Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
02-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderkant brug : Wandelmarc
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Knap gezien Wandelmarc.
Mooi ritme in de onderliggers van de brug.
Door het perspectief zit er ook diepte in.
De pijler uiterst links zou ik weglaten !
Spijtig van de blanke lucht, maar dat heb je niet steeds in de hand.

Trytrix

02-08-2005 om 22:56 geschreven door Marsje


01-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Europa schoorstenen op daken van Passiflora
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Zonder hoogtevrees Europa in vogelvlucht. De originele foto zit boordevol mistiek en ritme; er zijn zeer vele uitsneden mogelijk. Op de bewerkte ziet u een sterke lijn, alwaar nu de schoorstenen op staan als eyecatcher, maar ook de boogvorm achteraan biedt volop mogelijkheden. Let wel op ontsierende stukjes (rechtsonder en achter de schoorstenen). Goed zo!
Bespreking: Cybra

01-08-2005 om 21:12 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mos van Leike
Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste Leike, graag zou ik deze week nog 1 foto van u zien, waarin u zowel ritme als structuur aan ons allen toont. U bent zeker op de goede weg. In de mosfoto mist iets, een ándere tint, een ándere vorm. Dit mos is wat saai zonder kabouter of paddestoel, begrijpt u?

Bespreking: Cybra

01-08-2005 om 20:48 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerberas op rij van Hannes
Klik op de afbeelding om de link te volgen Goed gezien Hannes, deze mooie bloemen op rij! Slechts iets opgelicht en bijgeknipt, prima! Weet u wat ook een leuke foto geweest zou zijn? Enkel en alleen de steeltjes met de elastiekjes, en dan van wat dichterbij genomen, zodat de struktuur van het elastiekje ook te zien is..... Lijkt u dat moeilijk? Het is dan meteen uw opdracht voor de volgende week?!
Bespreking: Cybra

01-08-2005 om 20:35 geschreven door Marsje


30-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tribune Scheldetwee
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook van deze foto een detail. Indien u foto's neemt voor het onderwerp ritme-structuur, mag er ál het overtollige wegblijven. In bijgaande fotobespreking blijft een detail over, wat niet erg veel zegt. Het is dus nu juíst de 'kunst' een foto nét iets meer mee te geven. Het was bijvoorbeeld leuk geweest, als er een verloren pet, een strandbal of een paar schoenen op uw foto gestaan had. Die had u best zelf daar neer mogen leggen hoor!
Bespreking: Cybra

30-07-2005 om 12:17 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kade (2) van Scheldetwee
Klik op de afbeelding om de link te volgen Van uw foto is nu veel weggesneden; een aantal details blijven over, die welke het ritme vertonen.... de houten latten in de bank, de spijlen van de leuning en de golfplaten daken. Gaat u gerust eens iets dichter bij uw onderwerp staan, dan zult u zien, dat ook de structuur zichtbaar wordt.

Bespreking: Cybra

30-07-2005 om 12:02 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip geladen met mais van Leike
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hahaha, u bent een grappige! U noemt uw foto schip geladen met mais..... inderdaad zie ik veel mais op de foto, het schip denken we er maar bij. Deze lading is goed voor héél wat maiskoeken en andere producten, en ook goed voor ritme. In de bewerking kunt u zien, dat er een detail van uw foto gebruikt is, de korrels worden groter én er is een aantal maisbladeren bijgelegd. Afwisseling of een eyecatcher (blikvanger) in een ritmefoto maakt 'm aantrekkelijker. Probeert u het zelf ook 'ns?
Bespreking: Cybra

30-07-2005 om 11:43 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheldekade van Scheldetwee
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wat kan het toch somberen in onze lage-landen. Gelukkig weerhoudt het de fotografen niet om foto's te schieten. Uw foto vertoont weinig ritme, wel veel diepte. U was toch niet abuis met inzenden?


