Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
21-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gitagerrit met teveel?
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het is jammer dat je geen enkele toelichting geeft op je foto, zelfs een titel ontbreekt. Ik kan dan ook wat korter zijn in mijn commentaar. Op zich goed gezien, maar de foto was nog aardiger geweest met een meer open diafragma. Met het gekozen standpunt trekt de achtergrond, en dan met name de scheve paal, redelijk veel aandacht naar zich toe. Ook het grote verschil in licht en donker maakt de foto onrustiger.Graag een nieuwe inzending. Een heel graag vertellen waarom je gekomen hebt tot de keuze van dit onderwerp en  de voorkeur voor bepaalde instellingen op je camera. Je leert pas echt als je zelf kritisch gaat kijken naar je eigen foto’s.
Dushi

21-03-2010 om 15:05 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enis met rietstengels
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is zeker een veel rustiger foto dan de vorige keer. De stengels staan er goed op, al had een wat dichter diafragma dan het nu gebruikte f/4.0 geen kwaad gekund. Aan de achtergrond is goede zorg besteed, een pluspunt voor deze foto. Meer dan de rietstengels valt het lichtere touw op waarmee de stengels bijeengebonden zijn. Jammer is dat het vierde touw er slechts half op staat.  Probeer ook de sterke punten van de gulden regel uit de vorige lessenserie niet uit het oog te verliezen. Het kan een foto net even wat meer “kracht” geven.
De keuze voor de rietstengels is dus zeker geen verkeerde, maar kan technisch nog wat beter uitgevoerd worden.  Alles echter op zijn tijd en ieder stapje in de richting naar een uitstekende foto is een goede stap. Je bent volgens mij echt op de goede weg. Laat maar eens zien wat je nog meer in huis hebt.
Dushi

21-03-2010 om 14:57 geschreven door Marsje


20-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drumtje met masker
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Als ik zo eens terugkijk op wat je bij deze serie hebt ingeleverd, dan vind ik dat je grote vorderingen hebt gemaakt, Drumtje. Een welgemeend proficiat is daarom op zijn plaats en je mag door naar Dieptewerking van Cijbra.
Nog even over de foto zelf. Je hebt de foto wat donker gehouden, wat ik best wel mooi vind. Als je tegen de lucht in fotografeert, is een belichtingscorrectie vaak wenselijk. In dit geval heb je dat niet gedaan, maar probeer daar eens mee te oefenen voor de toekomst. De foto vind ik vooral goed geslaagd vanwege de ongebruikelijke uitsnede die er iets aparts aan geeft. Ik wens je heel veel succes en fotoplezier met de volgende reeks.
Dushi

20-03-2010 om 02:34 geschreven door Marsje


19-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dava met trap
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Welkom Dava bij dit klasje vol enthousiastelingen. Wat je hier in beeld hebt gebracht, lijkt weinig bijzonder, want op veel plaatsen zijn dit soort trappen te vinden. Juist daarom  is het opvallend dat je het zo goed gedaan hebt. Prachtige lijnen die lichtgebogen door het beeld lopen, pecies goed op ooghoogte, zachte schaduwen aan de linkerkant en scherper worden naar rechts toe. De technische instellingen zijn bijna standaard en als je de camera beter leert kennen, ontdek je daar nog wel wat meer mogelijkheden in. Maar net als de trap: een treetje tegelijk is de handigste manier om boven te komen.  Probeer na dit goede begin voor de volgende keer iets anders te zoeken dan iets van een gebouw. Het mag binnen of buiten zijn. Aan jou de keuze.
Dushi

19-03-2010 om 19:24 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pcee met toren
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Een heel mooie foto van een takkenconstructie. (de leistenen heb ik gemist). Omdat de takken velerlei vormen vertonen is in deze opname de struktuur sterker aanwezig dan een regelmatige ritmische herhaling. De foto is zeker ook heel mooi door een prachtig spel met het licht. Hier is heel zorgvuldig een foto gemaakt met ruime kennis van zaken. Flink open diafragma waardoor de achtergrond heel rustig is. Nauwkeurige lichtmeting, aangevuld met een noodzakelijke belichtingscorrectie vanwege het grote contrast tussen voor- en achtergrond.  Wie goed rondkijkt en knap gebruik maakt van de mogelijkheden van de camera, kan zelfs van iets simpels als enkele takken een mooie foto maken. Ik ben heel benieuwd naar de volgende inzending, liefst met een wat uitgebreidere toelichting over de gemaakte keuzes.
Dushi

