Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
27-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brugje door Bettina,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Bettina,

 

Dit is een mooie detailfoto, boordevol R&S in de constructie en het hout van het brugje, de compositie is goed opgebouwd met een curve van linksonder naar rechtsboven, het brugje is misschien een beetje krap in het formaat geplaatst, nochtans heel goed gedaan!

Vonny

27-03-2008 om 22:12 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balen op een veld door Bertine,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bertine,

 

Een heel mooi voorbeeld van R&S met mooie lijnen, een interessante compositie en veel detaillering, kort samengevat een boeiende foto om naar te kijken, proficiat!

Vonny

27-03-2008 om 18:23 geschreven door Marsje


26-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Damme door Primera,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Primera,

 

Je onderwerp biedt wel mogelijkheden maar de compositie is niet zo succesvol, doordat er zo veel informatie verstrekt wordt weet de kijker niet echt waarop hij moet concentreren. R&S is hier vooral te vinden in de façade van het huisje met de mooie kleurige luiken, daarom is het beter om dichterbij te komen en bvb enkele van de luiken in beeld te brengen. Ik heb een uitsnede van de foto gemaakt in een poging je de goede richting aan te wijzen, natuurlijk is dit nu ook geen ideaal voorbeeld maar het houdt de aandacht van de kijker beter vast en dat is al een goed begin.

Vonny

26-03-2008 om 22:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korea door Andelfin,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Andelfin,

 

Een originele foto voor deze lessen, hoewel de foto langs achter genomen is biedt hij een mooi spektakel met R&S gevormd door de gestalten van de kinderen met hun kleurig rugzakje en de juffrouw die hen begeleid. Daarnaast heeft de omgeving ook nog iets te bieden, het geheel is goed opgebouwd in een geslaagde foto, proficiat!

Vonny

26-03-2008 om 21:59 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegversperring door Franki,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hallo Franki,

 

Je foto laat ons ritme en structuur zien in de materialen van de versperring en de omringende natuur, dat is al een goede start. Doordat je heel dicht bij het hoofdonderwerp kwam is er vervorming opgetreden en dat is spijtig, door een beetje verderaf te staan kon dit vermeden worden, goed om te weten dus. De verticale kruising van de twee middelste stijlen van de versperring konden beter geplaatst worden zodat beiden goed zichtbaar waren en niet achter elkaar weggestoken. Door een iets lager standpunt in te nemen zou het visueel aantrekkelijker geweest zijn om de weg te kunnen volgen tot in de verte. Een verdienstelijke poging!

Vonny

 

26-03-2008 om 21:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grens, natuurdomein door Mira,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mira,

 

Je foto is heel geslaagd, een mooie compositie en een dramatische wolkenhemel maken deze landschapsfoto boeiend ook het ritme gevormd door de houten palen geven aan de foto een meerwaarde, proficiat! Wanneer we dit nu zuiver in de context van de lessen R&S plaatsen dan vind ik het spijtig dat je daar niet meer uit gehaald hebt. De mogelijkheden die te vinden zijn in het ritmische spel van de houten palen bieden hier veel alternatieven om met R&S om te gaan. Als voorbeeld en vertrekkend van je foto heb ik een uitsnede gemaakt om aan te tonen dat daar nog andere mogelijkheden zijn die je een volgende keer in gedachten kunt houden!

Vonny

26-03-2008 om 21:53 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planten op terrassen door Mieke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Dit vind ik een heel geslaagde foto! De opbouw in vlakken biedt hier een interessant spektakel van R&S te zien in de planten en de gebruikte materialen, alles in een mooi kleurenpalet, proficiat!

Vonny

26-03-2008 om 21:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grassen door J@cques,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo J@cques,

 

Ik kan zien wat je getracht hebt weer te geven in deze foto, geen gemakkelijke opgave! Er zit ritme in de matige diagonale beweging van de afsluitingsbalk en het spel van de grassen. De voorgrond is heel nipt afgesneden waardoor er te weinig inleiding is, de foto had meer impact vertoond mits de keuze van een laag standpunt. (opname hoek)

Structuur is moeilijker te onderscheiden in detail doordat de foto op een behoorlijke afstand van de grassen genomen is, dichter komen bij de grassen en daaruit een interessante compositie opbouwen is in dit geval ook een goed alternatief. Al bij al is dit een stap in de goede richting, doe zo verder!

