Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
19-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Janeolive met strandhuisjes

Dag Janeolive,

Natuurlijk is dit een goede inzending. Je hebt goed gezien dat er in de rij strandhuisjes een mooi ritme zit met een duidelijke struktuur. Dat “zien” is uitermate belangrijk bij het fotograferen. Ondanks dit uitstekende uitgangspunt, heb ik toch de vrijheid genomen om wat aan je foto te sleutelen.  Jammer genoeg verdwijnt dan de keurige omlijsting die je hebt aangebracht. Die aanpassing was niet zo moeilijk, omdat je foto al een heel eind in de goede richting ging. Ik vond het zonnescherm een onnodige onderbreking van de ritmische opbouw. Helaas moet ik dan een bijzonder sterke cropping toepassen en is de kwaliteit niet best meer. Maar ik wil je hiermee aantonen dat een andere uitsnede het ritme kan versterken. Ik heb ervoor gekozen om zowel het begin als het einde van de huisjes op de rand van de foto te zetten zodat het lijkt of de rij huisjes eindeloos lang is. De persoon heb ik in de foto gehouden vanwege het menselijk aspect.  Ervoor heb ik een klein plekje weggehaald.

Dushi







19-07-2009 om 00:00 geschreven door Marsje


11-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radocats met bol
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Radocats,

Uit de reactie op de vorige bespreking laat je zien dat je open staat voor voor aanwijzingen en suggesties. Dat is een heel positieve houding die je veel voordeel kan opleveren.
Je tweede inzending toont opnieuw een hoog gehalte aan ritme en struktuur.  Het licht op de kluwen levert een mooi spel op en de donkere achtergrond die je gekozen hebt, draagt eveneens bij aan een mooie foto. Je hebt nu al twee keer getoond, dat je een prima foto kunt neerzetten met een zelfgekozen attribuut. Voor je derde inzending wil ik je vragen een stapje verder te gaan en een onderwerp te kiezen uit de architectuur, bijvoorbeeld een (groot) gebouw. Ik  heb er alle vertrouwen in dat je deze uitdaging aan kunt.

 

11-07-2009 om 14:50 geschreven door Marsje


05-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radocats met hoed
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Radocats,

Je eerste inzending voor deze rubriek is direct al een voltreffer.  Dat belooft nog wat!  Ik heb met veel plezier naar je foto gekeken.  Natuurlijk heb ik gezocht naar aanbevelingen, maar die zijn er slechts in de marge. Zo had de rode punt als eindpunt voor mij iets lager mogen staan (regel van derden), maar door het rode strikje aan de andere kant, zag ik nu geen betere compo mogelijk. Dat strikje is overigens een element dat de foto enorm versterkt.  Tweede suggestie: zoals de foto er nu uit ziet, is er een enorm goed lijnenspel, maar geen sterk gebruik gemaakt van het spel van licht en donker. Hoewel dat niet iets is voor deze rubriek, zou het een aandachtspunt kunnen zijn om tot een nóg mooiere foto te komen. Ik ben dik tevreden en zie heel graag uit naar een volgende inzending, liefst met een heel ander onderwerp.

Dushi

05-07-2009 om 21:59 geschreven door Marsje


03-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaika met muur

Dag Zaika,
De foto die je instuurt, vertoont overduidelijk ritme en struktuur. Het is daarmeezonder meer een goed begin. Ik heb me de vrijheid veroorloofd een paar kleine aanpassingen aan te brengen.  De eerste was dat ik rechts een stuk muur weggehaald heb. Dat laatste gedeelte draagt wel bij aan de dieptewerking, maar is zo dicht opeengepakt, dat de struktuur eerder warrig wordt. Bovendien verdween wat rommel op het pad meteen uit beeld.  Eveneens om de struktuur meer kracht te geven ook onder en links de uitsnede aangepast. De vlakken van muur zelf heb ik wat meer accent gegeven zodat ze markanter in beeld komen.  De bomen achter de muur dragen niet bij aan een versterking van R&S. Mogelijk had een lager standpunt een beter effekt opgeleverd. Probeer dus ook de achtergrond  in de gaten te houden. Graag zie ik een volgende inzending tegemoet.
Dushi







03-07-2009 om 16:19 geschreven door Marsje


04-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Duchamps met in de boomgaard,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dries,

 

De voorgestelde foto toont ons beslist een veelvoud aan R&S in een eerder ongewoon formaat. Je hebt de essentie van de foto goed gezien en achteraf een uitsnede gemaakt om de compositie te verfraaien. Op zich is daar niet echt iets mis mee maar beter is het om tijdens de opname rekening te houden met de compositie zodat achteraf kroppen tot een minimum beperkt kan worden. Beslist een flinke stap in de goede richting! Voor volgende keer graag nog zo een foto maar dan op het volle formaat.