19-03-2010 om 18:55 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anneke met boomstam
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ik heb een tijdje gekeken naar deze foto. Links behoorlijk scherp, rechts duidelijk minder. Een sluitertijd van 1/13de seconde kan ik niet aanbevelen voor een opname uit de losse hand. Ook laat de foto nogal wat blauwe plekken zien, wat je minder zou verwachten bij een boomstam. Mogelijk is de foto wat gecropt en heeft de donkerder achtergrond gezorgd voor een zekere overbelichting in de zijkant van de stam. Ook over de uitsnede tenslotte heb ik een lichte twijfel. De jaarringen vormen een prachtig motief. En de zijkant van de stam een schitterende struktuur. Maar als combinatie vind ik het niet sterker.
Je bent bijna klaar om door te gaan met de volgende lessenreeks, maar ik zou graag een “spetter”willen zien als afsluitende foto.
Dushi

19-03-2010 om 02:07 geschreven door Marsje


18-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mele met spoeltjes

Als je een hele doos met spoeltjes fotografeert, dan moet dit wel een goede ritmische herhaling opleveren. Je hebt dit heel goed gezien. De diverse kleuren zorgen voor genoeg variatie. Ik heb er een andere uitsnede aan gegeven om het accent nog meer te leggen op het ritme in plaats van een doosje naaispoeltjes.
Ofschoon de foto voor deze reeks zonder meer geslaagd is, vormt het een aantrekkelijk object om er eens verder voor jezelf mee te stoeien.  Probeer bijvoorbeeld maar eens een lager standpunt uit waarbij bijna recht tegen de zijkant van de spoeltjes aankijkt. Je krijgt dan een heel andere foto waarbij de gaatjes in de spoeltjes sterker in beeld zullen komen. Veel experimenteren met standpunten is een goede manier om tot verrassende en vaak boeiendefoto’s te komen. Je bent zonder meer op de goede weg. Als het weer het toelaat, mag de volgende inzending van buiten komen.
Dushi





18-03-2010 om 15:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gitagerrit met speeltuin
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is een opname vanuit een zeer opvallend standpunt. Heel goed om te komen met iets totaal anders dan gebruikelijk. In deze foto is de ritmische herhaling ondergeschikt, maar een simpele struktuur is zonder meer aanwezig en verdeelt de foto in meerdere grote vlakken die toch niet saai zijn omdat de bewolking in de lucht voor de gewenste variatie zorgt. Zelf zou ik wellicht de bovenste stang iets lager in het vlak hebben geplaatst en ook de ketting wat schuiner laten lopen voor een mogelijk nog aantrekkelijker vlakverdeling, maar dat alles doet niets af aan deze creatieve inzending waarin ook de eenheid van kleur bijdraagt aan een smaakvol geheel.
Dushi

18-03-2010 om 14:46 geschreven door Marsje


16-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spyrit met gereedschap
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is een foto vol strukturen en herhalingen, en in die zin dus al een geslaagde inzending. Meer nog valt de foto bij eerste aanblik vooral op door de mooie kleurencombinatie van grijs en rood. Ik kan er graag naar kijken, alhoewel er natuurijk bijna altijd wel een klein leerpuntje te vinden is, maar dat ga ik nu niet doen, want het mooie beeld is sterk genoeg om van te genieten. Het is heel goed, dat allerlei afleidende zaken afgesneden zijn.  Zo blijft  de aandacht beterbij het hoofdmotief.
Ook bij een foto als deze kan ik me heel verschillende standpunten indenken, maar ik neem aan dat je dat ook bekeken hebt, al zeg je er jammer genoeg niets over. Met 1/20ste seconde en een opening van f/2.8 zit je dicht tegen de grenzen aan van wat nog kan zonder statief, maar ik ben toch blij dat je niet geflitst hebt, want de schaduwen zijn zo veel aantrekkelijker. Blijf uitleggen waarom je een foto op een bepaalde manier gemaakt hebt, want dat is vooral voor jezelf een goed leerproces van actieve reflectie. Met deze opname zie ik vol vertrouwen uit naar een volgende, en de keuze is geheel aan jou.
Dushi

