Klein geschrijf van internaut Roland
Inhoud blog
  • die tussentijd die nog geen naam heeft.
  • uit het dagboek van mijn mama
  • Cinema
  • en dit is wat mijn mama schreef op 6 oktober 1996
  • wat mijn bompa las
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zomaar flarden van emoties, meningen, herinneringen en verzuchtingen.om stoom af te laten van de schaarse hersencellen die er nog overschieten.
    19-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diesel in slecht daglicht


    Hieronder een zeer goede analyse die laat zien wat ons beleid (en groen) ons
    voorspiegelen: De paranoia van DIESEL betreft blijkbaar alleen auto's!

    Vrachtwagens, bussen, schepen, zijn uitgesloten!
    Gewoon om het niveau van de paranoia van de felste critici van het voertuig DIESEL te situeren moeten hun gegevens uit de maritieme industrie, vergeleken worden met de omvang van de motoren en de kwaliteit van de gebruikte brandstof. Daaruit blijkt
    dat de 15 grootste vrachtschepen in de wereld even veel vervuilen als de 760 miljoen auto's op de planeet.

    We weten dat deze containerschepen daarvoor 10.000 ton brandstof verbruiken voor de vaart tussen Azië en Europa. Deze 15 schepen maken deel uit van een vloot van 3.500, die moet worden toegevoegd aan de 17.500 tankers die deel uitmaken van alle 100.000 schepen op de zeeën. Deze schepen verbranden vuile pitch dieselolie en vervuilen veel meer dan alle auto's van de hele wereld.

    En dan hebben we nog niet al die pleziervaartuigen geteld. De Europese yachting vloot telt ongeveer tussen de  500.000 en 1 miljoen eenheden, waarvan 5.000 jachten meer dan 60 meter meten. Om verder te gaan op het pad van paranoïde schizofrenie, hou dan eens rekening met de gehele Europese vissersvloot en de miljoenen vrachtwagens die dagelijks op doorreis in Europa zijn. En dan spreken we nog niet van de vliegtuigen waarvan het verbruik per passagier en per kilometer 3 keer meer schadelijk zijn voor het klimaat dan de auto. Om deze kleine fabel te voltooien, mogen we de landbouw niet vergeten, waar het gemiddelde energieverbruik 101 liter brandstof per hectare bedraagt.


    Maar geen paniek, onze bewindvoerders en de groenen zullen zeker de planeet te redden door het plakken van een nieuwe belasting op diesel voertuigen ....
    We moeten met elektrische auto’s rijden en vooral kopen ! Gaan we dan gratis elektriciteit krijgen ? Of gaat de prijs van elektriciteit aanzienlijk dalen ?

    NB.:
    Antwerpen heeft al meer dan 400.000 € boetes geïnd op enkele
    maanden tijd sinds de invoering van de Lage-emissiezone (LEZ).
    Gevolg
    : de luchtvervuiling is nog gestegen (maar de zakken zijn wel goed
    gevuld) !

     

    19-11-2017, 20:28 Geschreven door toeskilfoo
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Archief per week
  • 25/12-31/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 28/11-04/12 2022
  • 01/01-07/01 2018
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!