Vonny

26-03-2008 om 21:49 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balen op een veld door Bertine,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bertine,

 

Een heel mooi voorbeeld van R&S met mooie lijnen, een interessante compositie en veel detaillering, kort samengevat een boeiende foto om naar te kijken, proficiat!

Vonny

26-03-2008 om 00:00 geschreven door Marsje


17-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebouw door Mieke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Je zult waarschijnlijk denken wat moet het nu zijn…de foto is heel goed in beeld gebracht met R&S in het diepte effect door middel van de mooie beweging in de gevel van het gebouw en de detaillering in o.a. de verschillende bakstenen, vloerstenen en de raamconstructie. Door de foto te spiegelen bereik je een beter visueel effect maar dergelijke foto’s met opschriften op de ramen kan je onmogelijk spiegelen omdat deze dan onwerkelijk worden, doe dit liefst niet! In de bijgevoegde foto is jou foto in zijn oorspronkelijke vorm hersteld, door de afvalkorf weg te klonen krijgt je foto nog meer allures en de twee foto’s naast elkaar vormen ook een interessant visueel paar… Goed gedaan!

Vonny

17-03-2008 om 18:43 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevelstructuur door Jijippeke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Jijippeke,

 

Je foto toont een rij gevels van oude huizen de compositie is goed maar het is spijtig dat je het oog van de kijker meevoert door de foto in een diagonale lijn van links naar rechts om dan te rusten op een groot stuk hemel! Door een langwerpige uitsnede te maken en de foto te spiegelen kan je de aandacht nog beter op de bouwconstructie van de huizen vestigen, nu rust het oog rechtsboven op de interessante gevelstructuur. De blauwe kleurzweem werd hier onder handen genomen met een natuurlijker resultaat tot gevolg. Toch goed gedaan hoor!

Vonny

17-03-2008 om 18:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modern kunstwerk door Happyman,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Happyman,

 

Een foto met veel ritme in de krullen van het metalen buizenwerk en het langwerpige vlak waarin het kunstwerk geplaatst is, daarnaast vertonen vooral de houtkrullen en de grote houten haspel een interessante structuur. Je hebt dit mooi in beeld gebracht in een diagonale compositie, spijtig genoeg ben je de achtergrond uit het oog verloren waardoor de huizen volledig schuin staan. In de bijgevoegde uitsnede is de perspectief aangepast en het stukje wagen aan de linkerkant weggekloond waardoor de foto nu meer overtuigend lijkt! Goed gezien!

Vonny

 

17-03-2008 om 18:30 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebouw door Bettina,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Bettina,

 

Mooie lijnen in o.m de ramen, deuren en de structuur van de bakstenen, het klinkt misschien ironisch om nu te horen dat je in een dergelijk geval de foto niet moet spiegelen! Een herkenbare publieke plaats en zeker wanneer er leesbare opschriften zijn zoals in de vlaggen en op het gebouw, daar kan je niets aan veranderen, dit moet vastgelegd worden zoals het in werkelijkheid is. Het is misschien beter om in een dergelijk geval voor een ander onderwerp te kiezen of een beter gezichtspunt. Je foto toont ons een openbaar gebouw, daarbij moet men zich afvragen of dit wel een boeiend onderwerp is voor deze lessen, er is nu beslist heel veel te zien maar is dit wel interessant genoeg? Een uitsnede waarbij men een deel van het gebouw toont kan dikwijls een stuk boeiender en meer artistiek zijn, kan verder gaan dan het eenvoudig vastleggen van een foto met louter een documentaire waarde.