16-03-2010 om 21:59 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enis met loopbrug
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De loopbrug zit vol strukturen, misschien wel té vol, want er lopen allerlei lijnen door elkaar. Leuningen, een hek met extra uitsteeksels. Is het niet een beetje teveel van het goede? Ik heb gezocht naar een andere uitsnede, maar het blijft ergt druk.
Te waarderen is dat de dikke buizen mooi het licht vangen en daardoor goed afsteken tegen de achtergrond, die op die manier nergens storend wordt.  Probeer in de zoektocht naar het mooiste plaatje ook eens te variëren in brandpuntsafstand. Mogelijk dat meer tele een rustiger beeld geeft. Dus niet te snel de knop indrukken als je een geschikt onderwerp gevonden hebt. Kijken, zoeken, draaien, weer kijken, net zo lang tot je het beste standpunt gevonden hebt.
Toch is dit opnieuw een foto die in zijn algemeenheid goed past in deze serie lessen. Daarom laat ik je vol vertrouwen geheel vrij in de keuze van een volgende opname.
Dushi

16-03-2010 om 03:46 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gitagerrit met mand
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het is fijn om een wederom een leerling bij te krijgen die de lessen van Cijbra over compositie zo goed gevolgd heeft. Je bent van harte welkom Gitagerrit in het drukbezette klasje.
Het is een heel goed idee om “klein”te beginnen. Meerdere kleine stapjes vormen samen straks een grote sprong voorwaats, nietwaar?  Een mand zit vanzelf boordevol ritme en struktuur. Maar je hebt het goed in beeld gebracht, goed beperkt tot een detail en het schuin gezet om het aantrekkelijker te maken. Dat heb je allemaal goed gedaan. Slechts een heel klein puntje van aandacht:  een sluitertijd van 1/8 seconde is zeer gewaagd als je het zonder statief gedaan zou hebben. Vergeet tevens niet op het licht te letten, want ook daar zit je op het uiterste randje van zowel over- als onderbelichting.
Zet gerust een iets groter stapje, want ik denk dat je dat best kunt.
Dushi

16-03-2010 om 03:39 geschreven door Marsje


14-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anneke met kruiwagens

Als ik vraag om een korte uitleg, bedoel ik eigenlijk niet om te vermelden wat ik gewoon in de exifs kan zien, maar eerder naar het waarom van de gebruikte instellingen. Hier is het technische verhaal  niet zo interessant omdat het geen afwijkende opname is. Wel had ik bijvoorbeeld graag geweten vanuit welke hoeken je de kruiwagens allemaal bekeken hebt. Mogelijk zelfs tot op de grond liggend toe, omdat een heel laag standpunt soms tot leuke verrassingen kan leiden. Maar met je kleinzoon erbij, zal het wel niet zover gekomen zijn.
Als je dus goed rondkijkt, ga je steeds meer ritmische herhalingen zien en spontane strukturen. Ik heb op je foto een paar heel kleine aanpassingen aangebracht. Allereerst horizontaal gespiegeld, omdat dit vaak prettiger is voor het oog dat gewend is aan een bepaalde leesrichting. Geen must, maar ik wil het je even laten zien. Als tweede zag ik onder nog een klein randje bruine stenen in beeld verschijnen. Vermijd kleine “oneffenheden” aan de randen van de foto. En als derde oogden de tegels wat kaal in vergelijking met de goed belichte banden.
Ik wil je nogmaals vragen met een zo verrassend mogelijke opname van “onderweg” te komen.
Dushi





14-03-2010 om 21:05 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariejanne met raam

Ook voor jou een welkom in de klas van R&S. Ik ben blij met je uitleg, want dan begrijp ik beter wat je bedoeling was en dat je niet toevallig dit hebt uitgekozen. De aandacht wordt inderdaad het eerst gevangen door het raam zelf, maar al snel merk je dat er achter de ruiten veel meer te zien is. Wat je met lensvervorming gedaan hebt, valt voor mij niet te zien zonder het origineel te kennen. Dat je gebruik maakt van een programma als Photoshop om je foto te verbeteren, is geen enkel probleem zolang er niet een echt andere foto van gemaakt wordt.
Wat ik een klein beetje jammer vind, is dat het raam net niet recht in beeld staat. Dat kun je corrigeren met Edit à Transform à Distort. Als je bij de opname recht voor het raam kunt gaan staan, wordt het al een stuk eenvoudiger. Iets verder weg gaan staan met wat meer tele kan wellicht leiden tot wat minder vervorming. Probeer dat maar eens een keer uit.
Het lijnenspel achter de ramen maakt de foto zonder meer boeiender. Ik heb nog gekeken naar een veel kleindere uitsnede, maar kom uiteindelijk toch weer terug op de door jou gemaakte keuze.
Voor de tweede inzending ben je geheel vrij in de keuze, mits het niet opnieuw een (deel van) gevel van een gebouw is.
Dushi





