers door Klikx,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Klikx,

Een foto waarin ritme voornamelijk terug te vinden is in de lijnen die gevormd worden door de weg, de bootjes, het gras en het de bomen, de weg toont ons structuur. Wat wou de fotograaf ons laten zien, waarschijnlijk de mooie rij bootjes! Er zijn hier twee mogelijkheden, enerzijds de foto zoals voorgesteld door Klikx, een landschap met toch enkele mindere aantrekkelijke facetten en anderzijds de bootjes die hier volgens mij de kern vormen voor een mooie foto en voor het doel van deze lessen, een suggestie om dat ook even uit te proberen.. Een goede foto Klikx!

Vonny

02-10-2007 om 23:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motards door Shariff,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Shariff,

Een foto met een diagonale beweging gevormd door de wielen van de moto’s, ritme en structuur is daar met veel detaillering in terug te vinden. Als compositie vind ik de foto een beetje minder krachtig omdat het voornaamste aantrekkingspunt op het centrale wiel ligt en niet op een sterker punt in het formaat! Een verdienstelijke foto Shariff!

Vonny

02-10-2007 om 22:51 geschreven door Marsje


26-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwam door Shopper,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Shopper,

 

De foto biedt ons ritme en structuur in de zwam en dat is goed gebracht maar de compositie is toch heel centraal met louter een documentaire waarde. De wijze waarop je een foto in beeld brengt is zeer belangrijk, hier zou je bvb nog een lagere opnamehoek kunnen kiezen zodat je voornamelijk de geribde wand van de zwam in beeld brengt. De structuur van de zwam kan zo nog extra benadrukt worden en dat is goed voor het doel van deze lessen, hierdoor krijg je een foto met meer zeggingskracht!

Vonny

26-09-2007 om 23:32 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!