Vonny

17-03-2008 om 18:27 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stationhal door Mira,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mira,

 

Je foto mist beslist zijn doel niet en bevat veel R&S in de constructie van dit gebouw. Een gedeelte van een gebouw weergeven is beslist geen sinecure vooral wanneer je niet op een gelijke hoogte kunt staan om op die manier talrijke vervormingen van het onderwerp te vermijden. Van deze foto kan men moeilijk een goede maken maar door een andere uitsnede wil ik gewoon aantonen dat de foto rustiger geworden is en de aandacht van de kijker nu al beter kan vasthouden, een overaanbod aan lijnen en details die niet harmonisch samen horen leid teveel af, verstoord het evenwicht, dan begint een zoektocht naar de essentie en dat is nooit een goed teken.

Vonny

 

17-03-2008 om 18:24 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kolen besprenkelen door Primera,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Primera,

 

Je foto toont een kolenveld dat besprenkeld wordt en daar steekt beslist R&S in, denk maar aan de duizenden groene kolen en de waterstralen die elkaar mooi kruisen, dat alles heb je goed gezien. De keuze van een vooraanzicht maakt de foto eerder gewoon, met een beetje meer originaliteit is een foto met een zijaanzicht waarbij men de waterstralen van bvb linksonder naar rechtsboven ziet bewegen door het formaat beslist een stuk boeiender om naar te kijken. Dikwijls is een beetje stapwerk nodig en wat zoekwerk om de juiste invalshoek op te sporen en zo een mooie compositie vast te leggen, precies daarover gaat het Primera! Je bent in elk geval goed op weg nu nog verfijnen!

Vonny

17-03-2008 om 17:58 geschreven door Marsje


08-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siervaren door Happyman,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Happyman,

 

Mooi idee voor een foto met R&S, de ritmische tekening van de plant en de achtergrond met een structuurpatroon. De belichting lijkt een beetje onnatuurlijk en dit kan je bijwerken door de kleurzweem aan te passen, door je foto een beetje anders uit te snijden krijg je extra mogelijkheden om creatief uit de hoek te komen. In elk geval een geslaagde foto Happyman!

Vonny

08-03-2008 om 01:05 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lattenwerk in het park door J@ques,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo J@ques,

 

Er zit een mooie S-beweging in de foto met de loper op een sterk punt en het lattenwerk dat zorgt voor een interessant ritme en de nodige structuur. Probeer in dergelijke foto’s minder afleidende elementen in beeld te brengen (omgeving) welke niet onmiddellijk een meerwaarde geven aan de foto of schik dit beter zodat er meer harmonie in de foto is, dit bereik je door bvb een ander camera standpunt in te nemen. Goed gedaan J@ques!

Vonny

08-03-2008 om 01:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerkgebouw door Franki,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Franki,

 

In de foto ziet men ritme en structuur maar dan louter als een opsomming van beschikbare elementen. Het is de bedoeling om daar iets creatief mee te doen zodat R&S in een zinvolle compositie gebracht worden. Neem even de tijd om het blog voor R&S grondig door te lezen en doe daar een beetje nuttige inspiratie op die je kan helpen om betere foto’s te maken voor deze lessen!

Vonny

08-03-2008 om 00:59 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur door Mieke1,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Mieke,

 

Een geslaagde foto van dit winterveld met stoppels en bomen, er is voldoende R&S aanwezig om het boeiend te houden. De bomen zijn hier de aantrekkingspool, dan is het beter om als inleiding vanaf links te kiezen voor de bomen en zo naar rechts de beweging van de bomen rond het stoppelveld te volgen. Goed gedaan Mieke!

Vonny

08-03-2008 om 00:57 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spinneweb door Jijippeke,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Jijippeke,

 

Wat een mooie foto boordevol R&S, hier is weinig aan toe te voegen behalve enkele nuttige tips: spiegel de foto om een beter visueel effect te krijgen, vermijd hoeken die niet zuiver zijn, (klonen) en licht enkele delen een beetje op om nog meer klaarheid en detaillering in de foto te krijgen . Proficiat Happyman!

Vonny

08-03-2008 om 00:54 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!