14-03-2010 om 21:01 geschreven door Marsje


13-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mele met leuning brug
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Welkom bij de club van R&S. Je eerste inzending is een goed begin. Strak en stralend zoals je de brugleuning in beeld hebt gebracht. Mooi is het rood van de leuning tegen de achtergrond. Mooi ook de twee schuine lijen door het beeld.  Als ik nu wat verder ga, is dat niet om achteraf te zeggen dat de foto eigenlijk niet goed is, maar om je te wijzen op enkele aandachtspunten waar je mogelijk je voordeel mee kunt doen.
De eerste opmerking betreft de horizon. Het is bijna niet te zien, omdat de brug zelf alle aandacht opeist (hetgeen heel goed is), maar de waterlijn op de achtergrond lijkt links naar beneden te lopen.
De tweede opmerking sluit daar op aan. Als jemet de camera een tikje hoger standpunt had ingenomen, was de hele waterkant niet in beeld gekomen en daarmee een rustiger achtergrond.
Als derde, en voor deze keer wil ik me hiertoe beperken, heb je volgens de exifs gebruik gemaakt van de landschapsmodus, hetgeen hier niet nodig was, omdat je de brug juist los wil maken van de achtergrond. Meer gebruik van voorkeur voor sluitertijd, diafragma of volledig manual geeft een betere controle over het plaatje dat je wil bereiken dan de zogenaamde scenes, oneerbiedig ook wel eens de pretmodus genoemd. Dit goede begin geeft vertrouwen voor een minstens zo goede volgende inzending.
Dushi

13-03-2010 om 14:35 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuureke met naaldtak
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Haastige spoed is zelden goed. Dat lijkt hier ook een beetje het geval.  Ik begrijp heel goed dat je snel verder wil, Tuureke, maar soms moet iets gewoon rijpen en dat heeft tijd nodig. Ik wil je vragen om eens heel goed te kijken naar inzendingen van anderen en daar proberen je voordeel mee te doen.

Hier laat je een foto zien met weinig uitleg. Wel veel naaldjes, maar de struktuur is eerder rommelig dan aantrekkelijk voor het oog. Dat komt door een onrustige verhouding tussen voor- en achtergrond. Het komt ook door de grote variatie in belichting van de naaldjes. In plaats van een redelijke groothoekstand, zou ik een opname als deze eerder benaderen vanuit een zekere telestand. Zelfs met dit open diafragma komt de achtergrond op sommige plekken te opdringerig in beeld, mede door het groot aantal takken. Overigens zijn opnames in de vrije natuur belist niet gemakkelijk voor het onderwerp R&S.

Waarom je een voorkeur voor de sluitertijd gebruikt hebt, is voor mij minder begrijpelijk.  Ik herhaal een advies van de vorige keer: het je richten op een detail kan helpen gemakkelijker zicht te krijgen op een duidelijke herhaling of een mooie struktuur.
Dushi

13-03-2010 om 14:32 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pcee met touwconstructie
Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst heb ik gekeken naar de opname en dat kon me zeer bekoren. Mogelijk een onderdeel van een speeltoestel, maar dat doet feitelijk niet terzake. Door de vrij vage achtergrond gaat de aandacht helemaal uit naar het grote knooppunt, dat op een sterk punt is neergezet. Dit keer eens een foto waar de aandacht minder gaat naar de ritmische herhalingen, doch eerder naar de goed gekozen struktuur .
Omdat iedere uitleg helaas ontbreekt, ben ik wat verder gaan kijken in de exifs. Ik vermoed dat een Tamron 18-200mm op zijn uiterste stand is gebruikt met bewust gekozen (diafragma voorkeur) nagenoeg helemaal open diafragma. Dat verklaart de mooie wazige achtergrond. Of de spotmeting hier zinvol was, kan ik niet beoordelen, want ik ken het punt van de meting niet, evenmin of de belichting en witbalans goed ingesteld zijn, al doet de foto een tikje koel aan. Maar dat alles valt inmiddels ver buiten het kader van deze serie lessen.
Ik hoop dat ik na deze uitstekende inzending minder lang hoef te wachten op een volgende, ongetwijfeld wederom goede, opname.
Dushi

13-03-2010 om 14:19 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rovenlem met eetgerei

