Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
28-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herkenrode : SCHELDETWEE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is een heel speciale.
De heftige belichting is een nadelig element in de opname !
Toch het nodige ritme met wat structuur op de achtergrond.
Weeral teveel willen tonen !!
Het grijze vloergedeelte vooraan doet niets terzake en mag je gerust wegknippen.
Volgende maal een iets schuiner standpunt proberen en wat door de knieën gaan misschien !
In tegenstelling vind ik hem in z/w wél goed ogen.

Trytrix

28-10-2005 om 23:25 geschreven door Marsje


20-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meeuwen : ZOMBIE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Deze heb je al een tijdje geleden ingezonden niet ?
Graag recente opnames ter bespreking a.u.b. !

Ritme door een reeks (meeuwen), in de opeenvolgende paaltjes van de afsluiting, het gebouw.
Fotografisch een beetje een rommelig gedoe, lege plastiek bakken, afvalcontainers, fietsen !! De paal links kan je best weglaten.

Ritme & structuur daar ga je voor maar misschien toch tegelijk wat meer aandacht schenken aan het geheel, de compositie ! Het oog wil ook wat.

Trytrix

20-10-2005 om 20:29 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeegeul : ZOMBIE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Goed gezien ! Ritme, structuur, je kan er niet naast kijken. Onbewust denk ik zo van "pas op dat je je geen pijn doet", een foto die gevoel oproept !

De compositie kan beter denk ik Zombie.
De lichtblauw getinte delen zou ik weren !
Waarom denk je ?
Het gedeelte links doet m.i. niets ter zake. Rechts is het beton storend !
Maar dat is een persoonlijk aanvoelen.

Het hinterland in de achtergrond schept wat dieptewerking.
Het hangt ervan af wat je met de opname wil bereiken, een sfeervolle opname, een ruime blik, een aandenken ?

Hier betreft het een opdracht.
Ik zou wat meer inzoomen. Iets meer in detail om ritme & structuur extra te benadrukken.

Trytrix

20-10-2005 om 20:01 geschreven door Marsje


08-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traphal : ASTRA
Klik op de afbeelding om de link te volgen Klassieke traphal met een ruim aanbod aan ritme.
Treden, trapleuning, het venster achteraan ...
Misschien wat te druk ? Zie niet echt een onderwerp benadrukt.
Wat meer aandacht schenken aan details. de egale vlakken in de hoeken storen een beetje.
Het midden van het raam en de trapsteun lopen op één lijn en kan je beter vermijden.
Als je bijv. de camera wat kantelt en de details in 't oog houdt krijg je een gans ander beeld met meer spanning.
Moet je zeker eens proberen.

Trytrix

08-10-2005 om 09:33 geschreven door Marsje


07-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bananenblad : ASTRA
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Een enkel blad of een deel ervan isoleren is een goeie aanloop naar een succesvolle foto met structuur, ritme. Je koos voor een symmetrische opzet. Een goeie keuze.
Mooi ritme door herhaling. De onscherpe weergave verdoezeld de structuur (die zeker aanwezig is) wat. Iets meer uit balans kan ook, dit maakt het wat minder statisch.

Trytrix

07-10-2005 om 20:21 geschreven door Marsje


03-09-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pennen van Leike
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zeker een leuke foto Leike, u bewijst hiermee toch mooi, dat u het kunt, ritme en structuur vastleggen! Wat mij betreft, en Trytrix zal dit zeker beamen, mag u door naar de volgende groep.... diepte, bij.... Cybra.
Ik zie u graag!

Bespreking: Cybra

03-09-2005 om 00:13 geschreven door Marsje


02-09-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paperclips van Leike
Klik op de afbeelding om de link te volgen Grappig onderwerp gekozen, uitstekend gezien, tóch, hoe kan het anders, een kleine wijziging door mij aangebracht. Uw paperclips worden hiermee direct iets spannender in beeld gebracht, in plaats van saai op een rijtje, liggen ze nu speels op een rijtje. Het zwaartepunt rust hiermee onderaan de foto. Probeert u zelf eens, ze op ongeveer deze manier in beeld te brengen?


Bespreking: Cybra

02-09-2005 om 23:02 geschreven door Marsje


23-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunsit : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Originele keuze. Kleurig ritme.
Wel een erg drukke opname. Lichte groenzweem.
Als je wat speelt met diafragma waarden en belichtingscompensaties kan je één deel benadrukken door het naar voor te laten springen.