Vonny

04-01-2009 om 22:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christine2 met de pier in Blankenberge,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een foto met veel R&S, een mooie belichting, een goede compositie en veel detaillering, proficiat! Misschien kon de foto nog sterker overkomen indien je bvb tijdens de opname even door de knieën buigt zodat de opnamehoek nog dramatischer lijkt! Voor een volgende inzending graag een detailfoto waar R&S de boventoon heeft!

Vonny

04-01-2009 om 22:51 geschreven door Marsje


23-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metallo met glazen gevuld met zalig vocht,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Metallo,

 

Een foto met mogelijkheden in het kader van de lessen R&S, goed gezien dus! De opname is niet zo succesvol omwille van enkele belangrijke tekortkomingen waarop ik de aandacht wil vestigen. Je koos hier zo te zien om het accent voornamelijk in het midden te leggen en dan is het beter om een bepaalde symmetrie in de opbouw van de foto te brengen, wat hier niet het geval is. Het lichtje op de voorgrond trekt overmatig de aandacht en de grote witte vlek bovenaan is totaal uitgebrand, spijtig! Met een andere uitsnede als voorbeeld, zonder het lichtje en een glas dat er uit springt op een sterk punt krijgt de foto al meer uitdrukkingskracht maar er kan meer gedaan worden met een dergelijk onderwerp. Probeer nog even iets dergelijks Metallo, al doende leert men hé!

Vonny 

23-12-2008 om 23:37 geschreven door Marsje


15-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eddyge met ritme en structuur,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Eddyge,

 

Je foto verenigt beslist veel aspecten van ritme en structuur in een heel aparte foto die als het ware middendoor in twee verschillende beelden gesplitst wordt door de betonnen muur met aan de ene kant de natuur en aan de andere de staal constructie van de brug en de houten versperring. Op zich vind ik dit een interessant gegeven die je goed in beeld gebracht hebt op een niet conventionele manier die niet door iedereen gesmaakt zal worden, je bewijst hier in elk geval dat je heel goed kunt om gaan met ritme en structuur en daar gaat het om, heel goed gedaan Eddyge!

Vonny

 

15-12-2008 om 23:12 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dushi met ritme en structuur,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

 

Dit is beslist een knappe foto die R&S in overvloed te bieden heeft in een verscheidenheid aan vormen, lijnen, texturen en kleuren, proficiat!

Vonny

15-12-2008 om 23:09 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metallo met glaswerk,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Metallo,

 

Hier toon je een heel mooie foto met R&S in een harmonische en oogstrelende compositie, proficiat! Je mag nog een opname inzenden met de natuur als onderwerp, denk daarbij aan lijnen, textuur en vormgeving.

Vonny

15-12-2008 om 23:08 geschreven door Marsje


08-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eddyge met alles op een rij,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Eddyge,

 

Een geslaagde foto waarbij R&S goed toegepast zijn. Je kunt nog een betere compositie bekomen door een nieuwe uitsnede te maken en zo meer harmonie in je foto te brengen. Het grote stuk muur en de lichtpaal geven geen meerwaarde aan je foto, integendeel ze bevorderen enkel het rondkijken, dit is meestal geen goed teken. Minder is vaak meer en beter! Graag nog een dergelijke foto maar nog beter.

Vonny

08-12-2008 om 00:28 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lynne met Abstract,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lynne,

 

Opnieuw een mooie opname in het kader van deze lessen! Wat hier een beetje afbreuk doet is de grote lege ruimte in het formaat, het onderwerp is goed gekozen maar minder origineel van vormgeving dan je vorige inzending. Het is dan beter om je foto wat te kroppen en een nieuwe plaatsing in het formaat te zoeken waarbij het onderwerp zijn volle waarde krijgt. Voor een laatste inzending graag iets met gebouwen waarbij R&S op een overtuigende wijze naar voren komt!

Vonny

08-12-2008 om 00:25 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dushi met palmbomen,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

 

Zoals je zelf zei is dit de betere van de twee ingezonden foto’s, ik verkoos deze foto voor de lessen R&S hoewel de vervelende schaduw aanwezig is. Deze foto is heel geslaagd vanwege een interessante compositie waarbij R&S sterk tot uiting komen, wat bewijst dat je de materie al goed beheerst Dushi. Met de kloonstempel en voldoende oefening kan men de schaduw wegwerken en zo een goede foto van de prullenmand redden. Als laatste inzending graag nog een foto waarin je zoveel mogelijk R&S bundelt!