Bespreking: Cybra

30-07-2005 om 10:20 geschreven door Marsje


29-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Invalidenoprit Scheldetwee
Klik op de afbeelding om de link te volgen Er is niets anders gewijzigd aan uw foto dan de hemel wat donkerder, de oprit en het gebouw wat lichter. Een aardige kadratie, maar probeert u de volgende maal iets meer uit het midden te fotograferen, bijvoorbeeld 1 volledig raam erbij, zodat het standbeeld op de achtergrond volledig rechts op de foto komt. Bovenal heeft u, zeer veel ritme en structuur op uw foto. Goed opgelet en gezien van u!
Bespreking: Cybra

29-07-2005 om 20:29 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eendekuikens van Hannes
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat een dotjes, zulke kleine eendekuikens. Uw overigens niet volledig scherpe foto toont op beide uithoeken een blikvanger, met als scheiding veel water. 2 Kuikens maken nog geen ritme, daarvoor is een derde noodzakelijk. De golfbeweging in het water vertoont wel wat ritme. Ik weet zeker dat u veel beter kunt, zoals we van u gewend zijn Hannes. Houdt u ook goed de kadratie in het oog?! U mag opnieuw 2 inzendingen voor ritme/structuur doen.
Bespreking: Cybra

29-07-2005 om 20:10 geschreven door Marsje


27-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanmeerpalen van Chamanouke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lang niet slecht gezien en gedaan! De horizon liep wat schuin, deze is rechtop gezet en daar waar het groene kruis staat, is het overtollige niet ter zake doende water weggestroomd... om ook een beeje het kadreren in de gaten te houden. Daarom staat de paal links vooraan op de sterke lijn.
Er zit tevens een goeie diepte in de foto. U gaat goed vooruit en mag een nieuwe foto voor ritme-structuur inzenden hoor!
Bespreking: Cybra

27-07-2005 om 23:22 geschreven door Marsje


26-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aapjes van Hannes
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hannes vond een liefhebbend gezinnetje. Ál wat niet ter zake doende was, is van uw foto afgeknipt, wat overblijft is ritme (ape-kopjes/lijfjes) en structuur (van de haartjes) plus gezinswarmte! Het groene teken staat op de kruising van 2 sterke lijnen, dáárop heb ik het lieve kopje van 1 van de apen geplaatst.
Advies: plaats onderwerpen niet precies in het midden Hannes, uw foto's winnen daardoor aan kracht!
Bespreking: Cybra

26-07-2005 om 21:58 geschreven door Marsje


25-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eendenvijver van Chamanouke
Klik op de afbeelding om de link te volgen Uw foto is een aardig voorbeeld van ritme en ik heb er weinig aan veranderd zoals u ziet. De eenden, de paaltjes en golfjes, prima. Ook de kadrering is juist. Bij een schuine wallekant is er geen mogelijkheid deze op de sterke lijn te plaatsen, dat hoeft ook niet en ziet er zó prima uit!



Bespreking: Cybra

25-07-2005 om 23:50 geschreven door Marsje


22-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rupsen :Leike
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Goed voor ritme én structuur. Ritme door een reeks. Structuur is er zeker maar grotendeels gemaskeerd door een onscherpe waas !
Géén egaal beeld, rechts onder overbelicht, in het midden een storende schaduw.
Andere storende details best weglaten (rode pijlen).

Ik ken de mogelijkheden van je camera niet maar als iets dichterbij gaat en een statief of vaste steun gebruikt kan dit best een mooie opname opleveren.

Foto 2, ook rupsen (!) ongeveer dezelfde opmerkingen en veel te druk. Dus geen goeie compositie !

Leike, je mag 2 nieuwe opnamen doormailen. En liefst verschillend van onderwerp (om het boeiend te houden). Vermeld ook even het type camera en de opname-instellingen of mail mij de originelen !

Trytrix

22-07-2005 om 20:28 geschreven door Marsje


03-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geketend : Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opnieuw beladen met ritme.
De opname is ook hier propvol geduwd.
De achtergrond, 50% donker, 50% licht, is hier wel storend.
Iets meer in detail gaan Blinkie.
Verhouding 4x3,5 !!


Je mag 2 nieuwe opnamen doormailen.
Vermeld ook even de opnamegegevens, het type camera.

Trytrix

03-07-2005 om 14:55 geschreven door Marsje


02-07-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De balustrade : Blinkie
Klik op de afbeelding om de link te volgen



De balustrade, de trap, zelfs de vloertegels, er zit overduidelijk "ritme" in.
Het basisidee is er, hier kan je meer mee !