Trytrix

 

23-08-2005 om 23:29 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bootgeleide : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Heel mooie opname Leike. Prachtig kleurenspel.
Erg gepast voor ritme en structuur.
Misschien kon je iets opschuiven zodat het huisje in de achtergrond achter de 1ste paal verdween ! Iets meer lucht = betere verhouding.

Trytrix

23-08-2005 om 22:51 geschreven door Marsje


16-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aan ritme geen gebrek, structuur minder duidelijk.
De opname zit een beetje overvol Leike !
Zoek in het vervolg eens iets uit wat je aanspreekt in de opname, iets apart.
Maak daarvan je onderwerp, accentueer dit als een soort blikvanger.
Ik heb het hier voor jou gedaan. Misschien kan je zelf eens aangeven wat er veranderd is !

Trytrix

16-08-2005 om 20:34 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwammen : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mooie structuur en ritme hier Leike.
De compositie is keurig en de verdeling ook.
Bijna perfect. Nog niet 100% scherp en dat bleke randje bovenaan best wegknippen.

Trytrix

16-08-2005 om 19:27 geschreven door Marsje


11-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eifeltoren : Passiflora
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Heel mooie opname Passiflora. Architectuur is een apart genre fotografie en jij lijkt er echt aandacht voor te hebben. Ritme, struktuur met een prachtige contrasterende achtergond, proficiat. Hier ben je wel door de knieën gegaan. Ik had 'em nog iets schuiner genomen maar dat is een persoonlijke keuze.

Je hebt uiterst je best gedaan voor deze duo-opdracht.
Wat mij betreft mag je door naar DIEPTE bij INE.

Trytrix

11-08-2005 om 22:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini-Europa : Passiflora
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nog eentje uit de reeks Mini-Europa !
Mooi ritme en mini structuur.
Heb het wat minder centraal geplaatst door er links een stukje af te knippen. Foto's van bovenaf genomen geven dikwijls een vertekend beeld !
Het helt over en lijkt een beetje ineen gedrukt. Weer een aandachtspunt dus.

Trytrix

11-08-2005 om 21:49 geschreven door Marsje


09-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schors : BLINKIE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Heel veel struktuur en ritme door herhaling van diepe nerven in de schors.
Blinkie, ik ben blij dat je me de originele opname ook doormailde.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat veel van de opnames die zomaar of ter bespreking doorgemaild worden in de groep eigenlijk veel aan kwaliteit verliezen door het verkleinen of bijsnijden.
Hoe de meesten tewerk gaan weet ik niet. Ook niet welk programma ze hiervoor gebruiken. Maar er loopt wel degelijk iets fout ! Hoe ga je best te werk ?
Alle bewerkingen zoals, zwemen verwijderen – verscherpen- contrast e.d., en als laatste bijsnijden doe je best op een exacte kopie van het originele.
Verkleinen echter doe je best slechts één maal. Want telkens als je verkleint of vergroot is er kans op kwaliteitsverlies door Inter- of extrapoleren.
Bij het opslaan naar een JPG-bestand kan je best de compressie tot een minimum beperken, 10% gemiddeld.

De "Canon PowerShot G6" is een prachtige camera met veel potentieel.
Je werkte  in "Exposure mode: Program" = semi AUTO.
F-Number: F2,5 - is een goeie keuze voor dichtbij opnamen.
Shutter speed [s]: 1/50 - ook hier een goeie keuze = keuze gemaakt door "P"-mode of zelf ingesteld ?
Digital zoom: Off - = OK en best nooit gebruiken
White balance: Auto - hier zou ik toch wat mee experimenteren
Macro: Off - stap eens dichterbij en probeer zeker deze functie eens uit
ISO value: Auto - ?? was niet exact te achterhalen blijkbaar = keuze gemaakt door "P"-mode of zelf ingesteld ?

Mail je nog eens wat ritme door ?

Trytrix

09-08-2005 om 22:10 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebouw : PASSIFLORA
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Passiflora. Het heeft efkens geduurd maar toch een 2de bespreking.
Ditmaal van de originele opname.
Deze vind ik persoonlijk beter dan de eerdere uitsnede.
In de originele zitten ook de EXIF-gegevens, zeg maar de opnameomstandigheden.
Hierdoor is 't een en 't ander beter in te schatten en zijn bijkomende tips misschien een meerwaarde. Ik heb de opname voor de helft verscherpt en dan pas zie je duidelijk het verschil.
Oorzaak :
- je hebt in "  Subject program: Portrait" gewerkt. dit is de verkeerde setting voor dergelijke opnamen !
- hierdoor is de 'F-Number: F4,9" de laag = te groot diafragma om voldoende scherptediepte te hebben.
- een sluitertijd "Exposure time [s]: 1/80" is maar juist op het randje om de opname uit de vrije hand te maken.

