Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
06-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen door Bobi,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bobi,

 

Dat heb je mooi gezien die laan met een wandelweg en verharde weg tussen de bomen met daarbij de lijn die gevormd wordt door de gevelde bomen, daarnaast heeft de foto en goede dieptewerking. R&S is volop aanwezig in deze foto maar er zijn toch enkele details die de kijker afleiden en de aandacht wegnemen van het rustige gevoel dat de foto uitstraalt en eindigt bij de wandelaars in de verte. Om dit te bereiken heb ik je foto gespiegeld en dat geeft een natuurlijke inleiding van linksonder naar rechtsboven, de bank en de rode stip zijn wegekloond, het geheel van de foto werd opgelicht met het accent op de wandelaars. Hierdoor krijgt je foto meer uitstraling en afwerking door bij het essentiële te blijven het is natuurlijk altijd beter om zo weinig mogelijk te knoeien aan een foto maar verbetering is een noodzakelijk kwaad wil men een foto overhouden met een zekere fotografische charme, niet iedereen houdt van puur natuur met al zijn storende elementen, het is een keuze die de fotograaf zelf moet maken. Goed gedaan hoor!

Vonny

06-03-2008 om 00:24 geschreven door Marsje


29-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug door Franki,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Franki,

 

Als foto voor R&S wou je toch het accent op de brug plaatsen omdat daar veel R&S in te vinden is, hier toon je veel meer waardoor de kijker geneigd is om op zoek te gaan naar de kern van de foto die nu uit twee delen bestaat, de brug en het omringende. Misschien was het beter geweest om je volledig te concentreren op de brug en de mooie weerkaatsingen waardoor de foto in zijn eenvoud boeiender kon overkomen boordevol R&S.

Vonny

29-02-2008 om 22:34 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeansbroeken door Jijippeke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Jijippeke,

 

Je foto is heel goed in beeld gebracht en biedt R&S in overvloed, goed gezien hoor! De blauwe broeken bieden maar weinig variatie en dat is eentonig want niets trekt hier speciaal de aandacht, door één van de broeken op een sterk punt te plaatsen en een andere kleur te geven komt de foto plots tot leven en dat heeft de kijker nodig om geboeid te zijn door wat je wilt tonen! Opletten dat de foto over de hele oppervlakte scherp is, dat is belangrijk bij dergelijke opnamen, nu eisen die onscherpe broeken op de voorgrond teveel aandacht en dat is spijtig.

Vonny

29-02-2008 om 22:32 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsenrek door Primera,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Primera,

 

Je foto heeft beslist iets te bieden voor R&S maar je onderwerp kon beter voorgesteld worden in een diagonale lijn van linksonder naar rechtsboven, dit zou de compositie ten goede komen. Zoals het nu voorgesteld wordt is het een beetje een verwarrend zicht waardoor de kijker afgeleid wordt door onbelangrijke details die er best niet bijhoren. Denk er aan dat een eenvoudige voorstelling altijd beter werkt Primera, men zegt daarover het volgende "minder is meer".

Vonny

29-02-2008 om 22:28 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de waterkant door Mira,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Mira,

 

Je foto is mooi genomen Mira en heeft een goede compositie, ritme en structuur zijn terug te vinden in het witte staketsel, de weg en de boten, ze vormen een mooi geheel waarbij de fietser schaal geeft aan de foto, er ontbreekt enkel nog een wolkje aan de lucht om het geheel af te maken.

Vonny

29-02-2008 om 22:23 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plantentuin door Dzenga,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Dzenga,

 

Je foto toont ons een cactus uit de plantentuin, er is veel detaillering te zien wat goed is als onderwerp voor R&S. De wijze waarop je deze plant in beeld brengt is veeleer van documentaire waarde, als compositie is dit niet echt overtuigend genoeg om dit een boeiende foto voor R&S te noemen, m.a.w. een foto dat de aandacht van de kijker opeist. Probeer voor een volgende inzending een beetje creatiever uit de hoek te komen met een foto met lijnenspel en textuur maar dan op een speelse wijze toegepast , zoals men zegt…oefening baart kunst!

Vonny

29-02-2008 om 22:21 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebouw door Mieke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Je foto is interessant genomen en boeit door zijn eenvoud en de strakke lijnen van het gebouw, R&S zijn hier alom tegenwoordig en de sobere kleuren maken het geheel rustig. Geen gemakkelijke opgave om hiervan een erg boeiende foto te maken maar dat is al een goed begin, de compositie is een beetje aan de eenvoudige kant, daar kan je nog meer mee doen Mieke. Als je daarvan houd mag je daar gerust nog even verder mee experimenteren!