Vonny

08-12-2008 om 00:23 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metallo met vaten,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Metallo,

 

R&S zijn hier beslist overvloedig aanwezig in de vaten, de delen van de kar, de muur en de vloer, goed gezien Metallo. Het moeilijke om dergelijke taferelen heel effectief vast te leggen is de rommel en de storende elementen die er gewoonlijk aanwezig zijn. Dit kan je beter vermijden want die zaken leiden de aandacht van de kijker onnodig af en voegen geen meerwaarde aan de foto toe. Vaak moet je dan je toevlucht zoeken bij de kloonstempel om wat orde op zaken te stellen en dit is soms succesvol en soms ook niet voldoende overtuigend! Ik heb het geprobeerd, de foto gespiegeld, een nieuwe uitsnede gemaakt, de kloonstempel zijn werk laten doen en de kleuren wat aangepast, aan jou om te oordelen of je het zo meer geslaagd vindt! Voor een volgende inzending nog meer van dit soort werk Metallo, het gaat de goede richting uit!

Vonny

08-12-2008 om 00:18 geschreven door Marsje


02-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Duchamps met landschap,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dries,

 

In de foto is er inderdaad veel R&S aanwezig maar dit is geen gemakkelijke foto voor de ogen van de kijker. De reden daarvoor is een overmaat aan uniforme contrasten en tinten die het onderscheid tussen berg, bos en weerkaatsing in het water bemoeilijken en te weinig detaillering vertonen. Daarnaast heb je het formaat precies in de helft verdeeld met een lijn die niet horizontaal is en dit komt in dit geval de compositie niet ten goede. Door een andere uitsnede te maken met een horizontale verdeling waarbij de onderste helft van de foto iets kleiner gemaakt en opgelicht is, worden details beter zichtbaar, daardoor krijg je al een beter beeld te zien. Een redelijke poging Dries maar ik stel voor om nog een foto in te sturen waarbij je beter met lijnen en textuur omspringt.

Vonny

 

02-12-2008 om 23:23 geschreven door Marsje


30-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christine2 met druivenranken,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een foto met veel R&S zichtbaar in de druivenranken die verschillende patronen vormen in het formaat. De aanplant van nieuwe druivelaars met de witte paaltjes staan op een sterk punt en dit contrasteert goed met de rest van de overheersende groene tinten in de afbeelding. Een aandachtspuntje, zorg er voor dat de foto over de hele oppervlakte scherp is, (zie linksonder) verder knap gedaan Christine! Graag voor je volgende inzending een detailfoto waar R&S primeert.

Vonny

30-11-2008 om 22:14 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lynne met Abstract,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lynne,

 

Je foto bevat niet echt veel abstracte elementen zoals de titel dit wel aangeeft. Het muurschilderij die je als thema gebruikt hebt is beslist flatterend voor het oog en bevat elementen met R&S maar niet in hoofdzaak, dus minder geschikt voor het doel van deze lessen. Het oog van de kijker wordt tegelijk aangetrokken door de gapende mond en de vogel, het accent kan in dit geval beter gelegd worden op één van beiden (zie uitsnede) de afgesneden hand is hierbij ook minder geslaagd en liefst te vermijden. Probeer het even opnieuw Lynne!

Vonny

30-11-2008 om 22:07 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eddyge met kerkdeur,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Eddyge,

 

Een heel overtuigende foto boordevol R&S en met een interessante compositie die van dit eenvoudige onderwerp iets bijzonder maakt. De spreiding van de lijnen en vormen in het formaat zijn passend en smaakvol in beeld gebracht door de fotograaf, proficiat Eddyge! Graag een landschapfoto waarin R&S uitblinkt.

Vonny

30-11-2008 om 22:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dushi met netjes gestapelde buizen,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dushi,

Een heel eenvoudige maar zeer effectieve foto boordevol R&S, goed in beeld gebracht. De roestvlekken breken de eentonigheid en maken het geheel interessant, goed gezien en gedaan, proficiat Dushi! Graag even een landschapsfoto foto waarin R&S op een overtuigende wijze naar voor komt.

Vonny

 

 

30-11-2008 om 22:00 geschreven door Marsje


24-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houtblokken door Christine 2,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Christine,

 

Een geslaagde foto met R&S zichtbaar in de houtblokken en het gebouw, de compositie is eenvoudig maar goed gedaan! Let op het feit dat foto’s nemen wanneer de zon heel fel schijnt kan leiden tot grote contrastverschillen die een camera niet kan overbruggen en meestal resulteert dit in overbelichting in de hoge lichten waar veel detaillering verloren gaat. Softwarematig kan dit een beetje bijgewerkt worden zoals in het bijgevoegde voorbeeld maar het is beter om daarmee rekening te houden tijdens de opname. Je mag nog een voorbeeld inzenden van een ander onderwerp.

Vonny

24-11-2008 om 00:29 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!