Inhoud blog
  • Case sysadmindag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Robert's dobber collectie
    De place 2 be om alles te weten te komen van dobbers
    19-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Case sysadmindag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Boondoggle Amsterdam creëerde in opdracht van het planningspbureau ECP een campagne, gericht naar KMO’s, om de systeembeheerder in de bloemetjes te zetten. Het doel van de campagne is het creëren van bewustheid bij Nederlandse KMO’s over het belang van een goed digitaal beleid.

     

    Boondoggle Amsterdam riep daarom op 29 juli de sysadmindag in het leven. Via traditionele PR, street marketing en het betrekken van een aantal invloedrijke bloggers mobiliseerden we Nederlandse werknemers om op www.sysadmindag.nl hun eigen systeembeheerder voor één keer in de bloemetjes te zetten. Op de website kon de bezoeker verschillende dingen doen. Voor zij die het snel wilden doen kon men via de website een sysadmin-appreciatie mailtje sturen, een sysadmindag poster downloaden, een gepersonaliseerde sysadmindag e-mail signature downloaden en 10 manieren leren om het leven van een systeembeheerder aangenamer te maken. Voor mensen die iets meer inspanning wilden doen om hun liefde voor hun systeembeheerder te tonen organiseerden we een fotowedstrijd: upload een foto van jouw systeembeheerder in de “gallery of sysadmin love”, zorg er voor dat deze foto de meeste stemmen krijgt en win voor hem het systeembeheerder droompakket, bestaande uit extreme gadgets, relaxbonnen en pizzabonnen (zie: http://www.sysadmindag.nl/gallery/index.php). Om deelnemers te helpen om voor zichzelf campagne te voeren, maakten we het mogelijk om hun foto mét voting mechanisme met een simpel stukje code te kopiëren in hun eigen weblog. Een voorbeeldje vind je hier: http://blog.boondoggle.eu/2007/07/sysadmindagnl--.html.

     

    Hoewel de campagne zich focusde rond 1 dag, zorgde de combinatie van interactieve media met PR en conversatiemarketing in de blogosfeer voor een gigantische trafiek. De website kreeg 237.000 bezoekers over de vloer. Een 15-tal invloedrijke Nederlandse corporate bloggers hebben er over geblogd. Sommigen zijn zelfs creatief met de sysadmindag aan de slag gegaan. De marketingblogger Frank-Ly  maakte een filmpje over zijn sysadmin een plaatste het op Youtube en op zijn weblog: http://frank-ly.nl/happy-sysadmindag. Traditionele media toonden initieel vrij weinig interesse voor de sysadmindag. Daarom maakte we in samenwerking met ons PR-bureau Lindblom en ANP video een video-item waarbij we met een promo-team een bedrijf binnenvielen om hun systeembeerder in de bloemetjes te zetten. Het filmpje werd nog dezelfde dag gemonteerd en werd in de namiddag door 13 grote portals en nieuwswebsites overgenomen, waarvan het gezamenlijke uniek bereik rond de 3 miljoen geschat wordt.

     

    Nog een leuk detail: sommige systeembeheerders hackten de website met een script om hun voting score op te drijven. Omdat dit helemaal in de stijl van de sysadmindag pastte, vonden we dat we hier gepast op moesten reageren. We pastten de website aan zodat de cheaters een aparte ranking kregen van “best cheaters”. Deze reactie zorgde op zijn beurt voor een aantal enthousiaste blogreacties.

    19-03-2008 om 17:11 geschreven door boondoggle

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 17/03-23/03 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!