Vonny

29-02-2008 om 21:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoelzitting door Happyman,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Happyman,

 

Je foto is uitstekend genomen en een schoolvoorbeeld van R&S, proficiat! Aan de zwartwit  foto ontbreekt een beetje sprankel, dat kan je bijwerken door niveaus en contrast wat aan te passen waardoor de foto de glans krijgt die hij verdient.

Vonny

29-02-2008 om 21:55 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crocus door Bobi,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Bobi,

 

Een onderwerp waarmee meer gedaan kan worden, nu is het aanbod aan lijnen en details eerder verwarrend omdat niets specifiek de aandacht van de kijker vasthoudt, de bloem is eerder te klein afgebeeld in het formaat. Door dichter bij het onderwerp te komen en de bloem beter te plaatsen worden de subtiele kleuren en lijnen beter zichtbaar waardoor R&S meer aan bod komen en dat levert een betere foto op. Proberen en volhouden Bobi!

Vonny

 

29-02-2008 om 21:53 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerk door Starmix,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Starmix,

 

Een mooie foto met veel ritme en structuur in het metselwerk van de natuurstenen, de variatie van lijnen en kleuren is heel geslaagd en daarnaast krijgt de foto meer expressie door het zicht op de boom dat schaal geeft aan het geheel. Een beetje meer contrast is hier ook welkom en laat de kleuren beter uitkomen een kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk. Een heel goed resultaat Starmix!

Vonny

29-02-2008 om 21:51 geschreven door Marsje


22-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggen door Mieke1,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Een foto met heel veel informatie, de titel is bruggen maar er is veel meer te zien, dit laat me eerder denken aan een gezellige wandeling langs het kanaal. Je zag de bruggen en dat is inderdaad een zeer boeiend onderwerp wanneer je het accent daarop gaat leggen door dichter bij je onderwerp te komen en een originele opnamehoek te kiezen. Zoals voorgesteld is dit geen ideaal voorbeeld van ritme en structuur waarbij het de bedoeling is om het accent te leggen door middel van bvb een ritmische beweging in de foto en de textuur van materialen op een originele manier naar voren te brengen. Bekijk even de voorbeelden op het blog om een beter idee te krijgen van het doel van deze lessen. Oefening baart kust Mieke, verder proberen hé!

Vonny

22-02-2008 om 21:47 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hekwerk door Bettina,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bettina,

 

Dat heb je mooi gezien Bettina, knappe lijnen in diagonaal door het formaat en R&S in het hekwerk en de paaltjes die parallel daarmee lopen en eigenlijk de foto maken. Je foto toont ons de paal dat bijna in het midden van het formaat staat waardoor het evenwicht in de foto in het gedrang komt omdat de kijker daar onmiddellijk op gaat focussen en waardoor het linker gedeelte eigenlijk overbodig wordt. Een andere uitsnit verhoogt hier het visuele effect en brengt harmonie tussen hekwerk, paaltjes, stoep, greppel en weg met daarbij een sterke dieptewerking. Een verdienstelijke poging Bettina!

Vonny

22-02-2008 om 21:44 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Casino Oostende door Mira,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mira,

 

Een mooie foto boordevol R&S met vloeiende lijnen in het gebouw van links naar rechts. Het enige minpuntje dat ik hier op aan te merken heb is het perspectief in de verticalen van de ramen waardoor het geheel een beetje onnatuurlijk lijkt. Dit kan je moeilijk vermijden bij de opname maar wel verbeteren met een fotobewerkingsprogramma. In elk geval goed gedaan Mira!

Vonny

 

22-02-2008 om 21:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan zee door Andelfin,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Andelfin,

 

Je foto biedt veel mogelijkheden voor ritme en structuur, de mooie wervelingen in het zand zijn heel aantrekkelijk en het weidse vergezicht is indrukwekkend. Zoals je dit hier voorstelt zijn er enkele tekortkomingen die maken dat de foto niet optimaal is bvb: het perspectief van de gebouwen, het niveau van de zee, de onnatuurlijke kleuren en teveel voorgrond verminderen het overtuigende effect. Door deze zaken te corrigeren en een uitsnit te maken in de vorm van een panorama krijg je een totaal andere foto waarin strand, zee, gebouwen, lucht en mensen meer in harmonie met elkaar zijn, waarbij er nu sterkere lijnen in het formaat aanwezig zijn. Je hebt het heel goed gezien Andelfin, dit nu nog beter bundelen!