Als er iets niet duidelijk is, de reageer-link is er om te reageren (logisch niet ?).

Passiflora, je mag nog eens 2 opanmen doorsturen.

Trytrix

09-08-2005 om 19:50 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebogen : SCHELDETWEE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is dan wél een hele knappe Scheldetwee. Heb je goed opgemerkt.
Een dubbele boog van links onder wordt het oog geleid over de sterke lijn rechts naar links boven. Vol ritme met structuur. Misschien iets meer door de knieën gaan.
Niet te nauw tegen de randen werken. Storende details eventueel wegklonen in PS of PSP.
Scheldetwee, je hebt het in de vingers. Ritme en structuur, daar zal je zeker altijd aandacht aan schenken. Je mag door naar de opdracht DIEPTE bij INE. Veel Succes en bedankt voor de medewerking.


Trytrix

09-08-2005 om 18:49 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omgeven : SCHELDETWEE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Deze vind ik minder geslaagd Scheldetwee !
Er zit wel degelijk ritme en structuur want daar ben je uiteraard naar op zoek.
Ofwel neem je een iets ruimer beeld of treed je wat meer in detail.
Misschien was dit een uitsnede en is de originele beter ?
Felle zon best vermijden, dit geeft uitgebleekte, detailloze vlekken en ongewenste schaduwen.

Trytrix

09-08-2005 om 18:46 geschreven door Marsje


08-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Machro : HANNES
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Prachtige opname Hannes.
Mooi kleuren , correct gekadreerd. Vol ritme en structuur.
Proficiat, geslaagd voor de opdracht !!
Je mag door naar de opdracht DIEPTE bij INE.

Trytrix

08-08-2005 om 20:13 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Exotisch : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Leike, je hebt wel oog voor wat mooi is.
Deze foto's werden van op een afstand van +/- 1 m getrokken zeg je.
Misschien had je toch nog een stapje dichterbij kunnen gaan.
In Macro focus modus laat de "FinePix E510" toe om scherp te stellen binnen een reikwijdte van 6,5 cm - 80 cm van het onderwerp.

In super Macro focus zelfs tussen 2,54 cm tot 15 cm !!
De struktuur komt zo nog beter tot uiting. De achtergrond doet hier niet ter zake. De opname dient dan wel echt scherp te zijn.
De goede volgorde is: eerst keus maken waarop je scherp wilt stellen, vervolgens scherpstellen en dan de compositie (weer) bepalen.
Bij
compactcamera's lukt dat vaak door de ontspantoets half in te drukken (dan stelt de camera scherp op het onderwerp in het midden) en dan te kaderen en zachtjes af te drukken (licht druk met de wijsvinger).
Leike, je hebt duidelijk beet dat "structuur en ritme" een meerwaarde kunnen zijn.
Als je zin hebt mag je door naar de opdracht DIEPTE bij INE.

Trytrix

08-08-2005 om 20:01 geschreven door Marsje


05-08-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dennenappels (schubben) : LEIKE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vol ritme en structuur.
Zelfde opmerkingen als de eerdere inzendingen mos en mais ! Niet echt scherp hé Leike !


Wil je nog eens proberen ?
Mail eens een dichtbij opname van een reeks potloden of pennen.

Zorg voor een blikvanger !
- bv. 12 zwarte, 1 rode - met/zonder stop, je ziet maar

Zorg dat je toestel ergens een vaste steun heeft bv. een stapeltje boeken of op een zakje rijst.

Neem de foto NIET van bovenaf maar zijlings.

Vermeld daarbij :
- met welk fototoestel je fotografeert
- de omstandigheden
   - vanwaar kwam het licht
   - wat was de afstand tot de lens
   - ingezoomd of niet
   - enz
- hoe je hebt ingesteld
   - auto, P , M, Av, TV mode

Je mag eventueel een uitsnede maken maar mail mij eveneens de
originele zodat ik de EXIF-gegevens kan raadplegen.

Succes,
Trytrix

05-08-2005 om 19:52 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!