TIPS
Beeldverhouding
Om een goeie compositie te bekomen is de beeldverhouding van belang.
Zeg maar de verhouding tussen hoogte en breedte.
Het 2/3 (dia's 24x36mm) of 4/3 (beeldschermvullend) formaat is veelal gebruikelijk en voorprogrammeerbaar. Als je dus bijsnijdt hou je hier best rekening mee.
Details - Minder !
Vooraleer de opname te maken even nagaan of er geen storende elementen zijn die het geheel, de symmetrie verstoren. Meestal wil men teveel tonen. Probeer eens a.d.h.v. het kadertje (zie kadreren op onze website) of door in - & uit te zoomen delen uit te selecteren en maak nadien pas de opname. Richt de camera zodanig dat het (hoofd-)onderwerp op de meest ideale positie op de foto komt.

Uitsnede
De opname zit propvol.
Je hebt de focus gans vooraan links gelegd maar mijn aandacht wipt van hier naar daar door gebrek aan een blikvanger.
In de uitsnede heb ik de focus verlegd en koos voor het ritme van de trap als hoofdonderwerp (blikvanger).

Trytrix

02-07-2005 om 23:16 geschreven door Marsje


25-06-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Touwen : Ikkyu
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Structuur, ritme, golvend, kleurig, knap gezien Ikkyu, je wordt nog nen echten !



Een paar opmerkingen ten goede:
- de onderste rand hoort er niet bij (rode pijltjes)
- kleurzweem (zie verwijdert binnen stippellijnen)
- meer in detail gaan, niet teveel willen tonen
(de Praktica DCZ 5.1 heeft ook een macrostand tot max 20cm ! Eens
uitproberen !!!)

De aangepaste versie oogt veel evenwichtiger, waarom ?
- de verhoudingen kloppen beter
- struktuur is beter zichtbaar
- het kleureffekt is intenser door minder op de foto
- dat kleurig oranje-rode vodje rechts onder is een (onbewuste)
meerwaarde

Vraagjes
Wat vond je zelf van je inzending ?
Vind je mijn opmerkingen terecht, heb je hier iets aan.

Doorgaan
Het belang van "ritme & structuur" is ook voor jou geen geheim meer, je
mag verder naar de opdracht DIEPTE.

Trytrix

25-06-2005 om 15:13 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnebloemen : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fasinerend zo'n zonnebloemveld.
Ritme door een reeks, zeg maar massa.
Je had zeker aandacht voor kadreren.

Doch, hier loopt de lucht met de aandacht weg !
Je verlegt de aandacht door de regel van derden net andersom toe te passen.

Noliko je beseft nu tenvolle de kracht van ritme in de fotografie denk ik, je mag van mij door naar de opdracht DIEPTE.

Trytrix

25-06-2005 om 14:49 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikes : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Deze is recent :

Model: NIKON D70
Date taken: zondag 19 juni 2005 14:53:39
Date modified: vrijdag 24 juni 2005 10:31:04
Exposure time [s]: 1/1000
Exposure program: Aperture priority
Exposure bias [EV]: 0,0
F-Number: F5,0
Focal length [mm]: 102 - 35mm focal length [mm]: 153

Mooi ritme.
Noliko, voor je een opname maakt zou je in het vervolg eens moeten uitmaken wat voor jou het belangrijkste onderdeel is in hetgeen je wil fotograferen. Waar wil je de nadruk op leggen enz..
Dit is een kleurrijke opname met ruime aandacht voor ritme.
De focus heb je gans vooraan gelegd. Dat was voor jou dus het belangrijkste ?
Als je de foto schuinweg opsplitst in 2 delen dan merk je dat het achterliggende wazige gedeelte bijna evenveel ruimte inneemt dan datgene wat je beoogde, niet ? Was dit bewust ? Ik denk het niet.
Rechtsonder is de blauwe plastiek bak een beetje storend.

Trytrix

25-06-2005 om 14:45 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Aguila : Noliko
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Ritme vind je overal, zelfs in de bergen.
Knap bouwwerk Nolio, mooi ritme.

Als je een onderwerp fotografeert moet je dit zoveel mogelijk benadrukken. Hier is dat het bouwwerk zelf uiteraard maar dat wordt in deze opname wat op de achtergrond geduwd. Nu overheersen  de heuvels op de voorgrond het geheel !

Volgende keer een ander standpunt innemen en het bouwwerk liefst volledig horizontaal plaatsen.

Trytrix

25-06-2005 om 14:40 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!