Vonny

22-02-2008 om 21:34 geschreven door Marsje


16-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visstokken op de pier door Mira,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mira,

 

Een prachtige foto met R&S in de balustrade, de vloerplanken en de stokken, in de foto zit een mooie beweging, de belichting en het kleurenpalet is heel harmonisch. Door een beetje van de lucht weg te snijden weegt deze minder zwaar door zodat het oog niet teveel gaat ronddwalen in dat blauw waar niet veel te beleven valt maar meer concentreert op de beweging gevormd door de stokken en de balustrade. Opletten met kleurzweem waardoor het geheel een beetje kunstmatig kan gaan lijken. Proficiat Mira!

Vonny

16-02-2008 om 23:45 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kraan door Mieke1,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Een interessante foto maar geen gemakkelijke, er zit een mooie diagonale beweging in de foto met veel ritme en structuur. In de voorstelling koos je hier voor een inleiding met de kern van de foto, de betonblokken of is het de kraan? Beiden zijn hier mooi geplaatst in het formaat maar gezien het volume van de betonblokken krijg ik meer het gevoel dat dit de kern van de foto is waarop het oog gaat rusten om daarna verder te bewegen langs de kraan. De leegte van de weg rechts heeft hier geen enkele functie behalve het vullen van het formaat… Wanneer we nu een inleiding kiezen via de leegte van de weg van links naar rechts, dan geven we aan de blokken meer gewicht waarna het oog verder glijdt langs de lijn die gevormd wordt door de kraan, het is maar hoe je het bekijkt. Eerlijk gezegd kunnen de meningen hier verdeeld zijn en zijn beide mogelijkheden zinvol, aan ieder zijn voorkeur! Opletten met kleurzweem, dit is gemakkelijk op te lossen via enkele clicks in een fotobewerkingsprogramma.. Zeer goed gedaan Mieke!

Vonny

 

16-02-2008 om 23:39 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kandelaars door Trucker,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Trucker,

 

Een mooie foto met ritme waarin meer steekt dan nu voorgesteld, het oog zwerft een beetje rond van de bomen naar het gebouw, de achterkant van de tuin waar de lantaarn en de bank staat, zo ontstaat er weinig rust bij de kijker die op zoek is naar de kern van de foto. Wanneer je deze foto spiegelt en een nieuwe uitsnit maakt dan krijg je een krachtige inleiding met het mooie gebouw goed geplaatst, de diagonale rij bomen van links naar rechts en in de verte rust het oog op de lantaarn die schaal geeft aan het geheel. De foto is nu meer in harmonie en vraagt weinig inspanning vanwege de kijker, het oog wordt nu onmiddellijk naar de kern van de foto geleid. Goed gezien Tucker!

Vonny

16-02-2008 om 23:37 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertje door Bettina,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bettina,

 

Een mooie delicate inzending voor R&S in een mooie compositie. Door de foto te spiegelen krijgt de foto meer aandacht waar het hoort, namelijk rechts boven op het sterk punt, misschien beter opletten met kleurzweem anders lijkt de foto niet echt geloofwaardig. Doe zo verder Bettina!

Vonny

 

16-02-2008 om 23:35 geschreven door Marsje


09-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heuvelland door Primera,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Primera,

 

Je foto toont veel ritme en structuur in de ruggen van het aardappelveld en het wegeltje, dat alles heb je goed gezien. Zoals je in de lessen compositie geleerd hebt ligt het sterkste visuele punt aan de rechterbovenzijde volgens de regel van drie, daarom is het verkieslijk om de foto te spiegelen en zo een voor de mens natuurlijker kijk te krijgen op de foto, gaande van linksonder naar rechtsboven. De compositie is hier een beetje ongewoon maar heel mooi, de foto zou af geweest zijn indien de persoon die zich verder op de weg bevindt, rechtsboven op het sterkpunt had gestaan, dan had je een heel knappe foto gehad. Het is zeker niet eenvoudig om alle troeven bij elkaar te krijgen maar zoals voorgesteld heb je een goede start gemaakt Mira!

Vonny.

09-02-2008 om 23:18 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Archeologische site door Mira 2,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mira,

 

Een mooie foto van deze site dat het geheel goed weergeeft, er is genoeg ritme zichtbaar in de overblijfselen van de muren, structuur is moeilijker te onderscheiden maar wel te zien in de bakstenen. Een andere uitsnit verhoogt het visuele aspect, brengt een betere beweging in de foto en schept daardoor extra diepte. Bij R&S focussen we op de lijnen en de texturen waarmee we proberen om meer uitdrukking te geven aan onze foto’s.

Vonny

09-02-2008 om 23:14 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!