Dit is de derde achtereenvolgende opname die getuigt van een goed fotografisch inzicht en en het zeer zorgvuldig omgaan met de technische mogelijkheden. Het is volkomen overbodig om daar nog allerlei tips aan toe te voegen. De lepel ligt op een sterk punt en vangt fraai de anders lege rechterhelft op.  Kijkend naar deze uitstekende foto, heb ik me af zitten vragen: zou ik het ook zo doen? Misschien zou ik een tweetal kleine variaties aanbrengen. De eerste is een mogelijk hoger standpunt, waardoor je beter “in” de tanden van de vork kunt kijken. De tweede variatie is om de schuine lijn van de vorken minder precies diagonaal te laten lopen en naast delepel ook hier meer gebruik te maken van de gulden regel. Variaties zijn echter niet noodzakelijk verbeteringen. Het oordeel is aan de kijker. Een buitenopname is wat mij betrefte en prima idee voor de volgende keer.
Dushi





13-03-2010 om 02:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spyrit met bank en vlonder
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Een deel van de opdracht is goed uitgevoerd. Je hebt een bank gevonden op een vlonder. Die twee elementen geven voldoende mogelijkheden tot ritmische herhalingen of een boeiende struktuur. Hoe kunnen we dit goede begin verder uitbouwen tot een aantrekkelijke foto? Allereerst door NIET in beeld te brengen wat hier niet bij hoort. Dus geen vijver, zelfs niet als er een vliesje ijs op ligt, geen huizen of een soort riet op de achtergrond. Dat is de eerste stap.
De tweede stap is rondlopen. Bekijk de bank en de vlonder van allerlei kanten. Ook de camera omhoog en omlaag bewegen. Net zo lang tot je een aantrekkelijk standpunt gevonden hebt. Vergeet niet te spelen met het mooie laagstaande licht dat hier aanwezig is. Op die manier kun je met de goede basisgegevens die je hier toont, komen tot een foto die net een stapje verder reikt.
Probeer eens van deze aanwijzingen  gebruik te maken voor je volgende inzending en ik reken daarbij ook op een goede uitleg van wat je gedaan hebt.
Dushi

13-03-2010 om 01:40 geschreven door Marsje


11-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jef met stalen constructie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het is een genoegen je weer terug te zien na een wat langere periode van afwezigheid.  Aan de exifs kan ik zien dat je zonder meer je best hebt gedaan om van voor tot achter alles scherp te krijgen middels een diafragma van f/22. Dat is een goede keuze. En je helpt me meteen herinneren, dat ik graag van de cursisten een korte toelichting ontvang waarom ze deze foto geschikt vinden en waarom er gekozen is voor gebruikte technische instellingen als ISO, diafragma enz.
Twee zaken vallen direct op: de trap en de witte palen. Beide staan redelijk recht. Ik ga dit nu niet corrigeren, want dat heb ik al talloze malen gedaan. Graag helemaal recht of juist helemaal niet. Dat is overigens niet zo gemakkelijk. Vraag maar als je er niet uitkomt, al is mijn kennis vooral gestoeld op  programma’s als Lightroom en Photoshop. Het enige zwakke punt in deze foto vind ik dat met name de witte palen het een nogal druk beeld geven. Je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker als je nog meer op details gaat lettten in plaats van een overzichtsplaatje.
Na deze  goede foto verwacht ik een (geheel andere) inzending van dezelfde of misschien nog wel hogere kwaliteit.
Dushi

11-03-2010 om 02:24 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ardeense jager met molen

Niets is zo gemakkelijk voor een docent om zijn leerlingen in een keurslijf te dwingen. Maar een docent is is meer dan een kopieeerapparaat en ik heb , maar dat voor mijn seniorentijdperk, bij mijn studenten creativiteit altijd meer gewaardeerd dan het slaafs uitvoeren van een, in dat geval meestal half begrepen, opdracht. Je bent dus zelf op pad gegaan, want ik geef alleen aanwijzingen als ik denk dat een extra zetje kan helpen.
De molen vind ik verrassend in beeld staan. Positief verrassend. Alleen aan de bovenzijde kan een beetje meer ruimte geen kwaad. Dit opmerkelijke standpunt heeft tevens een boeiende struktuur opgeleverd. Het ritmische element zit inderdaad met name in de steunbalken. Ik kan met plezier naar een foto als deze kijken. En dan nu toch weer een kleine aanwijzing voor de volgende inzending: probeer eens een ritme te vinden in meerdere losstaande elementen die je buiten gevonden hebt.
Dushi





11-03-2010 om 02:12 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!